To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 524td] by Quattron

Filip0 - 30 Listopad 2011, 14:22

E38 i jeszcze w automacie (wrzucałem ją nawet tutaj na sprzedaż nie tak dawno temu).

Od 0-100 mogłeś zaczac grzebac w nosie, ale na autostradzie 120-160-200 to już spoko.

Sam celuje w 3.0d, ale w E60 8-)

Quattron - 30 Listopad 2011, 15:45

Może źle odczytałem a może jest po prostu wielu fanatyków, którzy zostawiliby auto w oryginale. Sam spotkałem się <w przypadku mojego audi> z opiniami "szkoda grzebać takie auto, zostaw w oryginale" albo "tylko oryginał, nic innego nie ma sensu". I fakt, gdyby to był egzemplarz w idealnym stanie, nie byłoby przysłowiowego "ale" i chodziłby jak pszczółka to rozumiem - aż szkoda rezać. Mojej e28 można jednak wiele zarzucić więc czemu nie:) Zamiast złomowac - zgodnie z Waszymi opiniami - chciałbym zrobić coś ciekawego i do tego w miare używalnego na codzień :) Tak czy inaczej - jeśli już - to nastąpi to najszybciej za pół roku. Też uważam, że 3.0d jest najlepszym kompromisem między osiągami, kulturą pracy, kosztami a spalaniem. Jak wyjdzie - czas pokaże :)

Wracając do tematu: z silnika przy odpaleniu strużką ciekł olej. Okazało się że gumowy przewód olejowy od turbo po prostu popękał. Kupiłem nowy wąż w sklepie z hydrauliką, dociąłem, założyłem, zakręciłem i chodzi jak ta lala ;) Jeszcze tylko zaleje borygo, sprawdze wszystkie węże i można sprawdzić jak to jeździ (albo jak kto woli - kopci jak stary kamaz:)
Pozdrówki

Ślivak - 30 Listopad 2011, 19:44

VaRiot666 napisał/a:


Ps- Tak czytam to co piszą starzy użytkownicy i chyba najbardziej by byli zadowoleni jakbyś
go oddał w całości na złom......


raczej wtedy gdybyś sprzedał siedzenia :D

Kucharz - 30 Listopad 2011, 22:12

diesel w BMW to już jest nieporozumienie

ale M57d30 w e28 to już dużo gorzej, przez grzeczność nie napiszę co :)

Beatles - 30 Listopad 2011, 22:18

Kucharz możesz rozwinąć pierwszą część wypowiedzi?
Jestem ciekawy argumentacji, ale powiem Ci że dogadalibyśmy się ;-)
Oczywiście bez spin i obrażania niczyich uczuć.
Jeśli wywiązałaby się z tego jakaś rozmowa to przeniesiemy posty do osobnego tematu.

Kucharz - 30 Listopad 2011, 22:32

Powiem tak, choć to nie miejsce raczej na to.

Diesle dobrze się sprawdza w traktorach, lokomotywach i agregatach prądotwórczych :D

U mnie w domu nawet busa mam w benzynie :)

Nie znoszę dźwięku bocianiego gniazda, nie znoszę tej dziwacznej charakterystyki ciągu turbodiesla, nie znoszę małego zakresu obrotów użytecznych, nie znoszę jak przy 4 tys. obr kończy się zabawa.

Quattron - 30 Listopad 2011, 23:15

Widzę, ze jednak stare zabobony dalej się utrzymują :) Też nie przepadam za dieslem i wolę kręcić benzynkę jest jednak jeden wyjątek: 3.0d. Ale wiem, ze argumenty nic nie dadzą bo czym skorupka za młodu nasiąknie...i tak dalej. W sumie możemy tutaj rozwinąć temat, bardzo chętnie dowiem się czegoś nowego i poczytam różne opinie. Czas...start!
VaRiot666 - 30 Listopad 2011, 23:19

