To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 524td] Biała Dama, czyli moje wozidełko

Pablo - 8 Wrzesień 2007, 14:35
Temat postu: [E28 524td] Biała Dama, czyli moje wozidełko
Część z Was zna już moją piąteczkę, kilkoro widziało na żywo.
Pokazuję tym co nie widzieli, coby obejrzeli ;)

To 524 TD z końca 85 roku (pierwsza rejestracja w styczniu 86). Jestem drugim właścicielem w Polsce, szóstym w ogóle. Auto ma czyściutkie papiery, do Polski przybyło w 2004 roku, ja je kupiłem w lipcu minionego roku.
Nabyte w celu przemieszczania się codziennego, co z powodzeniem czyni. Wcześniej jeździłem na codzień R19, i pomimo że było to auto wierne i niezawodne, czułem się w nim jak w szarym, znoszonym płaszczu ;] E28 miało być nowym, bardziej eleganckim wdzianiem na codzień. Ponieważ jestem fanatykiem youngtimerów, chciałem mieć takiego do jazdy na codzień, jednocześne nie chciałem kalać bawarskiej techniki LPG... A zatem najbardziej optymalnym wyborem okazało się właśnie E28 TD. Bez wstydu odwiedzam nim zloty aut klasycznych, jednocześnie nie boję się jeździć na codzień, a nawet wypuszczać w dalsze trasy.

Auto jest bardzo ekonomiczne. W mieście nigdy nie przekroczyła 10 litrów, najczęściej pali niecałe 9 ( i nie oszczędzam zbytnio gazu ). W trasie 6,5 przy 100km/h. Wychodzi taniej niż w R19 1.4...

Wyposażenie nie powala, ale zawsze coś:
-elektryczne lusterka
-szyberdach
-ABS

W ciągu roku nie za wiele przy nim musiałem robić. Musiałem zainwewstować w remont przedniego zawieszenia (drążki, końcówki, gumy,
amory itp). Musiałem sprawić sobie nowe hamulce (poprzedni właściciel "trochę" zaniedbywał Białą - tylne klocki się skończyły, po czym zrobiły piękne rowy na tarczach).

Poza tym wymiana rozrządu, filtrów, oleju... I to wszystko. :)

Przyznaję że powoli Biała zaczyna się domagać większego nakładu. Troszkę ją zaniedbałem ostatnio. Przede wszystkim niedomaga skrzynia (wyjące łożysko), pojawiają się spore wycieki oleju, nawala ABS, jest kilka problemów z elektryką, no i najbardziej wkurzająca sprawa - cieknąca nagrzewnica.
W najbliższym czasie planuję ją wreszcie postawić i dopieścić. Problem że będę uziemiony bez auta :)

Olbrzymim plusem auta jest blacharka. Oprócz paru małych odprysków i wykwitów jest idealna. Z tego co zauważyłem - drzwi na przykład są cynkowane! Czy w tym roczniku to możliwe?

Auto ma mały wgniot w pasie tylnym i zderzaku - pamiątkę po rozwścieczonym Fiacie Uno. Też planuję to poprawić w najbliższym czasie. Na szczęście potężny hak uchronił przed znacznie większymi spustoszeniami.

Fotki:
-z ogłoszenia

-po zakupie



Pozdrowienia dla Michała, heheheh...



I najbardziej aktualna:


I przy okazji: poszukuję pilnie zamka do drzwi kierowcy (sam wkład - bembenek, nie musi mieć kluczyka), bo mój mi ktoś "dowcipny" rozwiercił...

Szukam także tylnej prawej lampy w bardzo dobrym/idealnym stanie.

I pięknie by było jakby ktoś mi zaoferował ładne halogeny na przód :)

Jak ktoś coś ma, proszę o kontakt.

Pozdrawiam!

Bodżangmił - 8 Wrzesień 2007, 16:39

Podoba mi się ta fotka z holem.

Bardzo dobry wybór do jazdy na codzień bez gazu.

