To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Inne youngtimery forumowiczów - [e30] Kermit'owa stara ETA 325e

Kermit - 29 Grudzień 2012, 16:10
Temat postu: [e30] Kermit'owa stara ETA 325e
Przyszła pora żeby przedstawić moje auto:)
Jest to wąsacz 325e (stara eta),na początek troche suchych danych:
Typ 325E (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.70
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor LAPISBLAU (173)
Tapicerka (0212)
Data prod. 1986-05-21


Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S615 BMW BAVARIA DIGITAL MONO
S680A RADIOANTENNE MANUELL Antena radiowa ręczna

Zawsze byłem wielkim fanem E30 i postanowiłem że kiedyś trzeba zacząć spełniać swoje marzenia:) Auta szukałem bardzo intensywnie ponad pół roku i w końcu sie udało. Moim celem jest doprowadzenie auta do jak najlepszego stanu.
Jak widać, golas:) Ale najważniejsze że wszystko się zgadza z VINem. No może oprócz radia (obecnie blaupunkt stockholm), oraz bardzo okazałe tylnie głośniki pionieer:) Może i nie wyglądają najlepiej i troche ograniczają widoczność w tylnej szybie ale grają o dziwo naprawde bardzo przyzwoicie :)
Wąska ma książkę serwisową oraz książeczkę od radia :)
No to może pare fotek







To co pod maską :)




I troszkę wnętrza





Na dobry start, zaczynamy od małego serwisu silnika, czyli standard, olej, filtr oleju,paliwa,powietrza,płyn chłodniczy(valvoline max life- nie ma na zdjęciach), rolka napinająca, pasek rozrządu i alternatora, termostat i czujnik ciśnienia oleju.





Po drodze, trafiła się okazja, i kupiłem kierownice M-techaI za grosze:)



Kierownica wyczyszczona i kiedyś wskoczy sobie w nową skórke :)
Przy okazji cały czas szukam brakujących szczegółów



Ale oczywista sprawa że takiego syfu do auta nie założę:)



Plan na najbliższy czas to poprawienie blacharki i konserwacja podwozia. gdy już uda się to ogarnąć będzie można poprawiać troche wygląd auta, a w między czasie będę chciał je troche doposażyć :)

Myślę że warto też dodać, że przed kupnem w aucie zostało zrobione:
-tłumik końcowy
- poduszki tylnej belki
- łożyska kół z tyłu
-tarcze przód/tył
-klocki przód/tył
-okładziny hamulca ręcznego wraz ze wszystkimi sprężynkami
-przewody hamulcowe sztywne -przewody hamulcowe elastyczne
-tarcza kotwiczna z tyłu
-płyn hamulcowy

I tak na koniec zdjecie ze "starym" autem :)


przyszedł mi zderzak na tył




Parę zdjęć z wyjmowania dywanu :)


Przed odkurzaniem

niestety ktos na tylniej półce popsuł te uchwyty, tak swoją drogą, może ktoś powiedzieć do czego one służą?:)


I już bez wykładzinki





Wydaje mi się że podłoga nie wygląda źle, w naroznikach tlyko mały nalot (opukane, żadna dziura się nie zrobiła)
Jedyne co wydłubałem to



No i pare nowych i troche mniej nowych gratów :)
Jednak koncepcja na kierownice trochę się zmieniła, w ostatniej chwili kiedy miałem oddawać MT1 do obszycia znalazłem na aukcji drewnianą kierownice helli z nabą i odwołałem całą akcje z obszywaniem :)


Wydaje mi się że drewniana kierownica nada wnętrzu ciekawego, klasycznego wyglądu :)
Do kompletu chciałbym jeszcze drewnianą gałe, jak by ktoś coś miał może napisać :)
Dodatkowo na urodziny sprawiłem sobie prezent i kupiłem palec i kopułke Bremi.

Do wiosny skompletuje reszte, czyli świeczki i przewody wysokiego napięcia :)

Miałem chwilę czasu, więc powalczyłem, żeby troche przygotować auto do blacharza.
Zacząłem od zderzaka

Troche się pomęczyłem ze śrubami, bo nie wszystkie ładnie szły, ale udało sie

Boki złom, ale srodkowa część jeszcze nie w takim zlym stanie, zakonserwuje sie i zostawie, może kiedyś się przyda(oby nie:P ). Tak samo gumowa listwa i łaczniki :)
A tu już goła dupka:)

Pare zdjęć z wnętrza bagażnika


Jest ok :)
Dokupiłem też rozpórki od nakrętki, nie są jeszcze założone, bo czarny mat mi nie odpowiadał, więc je przemalowałem na połysk



Niestetyspray, więc dupy nie urywa, ale zawsze lepiej :)
Z gratów udało mi sie znaleźć u dziadków w garażu trójkąt od BMW, akurat nie miałem :) Niestety brakuje plasitkowego zamykania, może u kogoś się gdzieś poniewiera? Chetnie przygarnę ;)

Z wnętrza wyjołem jeszcze fotel pasażera,żeby mi blacharz go nie pobrudził, albo coś, założyłem futerko na fotel kierowcy i grzecznie czeka sobie na wizytę u Pana Blacharza :)


No i grubsze prace blacharskie






Jeszcze pare zdjęć które dostałem.




