To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28] BMW 524td

Dexter528i - 23 Marzec 2008, 01:42
Temat postu: [E28] BMW 524td
Kilka zdjęć mojego nowego nabytku
















BMW 524td w kolorze Arktisblau Metalic 045 z kwietnia 1986 roku z niebieską tapicerką.

Lista wyposażenia dodatkowego baaaaardzo krótka. Praktycznie golas (i prawdopodobnie tak już zostanie) ale już go pokochałem

Stan blacharski zewnętrzny gorszy od mojej ///M528i
Stan blacharski wewnętrzny lepszy do mojej ///M528i
Stan mechaniczny dobry +

Samochód kupiłem od pana ok 60-tki zakochanego od bardzo dawna w rekinach. Kupił go dla siebie ale w międzyczasie trafiła mu się prawie idealna 524td z 87 w kolorze Zinnoberrot (naprawdę prawie igła)

Pozdrawiam

Beatles - 23 Marzec 2008, 10:23

piękniutka :idea: niebieskie wnętrze jest b. ładne, a w połączeniu z tym kolorkiem to bajka, pamiętam jak kiedyś zachwycałem się 524td Barta...
zostawiasz sobie 528? rozumiem, że dieselek z przeznaczeniem do jazdy na co dzień?

Dixi - 23 Marzec 2008, 10:41

nono ładna sztuka :P A Bart miał w nieco ciemniejszy granat.
Czekamy na wiecej zdjec :mrgreen:

Dexter528i - 23 Marzec 2008, 11:48

beatles napisał/a:
piękniutka

Dixi napisał/a:
nono ładna sztuka


Daleko jej do stanu jaki bym chciał.

Cytat:
zostawiasz sobie 528? rozumiem, że dieselek z przeznaczeniem do jazdy na co dzień?


Tak, dieselek na codzień, a 528i chcę za niedługi czas kompletnie rozebrać żeby zweryfikować dokładnie stan budy i będę myślał co z nią dalej zrobić.
Od razu piszę że części, które się w niej znajdują nie będą na sprzedaż 8-)

Pozdrawiam

Grigorij - 23 Marzec 2008, 12:09

Bardzo dobra decyzja :mrgreen:
Dieselek zacny ;-)
A teraz remoncik 528i, wywalenie gazu i poczujesz co to znaczy M30 :mrgreen:

Beatles - 23 Marzec 2008, 12:09

Cytat:
Od razu piszę że części, które się w niej znajdują nie będą na sprzedaż


szkoooda bo ładne felgi masz ;-)

Miłosz - 23 Marzec 2008, 15:58

Gratuluje, auto z pierwszych zdjec zdaje sie byc warte zainteresowania, pochwal sie ile kosztowala??

Sama wszechobecna niebieskosc fajna, aczkolwiek ta krata typowa dla mlodszych rocznikow jakos nie trafia w moj gust, widac, ze przy wnetrzu bylo by pare rzeczy do zrobienia.

Zmien tez ta odkurzaczowa rure od chlodnicy na prawidlowa, chyba nie bylbym w stanie takiej zaufac, nawet pomijajac wzgledy estetyczne.

Koniecznie skombinuj jakies felgi....

Strasznie tajemniczy jestes ostatnio....

Bart - 23 Marzec 2008, 19:20

Tak moja była royalblau ;) ale normalnie wspomnienia wróciły :-)
Fajna sztuka kurcze jak postawie stodołę to dokupie sobie jeszcze klekota....one normalnie mają coś czego się nie da wytłumaczyć...jakiś magnes normalnie :-P

W razie czego takie wnętrze zajmuje jedną półkę w mojej piwnicy ;-)

Dexter528i - 23 Marzec 2008, 22:05

Miłosz napisał/a:
auto z pierwszych zdjec zdaje sie byc warte zainteresowania

Zewnętrznie auto wzmaga jednak poprawek.
Miłosz napisał/a:
Sama wszechobecna niebieskosc fajna, aczkolwiek ta krata typowa dla mlodszych rocznikow jakos nie trafia w moj gust

Mi się nawet ta krata podoba :-)
Miłosz napisał/a:
widac, ze przy wnetrzu bylo by pare rzeczy do zrobienia.

Co masz konkretnie na myśli :?:
Miłosz napisał/a:
Zmien tez ta odkurzaczowa rure od chlodnicy na prawidlowa, chyba nie bylbym w stanie takiej zaufac, nawet pomijajac wzgledy estetyczne.

