Inne youngtimery forumowiczów - [E21] 320/6
130rapid - 3 Maj 2009, 21:02
Miłosz napisał/a: | Ja rowniez czesto tu zagladam, i choc tak odbudowywany samochod widzialbym chetniej z orginalnym odremontowanym silnikiem pod maska to i tak pelne wyrazu podziwu i szacunku dla projektu. Chyba nikt do tej pory nie robil tu tego wnikliwiej. |
Zakres remontu blacharskiego wskazuje, że samochód był w stanie "Pan Jezus już się zbliża".
Skoro goofy uratował go przed śmiercią, to dajmy mu "rozgrzeszenie" za te przeróbki.
8-) :mrgreen:
goofy - 3 Maj 2009, 23:19
przeróbki przeróbkami ale wszystko jest z epoki ;-)
goofy - 17 Maj 2009, 17:58
szału nie ma ale mały postęp jest ;-)
zaspawaliśmy wcześniej wycięta łatkę pod rurę od wlewu paliwa
teraz zostało tylko wyciąć otwór na tą właśnie rurę
wycieliśmy również kolejny zgnity element a mianowicie uchwyt który trzymał rurę od wlewu paliwa
goofy - 25 Maj 2009, 19:23
postaram się opisać poczynione przez weekend postępy ;-)
wcześniej wycięta łatka pod uchwyt który trzymał tą rurę od wlewu paliwa została zaspawana a sam uchwyt zapożyczyłem z dawcy,przed wspawaniem wypiaskowaliśmy go a następnie wspawaliśmy w odpowiednie miejsce
następnie zabraliśmy się za budę z dawcy...
wycieliśmy starannie tą niby ścianę grodziową
a będzie mi potrzebne z niej parę elementów ponieważ wcześniejszy właściciel powycinał w niej wielkie otwory pod głośniki... :-/
później wycieliśmy z niej całe kielichy wraz z nadkolami
w następnej kolejności przykręciliśmy wcześniej zrobioną tylną rozpórkę aby podczas wspawywania kielicha znalazł się on w tym samym miejscu i wycieliśmy kielich...
na razie tylko w miejscu gdzie łączył się on z tą niby wzmacniającą blachą od spodu
w przyszłości jednak zostaną wycięte wszystkie miejsca z głęboką korozją wżerową
a to ta sama blacha tylko tyle że z dawcy wycięta została z dużym zapasem aby później gdzieś czasami nie brakło kawałka,przed samym wspawaniem zostanie docięta tak aby połączyć się z karoserią/błotnikiem
sam kielich wstawimy jednak z mojej karoserii bo jakimś dziwnym trafem sam kielich jest ładny a ta blacha do której był przyspawany jest sitem :-/
odwrotna sytuacja była w kielichu dawcy ;-)
czyli kielich zgnity a ta blacha w miarę ładna (trzeba będzie ją tylko w jednym miejscu załatać )
dobry kielich z mojej karoserii
dobra blacha z nadkola dawcy
za tydzień planowana akcja "kieliszek"... ;-)
goofy - 14 Czerwiec 2009, 14:24
akcja "kieliszek" z tygodnia przeciągnęła się na dwa tygodnie :-/ ale wszystko dobrze się skończyło ;-)
a więc po kolei
po zawiezieniu kielicha do piaskowania i odebraniu go byłem bardzo nie zadowolony z jakości wykonywanych usług stwierdziłem że niema sensu się kłócić i postanowiłem kupić swoją piaskarkę a przyda się na pewno jeszcze nie raz ;-)
a tak suszył się piach do piaskarki
duża miska palnik pod miskę i ogień
a oto efekt działania zakupionej piaskarki niestety zapomniałem zrobić osobno zdjęć kielicha i tej blachy ale wstawiam zdjęcie wspawanego kielicha w ta blachę
