To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Inne youngtimery forumowiczów - [E21] 320/6

130rapid - 3 Maj 2009, 22:02

Miłosz napisał/a:
Ja rowniez czesto tu zagladam, i choc tak odbudowywany samochod widzialbym chetniej z orginalnym odremontowanym silnikiem pod maska to i tak pelne wyrazu podziwu i szacunku dla projektu. Chyba nikt do tej pory nie robil tu tego wnikliwiej.


Zakres remontu blacharskiego wskazuje, że samochód był w stanie "Pan Jezus już się zbliża".

Skoro goofy uratował go przed śmiercią, to dajmy mu "rozgrzeszenie" za te przeróbki.

8-) :mrgreen:

goofy - 4 Maj 2009, 00:19

przeróbki przeróbkami ale wszystko jest z epoki ;-)
goofy - 17 Maj 2009, 18:58

szału nie ma ale mały postęp jest ;-)

zaspawaliśmy wcześniej wycięta łatkę pod rurę od wlewu paliwa




teraz zostało tylko wyciąć otwór na tą właśnie rurę



wycieliśmy również kolejny zgnity element a mianowicie uchwyt który trzymał rurę od wlewu paliwa


goofy - 25 Maj 2009, 20:23

postaram się opisać poczynione przez weekend postępy ;-)

wcześniej wycięta łatka pod uchwyt który trzymał tą rurę od wlewu paliwa została zaspawana a sam uchwyt zapożyczyłem z dawcy,przed wspawaniem wypiaskowaliśmy go a następnie wspawaliśmy w odpowiednie miejsce



następnie zabraliśmy się za budę z dawcy...

wycieliśmy starannie tą niby ścianę grodziową





a będzie mi potrzebne z niej parę elementów ponieważ wcześniejszy właściciel powycinał w niej wielkie otwory pod głośniki... :-/

później wycieliśmy z niej całe kielichy wraz z nadkolami





w następnej kolejności przykręciliśmy wcześniej zrobioną tylną rozpórkę aby podczas wspawywania kielicha znalazł się on w tym samym miejscu i wycieliśmy kielich...
na razie tylko w miejscu gdzie łączył się on z tą niby wzmacniającą blachą od spodu





w przyszłości jednak zostaną wycięte wszystkie miejsca z głęboką korozją wżerową

a to ta sama blacha tylko tyle że z dawcy wycięta została z dużym zapasem aby później gdzieś czasami nie brakło kawałka,przed samym wspawaniem zostanie docięta tak aby połączyć się z karoserią/błotnikiem





sam kielich wstawimy jednak z mojej karoserii bo jakimś dziwnym trafem sam kielich jest ładny a ta blacha do której był przyspawany jest sitem :-/
odwrotna sytuacja była w kielichu dawcy ;-)
czyli kielich zgnity a ta blacha w miarę ładna (trzeba będzie ją tylko w jednym miejscu załatać )

dobry kielich z mojej karoserii


dobra blacha z nadkola dawcy



za tydzień planowana akcja "kieliszek"... ;-)

goofy - 14 Czerwiec 2009, 15:24

akcja "kieliszek" z tygodnia przeciągnęła się na dwa tygodnie :-/ ale wszystko dobrze się skończyło ;-)
a więc po kolei

po zawiezieniu kielicha do piaskowania i odebraniu go byłem bardzo nie zadowolony z jakości wykonywanych usług stwierdziłem że niema sensu się kłócić i postanowiłem kupić swoją piaskarkę a przyda się na pewno jeszcze nie raz ;-)



a tak suszył się piach do piaskarki :D



duża miska palnik pod miskę i ogień :D

a oto efekt działania zakupionej piaskarki niestety zapomniałem zrobić osobno zdjęć kielicha i tej blachy ale wstawiam zdjęcie wspawanego kielicha w ta blachę




następnie na kielich z tą blachą przyspawaliśmy wewnętrzne poszycie nadkola,przez otwory do konserwacji nalaliśmy najpierw podkładu reaktywnego a następnie podkładu cynkowego aż wszystko zaczęło sie wylewać bokami,trochę nie estetycznie to na razie wygląda ale przynajmniej jest dobrze zabezpieczone ;-)







po dokładnym dopasowaniu wcześniej pospawanego elementu przykręciliśmy go do rozpórki i przyspawali do nadkola a wygląda to mniej więcej tak




