E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 20:02
[E28 520i] 1987' Shadowline
Autor Wiadomość
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1086
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Maj 2015, 17:18   
   Imię: Krzysztof


Mega klimatyczna fota! Nabijanie km w ciepłe noce, coś pięknego. Brakuje mi tego.... Jeszcze 2,5miech i wracam na drogi :D Panie, a policja Cię nie kontroluje na takich nocnych przejażdżkach?
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2834
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 31 Maj 2015, 20:02   
   Imię: Marcin


Draż napisał/a:
Panie, a policja Cię nie kontroluje na takich nocnych przejażdżkach?
nie zdarzyło mi sie :)
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1086
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Maj 2015, 21:11   
   Imię: Krzysztof


To macie luzik, u nas nocne przejazdy kończą się kontrolą bez powodu w celu przeczepania pojazdu i wypytywaniu (gdzie, a po co, a dlaczego tak późno itp) te tępe pały bez szkoły są tak ograniczone że nie potrafią zrozumieć że ktoś czeka cały rok by sie zrobiła pogoda, żeby móc posmigać swoim autkiem i czerpać z tego przyjemność :) Bo przecież w nocy jeżdżą tylko złodzieje i pijani <masakra> dramat.
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 2 Czerwiec 2015, 11:35   
   Imię: Maciej


Draż, bo w Poznaniu to sami handlarze dragów ;p ;p

Beatles, co masz za radio? :>
_________________
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2834
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 19 Czerwiec 2015, 13:00   
   Imię: Marcin


Radio to jakiś clarion. Docelowo chcę model na cd, nie pamiętam z jakiego modelu ale chyba były np w e34.

Cały czas gdzieś krążę i zbieram się do porządnej sesji. Tymczasem 3 foto, jeszcze bez dobrego aparatu:





_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2834
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 19 Wrzesień 2015, 14:28   
   Imię: Marcin


prawie się zebrałem do porządnej sesji, ale nie miałem czasu na szukanie fajnego miejsca w okolicy. No i seryjne e28 chyba mi się opatrzyło i jakieś niespecjalnie fotogeniczne mi się wydaje. Wyszło tak:

















_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 20 Wrzesień 2015, 08:36   
   Imię: Dominik


To auto jest piękne! Jaki klimat z tym jasnym wnętrzem, do tego automacik, balony na 14". Niezły tapczan <ok> tylko to radio bije trochę po oczach, widziałbym tam coś z epoki.
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 22 Wrzesień 2015, 00:03   
   Imię: Marcin


Jest bardzo dobrze, ładne foty
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2741
Skąd: Wyszków
Wysłany: 22 Wrzesień 2015, 09:51   
   Imię: Bodży


W gąszczu zmodyfikowanych rekinów miło zawiesić oko na katalogowym aucie. <ok>
_________________
BMW M535i 1980
BMW M535i 1980
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2834
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 19 Marzec 2016, 15:38   
   Imię: Marcin


Dziś wybudziłem e28 z zimowego snu.

Jest sporo do zrobienia, a czasu i możliwości trochę brak. Obecnie najprawdopodbniej mam do regeneracji szpere - po krótkiej jeździe z tyłu zaczyna stukać, szybciej wraz ze wzrostem prędkości, mocniej im dłużej się jedzie. Dyfer i tak miał być regenerowany w tym roku, bo w drugiej połowie sezonu coraz mocniej odczuwałem luzy, kiedy skrzynia redukowała biegi. Także na pierwszy ogień regeneruje układ napędowy - podpora dyfra i przegub elastyczny mają 2 lata, zmienię natomiast pewnie podporę wału, bo te 2 lata temu przy kompleksowej wymianie nie pamietam czemu, ale nie została wymieniona.

Oprócz tego plany na auto faktycznie się trochę zmieniły - sprzedałem kupione dawno felgi Alpiny 17 - wahałem się długo i ostatecznie uznałem, że jednak trochę boję się wymęczenia nadwozia e28, które fabrycznie nigdy nie jeździło na 17 calowych felgach - w dłuższej perspektywie jazdy na niskoprofilowej oponie i niskim zawiasie. Coraz częściej słyszę o przypadkach kiedy wraz z obniżeniem i większą felgą wzrasta poziom "trzasków" podczas jazdy, coraz większej "pracy" budy itd. Niezależnie od stopnia ryzyka wolę dmuchać na zimne.

Więc felga kiedyś wjedzie inna, ale max 16 i albo Alpina albo klasyczny BBS - tyle że na pewno nie w tym sezonie, ze względów finansowych niestety. Kasa z Alpin 17 pójdzie na dyfer, + dlatego że, rezygnuje tymczasowo z uglebienia, wpadną graty skompletowane wcześniej + takie które będę miał za garść drobnych - 4x poduszki amortyzatorów, 4x amortyzatory, 4 x sprężyny (seria) bo kolumn nie ruszałem w tym aucie nigdy, a coś mocno stuka w lewym tylnym kole przy nierównościach i na 100% dźwięk dochodzi z kolumny.

Także to plan minimum przed zbliżającym się sezonem. Będzie też polerka i ogarnięcie pierdół typu nieświecący prawy reflektor ale to głupoty o których szkoda gadać.

Jeśli złożyłoby się, że będą środki finansowe, na co trudno mi obecnie liczyć to chciałbym zrobić kilka rzeczy, np. zregenerować przekładnie kier., albo obszyć siedzisko i oparcie fotela kierowcy i siedzisko pasażera, bo są w coraz gorszym stanie - (na oparciu kierowcy już powoli dziura), a ori materiał jak nowy z zapasowej tylnej kanapy mam już kilka lat. Tyle że chciałby, od razu zregenerować sprężyny w fotelach, więc wszystko powoli i na spokojnie. Marzy mi się też regeneracje seryjnych zacisków... we ll see.

