Nasze E28 - [E28 524td] Biała Dama, czyli moje wozidełko
Pablo - 8 Wrzesień 2007, 13:35 Temat postu: [E28 524td] Biała Dama, czyli moje wozidełko Część z Was zna już moją piąteczkę, kilkoro widziało na żywo.
Pokazuję tym co nie widzieli, coby obejrzeli
To 524 TD z końca 85 roku (pierwsza rejestracja w styczniu 86). Jestem drugim właścicielem w Polsce, szóstym w ogóle. Auto ma czyściutkie papiery, do Polski przybyło w 2004 roku, ja je kupiłem w lipcu minionego roku.
Nabyte w celu przemieszczania się codziennego, co z powodzeniem czyni. Wcześniej jeździłem na codzień R19, i pomimo że było to auto wierne i niezawodne, czułem się w nim jak w szarym, znoszonym płaszczu ;] E28 miało być nowym, bardziej eleganckim wdzianiem na codzień. Ponieważ jestem fanatykiem youngtimerów, chciałem mieć takiego do jazdy na codzień, jednocześne nie chciałem kalać bawarskiej techniki LPG... A zatem najbardziej optymalnym wyborem okazało się właśnie E28 TD. Bez wstydu odwiedzam nim zloty aut klasycznych, jednocześnie nie boję się jeździć na codzień, a nawet wypuszczać w dalsze trasy.
Auto jest bardzo ekonomiczne. W mieście nigdy nie przekroczyła 10 litrów, najczęściej pali niecałe 9 ( i nie oszczędzam zbytnio gazu ). W trasie 6,5 przy 100km/h. Wychodzi taniej niż w R19 1.4...
Wyposażenie nie powala, ale zawsze coś:
-elektryczne lusterka
-szyberdach
-ABS
W ciągu roku nie za wiele przy nim musiałem robić. Musiałem zainwewstować w remont przedniego zawieszenia (drążki, końcówki, gumy,
amory itp). Musiałem sprawić sobie nowe hamulce (poprzedni właściciel "trochę" zaniedbywał Białą - tylne klocki się skończyły, po czym zrobiły piękne rowy na tarczach).
Poza tym wymiana rozrządu, filtrów, oleju... I to wszystko.
Przyznaję że powoli Biała zaczyna się domagać większego nakładu. Troszkę ją zaniedbałem ostatnio. Przede wszystkim niedomaga skrzynia (wyjące łożysko), pojawiają się spore wycieki oleju, nawala ABS, jest kilka problemów z elektryką, no i najbardziej wkurzająca sprawa - cieknąca nagrzewnica.
W najbliższym czasie planuję ją wreszcie postawić i dopieścić. Problem że będę uziemiony bez auta
Olbrzymim plusem auta jest blacharka. Oprócz paru małych odprysków i wykwitów jest idealna. Z tego co zauważyłem - drzwi na przykład są cynkowane! Czy w tym roczniku to możliwe?
Auto ma mały wgniot w pasie tylnym i zderzaku - pamiątkę po rozwścieczonym Fiacie Uno. Też planuję to poprawić w najbliższym czasie. Na szczęście potężny hak uchronił przed znacznie większymi spustoszeniami.
Fotki:
-z ogłoszenia
-po zakupie
Pozdrowienia dla Michała, heheheh...
I najbardziej aktualna:
I przy okazji: poszukuję pilnie zamka do drzwi kierowcy (sam wkład - bembenek, nie musi mieć kluczyka), bo mój mi ktoś "dowcipny" rozwiercił...
Szukam także tylnej prawej lampy w bardzo dobrym/idealnym stanie.
I pięknie by było jakby ktoś mi zaoferował ładne halogeny na przód
Jak ktoś coś ma, proszę o kontakt.
Pozdrawiam!
Bodżangmił - 8 Wrzesień 2007, 15:39
Podoba mi się ta fotka z holem.
Bardzo dobry wybór do jazdy na codzień bez gazu.