Czemu ja nie byłem taki mądry zakładając kiedyś szambo do e12? :oops:

Bart - 10 Wrzesień 2007, 09:41

Bardzo ładna :-D pamiętam ja jeszcze jak wisiała do sprzedazy za zdaje sie bardzo dobrą kasę ;-)
czasem mi brakuje mojego klekocika :roll:

Pablo - 12 Wrzesień 2007, 18:51

bogumił napisał/a:
Podoba mi się ta fotka z holem.


Cha! Najlepszy jest Michał (Michel) i jego potęzna bezradność wymalowana na twarzy :D

bogumił napisał/a:
Czemu ja nie byłem taki mądry zakładając kiedyś szambo do e12? :oops:


Pewnie dlatego, że w E12 nie masz alternatywy... Choć z drugiej strony, słyszałem o patenciarzach wkładających M21 do E21 ;]

Bart napisał/a:
pamiętam ja jeszcze jak wisiała do sprzedazy za zdaje sie bardzo dobrą kasę


A wisiała, wisiała, przez dość krótki czas, zanim ją sprzątnąłem ;) A poszłą za dużo niższą kasę niż w ogłoszeniu :twisted: Ot, talent negocjacyjny :D (tudzież desperacja sprzedającego)

Mati - 12 Wrzesień 2007, 21:25

M21 widziano nawet w e24...
Gierap - 12 Wrzesień 2007, 23:46

No a mówią ze M21 wyprodukowano tak mało,a chyba stanowią największą część tego forum ;-) Przyjemny ten Twój klekocik :-)
Anonymous - 22 Wrzesień 2007, 21:12

Bardzo ładna piąteczka :) Życze powodzenia w pracach w dopieszczaniu rekina:)
Pablo - 22 Wrzesień 2007, 21:57

Niestety, w miniony poniedziałek auto zostało staranowane na światłach przez rozpędzoną Lancię i wepchnięte w stojące z przodu BMW E30...

Dopieszczanie zapewne się nieco przeciągnie :-/

gicek_b - 23 Wrzesień 2007, 15:00

bardzo chętnie bym zobaczył przód tej lancii i tył Twojej e28 ..zwłaszcza ze masz hak :D w ogóle tył w e28 wydaje mi sie pancerny tyle wzmocnień
Pablo - 23 Wrzesień 2007, 16:32

Fakt, tył przyjął już drugie rozpędzone gówno w ciągu roku :D
Poprzednie było Uno, które odjechało na lawecie, teraz Lancia Y (również potrzebująca lawety). Nie mam niestety fotek Lancii, ale za to mam Uno:


Zmasakrowane wzmocnienie czołowe, uszkodzona chłodnica...

Biała pozostała niewzruszona... :twisted:


Lancia przywaliła mocniej. Poszła chłodnica, atrapy, maska itp.

W Białej zderzak jest wduszony w pas tylny, lampy popękane... No i przód - zniszczony zderzak, nerka itp... Ale nadal jeździ :D

Hak jest pancerny i chroni tył - to nie podlega dyskusji. Już go raczej nie zdejmę, mimo że nieco psuje wygląd i zastanawiałem się w zeszłym miesiącu nad jego demontażem. Jak dobrze że tego nie zrobiłem!

Po słuczce miałem stracha, że mocowania mogły uszkodzić płytę podłogową i przesunąć belkę... Jednak po wejściu pod auto okazało się, że nie widać zupełnie żadnych uszkodzeń :)

Inna sprawa, że niezamortyzowane uderzenie w tył jest bardzo niebezpieczne dla kręgów szyjnych... Chrupnęło mi w plecach konkretnie (i do tego wyrwało się mocowanie fotela). Kilkudniowy rajd po ortopodeach i wstawiaczach nie należy do fajnych zajęć...

chmielpiw - 24 Wrzesień 2007, 20:07

mnie po kolizji 2 lata kregoslup bolal(szyja)
Anonymous - 25 Wrzesień 2007, 19:34

oj nie miło to uno wygląda :mrgreen: a beta cała :-D i o to chodzi... Masz bardzo ładną piątkę ukłony :D
Pablo - 14 Grudzień 2007, 17:58

Powoli, powoli, Biała podnosi się z popiołów... Zaczyna mi jej brakować. Od 2 miesięcy nią nie jeździłem. Brakuje mi zwłaszcza jej niskiego spalania :-P

Jest robiony generalny remont skrzyni biegów (wolę tak, niż loterię na allegro).