następnie na kielich z tą blachą przyspawaliśmy wewnętrzne poszycie nadkola,przez otwory do konserwacji nalaliśmy najpierw podkładu reaktywnego a następnie podkładu cynkowego aż wszystko zaczęło sie wylewać bokami,trochę nie estetycznie to na razie wygląda ale przynajmniej jest dobrze zabezpieczone ;-)
po dokładnym dopasowaniu wcześniej pospawanego elementu przykręciliśmy go do rozpórki i przyspawali do nadkola a wygląda to mniej więcej tak
Dexter528i - 14 Czerwiec 2009, 15:05
goofy napisał/a: | postanowiłem kupić swoją piaskarkę a przyda się na pewno jeszcze nie raz |
Hmm. Taka jak moja. Niestety nie mam kompresora który by ją ruszył :-(
goofy - 14 Czerwiec 2009, 16:45
Dexter528i napisał/a: | Hmm. Taka jak moja. Niestety nie mam kompresora który by ją ruszył :-( |
moja ruszyła i daje radę załatw lepszy kompresor a sam się przekonasz
Dexter528i - 14 Czerwiec 2009, 17:08
Wiesz ja mam kompresor którym można sobie koło napompować. Taki malutki z butlą 10l. Ma nawet problemy z kluczem pneumatycznym. Ale rozglądam się ja jakimś wielkim.
Anonymous - 16 Czerwiec 2009, 09:31
Witam
Gratuluje pięknej buni ;-)
Mam pytaniej od czego jest ta chłodnica oleju?
goofy - 16 Czerwiec 2009, 16:54
xXxjuzek napisał/a: | Gratuluje pięknej buni ;-) |
dzięki ;-)
xXxjuzek napisał/a: | Mam pytaniej od czego jest ta chłodnica oleju? |
chłodnicę oleju jak i przystawkę filtra oleju z wyjściami na węże chłodnicy mam z e28 M535i
ale występowały również w innych modelach
goofy - 30 Czerwiec 2009, 19:58
po długiej nieobecności przedstawię poczynione postępy...
po dopasowaniu reperaturki i punktowym przyłapaniu
następnie po przyklepaniu tu i ówdzie obspawaliśmy ją dokładnie
po wspawaniu reperaturki zabraliśmy się za dopasowanie dolnej części błotnika w miejscu łączenia z progiem w tym celu z wcześniej zakupionych progów wycieliśmy same końcówki odpowiednio dopasowali i wspawali wyszło lepiej niż dobrze każdy rancik i przetłoczenie wygląda niczym jak w oryginale ;-)
reperaturkę jak i tą dolną część błotnika postanowiliśmy wspawać nie do czoła tylko na zakładkę było z tym trochę zabawy ale przynajmniej podczas spawania nie "pościągało" ani nie pofalowało błotnika a co za tym idzie obędzie się z mniejszą ilością szpachli aby wyprowadzić ładnie błotnik ;-)
tutaj jest widok od środka jak ta zakładka wygląda
po wspawaniu każdy spaw został od razu zabezpieczony
goofy - 21 Listopad 2009, 16:05
witam
chwilę mnie tutaj nie było ale przedstawię poczynione postępy w ostatnim czasie...
mieliśmy nie wyciągać przedniego kielicha ale coś na mówiło żeby to jednak zrobić i jak się później okazało była to słuszna decyzja...
kielich i ta blacha przy kielichu wyglądała dość zdrowo jedynie troszkę powierzchownej rdzy,lecz po wyciągnięciu kielicha i tej blachy ukazał się bardzo niemiły widok w postaci sporej ilości rudego...
następnie była walka z rudym w postaci piaskowania...
