Inne youngtimery forumowiczów - [E21] 320/6
deric - 5 Marzec 2012, 13:48
i co dalej z rekinem??
goofy - 5 Marzec 2012, 18:18
aktualnie jestem na służbie przygotowawczej czyli NSR a że wychodzę dopiero 25 kwietnia także do tego czasu nic nie zrobię przy rekinie :-/
goofy - 7 Czerwiec 2012, 13:16
żeby nie było że nic się nie dzieje
myślę że opis nie jest konieczny ;-)
goofy - 4 Październik 2012, 09:03
żeby nie było że nic się nie dzieje prace nad autem cały czas idą do przodu obecnie zdzierana jest konserwacja w tym celu dorobiliśmy wózek pod auto który umożliwia postawienie go na boku a wygląda on mniej więcej tak
goofy - 21 Styczeń 2013, 22:42
coś tam się dzieje ;> opisy myślę że są zbędne
i półka już na miejscu
goofy - 5 Marzec 2013, 12:25
Blacharka można powiedzieć że już skończona zostało parę drobnych elementów ale to już na wiosnę zostanie a w między czasie zabrałem się za silnik oczywiscie m30b35 z e28 M535i który był serwisowany do samego końca czyli roku 1997r co potwierdzała książka serwisowa i sama rozbiórka silnika która potwierdziła zamontowane w nim ostatnio części a mianowicie palec kopułka świece filtry wszystko oczywiście ori BMW od ostatniego przeglądu w serwisie miała przejechane raptem parę km i pózniej sobie stała i chyba czekała na mnie silnik ma przebieg coś koło 190tkm ale nie pamiętam dokładnie bo kupiłem go jakieś 3 lata temu i od tamtej pory czekał sobie w garażu
po ściągnięciu ukazał się piękny złoty kolor zero jakiegokolwiek osadu czy coś w tym stylu
uszczelka oczywiście ori BMW
a tutaj głowica tylko po umyciu karcherem i chemią
przy rozkręcaniu silnika miałem wrażenie jakbym wszystko dotykał pierwszy raz odkąd wyjechał z fabryki
misza - 6 Marzec 2013, 10:37
Z tego twojego remontu to można zrobić instrukcję, bo wszystko jak w książce wygląda.
Pozdro
goofy - 6 Marzec 2013, 12:06
misza napisał/a: | Z tego twojego remontu to można zrobić instrukcję, bo wszystko jak w książce wygląda.
|
dzięki staram się
uszczelki na cały silnik już praktycznie mam (wszystko ELRING) brakuje parę drobnych ale to serwis
panewki i pierścienie zamówione głowica sprawdzona na szczelność i jest git dzisiaj zawożę ją do szkiełkowania a blok do piaskowania
goofy - 7 Marzec 2013, 22:27
głowica wyszkiełkowana jutro jedzie do zrobienia blok wypiaskowany i odrazu pomalowałem go dwoma warstwami podkładu
goofy - 14 Kwiecień 2013, 08:17
z braku czasu temat trochę zwolnił ale powoli powoli cały czas do przodu
zawsze się zastanawiałem ile waży sam blok i takie oto ukazały mi się liczby
blok już wymalowany i założony na stojak teraz tylko składać
nowe panewki Glyco i pierścienie Mahle
tłoki wymyte wyglądają jak nowe
panewki założone i wał przykręcony
Niestety nie założyliśmy już tłoków bo co się okazało po pomiarach to to że wyszedł jeden wielki zonk ponieważ wał jest po szlifie na korbach Wcześniej nawet nie pomyślałem żeby to zmierzyć bo wszystko było w idealnym stanie a najlepsze jest to że silnik na bank nigdy nie był rozkręcany wszystkie uszczelki były oryginalne a mało tego panewki na pierwszy nadwymiar tez sa ori i teraz moje pytanie jakim cudem Czy z fabryki była jakaś partia wałów zrobiona na pierwszy nadwymiar na korbie czy może silnik przechodził jakieś naprawy na serwisie brak mi pomysłów co do tego. Trudno się mówi muszę zamówić panewki na pierwszy nadwymiar i tyle bo innego wyjścia nie mam Innego wału nie myślę szukać bo ten trzyma wszystkie wymiary
goofy - 29 Maj 2013, 20:34
coś tam się dzieje powoli bo powoli ale jak na złość co chwilę coś wychodzi co mnie wstrzymuje w pracach np. już ponad dwa tyg czekam na zamówienie z ASO a konkretnie zabezpieczeń do dźwigienek zaworowych... w między czasie odnowiłem przepustnicę ,alternator ,rozrusznik przystawkę filtra oleju ,miskę olejową i pokrywę zaworową. Wszystko co się tylko dało zostało wyszkiełkowane ,każda śrubka została wyzłotowana itp. Aktualnie zabrałem się za odnowienie kolektora dolotowego ale i w tym wypadku wstrzymały mnie części a mianowicie wtryski.
Wklejam zdjęcie tylko przepustnicy żeby rozbudzić waszą ciekawość jak wyszła reszta osprzętu ;>
Przed:
Po:
Dominique - 30 Maj 2013, 00:23
rozumiem, że każdą nakrętkę, segery i sprężynki z osobna demontowałeś i dawałeś do szkiełkowania i złotowania? Efekt jest, jakby to powiedzieć...NAJLEPSZY!
