To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28] 518i 1986r

gicek_b - 7 Grudzień 2007, 13:14

Mam mały problem ...mianowicie gdy dziś myłem swoje cudo po sciągnięciu lewego przedniego kołpaka ujrzałem że koło trzyma sie na 4 śrubach a jedna gdzieś wyparowała :?:
czy zdarzyło sie juz komuś zeby sruba sama sie wykreciła??
bo innej możliwosci chyba nie ma , nie sądzę zebym podczas zmiany na zimowe jakies miesiąc temu jednej sruby nie wkręcił
Chyba ze komuś była potrzeba taka i sobie wykręcił :evil:

chmielpiw - 7 Grudzień 2007, 14:35

gicek_b, na pierwsza mysl sa 3 proste powody: za slabo dokreciles srube, slaby gwint na srubie lub na zwrotnicy/polosi..
gicek_b - 8 Grudzień 2007, 10:07

ale logicznie mysląć nie wypadła by bo kołpak blokuje ....zostaje to że ktoś sobie odkręcił
Grigorij - 8 Grudzień 2007, 23:41

Nigdy nie słuszałem o tym aby dobrze zakręcona sruba od kół się odkręciła.
Moim zdaniem jakiś ^%&^% ci ukradł!!!

gicek_b - 9 Grudzień 2007, 00:31

Pal licho z śrubą łagoda powiedział że mi da ;]
teraz mam nowy problem
Dziś wziołem się za układ wtryskowy :
-wymontowałem przepływomierz oczywiście klapka była zacięta w pozycji max trochę szlifnąć tu troche szlifu tam i chodzi jak nowa zamontowałem i zapala na dotyk ...lecz gasnie po 2 sekundach ...
a jak gasnie to czegoś jest za mało albo za dużo
więc odjołem mu trochę paliwa przez odłączenie czujnika temperatury ( nie mylę z czasowym wyłacznikiem ani z czujnikiem podającym na deskę )
zapala na pyk i chodzi bardzo dobrze ....nie sprawdziłem co sie stanie po rozgrzaniu bo po kilku eksperymentach z odłączaniem czujnika ....pompka paliwa przestała dawać znaki życia ( brak dźwięku ) i zastartowanie silnika było nie możliwe
Nie wiem o co chodzi z tym czujnikiem bo skoro jest odłączony to z tego co jest napisane w SNe28 to domyślnie jest ustawiony na 80C a silnik był zimny więc powinien gasnąc a nie pracować lepiej niż jak jest podłączony :-|

Grigorij - 9 Grudzień 2007, 02:13

Osobiście zacząłbym od pożyczenia nowego przepływomierza "dziewicy gazowej :D " od kogoś.
Bo szlifowanie jest fajne, ale to już nie jest to :-/
Potem wtryski, może któryś leje, a filtr paliwa jaki masz, ja miałem z serwisu BMW jeszcze :mrgreen:

anjinsan - 9 Grudzień 2007, 13:10

gicek_b napisał/a:
wymontowałem przepływomierz oczywiście klapka była zacięta w pozycji max trochę szlifnąć tu troche szlifu tam i chodzi jak nowa zamontowałem i zapala na dotyk ...lecz gasnie po 2 sekundach ...
a jak gasnie to czegoś jest za mało albo za dużo

Nie szlifuje się, bo zachodzą zaburzenia powietrza i pojawiają się błędy. Należy wyprostować ośkę klapy :idea:

gicek_b - 9 Grudzień 2007, 13:46

a przepływomierz z innego silnika by pasował np. od 520i? Raczej nie-a gdzie ja znajde kogos kto mi pożyczy od 518i
Filtr paliwa to Filtron więc nie z serwisu ;]
Wyprostować ośkę -- gdyby to było takie łatwe to bym zrobił
Zaraz jade po olej do wspomagania bo malutko mam - ATF dexron I lub II ? tak?