Tak jak podejrzewałem, pod prawym progiem niezły śmietnik. Ale cała nadzieja w blacharzu, że ładnie to wszystko odbuduje :)
Ale co mi się podoba, to poszanowanie auta, wszystko ładnie okryte, żeby syfu nie narobić

Jak widać, jednak nie jest łatwo dostać zdrową e30 ;) Ale z drugiej strony cieszę się że wyszło jak wyszło, bo przynajmniej będę wiedział, że tam już jest wszystko w porzadku.





















Bo dziur nigdy za mało...
No cóż, trochę trzeba ją pociąć, ale po tych zabiegach na samochodzie praktycznie nie będzie rdzy.










Tutaj dowód na nie bezwypadkowość auta, wstawiany był fragment poszycia.

Niezbyt ładnie, no ale nie miałem na to wpływu...
A teraz jeszcze pare fotek z mojej wizyty u Mariusza i pare zdjęć które od niego dostałem :)



















Tak wyglądają prace na dzień dzisiejszy. Auto cały czas jest u blacharza i się robi :)
Gdyby czytał to Patryk, od którego kupiłem ete, proszę o kontakt :)
pozdrawiam!

Adaasko - 29 Grudzień 2012, 17:10

auto komentowalem, jest co robic, ale widać ze Twoj blacharz ma naprawde łeb na karku, rzadko widac zeby ktos tak starannie robił te narożniki "bo przeciez nie widac", dobrze zakonserwowane polata na lata :)
Piekarz - 30 Grudzień 2012, 04:28

Faktycznie jak patrzę to dobra robota, ciężko o takiego fachowca teraz.

Powodzenia w dalszych pracach

paweł13 - 30 Grudzień 2012, 10:45

Piękna jest. I tak jak koledzy wyżej podkreślaja widać, że blacharz ogarnięty. Bardzo miło ogląda się takie tematy ! <oko>
bąku - 30 Grudzień 2012, 15:49

No robota super <ok> <ok>
Jak już wyjedzie to będzie extra <tanczy>

ŻbiQ - 2 Styczeń 2013, 13:50

Cześć Michał!

Ja przede wszystkim jestem w szoku odnośnie zakresu i tempa prac! Dzieje się oj dzieje <ok>
Po tych wszystkich pracach ruda wyprowadzi się na dobre.

No i gdzie Ty wynalazłeś takiego blacharza, z takim podejściem do starych aut <szok>
Widać, że gość wkłada do tego serce, a nie robi, żeby tylko "odwalić" robotę!
Takiego to teraz ze świecą szukać <czapka>

Powodzenia! <ok>

PS Czekam na odpowiedni zawias i dobre koło na wiosnę, bo wtedy wiesz co będzie <mina>

Kermit - 2 Styczeń 2013, 17:45

ŻbiQ napisał/a:

PS Czekam na odpowiedni zawias i dobre koło na wiosnę, bo wtedy wiesz co będzie <mina>

Haha, na wiosne? Na wiosne to ona ma wyjechać z ogarnięta blachą, a nie na gwincie i dobrym kole ;) To raczej plany na dalszą przyszłość, bo dobry zawias i koło troche kosztują, a póki co, priorytetem jest zdrowa baza :) A później, będą pieniążki, bęę myślał o dalszej zabawie :)

Szczep - 2 Styczeń 2013, 20:10

Bardzo przyjemnie się patrzy na takie zdjęcia. Mam wrażenie, że już gdzieś widziałem tą ETKĘ. <oko>
Kermit - 2 Styczeń 2013, 22:47

Fotek ciąg dalszy









Coraz bliżej końca blacharki :D

Kamil - 22 Luty 2013, 17:28

piękna robota!
gratuluję :D

Kermit - 23 Luty 2013, 15:04



Jednak po rozmowie z blacharzem uznaliśmy, że najlepszym wyjściem będzie, jak wleci cały nowy tylny pas. Niestety, prace powalającego tempa nie mają, ale to już naprawde ostatnia interwecja blacharska. Teraz zostanie tylko nowy lakier :)

bąku - 24 Luty 2013, 11:34

RE WE LA CJA !! <tanczy>

Gratuluję człowieka, który to robi, bo widać że robi to z pasją a nie byle szybciej <czapka> <czapka>

Jak skorupa będzie ogarnięta to reszta już poleci z górki :D
Całe autko idzie w lakier ?? Szyby przód i tył przed lakierowaniem wyjmie ??