Aż ciekaw jestem, jak wygląda cała reszta osprzętu po takich operacjach.
Adaasko - 30 Maj 2013, 14:30
woow, zabierasz się naprawde konkretnie, a e21 z tym motorem napewno bedzie okrutnie zamiatać!
goofy - 3 Czerwiec 2013, 21:41
wreszcie przyszły mi części z ASO to zabraliśmy się za składanie
nowy łańcuch i napinacz
głowica już cała spięta i gotowa do założenia
reszta zrobionych gratów ;>
oczywiście wszystko co się nadawało do wymiany zostało wymienione na nowe każda śrubka itp zostały odnowione
wklejam zdj kolektora dolotowego ale tak tylko poglądowo jedna fotka bo jeszcze nie jest skończony (brak zrobionych wtrysków)
goofy - 4 Czerwiec 2013, 23:24
efekty dzisiejszej pracy
goofy - 23 Czerwiec 2013, 10:54
wreszcie było trochę czasu żeby pogrzebać przy silniku a więc po kolei
nowy łańcuch rozrządu, pompy oleju, prowadnice,uszczelki, popychacz i sprężyna wszystko ASO, simmering też nowy ale już Elring oczywiście dekiel wyszkiełkowany a śruby na złoto
wszystko w bloku i głowicy złożone, wymyte także można zakładać
głowica i dekiel również zostały wyszkiełkowane a śruby na złoto zresztą jak i wszystkie elementy silnika pokazane we wcześniejszych opisach, czekając na kolejne dokręcenia głowicy przykręciliśmy tylny dekiel z simmeringiem, miskę olejową i łapy silnika
Dominique - 23 Czerwiec 2013, 19:17
Można by żreć z tego silnika, ale szkoda. żeby nie ujebać jedzeniem...
goofy - 27 Czerwiec 2013, 22:53
przyszły wtryski to czas brać się za kończenie kolektora dolotowego
przed:
po:
i tak w ramach walki z nudą mały tjuning
goofy - 3 Lipiec 2013, 10:34
Postępy :
Dominik4x4 - 3 Lipiec 2013, 15:16
Pięknie
goofy - 7 Lipiec 2013, 12:59
Mulder - 11 Lipiec 2013, 08:48
kiedy sprzedajesz
goofy - 11 Lipiec 2013, 09:33
Mulder napisał/a: | kiedy sprzedajesz |
kupno silnika i doprowadzenie go do obecnego stanu pochłonęło mnie ponad 5 tyś. a jeszcze nie jest skończony także wątpię żeby ktokolwiek tyle dał za silnik
Mulder - 11 Lipiec 2013, 09:36
goofy napisał/a: | także wątpię żeby ktokolwiek tyle dał za silnik |
nigdy nie mów nigdy
mówiłem o całej E21
goofy - 11 Lipiec 2013, 15:49
jakby faktycznie było tak jak mówisz to chętnie zająłbym się takim remontowaniem silników
a e21 ma dożywocie u mnie
goofy - 11 Sierpień 2013, 23:15
wreszcie urlop to trochę podziałałem przy aucie jako że silnik już gotowy wziąłem się za budę a konkretnie zacząłem od piaskowania środka
a tu już w podkładzie
następnie chciałem piaskować nadkola i słupki A ale zapomniałem zrobić zawiasy bo miały już luz no to chwila strachu młotek, wybijak do ręki i dwa wyszły bez problemu a dwa z racji tego że były strasznie zardzewiałe w środku gdzie wchodzi trzpień musiałem wyciąć,następnie na prasie wycisnąłem je z zawiasu nie powiem ale siedziały tam dość uparcie
tokarz dorobił mi nowe trzpienie do każdego z zawiasu osobno i teraz zero luzu
po wypiaskowaniu nadkoli i progów pomalowałem odrazu podkładem
zapomniałem zrobić zdjęć wypiaskowanego bagażnika i podłogi już w podkładzie ale postaram się naprawić ten błąd ale za to mam komorę silnika jak wygląda po piaskowaniu
na jednym ze zdjęć widać jak wygląda przed i po piasku
a podkładu używałem takiego
Mulder - 11 Sierpień 2013, 23:19
Ladnie :-D
goofy - 15 Sierpień 2013, 13:39
Po skończeniu komory wygląda ona tak :
obiecane zdj komory bagażnika
auto było kiedyś tam lakierowane więc zdarłem tą warstwę farby do oryginalnego koloru
szkielet już jest gotowy do malowania myślę że pozbyłem się rudego w jakichś 98% i karoseria wytrzyma kolejne 33 lata bez ingerencji blacharskiej ;> jako że chwile mi zejdzie zanim ogarnę drzwi maskę itp. szkielet otrzymał pokrowiec i z powrotem wylądował w suchym garażu
prawe drzwi gotowe do piaskowania spodu
a jak się okazało niema w nich za wiele rudego
w środku syfu była dość pokaźna ilość
Dominique - 15 Sierpień 2013, 16:31
Piękna odbudowa! Nie mogę się doczekać finału, powodzenia.
Kamil - 26 Grudzień 2013, 11:23
goofy, szacun!!!!
witaj w klubie tych co ręce lubią potrudzić
|
|
|