Narazie musi tak zostać
Bart napisał/a:
jak postawie stodołę to dokupie sobie jeszcze klekota....one normalnie mają coś czego się nie da wytłumaczyć...jakiś magnes normalnie

Hmm. Coś w tym jest. Od jakiegoś czasu marzyła mi się 524td taka w wersji US z klimą, tempomatem, el. szybami, el. szyberdachem, z automatem i jasną grzaną skórą z elektryką.
Może kiedyś będę taką miał.

Miłosz napisał/a:
Koniecznie skombinuj jakies felgi....

Felgi będą ale w późniejszym terminie. Na razie muszę ją zarejestrować i ubezpieczyć.

Miłosz napisał/a:
pochwal sie ile kosztowala??

A na ile ją wyceniacie tak w/g tych zdjęć :?:

Pozdrawiam

Beatles - 23 Marzec 2008, 23:32

Cytat:
A na ile ją wyceniacie tak w/g tych zdjęć


hmm w Polsce ciężko ocenić ile zapłaciłeś...mogłeś kupić za grosze, ale jeśli od pasjonata rekinów, który pewnie za półdarmo auta nie oddał...
cięzko strzelic ;-)

Dexter528i - 24 Marzec 2008, 09:08

beatles napisał/a:
ale jeśli od pasjonata rekinów

Inaczej nie da się powiedzieć o człowieku który mógł by sobie kupić np E39 a wybrał jednak E28.
Jego 524td wyniosło go na gotowo z zarejestrowaniem i ubezpieczeniem 8000zł. Normalny polski Kowalski popukał by po głowie jak można dać tyle pieniędzy za 21 letni samochód.

Ale czekam na dalsze propozycje. jak będzie już kilka konkretnych to podam cene kupna ;)

Pozdrawiam

Beatles - 24 Marzec 2008, 10:53

5 tys
gicek_b - 24 Marzec 2008, 13:32

5 patyków za dużo - jak ja bym był na kupnie to 3 max 3,5 ale zakładając że podłoga i progi są b.dobrym stanie
Dexter528i - 24 Marzec 2008, 14:05

Teraz trochę historii tego egzemplarza.
A historia jest dość długa.
Jestem jej 10 (dziesiątym) właścicielem. W/g papierów 9 bo poprzedni właściciel nie zdążył jej przerejestrować.
W niemczech miała 6-ciu właścicieli.
1. Autohaus Ambros GmbH z Wiesbaden od 24.04.1986 roku
2. Pan urodzony w 1933 roku kupił ją 18.09.1987 roku
3. Od 15.10.1999 roku miał ją pan urodzony w 1963 roku.
4. 29.05.2001 roku znów zmieniła właściciela (rok urodzenia 1957)
5. Dzień później tj. 30.05.2001 miała następnego właściciela urodzonego w 1974 roku.
6. 29.08.2001 kolejny właściciel, rocznik 1974.
* 28.02.2002 wyrejestrowanie samochodu w niemczech
7. 21.06.2002 pierwsza rejestracja w polsce. Właściciel rocznik 1961
8. 9.09.2002 druga rejestracja w polsce. Właściciel rocznik 1963.
9. 28.02.2008 trzeci właściciel w polsce.
10. 22.03.2008 weszła w moje posiadanie.




Pozdrawiam

Beatles - 24 Marzec 2008, 14:12

nieźle, 10 właścicieli, teraz chyba znalazła swoje miejsce na dobre?
opisz koniecznie wyposażenie, dobre i słabsze strony, bo na razie prawie nic nie wiadomo co to za autko :-)

Bart - 25 Marzec 2008, 11:01

3-4tyś ;-)
szymon503 - 25 Marzec 2008, 15:32

Wedlug mnie to jak na polskie realia to nawet niezly egzemplarz, kolor mi sie podoba, wnetrze tez ladne (mam taka sama kratke tylko w innym kolorze) nazwa tej tapicerki to NUTRIA. Mysle ze jest jeszcze pare rzeczy do zrobienia, jak to po kupnie, ale to pewnie tylko kosmetyka. Ładna sztuka, wyceniam ja na 4 tys.
Dexter528i - 28 Marzec 2008, 22:41

Po rozkodowaniu VIN-u wyszło mi coś takiego.

