To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Inne youngtimery forumowiczów - [E21] 320/6

deric - 5 Marzec 2012, 13:48

i co dalej z rekinem??
goofy - 5 Marzec 2012, 18:18

aktualnie jestem na służbie przygotowawczej czyli NSR a że wychodzę dopiero 25 kwietnia także do tego czasu nic nie zrobię przy rekinie :-/
goofy - 7 Czerwiec 2012, 14:16

żeby nie było że nic się nie dzieje

myślę że opis nie jest konieczny ;-)










































goofy - 4 Październik 2012, 10:03

żeby nie było że nic się nie dzieje prace nad autem cały czas idą do przodu obecnie zdzierana jest konserwacja w tym celu dorobiliśmy wózek pod auto który umożliwia postawienie go na boku a wygląda on mniej więcej tak




goofy - 21 Styczeń 2013, 22:42

coś tam się dzieje ;> opisy myślę że są zbędne







i półka już na miejscu


goofy - 5 Marzec 2013, 12:25

Blacharka można powiedzieć że już skończona zostało parę drobnych elementów ale to już na wiosnę zostanie a w między czasie zabrałem się za silnik oczywiscie m30b35 z e28 M535i który był serwisowany do samego końca czyli roku 1997r co potwierdzała książka serwisowa i sama rozbiórka silnika która potwierdziła zamontowane w nim ostatnio części a mianowicie palec kopułka świece filtry wszystko oczywiście ori BMW od ostatniego przeglądu w serwisie miała przejechane raptem parę km i pózniej sobie stała i chyba czekała na mnie <oko> silnik ma przebieg coś koło 190tkm ale nie pamiętam dokładnie bo kupiłem go jakieś 3 lata temu i od tamtej pory czekał sobie w garażu



po ściągnięciu ukazał się piękny złoty kolor zero jakiegokolwiek osadu czy coś w tym stylu





uszczelka oczywiście ori BMW



a tutaj głowica tylko po umyciu karcherem i chemią



przy rozkręcaniu silnika miałem wrażenie jakbym wszystko dotykał pierwszy raz odkąd wyjechał z fabryki <oko>

misza - 6 Marzec 2013, 10:37

Z tego twojego remontu to można zrobić instrukcję, bo wszystko jak w książce wygląda.

Pozdro

goofy - 6 Marzec 2013, 12:06

misza napisał/a:
Z tego twojego remontu to można zrobić instrukcję, bo wszystko jak w książce wygląda.



dzięki staram się


uszczelki na cały silnik już praktycznie mam (wszystko ELRING) brakuje parę drobnych ale to serwis
panewki i pierścienie zamówione głowica sprawdzona na szczelność i jest git dzisiaj zawożę ją do szkiełkowania a blok do piaskowania

goofy - 7 Marzec 2013, 22:27

głowica wyszkiełkowana jutro jedzie do zrobienia blok wypiaskowany i odrazu pomalowałem go dwoma warstwami podkładu


goofy - 14 Kwiecień 2013, 09:17

z braku czasu temat trochę zwolnił ale powoli powoli cały czas do przodu
zawsze się zastanawiałem ile waży sam blok i takie oto ukazały mi się liczby



blok już wymalowany i założony na stojak teraz tylko składać



nowe panewki Glyco i pierścienie Mahle



tłoki wymyte wyglądają jak nowe



panewki założone i wał przykręcony




Niestety nie założyliśmy już tłoków bo co się okazało po pomiarach to to że wyszedł jeden wielki zonk ponieważ wał jest po szlifie na korbach :/ Wcześniej nawet nie pomyślałem żeby to zmierzyć bo wszystko było w idealnym stanie a najlepsze jest to że silnik na bank nigdy nie był rozkręcany wszystkie uszczelki były oryginalne a mało tego panewki na pierwszy nadwymiar tez sa ori i teraz moje pytanie jakim cudem ? Czy z fabryki była jakaś partia wałów zrobiona na pierwszy nadwymiar na korbie czy może silnik przechodził jakieś naprawy na serwisie brak mi pomysłów co do tego. Trudno się mówi muszę zamówić panewki na pierwszy nadwymiar i tyle bo innego wyjścia nie mam :/ Innego wału nie myślę szukać bo ten trzyma wszystkie wymiary

goofy - 29 Maj 2013, 21:34

coś tam się dzieje powoli bo powoli ale jak na złość co chwilę coś wychodzi co mnie wstrzymuje w pracach np. już ponad dwa tyg czekam na zamówienie z ASO a konkretnie zabezpieczeń do dźwigienek zaworowych... w między czasie odnowiłem przepustnicę ,alternator ,rozrusznik przystawkę filtra oleju ,miskę olejową i pokrywę zaworową. Wszystko co się tylko dało zostało wyszkiełkowane ,każda śrubka została wyzłotowana itp. Aktualnie zabrałem się za odnowienie kolektora dolotowego ale i w tym wypadku wstrzymały mnie części a mianowicie wtryski.
Wklejam zdjęcie tylko przepustnicy żeby rozbudzić waszą ciekawość jak wyszła reszta osprzętu ;>

Przed:



Po:


Dominique - 30 Maj 2013, 01:23

<szok> rozumiem, że każdą nakrętkę, segery i sprężynki z osobna demontowałeś i dawałeś do szkiełkowania i złotowania? Efekt jest, jakby to powiedzieć...NAJLEPSZY!
Aż ciekaw jestem, jak wygląda cała reszta osprzętu po takich operacjach.

