To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 524td] by Quattron

Quattron - 28 Listopad 2011, 21:07
Temat postu: [E28 524td] by Quattron
Witam wszystkich
w sobotę stałem się szczęśliwym posiadaczem wiśniowego 524 td.
Pewnego dnia jakiś miesiąc temu, wracając z imprezy wyhaczyłem w parku bardzo zaniedbane e28. Stwiedziłem, że muszę zostawić standardową kartkę pt "Chętnie kupię" ale nie spodziewałem się odzewu, i zrobiłem to tylko dla czystości sumienia :) W sobotę zadzwonił właściciel, dogadałem wszystkie szczegóły, pojechałem i zastałem wymarzoną Basię :) Cena wg mnie śmieszna bo 500pln + stalówki BMW z zimówkami + baniak oleju mineralnego + latarka + pompka do kół + 20 litrów płynu do sprysków + kilka kabelków + stare klosze + pełny bak :) Godzinkę później autko było na podwórku. Stan możecie ocenić sami na fotkach :
https://picasaweb.google.com/107487730714651738679/E28

Tak z grubsza
- auto ma podgnite progi z przodu z prawej i lewej strony, z tyłu troche lepiej
- korozja klasycznie na kielichach
- wgnieciony szyberdach
- klar schodzi z dachu
- smród z bagażnika, w którym było trochę wody ale wunderbaum + farelka robia robotę :)
- silnik odpalił od strzała po 20 sekundowym grzaniu świec
- brak wody w układzie chłodzenia. Mam nadzieję, że nie ma żadnych mechanicznych uszkodzeń - oby to był tylko wąż (właściciel odstawił autko równo rok temu i podobno auto było zalane tylko wodą;/)
- brak paska alternatora, co zostanie usunięte za chwilę

W związku z tym, że składam inne auto to na razie grube inwestycje zostają odłożone na przyszły rok ale chciałbym naprawić parę rzeczy, stąd pytania:
- jak wyjąć szyber + którędy idzie spływ wody (chciałbym to wyczyścić)
- jakim olejem najlepiej zalać silnik (z Waszych doświadczeń)
- co warto sprawdzić po długim postoju

Pozdrawiam
Quattron

Szalik1 - 28 Listopad 2011, 21:11

mówiłem ci zebyś mi ją sprzedał :P

tu masz jak rozebrac szyber:
http://www.e12-e28.pl/vie...ight=szyberdach

i jak znajde chwile to podjade obejrzec ale z fotek mysle ze tragedii nie ma za tą sumę ;-)

a za te telefoniczne porady to jakiegos browarka bedziesz musiał postawic :-P

Quattron - 29 Listopad 2011, 09:36

Browarek czeka, możesz już wpadać ;) Dzięki za link. 5
M-EJ - 29 Listopad 2011, 09:42

Jak za te pieniądze to naprawde bardzo fajnie. Szkoda że okolice kielichów już lecą, niestety nie jest godną bazą na remont.
Quattron - 29 Listopad 2011, 09:48

Wszystko da się odratować, tylko kwestia fantazji i (niestety jak zwykle) pieniędzy. Chciałbym je doprowadzić do oryginały jednak są inne motoryzacyjne priorytety :) Podejrzewam, że przez ten rok jak auto się nie ruszało to stała tam woda ;/
Pozdrawiam

M-EJ - 29 Listopad 2011, 17:21

Pewnie że wszystko da się odratować ale zdrowych E28 jest jeszcze w miare tyle że nie ma sensu takich rzeczy robić. Osobiście wolał bym kupić dużo drożej zdrowe E28 niż bawić się z blacharką.
Beatles - 29 Listopad 2011, 17:47

Moim zdaniem totalnie nie ma sensu jej robić, to niestety już złom.
Ilość czasu i kasy jaką trzeba w nią włożyć...no nie ma sensu.
Zaczniesz dłubać rudą i końca nie będzie widać, kielichy, progi, jestem przekonany, że od progów dojdziesz do podłogi.