VIN long WBADB110609754349

Type code DB11

Type 524 TD (EUR)

Dev. series E28 ()

Line 5

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine M21

Cubical capacity 2.40

Power 0

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour ARCTISBLAU METALLIC (045)

Upholstery PACIFIC (0263)

Prod. date 1986-04-04


Order options
No. Description
286 BMW LM RAD/BMW STYLING

300 ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH

311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL

350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM

400 SLIDING SUNROOF MANUAL

662 BMW Bav. CR Digital

680 MANUAL AERIAL

I tu moje pytanie.
Cytat:
286 BMW LM RAD/BMW STYLING

Czy ktoś mógł by mi wskazać jak wyglądają felgi z którymi auto wyjechało z fabryki.

Pozdrawiam

Dexter528i - 12 Kwiecień 2008, 20:57

Długo mnie tu nie było :-|

Tak więc w sprawie ceny.
Na kartce za szybą było 3100zł. Jak oglądałem auto spytałem jak jest cena do oddania. Usłyszałem 2500zł i za tyle też kupiłem 6 dni później.

Teraz trochę o eksploatacji.
Prędkość maksymalna: Nieznana. Coś nie halo z licznikiem bo zatrzymuje się w okolicach 150km/h ale auto dalej przyspiesza.
Spalanie: Auto zalane po korek, przejechane 485km, zalane ponownie po korek (41,1 litra) = średnio 8,47l/100km.

Nowy image :D





No po wymianie świec żarowych odezwała się zielona kontrolka :mrgreen:
Wcześniej zamontowane: 3 świece były nie wiem jakiego producenta, 2 beru i 1 bosch-a :roll:



Pozdrawiam

Miłosz - 12 Kwiecień 2008, 21:13

Z odpowiednia felga samochod odrazu nabiera innej twarzy, jak dla mnie jak na te felgi zawieszenie jest ciut za wysokie.

Z tym predkosciomierzem zatrzymujacym sie przy jakiejs predkosci lub wdrapujacym sie za wolno od jakiejs predkosci zaczyna robic sie plaga. Od lat zajmuje sie BMW z lat 80tych i problem byl mi calkowicie obcy a przez ostatnie pol roku slysze juz chyba o 5tym przypadku tego typu awarii zegarow.

Jesli to spalanie w trasie, to albo masz "ciezka noge" albo jest ciut wysokie. Jak tryb mieszany to OK.

Cena.... no coz , kolejny dowod na to, ze poki co E28 poza zadkimi rasowymi wersjami jest niestety (lub moze i stety) samochdem kompletnie pozbawionym wartosci. Trudno sie dzwic ze zadbane modele stanowia znikomy procent populacji. Nikt nie bedzie inwestowal w parcha skoro zadbane modele kosztuja poniezej 5000zl.

Dexter528i - 12 Kwiecień 2008, 21:48

Miłosz napisał/a:
Z odpowiednia felga samochod odrazu nabiera innej twarzy

To prawda

Miłosz napisał/a:
jak dla mnie jak na te felgi zawieszenie jest ciut za wysokie.

Też prawda.

Miłosz napisał/a:
Z tym predkosciomierzem zatrzymujacym sie przy jakiejs predkosci lub wdrapujacym sie za wolno od jakiejs predkosci zaczyna robic sie plaga

Tyle tylko że ten licznik jest trochę dziwny (konstrukcyjnie) tzn jest zupełnie inny niż ten który był oryginalnie w niej i ten z mojej 528i.

Miłosz napisał/a:
Jesli to spalanie w trasie, to albo masz "ciezka noge" albo jest ciut wysokie. Jak tryb mieszany to OK.

Zasadniczo to tryb mieszany ale w stosunku 80% trasa, 20% miasto.
Miasto to wiadomo. Trasa- bardzo różnie. W zależności od możliwości. Czasem 80-90km/h, czasem 120-130km/h + do tego autostrada łącznie jakieś 80km z prędkością nieznaną non stop ale myslę że w okolicach 170km/h.

Miłosz napisał/a:
Cena.... no coz

Ale powoli będzie się zmieniać na lepsze ;-) Na moje oko już jest lepiej niż jakieś 3 lata temu ale tylko jeśli chodzi o egzemplarze w bardzo dobrym stanie (w/g norm unijnych ;-) )

Pozdrawiam

Bartolommeo - 13 Kwiecień 2008, 08:11

Gratuluję Dexter dieselka, bardzo ładny egzemplarz i widzę że użytkowników 524td przybywa... :-) Oby mi się nie zachciało jeszcze jednego samochodu bo chyba mnie z domu moja pani wyrzuci :-P

Co do spalania, jeżdżąc swoją pierwszą "piątką" 524td z automatyczna skrzynią biegów samochód po mieście palił mi +/- 0,5L 10L/100km...