3.0d rulez :-P
Quattron - 30 Listopad 2011, 23:25

Z doświadczenia wiem, ze ludzie tak narzekają na te diesle bo po prostu nimi nie jeżdżą albo nie jeździli bądź są przerażeni kosztami serwisu (przy wyborze nieodpowiedniego silnika)
Fakt, że benzynka ma swoje plusy, tak: fajna charakterystyka (nie rozumiem o co chodzi z małym zakresem użytecznym diesla?), kręcenie do czerwonego pola, fajny dźwięk. To, co mi najbardziej przeszkadza - z reguły mało momentu. Jest takie powiedzenie "power sells cars, torque wins races" i w pełni się z tym zgadzam. Do tego spalanie i sprawność kuleją. Oczywiście rozumiem, ze porównujemy silniki analogicznej konstrukcji, czasu i technologii.

Dixi - 1 Grudzień 2011, 00:11

Quattron napisał/a:
"power sells cars, torque wins races"


Nie chce się rozpisywać nie na temat ale... Moment bez mocy też jest gówno warty ;-)

Quattron napisał/a:
nie rozumiem o co chodzi z małym zakresem użytecznym diesla?


Nie rozumiesz?
więc tak, po co Ci ta cała moc jak masz ją dostępne w bardzo małym zakresie obrotów ?

Nie wiem z czym masz styczność, ale porównując sobie 330d E90 VS 330i E90 to diesel nie ma żadnych szans i mówię to z autopsji.

Fenomen diesla ? Przede wszystkim "wrażenie" że jest mocniejszy od benzyny, szczególnie podczas zwykłego eksploatowania, dlatego tyle ludzi twierdzi, że diesle takie super...
A awaryjność? Sorry, ale jak mam wymieniać jakieś filtry cząstek stałych (np. 330d co 200000 tys. km), wtryski (bo ktoś "chrzci" paliwo) czy jeszcze regenerować turbinkę (tym bardziej, że u mnie każdy doładowany samochód używa turbinkę non stop :mrgreen: ) to po prostu mówię nie, pomijając fakt że zdecydowanie wole benzynę.
No i spalanie, 330d E90 średnio mi pali 11 litrów, benzyna spali ze litr więcej ? może dwa...

VaRiot666 - 1 Grudzień 2011, 00:37

Dixi napisał/a:
330d E90 VS 330i E90


Tak jak byś porównywał 524td e28 do 528i e28..

Dixi napisał/a:
spalanie, 330d E90 średnio mi pali 11 litrów


Z całym szacunkiem ale jeżeli 330d pali Ci średnio 11 litrów to albo masz coś bardzo nie tak z autem albo nie umiesz jeździć :-P Prawie co dzień widzę bardzo wysłużone e39 530d mojego kumpla, prawie 300k przebiegu, średnio pali mu to 7L...

M-EJ - 1 Grudzień 2011, 09:50

VaRiot666 - zazdrościć to ja mogę wychuchanej, zdrowej E28 ( bo sam takiej szukam ale ograniczają mnie finanse ) a nie E28 do remontu w cenie przerzutek do roweru. Po za tym porównał bym 524td do 525i a nie 528i.

Taką ciekawostkę napisze: Legendy głoszą że forumowicz Miłosz swego czasu dyszlem objeżdżał nie jedno M30 ;-)


Kucharzowi Limonka się należy za post :mrgreen:

Tak jak wspomniałem wcześniej trzymam kciuki za projekt chociaż wydaje mi się mało realny.