przed piaskowaniem rozchyliliśmy wszystkie zgrzewy aby mieć pewność że nie siedzi w nich już rudy efekt jest lepiej niż dobry piasek usunął wszelkie oznaki rdzy
po wspawaniu kielichana swoje miejsce i zabezpieczenia go prze korozją wszystko wygląda mniej więcej tak
następnie wspawaliśmy tą blachę wcześniej ją piaskując i zabezpieczając przed korozją
po tych doświadczeniach niech mi tylko ktoś powie że ma zdrowe kielichy w dwudziesto paro letnim aucie... jednym słowem niema szans żeby nie było tam rudego w większym lub mniejszym stopniu
piter_gda - 22 Listopad 2009, 14:40
swietne podejscie do tematu niemoge sie doczekac efektu koncowego :mrgreen: wrzucaj wiecej takich opisow az sie chce isc do garazu po lekturze
goofy - 9 Grudzień 2009, 19:24
na mikołaja postanowiłem coś sprawić mojemu rekinowi ... a że dużo rzeczy by jej sie przydało to na razie wybór padł na podłużnice :-)
i tym razem jeśli chodzi o części BMW nie zawiodło :-)
od razu zabraliśmy się za wycięcie starej fakt że z wierzchu była dość ładna i cała ale po zdarciu konserwacji okazało się że siedzi w niej intensywna korozja :-/
w najbliższy weekend wypiaskujemy cała korozje powycinamy przegnite już blachy wstawiając nowe kawałki i postaramy sie wspawać podłużnice ;-)
PS. jak w imageshack-u wstawić gotowy obrazek a nie tylko link do niego...
Dexter528i - 10 Grudzień 2009, 20:56
Widzę, że idziesz po całości :-D
Otwierasz zdjęcie które chcesz wstawić. Dajesz "upload". Otworzy ci się strona z linkami. Tam zaznaczasz (kopiujesz) "Thumbnail for forums (1)" i wklejasz na forum ;-)
Pozdrawiam
goofy - 12 Grudzień 2009, 12:51
Dexter528i napisał/a: | Widzę, że idziesz po całości |
no to baa ;-)
dzięki za info
goofy - 17 Grudzień 2009, 10:37
jedna podłużnica już wspawana ;-) robiliśmy to taką samą metodą jak i inne elementy czyli ostrożne wycinanie krok po kroku starej podłużnicy następnie załatanie lub wstawienie kawałków blachy gdzie była już głęboka korozja wżerowa następnie piaskowanie, wspawanie nowej podłużnicy i zakonserwowanie całości nowo wspawanego elementu ;-)
całość prezentuje się następująco:
goofy - 21 Grudzień 2009, 14:36
prawa strona auta została już skończona ;-)
a to karoseria chwile przed przestawianiem jej na drugą stronę
jak ona dawno nie widziała światła dziennego... :-D
po ponownym ustawieniu auta zabraliśmy sie za drugi kielich ... z wierzchu nie było widać dużych oznak rdzy jedynie było trochę powierzchownej rdzy i tylko na tym kawałku blachy przykrywającej kielich od strony nadkola była korozja wżerowa , ale po zdarciu konserwacji tuż przy kielichu było widać już "rudego" wiec zapadła decyzja o wyciągnięciu też drugiego kielicha..
po wyciągnięciu kielicha na wierzch okazało się że była to słuszna decyzja ...
jednym słowem czeka nas powtórka z rozrywki ;-) oczywiście wszystko będę tutaj przedstawiał na bieżąco ...