Czemu ja nie byłem taki mądry zakładając kiedyś szambo do e12? :oops:
Bart - 10 Wrzesień 2007, 08:41
Bardzo ładna :-D pamiętam ja jeszcze jak wisiała do sprzedazy za zdaje sie bardzo dobrą kasę ;-)
czasem mi brakuje mojego klekocika :roll:
Pablo - 12 Wrzesień 2007, 17:51
bogumił napisał/a: | Podoba mi się ta fotka z holem. |
Cha! Najlepszy jest Michał (Michel) i jego potęzna bezradność wymalowana na twarzy
bogumił napisał/a: | Czemu ja nie byłem taki mądry zakładając kiedyś szambo do e12? :oops: |
Pewnie dlatego, że w E12 nie masz alternatywy... Choć z drugiej strony, słyszałem o patenciarzach wkładających M21 do E21 ;]
Bart napisał/a: | pamiętam ja jeszcze jak wisiała do sprzedazy za zdaje sie bardzo dobrą kasę |
A wisiała, wisiała, przez dość krótki czas, zanim ją sprzątnąłem A poszłą za dużo niższą kasę niż w ogłoszeniu :twisted: Ot, talent negocjacyjny (tudzież desperacja sprzedającego)
Mati - 12 Wrzesień 2007, 20:25
M21 widziano nawet w e24...
Gierap - 12 Wrzesień 2007, 22:46
No a mówią ze M21 wyprodukowano tak mało,a chyba stanowią największą część tego forum ;-) Przyjemny ten Twój klekocik :-)
Anonymous - 22 Wrzesień 2007, 20:12
Bardzo ładna piąteczka Życze powodzenia w pracach w dopieszczaniu rekina:)
Pablo - 22 Wrzesień 2007, 20:57
Niestety, w miniony poniedziałek auto zostało staranowane na światłach przez rozpędzoną Lancię i wepchnięte w stojące z przodu BMW E30...
Dopieszczanie zapewne się nieco przeciągnie :-/
gicek_b - 23 Wrzesień 2007, 14:00
bardzo chętnie bym zobaczył przód tej lancii i tył Twojej e28 ..zwłaszcza ze masz hak w ogóle tył w e28 wydaje mi sie pancerny tyle wzmocnień
Pablo - 23 Wrzesień 2007, 15:32
Fakt, tył przyjął już drugie rozpędzone gówno w ciągu roku
Poprzednie było Uno, które odjechało na lawecie, teraz Lancia Y (również potrzebująca lawety). Nie mam niestety fotek Lancii, ale za to mam Uno:
Zmasakrowane wzmocnienie czołowe, uszkodzona chłodnica...
Biała pozostała niewzruszona... :twisted:
Lancia przywaliła mocniej. Poszła chłodnica, atrapy, maska itp.
W Białej zderzak jest wduszony w pas tylny, lampy popękane... No i przód - zniszczony zderzak, nerka itp... Ale nadal jeździ
Hak jest pancerny i chroni tył - to nie podlega dyskusji. Już go raczej nie zdejmę, mimo że nieco psuje wygląd i zastanawiałem się w zeszłym miesiącu nad jego demontażem. Jak dobrze że tego nie zrobiłem!
Po słuczce miałem stracha, że mocowania mogły uszkodzić płytę podłogową i przesunąć belkę... Jednak po wejściu pod auto okazało się, że nie widać zupełnie żadnych uszkodzeń
Inna sprawa, że niezamortyzowane uderzenie w tył jest bardzo niebezpieczne dla kręgów szyjnych... Chrupnęło mi w plecach konkretnie (i do tego wyrwało się mocowanie fotela). Kilkudniowy rajd po ortopodeach i wstawiaczach nie należy do fajnych zajęć...
chmielpiw - 24 Wrzesień 2007, 19:07
mnie po kolizji 2 lata kregoslup bolal(szyja)
Anonymous - 25 Wrzesień 2007, 18:34
oj nie miło to uno wygląda :mrgreen: a beta cała :-D i o to chodzi... Masz bardzo ładną piątkę ukłony
Pablo - 14 Grudzień 2007, 17:58
Powoli, powoli, Biała podnosi się z popiołów... Zaczyna mi jej brakować. Od 2 miesięcy nią nie jeździłem. Brakuje mi zwłaszcza jej niskiego spalania :-P
Jest robiony generalny remont skrzyni biegów (wolę tak, niż loterię na allegro).