Kupić owszem, dla samych foteli przednich za te 500 zł bym ją chętnie kupił.
Jak się kiedyś zdecydujesz żeby ją jednak zastąpić jakąś inną sztuką, a tą rozbierać to pamiętaj, że jestem pierwszy w kolejce po te fotele ;-)

VaRiot666 - 29 Listopad 2011, 18:11

Kolor + wnętrze pearlbeige idealne połączenie.. Cena też :-)
Potraktował bym to 524td jako dawce i szukał ładnego td :-)

Ślivak - 29 Listopad 2011, 18:58

Zakup fajny. Oryginał jest teraz ;-) Tylko nie myśl o grubym remoncie tego konkretnego egzemplarza! Bo zamiast pasji możesz się zrazić do e28, a tego nie chcemy :twisted:

Te fotele, silnik (+baniak oleju, ropa w baku, płyn do spryskiwaczy) i pewnie jeszcze kilka rzeczy są więcej warte niż zapłaciłeś. Zbieraj pieniądze na zdrowe e28... a to Ci się przyda jako dawca. Powodzenia w innych remontach. Pochwalisz się co tam majstrujesz :roll: :mrgreen:

ps
Zobacz sobie remont td Damiana VaRiot666 ...tylko weź poprawkę, że on ma zaplecze do takich prac.

M-EJ - 29 Listopad 2011, 20:50

Jakie to piękne jak piszecie " nie opłaca się remontować ale jak będziesz chciał sprzedać to kupie chętnie fotele " hahaha :mrgreen:
Beatles - 29 Listopad 2011, 21:07

Widzisz w tym coś złego albo niezgodnego z prawdą?
Filip0 - 29 Listopad 2011, 22:05

No już wiedziałem o tym aucie w sobotę.. Ja nie wiem gdzie to stało we Wrocku i nie chcę wiedziec, żeby się nie denerwowac...


Jestem chętny na całośc jak coś.

Pozdro ;-)

Filip0 - 29 Listopad 2011, 22:06

Beatles napisał/a:
Jak się kiedyś zdecydujesz żeby ją jednak zastąpić jakąś inną sztuką, a tą rozbierać to pamiętaj, że jestem pierwszy w kolejce po te fotele


Kolega ma za daleko, ja jestem w stanie po nie byc w ciągu godziny :-P

Quattron - 29 Listopad 2011, 22:36

Hehe, jeśli auto miałoby iść na sprzedaż to pierwszy w kolejce jest Szalik1 bez wzgledu na to czy byłby za godzine czy dobe :) Ale że auto nie idzie na sprzedaż to nie mamy o czym rozmawiac.
Fakt, fotele są przekozackie i chyba kupie sobie jeszcze jeden i zmontuje fotel do biurka :)
Co do stanu...wiem, ze moglbym wyrwac egzemplarz w lepszym stanie blacharskim ale w ogole nie mialem w planach zeby go kupic, po prostu dla czystosci sumienia zostawilem kartke za szyba bo kocham klasyki :)
Poza tym ile musiałbym wyłożyć na zdrowa bude? 5-6k pln? Auto na razie ma powozic dupe przez około rok a potem chce tam wsadzić 3.0d. Kocham stare BMW równie mocno jak trzylitrowego diesla ich produkcji więc jak dla mnie połączenie idealne.
Tak czy inaczej - auto w przyszłym roku otrzyma nowe progi i zabiegi pozbywania się rudego.
Co do pytań o priorytetowe auto: Audi 80 b2 quattro z silnikiem 2.2 Turbo 20V AAN. Do zapier*alania na track day'e , pojeżdżawki i wszelkiego rodzaju czasówki, imprezy na szutrach itp. W planach ok 4,5 na 0-100 i pożeranie zakrętów.
http://audi-b2.pl/forum/v...f124648a8#22749
pozdrawiam
Quattron

Dixi - 29 Listopad 2011, 22:48

haha, "wy tam na dole" to chyba lubicie korozję :mrgreen:
Beatles - 29 Listopad 2011, 23:06

Huh, ten 3.0d dość kontrowersyjny pomysł ;-)
Filip0 - 29 Listopad 2011, 23:14

Dixi napisał/a:
haha, "wy tam na dole" to chyba lubicie korozję


Na mnie nie patrz :-P

Quattron napisał/a:
Hehe, jeśli auto miałoby iść na sprzedaż to pierwszy w kolejce jest Szalik1 bez wzgledu na to czy byłby za godzine czy dobe :)


Przecież to prawie rodzina, a On by i tak mi sprzedał :D :D :D

A powiedz mi gdzie ją wyrwałeś? Dzielnica/ulica... Pluję sobie w brodę, bo jest identiko jak moja tylko, że ma sporty no i klekota pod maską ;-)

