To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 535i] Upadate: smutny koniec... :-(

WIENIA - 28 Listopad 2008, 20:55

Takim ludziom powinni dożywotnio zabierać prawo jazdy. Szkoda takiego okazu :-(
Gareth - 30 Listopad 2008, 20:48

Przepraszam że ostatnio nie odpisywałem, ale miałem parę spraw na głowie, które nie cierpiały zwłoki. Jeszcze raz dzięki za wyrazy współczucia - póki co i tak już się lepiej z tym czuję, mimo, że jestem zmuszony do poruszania się komunikacją miejską (samochód paskudnie rozleniwia :-P).

Wbrew pozorom to nigdy nie był taki ładny egzemplarz na jaki wyglądał. Okazało się, że rdzy jest znacznie więcej niż myślałem, a auto jest... krzywe (przed moim dzwonem auto uderzyło prawym tylnym kołem o coś pewnie o krawężnik, a cała tylna belka jest przesunięta). Gdyby chcieć je porządnie naprawić, musiałbym kupić cały nowy pas przedni, podłużnice (były pospawane), oba progi, podłogę pod kierowcą i pasażerem z przodu, drzwi kierowcy, maskę i wspawać nowe kawałki metalu w kilka innych miejsc (okolice klapy bagażnika itp.). Tak naprawdę jedynym rozsądnym wyjściem byłaby zmiana budy na zdrową. Rozmawiałem z moim kumplem, który ma moją ex-520i, i nie jestem pewien czy jest on nią zainteresowany czy nie, bo ostatnio nie mógł do mnie przyjechać (był przeziębiony).

Nie wiem nawet ile mógłbym za ten samochód wziąć, bo z jednej strony jest to 535i plus trochę gratów (trzy komplety felg, Bilsteiny NÓWKI), a z drugiej to tylko samochód na części, a za takiego więcej niż 3k nikt nie da. Biję się z myślami co z tym zrobić... Może byłby ktoś chętny na przeszczep gratów do zdrowej budy? Jedynym problemem jest szwankująca automatyczna skrzynia, ale i tak warto by było zmienić ją na manuala...

Anonymous - 10 Grudzień 2008, 22:14
Temat postu: Dawca - biorca :)
dzisiaj dostałem burę od Antka, że zupełnie nie zjamuję się tematami motoryzacyjnymi więc nadrabiam zaległości :mrgreen:

no więc chyba wszystko sie wyjaśniło. po dzisiejszej rozmowie zdecydowałem się przejąć "upiora", który będzie służył jako dawca mojej bawarce do czasu kompletnego remontu. transplantować będę silnik (moje 2,0 cierpi na poważne braki ciśnienia w trzech tłokach) i tylne zawieszenie, bo niestety pomimo dużego leczenia u Adama znowu coś stuka poważnie, ale chyba bawarka miała prawo - codzienna ekspoatacja po ulicach Wawy + wyjazdy przeróżne m.in trasa do Włoch i z powrotem przy pełnym obciążeniu.
Do tzw. przekładki pójdzie jeszcze zapewne wnętrze, bo fajnie jest mieć pstryk-pstryk.

Przy okazji podaję pełną listę zmian planowanych w mojej bawarce w przyszłym roku przygotowaną swego czasu przez Antka:

Nadwozie

- piaskowanie
- naprawa rdzy (wspawanie nowych elementów metalowych lub wymiana całej części)
- obspawanie + zabezpieczenie spawów
- wypełnienie niepotrzebnych dziur w komorze silnika
- zabezpieczenie antykorozyjne
- lakierowanie
- dokładki zderzaków Zender przód/tył
- felgi Alpina lub BBS szprychowe, najlepiej rozmiar 16x8 (opony 225/45/R16, polecam Uniroyal RainSport 2)
- żółte żarówki świateł mijania i drogowych
- halogeny z żółtymi szybkami
- odrestaurowane chromy
- wszystkie nowe elementy gumowe
- elektrycznie wysuwana antena :-)

Wnętrze

- do ustalenia (wedle preferencji właściciela :-))
- fotele sportowe (najlepiej Recaro - w M5 były podobne do tych, co dziś widzieliśmy)

Zawieszenie i układ kierowniczy

- amortyzatory Bilstein B6 do obniżających sprężyn
- obniżające sprężyny H&R (-30mm)
- komplet poliuretanowych tulei zawieszenia
- nowe wahacze, wspornik układu kierowniczego, końcówki drążków, łożyska itp.
- grubsze stabilizatory (?)
- nowa lub regenerowana maglownica

Układ hamulcowy

- przednie zaciski z M5 E34 z pasującymi tarczami
- tylne zaciski z E32 750iL (?) z pasującymi tarczami
- większa pompa hamulcowa (?)
- klocki OEM BMW, Ferodo lub A T E
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie
- płyn hamulcowy Motul DOT 5.1

Silnik i układ napędowy

- silnik M102 lub M106 z E23 745i po generalnym przeglądzie, wymianie pasków, kabli, płynów eksploatacyjnych, uszczelek itp.
- skrzynia biegów Getrag 265 z 525i, 528i lub 535i (nie wersji Sport, tylko w cywilnej, z 5 biegiem jako nadbiegiem) plus nowe sprzęgło i koło zamachowe
- dyferencjał 3,15:1 z 750iL
- wał napędowy z 525i, 528i lub 535i
- przelotowy układ wydechowy o średnicy 2,5 cala z dwoma tłumikami - komorowym i końcowym z dwiema rurkami (a jak! :-))
- intercooler z Iveco Turbo Daily z dorobionym orurowaniem odpowiedniej średnicy
- zawór blow-off (?)
- wyczyszczone, wypiaskowane i pomalowane wszystkie elementy silnika (musi być show & shine :-))

MAJSU - 11 Grudzień 2008, 10:28

Plany zacne :mrgreen: Powodzenia !
Bodżangmił - 11 Grudzień 2008, 18:48

O,Panie! Jak skończysz to daj znać . Wyznaczymy na forum delegację do oglądania na żywo takiego auta. ;-) Powodzenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group