Inne youngtimery forumowiczów - [E21] 320/6
goofy - 26 Grudzień 2013, 14:20
Kamil napisał/a: | goofy, szacun!!!!
witaj w klubie tych co ręce lubią potrudzić |
Roboty się nie boję a i co tu dużo ukrywać taką robotę wręcz lubię
A tak jak już coś piszę to powiem co nieco o postępach a mianowicie jestem na etapie kompletowania i odnawiania zawieszenia i hamulców ale jak to w życiu bywa jest nowa wizja na hamulce miał być czterotłoczek z przodu od e32 750i a z tyłu zacisk od e34 540i ale jest problem z reparaturkami do zacisków z przodu no i ich waga też jest konkretna, dlatego myślę założyć czterotłoczek z 840 ale to jeszcze czekam też na pewne info Z tyłu jest problem z hamulcem ręcznym i szukałem zacisku pod tarczę z e34 540i żeby ręczny był już w zacisku i jedynie co mi pasuje pod tą szerokość tarczy to zacisk z Forda Scorpio mk2
goofy - 20 Styczeń 2014, 23:26
Licznik zrobiony
Ostatnie zakupy
Mulder - 20 Styczeń 2014, 23:40
gdzie kupowałeś bilstein'y?
goofy - 20 Styczeń 2014, 23:52
Od znajomego w hurtowni bo zrobił mi cenę po kosztach także wyszło to całkiem korzystnie
Kucharz - 21 Styczeń 2014, 00:01
zegary w e21 są genialne!
goofy - 21 Styczeń 2014, 00:08
Kucharz napisał/a: | zegary w e21 są genialne! |
Potwierdzam ale doprowadzenie ich do takiego stanu zajęło mi parę wieczorów ...
Kamil - 21 Styczeń 2014, 11:05
nowe zawieszenie to jest to!!
ojjjj, będziesz zadowolony
goofy - 21 Styczeń 2014, 14:19
Kamil napisał/a: | nowe zawieszenie to jest to!!
ojjjj, będziesz zadowolony |
Powiedz mi czy patrzyles na te zaciski
Kamil - 22 Styczeń 2014, 00:58
goofy napisał/a: | Kamil napisał/a: | nowe zawieszenie to jest to!!
ojjjj, będziesz zadowolony |
Powiedz mi czy patrzyles na te zaciski |
dobrze że przypominasz, jutro zważę
goofy - 23 Styczeń 2014, 19:28
Remont baku :
Następnie rozchyliłem blachy przy zgrzewie i w koło wypiaskowałem
Zamalowałem wszystko cynkiem i zaklepałem na świeży jeszcze podkład aby to dobrze sobie tam wyschło a nie mi później popękało
Przy pomocy "Kapitana Haka" wyciągnąłem zagięcie baku
A tak prezentuje się gotowy bak po malowaniu proszkowym ( przy okazji na zdj zrobiona już w proszku kolumna kierownicza ale o tym później jak się zabiorę za składanie tego)
Przed założeniem go na auto odrdzewie go jeszcze za pomocą Fertanu.
Dominique - 23 Styczeń 2014, 20:44
Pięknie wygląda ten bak, jak nowy! Będziesz go czymś zabezpieczał od środka, czy tylko ten fertan pójdzie na odrdzewienie?
goofy - 23 Styczeń 2014, 20:59
Fertan odrdzewia i automatycznie zabezpiecza (baku w środku nie mam zgnitego czy coś, gdzieniegdzie lekki nalot rdzy jest który praktycznie schodzi pod palcem) od środka tworząc jakąś tam powłokę a przynajmniej tak wyczytałem
Zresztą jak już będzie paliwo to ono też będzie zabezpieczało bak.
Dominique - 23 Styczeń 2014, 22:07
Ciekawe jak ta fertanowa powłoka reaguje z benzyną?
PS. ma ktoś wiedzę, jak to było robione fabrycznie? Chodzi mi o wykończenie zbiornika na paliwo od środka, bo wiadomo, że nie każdy sposób się nadaje, bo kontakt z benzyną itd..
Pomijam fakt, że najlepszą metodą na uniknięcie rudego w baku jest zatankowany pod korek, ale jednak nie zawsze jest to możliwe..
goofy - 26 Styczeń 2014, 15:44
Najświeższy zakup
goofy - 1 Luty 2014, 19:45
Po przygodach z wcześniejszym tokarzem i długim oczekiwaniu zrezygnowałem z jego usług ale w niedługim czasie znalazłem innego a oto efekty jego pracy ;>
a tutaj porównanie z ori piastą
Robota jest profi z obróbką cieplną itp. jestem mega zadowolony i wreszcie będzie 5x120 na tyle.