Shark - 31 Grudzień 2009, 16:52
Coś jakiś zastój :-P trzeba się streszczać bo jeszcze moja emeczka czeka w kolejce aby "uzdrowić" budę :-P
goofy - 31 Grudzień 2009, 17:20
wiesz jak jest :-/ ... co ja Ci będę tłumaczył :-P
Shark - 16 Luty 2010, 16:56
Ooo... widzę że projekt chyba upadł :-)
Dominik4x4 - 16 Lipiec 2011, 18:08
Co u Potworka słychać :-) :twisted:
Filip0 - 16 Lipiec 2011, 18:36
Stary, ale kotlety odgrzewasz :-P
Dominik4x4 - 16 Lipiec 2011, 19:07
Dobry kotlet nie jest zły ;P
Barracuda - 24 Lipiec 2011, 08:13
E21 to moim zdaniem jedno z najpiękniejszych BMW! Mam nadzieje ,że kidyś będę właścicielem takiego cudeńka!! :mrgreen:
goofy - 11 Sierpień 2011, 22:54
rekinek ma się dobrze stoi sobie w suchym garażu i czeka na lepsze czasy ;-)
goofy - 2 Listopad 2011, 23:43
Witam po długiej nieobecności ;-)
Rekin doczekał się kolejnych prac blacharskich które postaram się przedstawić
a więc po kolei
druga podłużnica została wspawana w taki sam sposób jak pierwsza ale niestety zaginęły mi gdzieś zdjęcia z tego etapu prac i niestety nie pokaże wam tego jak to wygląda :-/
po podłużnicy zabraliśmy się za pas przedni a konkretnie za dolną jego część jako że wentylator od klimy z e28 nie dawał rady i strasznie głośno chodził postanowiłem go wymienić na jakiś bardziej wydajny model i wybór padł na wentylator klimy z e34 2.5 tds a wygląda on tak :
Uploaded with ImageShack.us
dolna środkowa część pasa przednia jak i tylna była dość zgnita więc postanowiłem kupić nowe te elementy :
Uploaded with ImageShack.us
na tym zdjęciu widać już tą blachę przygotowaną pod większy wentylator i z uchwytami na chłodnicę oleju
Uploaded with ImageShack.us
i tym razem BMW nie zawiodło z dostępnością części :-)
a cały wentylator wpasowany już w pas przedni wygląda mniej więcej tak :
Uploaded with ImageShack.us
wszystkie blachy w pasie przednim zostały odgięte i rdza która się tam znajdowała została usunięta poprzez piaskowanie a następnie zabezpieczona odpowiednią farbą
a tutaj 3 komplety przednich zacisków z e32 750 i jeden komplet zacisków na tył z e34 540 to takie ostatnie zakupy które planuje zaadoptować do e21 (oczywiście na przód jeden komplet a pozostałe to tak na zapas ;-) )
Uploaded with ImageShack.us
jako że nie sprawiłem ostatnio rekinowi żadnego nowego elementu blacharskiego postanowiłem to zmienić i kupiłem nowy lewy przedni błotnik oczywiście z BMW group
powiem tylko tyle że jego przetłoczenia i wykonanie są idealne
Uploaded with ImageShack.us
jak robić przy beemce to tylko w odpowiednim stroju
Uploaded with ImageShack.us
na polu zrobiło się już trochę zimno więc trzeba było zacząć sezon grzewczy a że polak nie kaktus pić musi połączyliśmy przyjemne z pożytecznym ;-) bo nic tak nie grzeje jak grzaniec
Uploaded with ImageShack.us
Dominique - 3 Listopad 2011, 07:37
Zdolne z was chłopaki, nie mogę się doczekać końca z happy endem :twisted:
Dominik4x4 - 3 Listopad 2011, 08:02
Nie mogę sie doczekać końca tego projektu :twisted:
goofy - 8 Listopad 2011, 20:26
na weekendzie zostały poczynione kolejne postępy które postaram się przedstawić
a więc w komorze silnika zostało już wszystko skończone i zabraliśmy się za wycięcie progu
tak próg wyglądał przed wycięciem :
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
po wycięciu okazało się że w środku nie było jeszcze tragedii jedynie powierzchowna rdza ale na zgrzewach była już zaawansowana korozja wżerowa
Uploaded with ImageShack.us
następnie zabraliśmy się za reanimacje lewego narożnika przy progu a wyglądał on tak :
Uploaded with ImageShack.us
wycieliśmy zgnite elementy
Uploaded with ImageShack.us
i wspawaliśmy jedną ze ścianek :
Uploaded with ImageShack.us
przy okazji widać jak wyglądał ten stary element
|
|
|