Bavool - 11 Grudzień 2007, 14:45

Pablo napisał/a:
Hak jest brzydki, ale ratuje dupę gdy Ci ktoś ją postanawia staranować. W ciągu roku miałem dwa takie przypadki i teraz raczej go nie zdejmę. Szkoda reszty samochodu...


hak nie zawsze ratuje dupę. Kiedyś w Citroenie, gdybym nie miał haka, zwyczajnie koleś odbiłby się od mojego zderzaka i heja, a tak to rypnął w hak, i mocowanie, które znajduje się pod samochodem przesunęło podłogę. Zwykła stłuczka, a musieli mi wyciągać auto...

gicek_b - 11 Grudzień 2007, 20:24

u mnie hak już zdjęty:
sylwetka od razu optycznie zelżała i jakoś przyjemniej mi się jeździ z myślą że nie wożę 40kg bezsensownego balastu

marchewa - 12 Grudzień 2007, 09:06

Dużo roboty ze zdjęciem takiego haka? Ile zapłaciłeś?
Zamierzam się też z takim manewrem,więc mnie to interesuje :-)

Kargul1005 - 12 Grudzień 2007, 16:45

Człowieku takie rzeczy robi się samemu dla przyjemności :] Przecież wtedy możesz być bliżej swojej ukochanej Buni :)
gicek_b - 12 Grudzień 2007, 21:08

roboty bardzo dużo ..przynajmniej u mnie gdyż 2 śruby zasłaniała butla z ...nitro :-) gdy już mi sie je udało odkręcić cały hak tak łatwo w dół nie zejdzie, najlepiej by było odkręcić tłumik, ja tego nie zrobiłem i trochę porysowałem sobie spód i tylny pas
Generalnie cały dzień roboty plus wcześniejsze oględziny sprawy
Ale warto

gicek_b - 27 Grudzień 2007, 17:41

nowe DUŻE zdjęcia mojego silnika m10


MAJSU - 27 Grudzień 2007, 19:30

Przydałoby się go trochę umyć...
szymon503 - 27 Grudzień 2007, 20:05

ojojoj nie lubię radosnej twórczości oczywiście nie posądzam gicek_b ciebie oto. Jak się domyślam to poprzedni właściciel lae koniecznie musisz coś z tym zrobić dla przykładu mogę przesłać ci zdjęcia mojego M10 :mrgreen:
gicek_b - 27 Grudzień 2007, 20:33

chętnie zobaczę inne m10 bo to dość rzadki silnik
gicek_b - 17 Styczeń 2008, 11:18

z duma informuje że moja beta się nawróciła i od dziś będzie piła tylko szlachetne trunki. Zdjęcie mówi wszystko za siebie 8-)

Łagoda - 17 Styczeń 2008, 13:04

A ładnie to tak "odgapiać" ale w końcu benzin rules 8-) A jeśli chodzi o demontaż haka to zajmuje ona ok 30minut a przynajmniej mi tyle zajeła, bardzo ułatwia prace ściągnięcie tłumika.
szymon503 - 17 Styczeń 2008, 22:30

Tak trzymać gicek, tak trzymać. I jak uruchomiles juz swoją beemke?? Chodzi juz tak jak trzeba???
gicek_b - 25 Styczeń 2008, 17:20

hula prawie jak ta lala . jest tylko problem ze szarpaniem na niskich obrotach przy małym obciążeniu np jadąc na 2 biegu bez gazu z górki. Podejrzenia kieruje do gumy od przepływomierza bo jest taka sobie. Może ktoś miał podobny problem? Czy ta guma musi być idealna?Wiadomo że szczelna musi być ale czy kształt też ma wpływ ??
Grigorij - 25 Styczeń 2008, 21:37

Może kup nową, w ASO, chyba 30zł kosztuje :-D
Musi być szczelna, jak jest mocno pogięta to też lipa, ale szukaj gdzie indziej, bo mocne szarpanie to sporo lewego powietrza, moze jakis inny przewód gumowy jest zmęczony :?:

Dexter528i - 26 Styczeń 2008, 02:44

gicek_b napisał/a:
Mam mały problem ...mianowicie gdy dziś myłem swoje cudo po sciągnięciu lewego przedniego kołpaka ujrzałem że koło trzyma sie na 4 śrubach a jedna gdzieś wyparowała :?:
czy zdarzyło sie juz komuś zeby sruba sama sie wykreciła??