Quattron - 29 Listopad 2011, 23:22

Aaa to nie wiedziałem. Jak jesteś z Wrocka to możesz mnie odwiedzić, tylko zadzwon 691989808 :) Stał na Ślicznej/Huby w parku pomiędzy blokami, pod drzewem. Zakurzony jak cholera, z masą liści pod i nad (dobrze, że nie w środku:)
Ja na szczescie nie pluje sobie w brode ale przy okazji ładowania na lawete kilka osob mowilo, ze chciało kupić ale nie wiedzieli jak sie skontaktować:P To już druga taka akcja u mnie.

Filip0 - 29 Listopad 2011, 23:26

No buszowaliśmy w niedziele po Ślicznej :-P ale tylko czerwone E30 na wąskiej się znalazło. Nie moje rejony (Stabłowice).

Już w sprawie oględzin zatelefonowałem do naszego wspólnego kolegi :D

Quattron - 29 Listopad 2011, 23:32

Trzeba kiedyś zalać jakies 1.6 tdi albo 1.5 dci i spalić cały bak szukając zaniedbanych klasyków po mieście :) W takim razie czekam na was u mnie na wsi żebyście mnie uświadomili , że jednak nie warto walczyć z rostem żeby sprzedać Wam graty :D :D
Filip0 - 29 Listopad 2011, 23:41

Quattron napisał/a:
W takim razie czekam na was u mnie na wsi żebyście mnie uświadomili , że jednak nie warto walczyć z rostem żeby sprzedać Wam graty :D


No i takie myślenie mi się podoba :mrgreen:

Quattron napisał/a:
Trzeba kiedyś zalać jakies 1.6 tdi albo 1.5 dci i spalić cały bak szukając zaniedbanych klasyków po mieście :)


Uwierz mi, że przynajmniej ze dwa pełne zbiorniki w M21 już pękły :-P

M-EJ - 29 Listopad 2011, 23:42

3.0 dyszel ? Bociany ? Precz z takim projektem :mrgreen: Po za tym strasznie nie podoba mi się twoje podejście. Nie masz siana by kupić zdrową bude tak ? A chcesz ładować potem nagle tam 3.0 dyszla ? Zupełnie mi to nie pasuje. No ale będę cierpliwie czekał na efekty bo takich co mieli tu robić różne cuda było wielu i chyba żaden nic nie skończył.

ps. nie zrażaj się do mnie, ja tak mam że jestem nie miły zawsze :mrgreen:

Quattron - 29 Listopad 2011, 23:56

Są gusta i guściki i nie wszystko da się przeliczyć na pieniądze. Wole sobie pogrzebać przy aucie i przy okazji dużo się nauczyć. Na razie mam jeden projekt, który musze skończyć a aktualnie mowię o planach <prawdopodobieństwo> co do e28. Poza tym co jest złego w 3.0 d? Legendarny silnik, o ogromnej kulturze pracy, podatny na wszelkie modyfikacje + ogom Nm:)
A kwestie kasy i podobania się zostawmy dla nas samych Panie Niemiły ;)

deric - 30 Listopad 2011, 08:17

kazdy robi dla siebie i wedlog wlasnego uznania, najwazniejsze zeby byl zadowolony z efektu i wlozonej pracy
Beatles - 30 Listopad 2011, 08:37

Mówisz o silniku m57, tak?
Poza tym, że to diesel to nie ma w nim nic złego :-P
taki mały żart

Cytat:
Poza tym co jest złego w 3.0 d?


To, że delikatnie mówiąc nie pasuje w połączeniu z klasykiem jakim jest e28.

Ale ja jestem ortodoksem jeśli chodzi o oryginalność :->

M-EJ - 30 Listopad 2011, 10:15

Quattron napisał/a:
Są gusta i guściki i nie wszystko da się przeliczyć na pieniądze. Wole sobie pogrzebać przy aucie i przy okazji dużo się nauczyć. Na razie mam jeden projekt, który musze skończyć a aktualnie mowię o planach <prawdopodobieństwo> co do e28. Poza tym co jest złego w 3.0 d? Legendarny silnik, o ogromnej kulturze pracy, podatny na wszelkie modyfikacje + ogom Nm:)
A kwestie kasy i podobania się zostawmy dla nas samych Panie Niemiły ;)



Legendarny silnik to M10 czy M30 nie wspominając o Sxx. Ten co zamierzasz włożyć to zawsze będzie tylko zwykły mocny dyszel. Mniejsza o to. Zdajesz sobie sprawę że włożenie takiego silnika do E28 nie jest tanią zabawą ? W każdym bądź razie trzymam kciuki.