Quattron - 1 Grudzień 2011, 15:27

Pierwsza jazda zaliczona :) Ściąga na prawo, termostat ciągle otwarty, bije powyżej 90 km/h, przy hamowaniu znosi na lewo...generalnie ciężko oczekiwać idealnego prowadzenia po tak długim postoju ale i tak się dziwię, że w ogóle jeździ, skręca, przyspiesza i hamuje :)

Powiem tak (podsumowując) : 3.0d jest zajebisty i mi się podoba i jak tylko skończę Audi to zabiorę się za taki projekt, może się uda :)
Pozdrawiam

Dominik4x4 - 1 Grudzień 2011, 18:14

Jakie M57D30 po co na jakiego groma pchać sie w takie przeróbki ? :-x tutaj wystarczy zdrowe M21 i trochę je podciągnąć na osiągach i będzie chodził tak jak tu http://www.youtube.com/us.../14/v3IfYJdAiMc
Szalik1 - 1 Grudzień 2011, 19:18

no sory ale m21 nigdy nie bedzie chodzic jak m57 wiec nie wiem o czym tu wogóle dyskutowac

Moim zdaniem pomysł bardzo ciekawy, gdybym miał fundusze i odpowiedni egzemplarz którego by mi nie było szkoda tez bym cos takiego spróbował,

Czekam na pierwsze zdjecia z takiej operacji :-P

Dominik4x4 - 1 Grudzień 2011, 19:27

szalik1 napisał/a:
no sory ale m21 nigdy nie bedzie chodzic jak m57 wiec nie wiem o czym tu wogóle dyskutowac

Moim zdaniem pomysł bardzo ciekawy, gdybym miał fundusze i odpowiedni egzemplarz którego by mi nie było szkoda tez bym cos takiego spróbował,

Czekam na pierwsze zdjecia z takiej operacji :-P


pamiętaj że jak by nie M21 to M51 M57 też by nie było :-P

a M57 w porównaniu do M51 lub M51 to chodzi jak kosiarka

Filip0 - 1 Grudzień 2011, 20:01

I można tak debatowac bez końca... blablablablabla
Szalik1 - 1 Grudzień 2011, 20:07

no mozna dlatego mija sie to z celem i zaloze sie ze kolega zdania przez te bezsensowne debatowanie i tak nie zmieni :-P

zwłaszcza ze powiedział ze nie jest to jakis super oryginał w super stanie i sobie mozna na cos takiego pozwolic, gdyby to byl diesel z przebiegiem 50 tys i mega super stanie sam by mu to osobiscie wyperswadowal ;-)

Dominik4x4 - 1 Grudzień 2011, 20:50

l :D
Filip0 - 1 Grudzień 2011, 23:00

Widziałem, dotykałem i podoba mi się podejście do tematu. Sportsitze w beżu wyglądają mega :-D

ABS nawet ma :-P Ale nie jest warta zabawy w ori, dlatego wszelkie mody wskazane.

Quattron - 1 Grudzień 2011, 23:49

Komisyjne macanko się odbyło. Nawet zgodnie z poradą poszukałem korka od zbiorniczka płynu i... znalazłem xD Teraz muszę jeszcze naprawić wskaźnik temp wody (jest to jakiś powszechny problem?) i wszystko będzie działać :)
Musimy niedługo zrobić jakiegoś spota w trójke :P P
5!

Quattron - 5 Grudzień 2011, 22:41

Byłem w weekend na przeglądzie jednak tym razem się nie udało. Do wymiany prawa końcówka drążka kierowniczego, uszczelnienie pompy wtryskowej i blacharka podwozia. Amortyzatory sprawne w 70%, hamulce podobno "żyleta", zbieżność 100% normy i żadnych luzów w zawiasie.
Poza 3.0d narodził się w mojej głowie jeszcze jeden pomysł a mianowicie żółte blachy. Wiem, że jest w tym dużo zabawy ale dobrze byłoby mieć auto na codzień i do tego na żółto :) Trochę taniej niż 3.0d, do tego zniżki na oc <rotfl>

dulas - 5 Grudzień 2011, 22:47

Tu kolegę zmartwię bo zniżek już nie ma. Jedyne co to wybór okresu ubezpieczenia na okres nawet do 1 miesiąca.
Quattron - 5 Grudzień 2011, 22:49

No proszę, nie ma to jak obeznany forumowicz. Szkoda, muszę w takim razie poszukać najnowszych przepisów.
Tak czy inaczej muszę przyznać: e28 jest jednym z aut, których jeździło mi się najlepiej <3

Mikulak_BMW - 7 Grudzień 2011, 01:32

M-EJ, kiedy Ty wreszcie sobie odpuścisz te złośliwe docinki? Jesteś chyba ostatnią osobą, która ma prawo krytykować innych i ich plany.