Do tego odświeżenie silnika (w tym regeneracja turbiny, już miała wyrobione łożysko i lała olej na cały silnik, wymiana zimeringów i uszczelek wszelakich),
Mały remont wnętrza (odnowienie foteli i ich nowe mocowania, nowa decha, elektryczne szybki czekają na wolną gotówkę , wymiana nieszczęsnej, kapiącej nagrzewnicy, pranie wszystkiego karcherem). No i nowa szyba przednia, bo stara już zmęczona była.
Blacharsko okazała się w rewelacyjnym stanie jak na swoje lata. Oprócz obitego pasa przedniego i tylnego, jedynymi miejscami wymagającymi ingerencji był prawy fartuch w komorze, mała dziurka w lewym progu (nie perforacyjna, tylko od źle użytego podnośnika) i podszybie (profilaktycznie wyjąłem szybę, a nic nie było widać z zewnątrz - dobrze że się uparłem). Reszta, w tym spód jest bez skazy 8-)
Stan na dziś:
Ździebko przykurzona... :-)
Grigorij - 14 Grudzień 2007, 19:44
Oj będzie cukiereczek :mrgreen:
Gratuluję podejścia, zapału i konsekwencji w realizacji projektu :-D
Bartolommeo - 14 Grudzień 2007, 20:33
Słowa uznania, takie podejście mi sie podoba, już sam nie mogę się doczekać kiedy wjadę a raczej wepchnę swoja na blacharnie... Tak trzymać
Pozytywnie zakręconym miłośnikom E28 stanowczo mówimy TAK.... ;-)
Pablo - 21 Kwiecień 2008, 16:46
Biała mnie olśniła 8-)
Poszukuję przedniego zderzaka :!: :!: :!:
Pomóżcie!
Miłosz - 21 Kwiecień 2008, 18:53
Osz kurde z butow wyskoczylem :shock:
Beatles - 21 Kwiecień 2008, 18:58
ładne to zdjęcie :-)
piękne e28 będzie po poskładaniu...
Dexter528i - 21 Kwiecień 2008, 21:00
Pablo napisał/a: | Biała mnie olśniła |
Mam nadzieję, ze za niedługi czas moja zostanie rozebrana, poprawiona i pomalowana od nowa.
Tak z ciekawości. Na czym polegał remont skrzyni i ile kosztował
Pozdrawiam
Pablo - 7 Czerwiec 2008, 11:00
Oj, umknęło mi Twoje zapytanie Dexter. W skrzyni zostały wymienione łożyska kulkowe i podładki. Całość została uszczelniona, wodziki zregenerowane. Skrzynia już jest w aucie, ale jeszcze go nie uruchamialiśmy, więc nie wiem jaki będzie efekt.
Wcześniej rzęziła potwornie, miała spory luz na wałku (teraz jeszcze sztywniutki), wsteczny wchodził w okolicach lewych drzwi... Ponoć ma być ok... :roll:
A tutaj dwie poglądowe fotki, jak się prezentuje Biała obecnie. Generalnie byłaby już dawno jeżdżąca, ale ciągle wychodzą jakieś braki w częsciach (najczęściech pierdoły, ale blokują całą robotę) lub uszkodzenia ukradkiem poczynione w warsztatach... Przyzwyczaiłem się
BMW.SauberF1 - 14 Czerwiec 2008, 09:35
bardzo piekne samochody :!:
Bart - 14 Czerwiec 2008, 14:40
Pablo napisał/a: |
Poszukuję przedniego zderzaka :!: :!: :!:
Pomóżcie! |
Wiem że to kontrowersyjne co napisze ale nic tak nie podkreśli stanu tego auta jak nowy zderzak z serwisu ;-)
WIENIA - 14 Czerwiec 2008, 19:08
A czy nie taniej byłoby pochromować prosty używany zederzak? Są odpowiednie firmy które się tym zajmują. Myśle że koszt będzie dużo niższy od nowego, a efekt ten sam.
