To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - e28 540

Mundek - 21 Grudzień 2010, 18:21
Temat postu: e28 540
org było m20b27 automat potem manual na osprzęcie b25 następnie m60b30 manual obecnie przechodzi pełną renowacje na nowo natomiast już z silnikiem m60b40.

http://retrocars.vizz.pl/...c.php?f=29&t=60

cubici - 21 Grudzień 2010, 18:52

bardzo fajny pomysl! jestem za!
baza juz jest, czekamy na szczegoly.
jesli silnik bedzie tak wygladal to juz teraz zaczne zazdraszczac hhe!

Szalik1 - 21 Grudzień 2010, 19:47

no no naprawde zapowiada sie ciekawy projekt, tak sobie patrze ze w e28 jest tyle miejsca z przodu ze spokojnie v12 mozna pchac :mrgreen: powodzenia w dalszych pracach ;-)
Kuba-Kalina - 21 Grudzień 2010, 20:04

Mundek napisz cos wiecej o swapie bo sam sie przymierzam do zmiany na taki motor .
Kruczek - 21 Grudzień 2010, 20:10

co do swapu to zapraszamy do Nas :)
Mundek - 21 Grudzień 2010, 20:41

dziś wkleję parę fotek, o jaki informacje Ci Kuba chodzi?
Ślivak - 21 Grudzień 2010, 20:50

Wojtek napisał/a:
no no naprawde zapowiada sie ciekawy projekt

Jak sam mówisz - projekt. Taki dolot z trąbkami fajnie wygląda. Prawie jak na gaźnikach...

Fakt, że trąbki formują optymalną strugę, tyle, że dostarczają niefiltrowane powietrze do spalania, możliwe skutki- wiadomo. No i dopływ ciepłego powietrza, też nie jest najlepszym rozwiązaniem. Takiego powietrza mniej zmieści się w cylindrach.
Ale to są rozważania dla gaźnikowców! Najlepiej jak te trąbki są osłonięte jakimś pudełkiem z zamontowanym na końcu filtrem o małych oporach.
Przy wtrysku, ECU reguluje parametry mieszanki, więc nie rozumiem po co poprawiać fabrykę (czytaj psuć). :roll:

Kruczek - 21 Grudzień 2010, 21:02

w takim razie, dlaczego wszystkie serie ///M mają oddzielne przepustnice ? zaniżanie mocy? nie sądzę.
Mundek - 21 Grudzień 2010, 21:04

Ślivak napisał/a:

Jak sam mówisz - projekt. Taki dolot z trąbkami fajnie wygląda. Prawie jak na gaźnikach...


poczekajmy na koniec projektu i na wyniki wtedy można powiedzieć co się opłaca a co nie jak są na to dowody a trąbki będą osłonięte ,, puszką " coś na wzór S62B50 i do tego kompresor jak będzie to sprawnie chodzić i uda się zgrać wędruje do e28, a na razie seria m60b40

Ślivak - 21 Grudzień 2010, 22:08

Mundek źle założyłem, że zostanie tak jak na zdjęciu- bez puszki :oops: A kompresor jaki? :mrgreen:
Ślivak - 21 Grudzień 2010, 22:50

Jacek napisał/a:
w takim razie, dlaczego wszystkie serie ///M mają oddzielne przepustnice ? zaniżanie mocy? nie sądzę.

Cała dyskusja wynikła z faktu, że na zdjęciu nad trąbkami nie było air-boxu. Silniki o których mówisz mają puszkę i filtr powietrza.

A tak przy okazji, czy jazda z ITB na co dzień jest uciążliwa? Macie doświadczenie to opowiedzcie.

ŻbiQ - 22 Grudzień 2010, 08:34

Mundek, jaki to jest kolor nadwozia? Projekt bardzo ciekawy :-) Też ostatnio myślałem nad ryczącym V8 w starej piątce :-P Czekamy na więcej!
Mundek - 22 Grudzień 2010, 16:56

znam z autopsji jak się zachowuje taki silnik ale w e34 z trąbkami poza maską wróbli nie wciągało. ale to nie mój projekt miałem okazję się przejechać na miejscu pasażera,w e34 radzi sobie zadowalająco myślę że warte pracy jeżeli kogoś nie przeraza spalanie , ciężko pali hałasuje miłym grzmotem trochę bardziej jednym się to podoba innym nie , chciał bym to zniwelować przez osłonięcie tych trąbek i doładować kompresorem rotrexa, z zakupem jeszcze troche poczekam bo dolar stoi dość wysoko a na razie mam co robić. Będę próbował to zgrać na b30 a jak mi się to uda wędruje do e28. okiełznałem etę potem m60b30 teraz kolej na b40 jak zabraknie mocy będzie coś w zanadrzu

zasada działania kompresora firmy rotrex http://www.youtube.com/watch?v=Vh1o9275VyM