Z tego co widzę masz małą styczność z e28 na co dzień. Uważasz się za guru tematu a w gruncie rzeczy to nawet nie jesteś w posiadaniu auta o którym dyskutujesz.

Pamiętaj nie słowa tylko czyny.

Może wtedy zrozumiesz problemy kwestii finansowych bo jak na razie to mam wrażenie, że rozpatrujesz wszystko z punktu widzenia użytkownika dość popularnego Forda a nie wiekowego już BMW a to zupełnie inna liga.

I nie mów mi o tym iż sam nie mam pojęcia bo w życiu miałem już z 10 różnych e28, aktualnie mam dwie i wiem ile to kosztuje pracy, czasu i pieniędzy.

Wsadzenie zdrowego M57 może wyjść taniej niż remont generalny M21 lub M30 na nowych częściach z ASO itd.

M-EJ - 7 Grudzień 2011, 09:28

Po 1 nie pisze złośliwych docinek, często ŻARTUJE, pisze IRONICZNIE ( niestety takie asy umysłowe jak ty tego nie potrafią rozróżnić ) czasem trochę bardziej TRZEŹWO patrze na wszystko. Po 2 jeśli szukasz zaczepki to wyjdź i zamknij za sobą drzwi bo chyba nie chcesz bym Ci przypomniał jakie lincze już na forum dostawałeś i to nie ode mnie a bodajże całego forum. Czyny ty już swoje kiedyś pokazałeś i usunięto Ci konto. Nie pogrążaj się. Kupić 10 śmietników z okolicy też nie jest problemem. Pochwal się co tam masz zdrowego bo do forumowych igiełek chyba ani jedna jeszcze się nie zalicza.
Dixi - 7 Grudzień 2011, 10:21

Panowie koniec pisania nie na temat !
Jeszcze jeden post nie na temat i posypią się ostrzeżenie w większej ilości niż 1 !! !
Wszelkie sprawy "prywatne" proszę regulować między sobą na żywo lub poprzez PW, GG czy telefon !

Quattron - 7 Grudzień 2011, 14:00

Hola hola! Nie wiedziałem, ze temat 3.0 d wywoła taką burzę. Panowie, nie ma się o co spinać. Jak widać są przeciwnicy, zwolennicy i osoby, które trzeźwo patrzą na sprawę. Rozumiem, że można wyrazić swoje zdanie ale niekoniecznie trzeba obrażać innych z powodu rozbieżnych poglądów. To jest wątek do wymiany opinii, pomysłów, przedstawienia swojego śmigiełka a w jakim jest stanie / w jakim będzie / jakie są plany / jakich nie ma planów to już kwestia każdego usera. Dla jednego 524td jest ucieleśnieniem kilkunastoletnich marzeń a dla innych m5 jest tylko starym jakimś tam bmw, które można wywieźć na złom.
Szkoda tylko, że dostaje się baty za pomysły :) )

peter22 - 3 Styczeń 2012, 16:42

Tak dla rozladowania napiecia - " brak paska alternatora, co zostanie usunięte za chwilę" podobal mi sie ten tekst :p
Quattron - 7 Styczeń 2012, 16:13

No bez paska nie da się latać a miałem ogormne "ciśnienie na odpalenie"...:) Rekin dostał nowy olej z filtrem, który wymienie jeszcze raz za ok 2k km żeby usunąć z silnika wszelkie syfy. Nawinąłem dotychczas ok 800 km po mieście, na razie bez najmniejszych problemów, ze średnim spalaniem ok 8 litrów. Komfort, w miare ekonomia i śmieszna charakterystyka turbodiesla, który wstaje przy ok 2400 obrotów (+ chmury dymu:)
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group