Kermit - 24 Luty 2013, 12:41

I tu niektórych pewnie zawiode, ale będzie malowana cała, ale bez dachu. Niestety, zakres prac "trochę" się rozszerzył :P Na początku miały być malowane 3 elementy :D Także różnica jest znaczna, a ja nie byłem przygotowany na takie koszta, w związku z czym muszę się troche zapożyczyć, żeby zrobić to co teraz robie :P Generalnie dach nie wymaga lakierowania, okolica szyberdachu jest zdrowa, nie będe tego ruszał :)
bąku - 24 Luty 2013, 13:34

Ważne, że by było zrobione tak jak trzeba i żeby lakier był dobrze dobrany i będzie baja <ok> <ok>
Szalik1 - 24 Luty 2013, 20:29

wszystko super, dziwie sie tylko troche ze ten Twój fachowiec nie zainwestował w zgrzewarke .. bo przy takiej robocie to juz by moznabyło zrobic tak jak fabryka, pozatym od spawania cala ta farba w srodku sie bedzie palić
Kermit - 14 Kwiecień 2013, 17:17

Długo nic się nie działo, zima się przeciągała i nie dała spokojnie pracować.
Auto gdzie potrzebne juz wyszpachlowane, dotarte i zmatowione.




Na to wpadł podkład du pont'a duxone




Teraz przez najbliższy tydzień podkład będzie wysychał.

Kamil - 15 Kwiecień 2013, 00:43

ojjj, polecam minimum 2 tyg w zmiennych warunkach <oko>
bąku - 17 Kwiecień 2013, 20:25

Extra idzie robota <ok> <ok>
Już bliżej jak dalej :D

Szczep - 18 Kwiecień 2013, 16:32

Dobry progress, miło się to ogląda! <oko> <oko>
Kermit - 27 Kwiecień 2013, 01:18

Z racji że miałem dzisiaj chwilę wolnego, a auta brak, postanowiłem poczyścić troche tylny zderzak.





Jednak tak nie do końca spełnia moje oczekiwania, ale narazie musi być, przynajmniej nie ma dziur jak tamten stary :D

A tutaj fotka z mojej dziupli, gdzie leżą graty od wąskiej. Leżą i czekają na powrót ety z sanatorium :)


Wszystko zainięte folią i przykryte :)

Kermit - 20 Maj 2013, 12:39

Coraz bliżej końca, E30 już została pomalowana :)
Nadkola wyczyszczone i zabezpieczone:

Baza położona






A tutaj już w klarze :)

Niestety, tylko jedno, bo lakiernik miał problemy z telefonem i więcej zdjęć nie doszło...

Jedynym odstępstwem od oryginału jest baranek na tylnym pasie. Taki misz masz przed i po liftu w wąskiej. ale po założeniu zderzaka, tyl będzie przedliftowy:) Bardziej mi się podoba ppoprostu

bąku - 20 Maj 2013, 18:54

No i pięknie <czapka>
A czy przypadkiem pas tylny poniżej zderzaka nie był w oryginale w baranku ?? Moim zdaniem był, więc chyba wszystko jest w porządku.

Kermit - 20 Maj 2013, 21:37

Jak napisałem, baranek na tylnym pasie to wymysł mój i lakiernika :)
bąku, oczywiście masz racje :)
W wąskiej lampie z roczników 82-85 baranek na tylnym pasie jest tylko po bokach. 85-87 ma baranek po całości na dole tylnego pasa. Natomiast u mnie tak troche to połączyłem, tak doradził mi lakiernik, że będzie lepiej. Tej środkowej części w baranku i tak nie będzie widać, bo jest pod zderzakiem.
A zrobiłem tak, bo auto robie dla siebie, i poprostu zawsze mi sie bardzo podobało, jak środkowa część pasa była gładka i błyszcząca :D

Szczep - 21 Maj 2013, 10:59

Bardzo mi się podoba idea połączenia baranka z czystką. Aż sam być coś takiego sobie zrobił! <cwaniak> Pozazdrościć lakiernika!
Kermit - 21 Maj 2013, 20:20

Pare szczałów na szajn






I na koniec jeszcze sweet focia sprawcy tego zamieszania


Fotki niestety z telefonu, i jakość jaka jest każdy widzi...

bąku - 21 Maj 2013, 20:38

Ale baja bongo <tanczy>
l0tt4r - 22 Maj 2013, 12:51

lapisblau jest MEGA zajebisty a taki świeży to już zupełnie rozp... system :D na fotkach tylko walorów zapachowych nowego lakieru brakuje ;p
Kamil - 22 Maj 2013, 12:59

Kermit, przed Tobą mozoooolna i dłuuuugotrwała procedura składania auta
wiem co mówię <masakra>

nie chciałeś poczekać aż lakier podeschnie i wtedy polerować? <oczko>

Kermit - 22 Maj 2013, 17:04

Generalnie ten lakier można już polerować po kilku godzinach od pomalowania. Facet robił to nie raz, więc krzywdy nie robi :)
Kucharz - 22 Maj 2013, 22:18

rewelacja


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group