Piekarz - 3 Luty 2014, 13:18
No no ciekawy projekt
Widać że tokarz ogarnia temat.
Przemas - 3 Luty 2014, 17:45
Po spotkaniu z e21 u Kincka przypomniałem sobie jak bym go chciał ale co zrobić… są też inne BMW
goofy - 9 Luty 2014, 10:56
Nie wiedzieć czemu nie mogę dodać zdjęć na imageshack-u więc dodaje z fotosika
Lampy wreszcie gotowe
Piasta 5x120 już na wahaczu
Kupiłem tarcze z e34 540 i wszystko siadło idealnie
Za tydzień próba dorobienia tarcz kotwiczych czyli połączenie tych tarcz z e28 i z e21 ale o tym wkrótce. Miałem dorabiać adaptery do zacisków ale gość poleciał w kulki i muszę szukać kolejnych, a planuję założyć zaciski z Forda Scorpio mkII 2.9 Cosworth ( z racji ręcznego w zacisku i takiej samej grubości tarczy jak w e34)
Bartolommeo - 11 Luty 2014, 10:17
Z Fertanem słuszna decyzja.
Przeglądając sobie na spokojnie zdjęcia z Twoich prac zauważyłem, że odważyłeś się oddać do ocynku cały mechanizm od klapy przepustnicy. Ja się niestety nie zdecydowałem ze względu na 2 elementy z tworzywa, które po wrzuceniu do kwasu mogłyby się rozpuścić.
Chodzi mi dokładnie o to:
(mam nadzieję, że nie masz mi za złe, że skorzystałem z Twojego zdjęcia)
Widzę, że brakuje Ci jednego mocowania. Masz na to może jakiś pomysł bo ja szczerze powiedziawszy odpuściłem
goofy - 11 Luty 2014, 16:47
To co zaznaczyles poprostu sam zepsułem a drugie było w kwasie i nic mu się nie stało a brakujacy element wziąłem z innej przepustnicy podgrzalem opalarka i powoli powoli udało mi się to przełożyć. a jakoś zapomniałem o tym napisać
Kamil - 12 Luty 2014, 00:02
goofy, ZWAŻYŁAM
Waga pamięta młodość mojego dziadka, ale Brembosy ważą 3kg
Bartolommeo - 12 Luty 2014, 00:16
goofy napisał/a: | To co zaznaczyles poprostu sam zepsułem a drugie było w kwasie i nic mu się nie stało a brakujacy element wziąłem z innej przepustnicy podgrzalem opalarka i powoli powoli udało mi się to przełożyć. a jakoś zapomniałem o tym napisać |
Sprytna bestia...
goofy - 12 Luty 2014, 18:54
[quote="Kamil"]goofy, ZWAŻYŁAM
Waga pamięta młodość mojego dziadka, ale Brembosy ważą 3kg
Dzięki wielkie że zważyłaś ja na weekendzie zważę swoje i zobaczymy jaka jest różnica w wadze.
Bartolommeo napisał/a: | Sprytna bestia... |
Staram się jak mogę.W sobotę będzie kolejny test pomysłowości .
goofy - 15 Luty 2014, 19:39
Pomysł był przyszła sobota i tarcze kotwicze gotowe
Z takich dwóch
powstała jedna taka
a tutaj już na wahaczu, wszystko siadło idealnie
goofy - 28 Luty 2014, 23:22
Kolejne zrobione graty jak zawsze co się tylko dało zostało odnowione a co wymagało wymiany wymienione
Wreszcie złożyłem kolumnę
A oto powód przedłużenia prac
wreszcie będzie jeden kluczyk do wszystkiego
Mulder - 2 Marzec 2014, 21:06
czym ty to czyścisz?
dawid - 2 Marzec 2014, 23:21
Dokładnie czym , bo to wygląda jakby wyszło z fabryki, nawet kable są czyste :O
jakaś kąpiel w miksturze :D
goofy - 3 Marzec 2014, 09:21
Wszystkie elementy metalowe są piaskowane i malowane proszkowo, śruby są czyszczone a później idą do cynkowania, plastiki są myte daimer-em o dobrym roztworze procentowym 50/50, (na manetki założyłem termokurczkę i wyszło to super) a wszystkie elementy które składam ponownie np. wkład stacyjki, jakieś mechanizmy, kable itp są myte poprostu rozpuszczalnikiem nitro
Mulder - 3 Marzec 2014, 12:35
goofy, a konkretnie jakim daimer'em? bo jest i do silnika i do mycia lakieru itd...
goofy - 3 Marzec 2014, 13:46
Szczerze to nawet nie wiedziałem że są dwa rodzaje ale na etykiecie jest jak gość myje tira...
|
|
|