Kamil - 23 Grudzień 2010, 23:05

oj trakcji będzie brak z rotrex'em :mrgreen:
a układ dolotowy ITB w V8 to marzenie.... reakcja na gaz natychmiastowa
to macie ITB w tojocie V8
http://www.youtube.com/watch?v=Ba8sT2BQ4uc

Mundek - 24 Grudzień 2010, 14:42

wkleiłem parę zdjęć jak ktoś będzie miał problem z kolektorami zapraszam
Mundek - 29 Grudzień 2010, 22:12
Temat postu: obrotomierz
http://retrocars.vizz.pl/...c.php?f=29&t=60
Dominique - 29 Grudzień 2010, 22:25

Nie mam uprawnień do wyświetlania, pobierania i linkowania od/do tej strony.
Mundek - 29 Grudzień 2010, 22:53

dominique napisał/a:
Nie mam uprawnień do wyświetlania, pobierania i linkowania od/do tej strony.

już powinno być ok

Mundek - 31 Lipiec 2011, 21:23

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gdm9nBIFy80&feature=player_embedded[/youtube]
Mundek - 31 Lipiec 2011, 21:24

http://www.youtube.com/wa...player_embedded
shakaz - 31 Lipiec 2011, 22:27

Pięknie, Pięknie... !! ! :evil:
Czornye28 - 1 Sierpień 2011, 19:05

:shock: ...... :twisted:
adrian - 6 Sierpień 2011, 14:54

Witam, projekt super
Powiedz coś na temat łap, czy skracałeś je?? i jak ze skrzynią weszłą bez problemu w tunel??

Mundek - 6 Sierpień 2011, 15:26

adrian napisał/a:
Witam, projekt super
Powiedz coś na temat łap, czy skracałeś je?? i jak ze skrzynią weszłą bez problemu w tunel??


witaj łapy zostały org, nie ma sensu robić nowych do e28 bo jest więcej luzu jak w e30 przerobiłem sanki żałuje że nie zrobiłem zdjęcia ale za to mam przyrząd do ich wykonania :) różnica w tunelu to jakieś 3 cm bez wygłuszenia, z wygłuszeniem ok 5 cm, w grodzi i tunelu, czyli że nic nie trzeba ciąć jak masz nie daleko do mnie to zapraszam na podnośnik :) chyba ze działasz sam to też pomogę

adrian - 6 Sierpień 2011, 16:35

to dziwne, musze jeszcze raz przymierzyć bo pierwszym razem łapy zaparły mi sie o podłużnice :-/ a silnik był w odpowiedniej pozycji. Rozumiem że masz skrzynie piątke? u mnie zapiera sie o tunel nawet widać to na wygłuszeniu, ale to kwestia prób może wejdzie :-)
a jak tam hamulce, dają rade :-D czy była jakaś przeróbka??
chyba w wolnej chwili podjade i zobacze to arcydzieło
po filmiku wydze że "miota nim jak szatan" :evil: :D

Mundek - 6 Sierpień 2011, 18:50

tak 5b. masz racje hamulce bardzo szybko się kopcą dlatego są z 750 4tłoczki jest nie porównywalna różnica w hamowaniu wolniej się nagrzewają, jeden ból są cholernie ciężkie.
adrian - 7 Sierpień 2011, 20:34

te zaciski wchodza bez przeróbek?
elektrykę ogarniałeś sam rozumiem?

Mundek - 8 Sierpień 2011, 07:18

tak sam :) przód bez przeróbek ale za to tył już nie. w wolnej chwili wrzucę zdjecia
peter22 - 8 Sierpień 2011, 23:17

takie ladne auto, a taki kating...nie szkoda ci auta?
Filip0 - 9 Sierpień 2011, 00:16

peter22 napisał/a:
takie ladne auto, a taki kating...nie szkoda ci auta?


Skoro jest V8 to chyba chodziło o to, żeby korzystać z jego potencjału. Nie mówię tu o paleniu gumy w miejscu przez 10 minut. A filmik miał chyba na celu pokazanie mocy w praktyce ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group