Miłosz - 15 Czerwiec 2008, 12:44
O ile znalezienie prosciutkiego zderzaka przedniego jest ciezkie ale wykonalne, o tyle prosty zderzak tylny zakrawa juz powoli na cud z jasnego nieba, nie jakosc chromu jest problemem a fatalna konstrukcja zderzakow w E28.
Dla porownania niezwykle podobny zderzak w E24 uderzony nawet dosc mocno, wgniata sie razem z mocowaniem w nadwozie pozostajac niemal zupelnie prosty. Uderzony 5km/h tylny zderzak w E28 gniata sie, wykreca i nadaje do wyrzucenia.
O ile wlasciciele Schadow Line sa w tej dobrej sytuacji, ze moga bardzo lekko uszkodzony zderzak naprawic o tyle wlasciciele Chrom-Line sa najczesciej skazani na kupno nowki, lub jezdzenie jak ostatnie sieroty z krzywym zderzakiem (tak ja robie to poki co ja ). Prostowany podszpachlowany i pochromowany zderzak wyglada zawsze tragicznie, przynajmniej ja nigdy pozytywnego efektu takiej pracy nigdy nie widzialem.
Szkoda , ze BMW tak bardzo przesadza z cenami zderzakow, mysle, ze gdyby kosztowaly 1/3 obecnej ceny to zbyt stalby sie kolosalny duzy, a nie jest zadna tajemnica , ze u producentow placa za takie czesci grosze.
goofy - 27 Lipiec 2008, 15:59
wklej jakieś nowe fotki z postępu prac
pewnie nie tylko ja jestem ciekaw jak tam prace nad Twoją Białą Damą ;-)
Miłosz - 28 Lipiec 2008, 07:12
To prawda, nie tylko Ty
Pablo - 28 Lipiec 2008, 11:14
Dzięki wszystkim za miłe słowa
Biała nadal się produkuje... Cierpliwości.
Szukam nadal zderzaków! Obu! Pomocy... :roll:
A co do nowych...
Cóż, kompletny tylny w ASO: 1700 zł... Oszaleli chyba.
Pablo - 12 Wrzesień 2008, 12:37
Ożywiając temat, prezentuję rozkodowany VIN. Nieszczepiona jest, to dobrze :-)
Type code DB11
Type 524 TD (ECE)
Dev. series E28 ()
Line 5
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine M21
Cubical capacity 2.40
Power 0
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour ALPINWEISS (146)
Upholstery ANTHRAZIT (0129)
Prod. date 1985-11-21
Order options
No. Description
210 ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS )
270 WIDER TYRES (czym się różniły od zwykłych? jaki to rozmiar?)
300 ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH
311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL (to mnie zastanawia, bo elektrykę mam też z prawej strony)
350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM (co znaczy RUNDUM?)
400 SLIDING SUNROOF MANUAL
520 FOGLIGHTS
662 BMW Bav. CR Digital (ma ktoś fotki tego radia?)
680 MANUAL AERIAL
Dixi - 12 Wrzesień 2008, 12:45
Pablo napisał/a: | 311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL |
Elektryczne lusterko od strony pasażera, od kierowcy było w standardzie ;-)
Pablo napisał/a: | 350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM |
Zielone szybki bez pasa na szybie przedniej, ale to pewnie wiesz. Natomiast słowo "RUNDUM" pojawia się zawsze i nie mam pojęcia co ono znaczy. Może, że są atermiczne?
Pablo napisał/a: | 270 WIDER TYRES |
szersze opony.
Pablo napisał/a: | 662 BMW Bav. CR Digital (ma ktoś fotki tego radia?) |
nie wiem, ale moglibyśmy zebrać fotki wszystkich radioodbiorników montowanych w E28 i E12 z dokładnym opisem. Im więcej wiedzy na forum tym lepiej :mrgreen:
ps. Dawaj foty z remontu, albo choć opisz co i jak
Pablo - 12 Wrzesień 2008, 13:13
Fakt, beifahrer to pasażer, pomyliło mi się.
Dixi napisał/a: |
szersze opony. |
No wiem że szersze, ale ile szersze? :-) Oryginalny rozmiar to 195 czy tak?
Fotki kiedyś tam będą :-)
|
|
|