Pozdro

Quattron - 30 Listopad 2011, 11:25

Tak, chodzi dokładnie o M57N2 z e46.
Gdybym miał oryginał w nienaruszonym stanie z zdrową podłogą i zerową rdzą to bym go nie ruszał. Ale jako, że jest nadgryziony zębem czasu to uważam, że nawet trzeba coś pomodzić.

Sorry Panowie ale mam wrażenie, że na każdym forum nowy użytkownik musi przejść chrzest i na początku być traktowany jak ostatni kretyn. Wiem, ze wsadzenie 3.0d do e28 wiąże się z ogromnymi kosztami = silnik, skrzynia, wiązka, hamulce, zawieszenie i masa inny pierdół. Zakładam, że trzeba na to wyłożyc ok 15k PLN, minimum. Nie traktujcie wszystkich nowicjuszy jak debili, którzy sprzedadzą Wam auto na części i nie wiedzą co z czym sie je :)
Sorry za OT
Pozdrawiam

Filip0 - 30 Listopad 2011, 12:43

Poczytałem co tam modzisz w Audi i nie widzę jakiegoś większego problemu, żebyś dał radę to zrobic.

Kwestia siana jak u każdego. Normalna sprawa.

Auto nie jest wybitnym egzemplarzem na full ori, nie wiem jak wyglada sprawa z VIN-em.

Więc o co chodzi? Zrobił ktoś już coś takiego? Chyba tylko w Niemczech, bo u nas nie słyszałem o M57 w E28.

Co do samego silnika.. w E38 muł bagienny, w E46 killer, w E28 będzie podobnie, a nawet lepiej.

Beatles - 30 Listopad 2011, 13:54

Hej, mysle ze za bardzo sie spinasz. Akurat nasze forum jest bardzo przyjazne, nowi sa witani bardzo przyjaznie, przykladem moze byc wielu nowych uzytkownikow ktorzy szybko sie "zaaklimatyzowalo" Ja raczej odczytywalbym nasze posty jako rady, czy wezmiesz je pod uwage to juz Twoja sprawa. Sceptycyzm jest spowodowany samym pomyslem wsadzenia m57 do e28. Pomijajac juz plastikowosc silnika, to poszukaj na forum tematow o SWAPACH, najczesciej sa krytykowane, Taka po prostu jest tendencja na forum, nie jest to spowodowane tym ze jestes nowy. Jednoczesnie sa u nas auta po Swapach ktore sa przez nas podziwiane, wiec droga wolna :)
VaRiot666 - 30 Listopad 2011, 14:07

Quattron napisał/a:
Sorry Panowie ale mam wrażenie, że na każdym forum nowy użytkownik musi przejść chrzest i na początku być traktowany jak ostatni kretyn. Wiem, ze wsadzenie 3.0d do e28 wiąże się z ogromnymi kosztami = silnik, skrzynia, wiązka, hamulce, zawieszenie i masa inny pierdół. Zakładam, że trzeba na to wyłożyc ok 15k PLN, minimum. Nie traktujcie wszystkich nowicjuszy jak debili, którzy sprzedadzą Wam auto na części i nie wiedzą co z czym sie je :)
Sorry za OT
Pozdrawiam


Quattron szczerze mówiąc to chłopaki się dowalają bo ich zazdrość i zawiść zjada że wyhaczyłeś w dobrej cenie e28..

Filip0 napisał/a:
w E38 muł bagienny


Chyba w Sławie :-P Choć owszem, widziałem wiele zajechanych np 530d które wymiękały przy 520i :-/ Uważam że jest to najlepszy silnik do samochodu na co dzień,
prawie 200KM, ponad 400Nm a spalanie 7L (zaraz się zaczną burzyć że im pali więcej, nauczcie się jeździć :-P)

Ps- Tak czytam to co piszą starzy użytkownicy i chyba najbardziej by byli zadowoleni jakbyś go oddał w całości na złom......



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group