Ze odgrzeje początek tego tematu. Mi kiedyś po godzinie postoju na parkingu "poluzowało się" 5 śrub. Dziwne co :evil:

Pozdrawiam

gicek_b - 26 Styczeń 2008, 17:12

To dobrze że Twój postój nie trwał 5 min dłużej :mrgreen:
Co do rury za 30zł w ASO to raczej można to wrzucić między bajki, allegro takie używane po 80zł chodzą, a do tego musi pasować do mojego modelu a z taką sie jeszcze nie spotkałem.
eh może jednak zajrzę do ASO.....a nóż

cactus69 - 26 Styczeń 2008, 17:30

ładna jest , wkoncu to e28 no i jeszcze BMW to dodaje uroku, zreszta kazda jest ladna. Tak jak juz gdzies pisalem , zakochalem sie w swojej od pierwszego mimo iz sala sprzedawana na czesci w sumie zostala prawie sama buda , kola i niekompletny silnik i sobie ja kupilem. I zaczelo sie najpiekniejsze , poszukiwanie czesci ( dobrej jakosci i tylko oryginalnych) i efekt widac na zdjeciu obok , zajelo mi to ok roku ale warto. Troche pracy i kazde e28 robi sie sliczne .Pozdrawiam
cactus69 - 26 Styczeń 2008, 17:33

gicek_b napisał/a:
z duma informuje że moja beta się nawróciła i od dziś będzie piła tylko szlachetne trunki. Zdjęcie mówi wszystko za siebie 8-)
[/url][/URL]


No i respekt dla kolegi , silniki sa benzynowe a nie gazowe , oby wiecej takich ludzi .Pozdrawiam i twoje zdrowie ( no i twojej e28)

Dexter528i - 2 Luty 2008, 22:21

gicek_b napisał/a:
To dobrze że Twój postój nie trwał 5 min dłużej

Nie wiem czy to była próba kradzieży, czy zwyczajna zazdrość i złośliwość.

Na swoim aucie od miałem już 4 różne komplety felg aluminiowych.
Te 5-cioma poluzowanymi śrubami to był mój drugi komplet. Były to AEZ Bimo 7x16. później je sprzedałem koledze do 316i Compact i powróciłem do felg z którymi kupiłem auto. Było to 6-cio ramienne, oryginalne felgi BMW (niestety przeznaczone do modelu E36), które również próbowano mi skroić. Skończyło się na tym że ukradli mi tylko dekielek :evil:
później miałem również oryginalne felgi BMW (wzór pajęczyna A'la BBS) występujące dla E32/E34. służyły mi dość długo i dobrze (obecnie posiada je MarekE28 z tego forum) i nikt nie próbował ich ukraść.
No i moje obecne BBS RC na których zauważyłem próbę ściągnięcia dekli śrubokrętem. Widać że ktoś coś tam kombinował bo jak je kupowałem nie miały żadnych zadrapań wokół dekli.

Trochę przynudziłem i z góry przeprzszam za OT :oops:

Pozdrawiam

Grigorij - 25 Luty 2008, 19:16

Istotna informacja do ankiety.
Dziś złapałem "kapcia", gwoźdz wszedł mi w oponę :evil:

Także dobrze że miałem zapas, co prawda 24 letni, ale napompowany 8-)

Miłosz - 27 Luty 2008, 17:14

gicek_b napisał/a:
z duma informuje że moja beta się nawróciła i od dziś będzie piła tylko szlachetne trunki. Zdjęcie mówi wszystko za siebie 8-)
[url=http://images34.foto...80m.jpg]Obrazek[/URL]


BRAWO :roll:

gicek_b - 28 Marzec 2008, 13:36

dziś moja betka znów mnie zaskoczyła Mianowicie przypadkiem odkryłem że mam regulacje położenia kierownicy. Wcześniej po prostu jakiś mietek schował te dźwigienkę pod obudowę :idea: .... niestety kierownica nie chce sie wysuwać nie wiem czemu może trzeba coś posmarować czy coś ...może miał ktoś taki problem ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group