Dexter528i - 14 Czerwiec 2009, 16:05

goofy napisał/a:
postanowiłem kupić swoją piaskarkę a przyda się na pewno jeszcze nie raz

Hmm. Taka jak moja. Niestety nie mam kompresora który by ją ruszył :-(

goofy - 14 Czerwiec 2009, 17:45

Dexter528i napisał/a:
Hmm. Taka jak moja. Niestety nie mam kompresora który by ją ruszył :-(


moja ruszyła i daje radę załatw lepszy kompresor a sam się przekonasz :)

Dexter528i - 14 Czerwiec 2009, 18:08

Wiesz ja mam kompresor którym można sobie koło napompować. Taki malutki z butlą 10l. Ma nawet problemy z kluczem pneumatycznym. Ale rozglądam się ja jakimś wielkim.
Anonymous - 16 Czerwiec 2009, 10:31

Witam
Gratuluje pięknej buni ;-)
Mam pytaniej od czego jest ta chłodnica oleju?

goofy - 16 Czerwiec 2009, 17:54

xXxjuzek napisał/a:
Gratuluje pięknej buni ;-)


dzięki ;-)

xXxjuzek napisał/a:
Mam pytaniej od czego jest ta chłodnica oleju?


chłodnicę oleju jak i przystawkę filtra oleju z wyjściami na węże chłodnicy mam z e28 M535i
ale występowały również w innych modelach

goofy - 30 Czerwiec 2009, 20:58

po długiej nieobecności przedstawię poczynione postępy...


po dopasowaniu reperaturki i punktowym przyłapaniu










następnie po przyklepaniu tu i ówdzie obspawaliśmy ją dokładnie




po wspawaniu reperaturki zabraliśmy się za dopasowanie dolnej części błotnika w miejscu łączenia z progiem w tym celu z wcześniej zakupionych progów wycieliśmy same końcówki odpowiednio dopasowali i wspawali wyszło lepiej niż dobrze każdy rancik i przetłoczenie wygląda niczym jak w oryginale ;-)









reperaturkę jak i tą dolną część błotnika postanowiliśmy wspawać nie do czoła tylko na zakładkę było z tym trochę zabawy ale przynajmniej podczas spawania nie "pościągało" ani nie pofalowało błotnika a co za tym idzie obędzie się z mniejszą ilością szpachli aby wyprowadzić ładnie błotnik ;-)

tutaj jest widok od środka jak ta zakładka wygląda





po wspawaniu każdy spaw został od razu zabezpieczony

goofy - 21 Listopad 2009, 16:05

witam
chwilę mnie tutaj nie było ale przedstawię poczynione postępy w ostatnim czasie...

mieliśmy nie wyciągać przedniego kielicha ale coś na mówiło żeby to jednak zrobić i jak się później okazało była to słuszna decyzja...





kielich i ta blacha przy kielichu wyglądała dość zdrowo jedynie troszkę powierzchownej rdzy,lecz po wyciągnięciu kielicha i tej blachy ukazał się bardzo niemiły widok w postaci sporej ilości rudego...









następnie była walka z rudym w postaci piaskowania...