Dexter528i - 21 Kwiecień 2008, 22:37

Kolejne wyniki średniego spalania po kolejnych tankowaniach to 9,5 i 9,6l/100km.
Sprawdzian w prawdziwej trasie będzie podczas podróży do Berlina.

Plany na najbliższą przyszłość to wycackanie blachy, która w rzeczywistości nie wygląda tak jak na zdjęciach + lakierowanie. Część blach będzie nowa, a niektóre kawałki trzeba będzie przeszczepić z dawcy.
W międzyczasie gdy silnik będzie wyjęty dokładne jego wyczyszczenie i wymiana uszczelek, wymiana tulejek drążka dźwigni zmiany biegów. Prawdopodobnie dojdzie również wymiana rury wydechowej na odcinku turbo - pierwszy tłumik.
No i kosmetyka zawieszenia
Przydało by sie również naprawić boczek fotela kierowcy i zdobyć dywanik przedni od strony pasażera w kolorze niebieskim.
Poza tym detale, detale i jeszcze raz detale.

W ramach ciekawostek (chyba że się mylę) z przodu mam wentylowane tarcze, z tyłu tarcze i tylną belkę se stabilizatorem oraz łącznikami wahaczy ale to akurat może spowodowane jest tym że samochód posiada hak holowniczy.

Samochód poza felgami, radiem i być może obniżeniem zawieszenia (w przyszłości) pozostanie zgodny ze specyfikacją fabryczną.

Pozdrawiam

Dexter528i - 10 Sierpień 2008, 20:15

Cytat:
Samochód poza felgami, radiem i być może obniżeniem zawieszenia (w przyszłości) pozostanie zgodny ze specyfikacją fabryczną.


No i się pozmieniało. Samochód poza w/w rzeczami nie pozostanie w specyfikacji fabrycznej.

Muszę przyznać że 524td to niezły "koń pociągowy"


Ponad 200km mój traktorek ciągnął kolejnego dawcę organów z którego już zresztą korzystałem. BMW 524td US-version


Szału nie ma...





...ale jest trochę rzeczy które będę potrzebował







Są też ciekawe detale :-)



Pozdrawiam

Mati - 10 Sierpień 2008, 20:30

[quote="Dexter528i"]
Cytat:

Muszę przyznać że 524td to niezły "koń pociągowy"


Jakbym kupił 524TD to tylko w komplecie z kempingiem i lawetą, a w między czasie jeździł po torze :D :twisted:

Dexter528i - 14 Wrzesień 2008, 12:29

No i przykra rzecz mnie spotkała w nocy z 9 na 10 września. Przychodzę rano do samochodu, a tu wybita szyba :evil:

Nie wiem czy ten @#%& chciał tylko moją starą bluzę i pustą reklamówkę czy ktoś go spłoszył i nie zdążył już skroić CB i anteny.

Nie zmienia to faktu że narobił niepotrzebnych problemów kosztem starej bluzy.





Najbardziej mi szkoda jednak naklejek z szyby. Oryginalna niemiecka ADAC z lat 80-tych i naklejka z Die Oldtimershow Berlin 2008 :cry:

M-EJ - 14 Wrzesień 2008, 16:04

Auto stawiasz na terenie prywatnym ??
Kargul1005 - 14 Wrzesień 2008, 16:41

Mi w poprzednim aucie wybili tą samą szybę. Jak by na złość bo cholernie ciężko ją było wymienić...
Z drugiej strony mogli otworzyć go przy pomocy patyczka od loda...
Na szczęście w e28 mam dobre wkładki

Dexter528i - 14 Wrzesień 2008, 20:59

Cytat:
Auto stawiasz na terenie prywatnym ??

Panstwowym

kargul1005 napisał/a:
Jak by na złość bo cholernie ciężko ją było wymienić...

Wszystko zależy od tego ile takich szybek się wcześniej wyjęło i włożyło ;-)

Kargul1005 - 15 Wrzesień 2008, 11:10

[quote="Dexter528i"]
Cytat:

Wszystko zależy od tego ile takich szybek się wcześniej wyjęło i włożyło ;-)

To był mój pierwszy raz, cholernie ciężko szło :-/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group