Do tego odświeżenie silnika (w tym regeneracja turbiny, już miała wyrobione łożysko i lała olej na cały silnik, wymiana zimeringów i uszczelek wszelakich),

Mały remont wnętrza (odnowienie foteli i ich nowe mocowania, nowa decha, elektryczne szybki czekają na wolną gotówkę ;) , wymiana nieszczęsnej, kapiącej nagrzewnicy, pranie wszystkiego karcherem). No i nowa szyba przednia, bo stara już zmęczona była.

Blacharsko okazała się w rewelacyjnym stanie jak na swoje lata. Oprócz obitego pasa przedniego i tylnego, jedynymi miejscami wymagającymi ingerencji był prawy fartuch w komorze, mała dziurka w lewym progu (nie perforacyjna, tylko od źle użytego podnośnika) i podszybie (profilaktycznie wyjąłem szybę, a nic nie było widać z zewnątrz - dobrze że się uparłem). Reszta, w tym spód jest bez skazy 8-)


Stan na dziś:



Ździebko przykurzona... :-)

Grigorij - 14 Grudzień 2007, 19:44

Oj będzie cukiereczek :mrgreen:
Gratuluję podejścia, zapału i konsekwencji w realizacji projektu :-D

Bartolommeo - 14 Grudzień 2007, 20:33

Słowa uznania, takie podejście mi sie podoba, już sam nie mogę się doczekać kiedy wjadę a raczej wepchnę swoja na blacharnie... Tak trzymać

Pozytywnie zakręconym miłośnikom E28 stanowczo mówimy TAK.... ;-)

Pablo - 21 Kwiecień 2008, 17:46

Biała mnie olśniła 8-)



Poszukuję przedniego zderzaka :!: :!: :!:
Pomóżcie!

Miłosz - 21 Kwiecień 2008, 19:53

Osz kurde z butow wyskoczylem :shock:
Beatles - 21 Kwiecień 2008, 19:58

ładne to zdjęcie :-)
piękne e28 będzie po poskładaniu...

Dexter528i - 21 Kwiecień 2008, 22:00

Pablo napisał/a:
Biała mnie olśniła

Mam nadzieję, ze za niedługi czas moja zostanie rozebrana, poprawiona i pomalowana od nowa.

Tak z ciekawości. Na czym polegał remont skrzyni i ile kosztował

Pozdrawiam

Pablo - 7 Czerwiec 2008, 12:00

Oj, umknęło mi Twoje zapytanie Dexter. W skrzyni zostały wymienione łożyska kulkowe i podładki. Całość została uszczelniona, wodziki zregenerowane. Skrzynia już jest w aucie, ale jeszcze go nie uruchamialiśmy, więc nie wiem jaki będzie efekt.

Wcześniej rzęziła potwornie, miała spory luz na wałku (teraz jeszcze sztywniutki), wsteczny wchodził w okolicach lewych drzwi... Ponoć ma być ok... :roll:

A tutaj dwie poglądowe fotki, jak się prezentuje Biała obecnie. Generalnie byłaby już dawno jeżdżąca, ale ciągle wychodzą jakieś braki w częsciach (najczęściech pierdoły, ale blokują całą robotę) lub uszkodzenia ukradkiem poczynione w warsztatach... Przyzwyczaiłem się :D


BMW.SauberF1 - 14 Czerwiec 2008, 10:35

bardzo piekne samochody :!:
Bart - 14 Czerwiec 2008, 15:40

Pablo napisał/a:

Poszukuję przedniego zderzaka :!: :!: :!:
Pomóżcie!


Wiem że to kontrowersyjne co napisze ale nic tak nie podkreśli stanu tego auta jak nowy zderzak z serwisu ;-)

WIENIA - 14 Czerwiec 2008, 20:08

A czy nie taniej byłoby pochromować prosty używany zederzak? Są odpowiednie firmy które się tym zajmują. Myśle że koszt będzie dużo niższy od nowego, a efekt ten sam.
Miłosz - 15 Czerwiec 2008, 13:44

O ile znalezienie prosciutkiego zderzaka przedniego jest ciezkie ale wykonalne, o tyle prosty zderzak tylny zakrawa juz powoli na cud z jasnego nieba, nie jakosc chromu jest problemem a fatalna konstrukcja zderzakow w E28.