Adaasko - 30 Maj 2013, 15:30

woow, zabierasz się naprawde konkretnie, a e21 z tym motorem napewno bedzie okrutnie zamiatać!
goofy - 3 Czerwiec 2013, 22:41

wreszcie przyszły mi części z ASO to zabraliśmy się za składanie
nowy łańcuch i napinacz



głowica już cała spięta i gotowa do założenia



reszta zrobionych gratów ;>







oczywiście wszystko co się nadawało do wymiany zostało wymienione na nowe każda śrubka itp zostały odnowione

wklejam zdj kolektora dolotowego ale tak tylko poglądowo jedna fotka bo jeszcze nie jest skończony (brak zrobionych wtrysków)

goofy - 5 Czerwiec 2013, 00:24

efekty dzisiejszej pracy <oko>


goofy - 23 Czerwiec 2013, 11:54

wreszcie było trochę czasu żeby pogrzebać przy silniku a więc po kolei
nowy łańcuch rozrządu, pompy oleju, prowadnice,uszczelki, popychacz i sprężyna wszystko ASO, simmering też nowy ale już Elring oczywiście dekiel wyszkiełkowany a śruby na złoto




wszystko w bloku i głowicy złożone, wymyte także można zakładać



głowica i dekiel również zostały wyszkiełkowane a śruby na złoto zresztą jak i wszystkie elementy silnika pokazane we wcześniejszych opisach, czekając na kolejne dokręcenia głowicy przykręciliśmy tylny dekiel z simmeringiem, miskę olejową i łapy silnika

Dominique - 23 Czerwiec 2013, 20:17

Można by żreć z tego silnika, ale szkoda. żeby nie ujebać jedzeniem...
goofy - 27 Czerwiec 2013, 23:53

przyszły wtryski to czas brać się za kończenie kolektora dolotowego




przed:



po:






i tak w ramach walki z nudą mały tjuning <oko>

goofy - 3 Lipiec 2013, 11:34

Postępy :



Dominik4x4 - 3 Lipiec 2013, 16:16

Pięknie <cwaniak> <cwaniak>
goofy - 7 Lipiec 2013, 13:59



Mulder - 11 Lipiec 2013, 09:48

kiedy sprzedajesz ?? <mina>
goofy - 11 Lipiec 2013, 10:33

Mulder napisał/a:
kiedy sprzedajesz ?? <mina>


kupno silnika i doprowadzenie go do obecnego stanu pochłonęło mnie ponad 5 tyś. a jeszcze nie jest skończony <spiewa> także wątpię żeby ktokolwiek tyle dał za silnik

Mulder - 11 Lipiec 2013, 10:36

goofy napisał/a:
także wątpię żeby ktokolwiek tyle dał za silnik


nigdy nie mów nigdy :P

mówiłem o całej E21 <mina>

goofy - 11 Lipiec 2013, 16:49

jakby faktycznie było tak jak mówisz to chętnie zająłbym się takim remontowaniem silników <oczko>

a e21 ma dożywocie u mnie

goofy - 12 Sierpień 2013, 00:15

wreszcie urlop to trochę podziałałem przy aucie <oko> jako że silnik już gotowy wziąłem się za budę a konkretnie zacząłem od piaskowania środka




a tu już w podkładzie





następnie chciałem piaskować nadkola i słupki A ale zapomniałem zrobić zawiasy bo miały już luz no to chwila strachu młotek, wybijak do ręki i dwa wyszły bez problemu a dwa z racji tego że były strasznie zardzewiałe w środku gdzie wchodzi trzpień musiałem wyciąć,następnie na prasie wycisnąłem je z zawiasu nie powiem ale siedziały tam dość uparcie



tokarz dorobił mi nowe trzpienie do każdego z zawiasu osobno i teraz zero luzu



po wypiaskowaniu nadkoli i progów pomalowałem odrazu podkładem




zapomniałem zrobić zdjęć wypiaskowanego bagażnika i podłogi już w podkładzie ale postaram się naprawić ten błąd ale za to mam komorę silnika jak wygląda po piaskowaniu





na jednym ze zdjęć widać jak wygląda przed i po piasku

a podkładu używałem takiego


Mulder - 12 Sierpień 2013, 00:19

Ladnie :-D
goofy - 15 Sierpień 2013, 14:39

Po skończeniu komory wygląda ona tak :





obiecane zdj komory bagażnika



auto było kiedyś tam lakierowane więc zdarłem tą warstwę farby do oryginalnego koloru




szkielet już jest gotowy do malowania myślę że pozbyłem się rudego w jakichś 98% i karoseria wytrzyma kolejne 33 lata bez ingerencji blacharskiej ;> jako że chwile mi zejdzie zanim ogarnę drzwi maskę itp. szkielet otrzymał pokrowiec i z powrotem wylądował w suchym garażu



prawe drzwi gotowe do piaskowania spodu



a jak się okazało niema w nich za wiele rudego




w środku syfu była dość pokaźna ilość


Dominique - 15 Sierpień 2013, 17:31

Piękna odbudowa! Nie mogę się doczekać finału, powodzenia.
Kamil - 26 Grudzień 2013, 11:23

goofy, szacun!!!!
witaj w klubie tych co ręce lubią potrudzić <uklon>



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group