przed piaskowaniem rozchyliliśmy wszystkie zgrzewy aby mieć pewność że nie siedzi w nich już rudy efekt jest lepiej niż dobry piasek usunął wszelkie oznaki rdzy










po wspawaniu kielichana swoje miejsce i zabezpieczenia go prze korozją wszystko wygląda mniej więcej tak









następnie wspawaliśmy tą blachę wcześniej ją piaskując i zabezpieczając przed korozją




po tych doświadczeniach niech mi tylko ktoś powie że ma zdrowe kielichy w dwudziesto paro letnim aucie... jednym słowem niema szans żeby nie było tam rudego w większym lub mniejszym stopniu

piter_gda - 22 Listopad 2009, 14:40

swietne podejscie do tematu niemoge sie doczekac efektu koncowego :mrgreen: wrzucaj wiecej takich opisow az sie chce isc do garazu po lekturze
goofy - 9 Grudzień 2009, 19:24

na mikołaja postanowiłem coś sprawić mojemu rekinowi ... a że dużo rzeczy by jej sie przydało to na razie wybór padł na podłużnice :-)






i tym razem jeśli chodzi o części BMW nie zawiodło :-)


od razu zabraliśmy się za wycięcie starej fakt że z wierzchu była dość ładna i cała ale po zdarciu konserwacji okazało się że siedzi w niej intensywna korozja :-/







w najbliższy weekend wypiaskujemy cała korozje powycinamy przegnite już blachy wstawiając nowe kawałki i postaramy sie wspawać podłużnice ;-)



PS. jak w imageshack-u wstawić gotowy obrazek a nie tylko link do niego...

Dexter528i - 10 Grudzień 2009, 20:56

Widzę, że idziesz po całości :-D

Otwierasz zdjęcie które chcesz wstawić. Dajesz "upload". Otworzy ci się strona z linkami. Tam zaznaczasz (kopiujesz) "Thumbnail for forums (1)" i wklejasz na forum ;-)

Pozdrawiam

goofy - 12 Grudzień 2009, 12:51

Dexter528i napisał/a:
Widzę, że idziesz po całości


no to baa ;-)


dzięki za info

goofy - 17 Grudzień 2009, 10:37

jedna podłużnica już wspawana ;-) robiliśmy to taką samą metodą jak i inne elementy czyli ostrożne wycinanie krok po kroku starej podłużnicy następnie załatanie lub wstawienie kawałków blachy gdzie była już głęboka korozja wżerowa następnie piaskowanie, wspawanie nowej podłużnicy i zakonserwowanie całości nowo wspawanego elementu ;-)

całość prezentuje się następująco:


goofy - 21 Grudzień 2009, 14:36

prawa strona auta została już skończona ;-)

a to karoseria chwile przed przestawianiem jej na drugą stronę




jak ona dawno nie widziała światła dziennego... :-D




po ponownym ustawieniu auta zabraliśmy sie za drugi kielich ... z wierzchu nie było widać dużych oznak rdzy jedynie było trochę powierzchownej rdzy i tylko na tym kawałku blachy przykrywającej kielich od strony nadkola była korozja wżerowa , ale po zdarciu konserwacji tuż przy kielichu było widać już "rudego" wiec zapadła decyzja o wyciągnięciu też drugiego kielicha..






po wyciągnięciu kielicha na wierzch okazało się że była to słuszna decyzja ...







jednym słowem czeka nas powtórka z rozrywki ;-) oczywiście wszystko będę tutaj przedstawiał na bieżąco ...

Shark - 31 Grudzień 2009, 16:52

Coś jakiś zastój :-P trzeba się streszczać bo jeszcze moja emeczka czeka w kolejce aby "uzdrowić" budę :-P
goofy - 31 Grudzień 2009, 17:20

wiesz jak jest :-/ ... co ja Ci będę tłumaczył :-P
Shark - 16 Luty 2010, 16:56

Ooo... widzę że projekt chyba upadł :-)
Dominik4x4 - 16 Lipiec 2011, 19:08

Co u Potworka słychać ? :-) :twisted:
Filip0 - 16 Lipiec 2011, 19:36

Stary, ale kotlety odgrzewasz :-P
Dominik4x4 - 16 Lipiec 2011, 20:07

Dobry kotlet nie jest zły ;P
Barracuda - 24 Lipiec 2011, 09:13

E21 to moim zdaniem jedno z najpiękniejszych BMW! Mam nadzieje ,że kidyś będę właścicielem takiego cudeńka!! :mrgreen:
goofy - 11 Sierpień 2011, 23:54

rekinek ma się dobrze stoi sobie w suchym garażu i czeka na lepsze czasy ;-)
goofy - 2 Listopad 2011, 23:43