Dla porownania niezwykle podobny zderzak w E24 uderzony nawet dosc mocno, wgniata sie razem z mocowaniem w nadwozie pozostajac niemal zupelnie prosty. Uderzony 5km/h tylny zderzak w E28 gniata sie, wykreca i nadaje do wyrzucenia.

O ile wlasciciele Schadow Line sa w tej dobrej sytuacji, ze moga bardzo lekko uszkodzony zderzak naprawic o tyle wlasciciele Chrom-Line sa najczesciej skazani na kupno nowki, lub jezdzenie jak ostatnie sieroty z krzywym zderzakiem (tak ja robie to poki co ja :) ). Prostowany podszpachlowany i pochromowany zderzak wyglada zawsze tragicznie, przynajmniej ja nigdy pozytywnego efektu takiej pracy nigdy nie widzialem.

Szkoda , ze BMW tak bardzo przesadza z cenami zderzakow, mysle, ze gdyby kosztowaly 1/3 obecnej ceny to zbyt stalby sie kolosalny duzy, a nie jest zadna tajemnica , ze u producentow placa za takie czesci grosze.

goofy - 27 Lipiec 2008, 16:59

wklej jakieś nowe fotki z postępu prac

pewnie nie tylko ja jestem ciekaw jak tam prace nad Twoją Białą Damą ;-)

Miłosz - 28 Lipiec 2008, 08:12

To prawda, nie tylko Ty
Pablo - 28 Lipiec 2008, 12:14

Dzięki wszystkim za miłe słowa :)

Biała nadal się produkuje... Cierpliwości.

Szukam nadal zderzaków! Obu! Pomocy... :roll:

A co do nowych...
Cóż, kompletny tylny w ASO: 1700 zł... Oszaleli chyba.

Pablo - 12 Wrzesień 2008, 13:37

Ożywiając temat, prezentuję rozkodowany VIN. Nieszczepiona jest, to dobrze :-)


Type code DB11

Type 524 TD (ECE)

Dev. series E28 ()

Line 5

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine M21

Cubical capacity 2.40

Power 0

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour ALPINWEISS (146)

Upholstery ANTHRAZIT (0129)

Prod. date 1985-11-21


Order options
No. Description
210 ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS )

270 WIDER TYRES (czym się różniły od zwykłych? jaki to rozmiar?)

300 ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH

311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL (to mnie zastanawia, bo elektrykę mam też z prawej strony)

350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM (co znaczy RUNDUM?)

400 SLIDING SUNROOF MANUAL

520 FOGLIGHTS

662 BMW Bav. CR Digital (ma ktoś fotki tego radia?)

680 MANUAL AERIAL

Dixi - 12 Wrzesień 2008, 13:45

Pablo napisał/a:
311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL

Elektryczne lusterko od strony pasażera, od kierowcy było w standardzie ;-)
Pablo napisał/a:
350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM

Zielone szybki bez pasa na szybie przedniej, ale to pewnie wiesz. Natomiast słowo "RUNDUM" pojawia się zawsze i nie mam pojęcia co ono znaczy. Może, że są atermiczne?

Pablo napisał/a:
270 WIDER TYRES


szersze opony.

Pablo napisał/a:
662 BMW Bav. CR Digital (ma ktoś fotki tego radia?)

nie wiem, ale moglibyśmy zebrać fotki wszystkich radioodbiorników montowanych w E28 i E12 z dokładnym opisem. Im więcej wiedzy na forum tym lepiej :mrgreen:


ps. Dawaj foty z remontu, albo choć opisz co i jak :P

Pablo - 12 Wrzesień 2008, 14:13

Fakt, beifahrer to pasażer, pomyliło mi się.

Dixi napisał/a:

szersze opony.


No wiem że szersze, ale ile szersze? :-) Oryginalny rozmiar to 195 czy tak?

Fotki kiedyś tam będą :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group