Witam po długiej nieobecności ;-)

Rekin doczekał się kolejnych prac blacharskich które postaram się przedstawić

a więc po kolei

druga podłużnica została wspawana w taki sam sposób jak pierwsza ale niestety zaginęły mi gdzieś zdjęcia z tego etapu prac i niestety nie pokaże wam tego jak to wygląda :-/

po podłużnicy zabraliśmy się za pas przedni a konkretnie za dolną jego część jako że wentylator od klimy z e28 nie dawał rady i strasznie głośno chodził postanowiłem go wymienić na jakiś bardziej wydajny model i wybór padł na wentylator klimy z e34 2.5 tds a wygląda on tak :



Uploaded with ImageShack.us

dolna środkowa część pasa przednia jak i tylna była dość zgnita więc postanowiłem kupić nowe te elementy :



Uploaded with ImageShack.us

na tym zdjęciu widać już tą blachę przygotowaną pod większy wentylator i z uchwytami na chłodnicę oleju



Uploaded with ImageShack.us

i tym razem BMW nie zawiodło z dostępnością części :-)

a cały wentylator wpasowany już w pas przedni wygląda mniej więcej tak :



Uploaded with ImageShack.us

wszystkie blachy w pasie przednim zostały odgięte i rdza która się tam znajdowała została usunięta poprzez piaskowanie a następnie zabezpieczona odpowiednią farbą

a tutaj 3 komplety przednich zacisków z e32 750 i jeden komplet zacisków na tył z e34 540 to takie ostatnie zakupy które planuje zaadoptować do e21 (oczywiście na przód jeden komplet a pozostałe to tak na zapas ;-) )



Uploaded with ImageShack.us

jako że nie sprawiłem ostatnio rekinowi żadnego nowego elementu blacharskiego postanowiłem to zmienić i kupiłem nowy lewy przedni błotnik oczywiście z BMW group ;)
powiem tylko tyle że jego przetłoczenia i wykonanie są idealne



Uploaded with ImageShack.us

jak robić przy beemce to tylko w odpowiednim stroju ;)



Uploaded with ImageShack.us

na polu zrobiło się już trochę zimno więc trzeba było zacząć sezon grzewczy a że polak nie kaktus pić musi połączyliśmy przyjemne z pożytecznym ;-) bo nic tak nie grzeje jak grzaniec



Uploaded with ImageShack.us

Dominique - 3 Listopad 2011, 07:37

Zdolne z was chłopaki, nie mogę się doczekać końca z happy endem :twisted:
Dominik4x4 - 3 Listopad 2011, 08:02

Nie mogę sie doczekać końca tego projektu :twisted:
goofy - 8 Listopad 2011, 20:26

na weekendzie zostały poczynione kolejne postępy które postaram się przedstawić

a więc w komorze silnika zostało już wszystko skończone i zabraliśmy się za wycięcie progu

tak próg wyglądał przed wycięciem :



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

po wycięciu okazało się że w środku nie było jeszcze tragedii jedynie powierzchowna rdza ale na zgrzewach była już zaawansowana korozja wżerowa



Uploaded with ImageShack.us

następnie zabraliśmy się za reanimacje lewego narożnika przy progu a wyglądał on tak :



Uploaded with ImageShack.us

wycieliśmy zgnite elementy



Uploaded with ImageShack.us

i wspawaliśmy jedną ze ścianek :



Uploaded with ImageShack.us

przy okazji widać jak wyglądał ten stary element



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group