Auto wymaga naprawdę wielu poprawek żeby było ok, ma wiele uszczerbków na zdrowiu, także zaczyna się po raz kolejny ciąg dalszy walki o jak najlepszy stan. Mam nadzieję że w nadchodzącym sezonie będzie w lepszej kondycji niż na początku zeszłego i da co najmniej tyle samo frajdy.

a, udało mi się kupić fabrycznie nową pompę paliwa w zbiorniku w bdb cenie - moja buczy mocno, już raz zmieniałem na używkę bo zamienników brak, a nowa po zniżkach w ASO ponad 1200 zł, także cena totalnie nie do zaakceptowania. Kupno używanej bardzo ciężkie, stelaże są przerdzewiałe...
tak to wygląda.


Dzisiaj szybko demontaż plastikowych osłon i mycie podłogi na podnośniku





Zabezpieczenie Orła po 1,5 roku jakby robione wczoraj, nic nie popękane, świetna robota :ok:



W przyszłym tygodniu male poprawki we wnętrzu, nowa manetka kierunkowskazu (obecna juz zbyt luzna), poprawienie ramki radia, no i montaż pompy paliwa. Dzisiaj po przejechaniu on 7km z dyfra nic nie słychać.

Zawsze podczas pierwszych jazd po zimie mam wrażenie ze ludzie szczególnie zwracają uwagę i spoglądają na nią. Przyjemne. No i regularnie dostaje oferty odkupienia jej. Nie pamiętam tylko kiedy ostatnio była tak ukurzona
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
krystekp 


Nadwozie: Exx
Model: 320, 628CSi,745iA,
Silnik: M20, M30, M106
Rok produkcji: 1982, 1984, 1986
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 118
Skąd: Ryki
Wysłany: 19 Marzec 2016, 18:10   
   Imię: Krystian


Ładna pompa <oko>
_________________
Ogólnopolski Rejestr Rekinów www.orr-bmw.pl
E23 745iA '86
E21 320 '82
E24 628 CSi '84
E39 530iA Mpakiet '02
E46 330Ci Mpakiet '01
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2178
Skąd: Wschowa
Wysłany: 19 Marzec 2016, 20:08   
   Imię: Wojtek


Beatles napisał/a:
Więc felga kiedyś wjedzie inna, ale max 16 i albo Alpina albo klasyczny BBS


Nie chce Cie martwic ale kiedys przeprowadziłem doswiadczenie i zdjałem rcki 17 bo własnie chciałem przymierzyc alpiny 16, i BARDZO sie zawiodłem. Załączam fotki:



 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2834
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 18 Maj 2016, 20:30   
   Imię: Marcin


Kolejny sezon jestem spóźniony z gotowością samochodu, ale akurat do tego powoli się przyzwyczajam.
W skrócie - udało się skompletować części do złożenia nowych kolumn mcphersona, choć - tutaj obserwując poczynania kolegów ewenement, bo zarówno sprężyny jak i amortyzatory będą seryjne. U mnie podejrzewam, że jest końcówka tego co zawias może znieść, jakieś 2 lata temu przełożona została na szybko i na chwilę (taa - 2 lata jeżdziłem) jedna kolumna z tyłu, z której zresztą na dziurach dochodzą jakieś dziwne odgłosy. Świadomość tego, że na aucie wyląduje cały bagażnik nowych części zawsze cieszy.



Zbieranina części to amortyzatory+odboje, sprężyny, poduszki i podkładki gumowe, wszystko z innej parafii - jest Sachs, TRW, Monroe, K+F(obecnie Bilstein), Meyle i ASO. Oczywiście komplet na przód i tył.
Mam nadzieję, że wszystko uda się złożyć w niedługim czasie.

Mam też nowe łozyska na tył i piasty na przód, ale jeśli nie będzie trzeba to chyba zrezygnuję z ich zakładania, bo mam taki pomysł żeby je założyć niezależnie od stanu starych przy okazji kompletnej wymiany i remontu układu hamulcowego, który chciałbym zrobić przyszłej jesieni/zimy.

Od dawna mój cichy plan to zbliżyć właściwości jezdne e28 do fabrycznych, dlatego jakiś czas temu wyleciał dyfer z szperą który zawiozłem do regeneracji. Miałem nadzieję na maksymalne skasowanie luzów. Był podobno w bdb stanie, natomiast wymienione zostały jakieś podkładki i tarcze cierne. Tak wyglądają tarcze, nie spodziewałem się że to coś tak małego.





Zimą chciałbym oprócz układu hamulcowego kompleksowo zregenerować półosie i wał.

Podziałałem też trochę z głupotami, np. przejrzeniem ukladu ogrzewania - zauważyłem, że nie da się ustawić górnego i dolnego nawiewu na zimno - grzał cały czas. Wyjąłem i rozebrałem elektrozawór - wyczyściłem, przy okazji rozebrałem podszybie/ścianę grodziową i wyczyściłem + przesmarowałem wentylator, rozebrałem tunel środkowy, dół deski żeby sprawdzić panel ogrzewania, poprawiłem przy okazji niezamowcowany, hałasujący przy dużych prędkościach tunel wpadającego powietrza po czym znalazłem winowajcę ciepłego nawiewu w postaci urwanego kabelka od czujnika sterującego elektrozaworem. Wyjęcie czujnika zajęłoby 5 min, ale co zrobiłem przy okazji na marne nie pójdzie.

tutaj już rozebrany elektrozawór - myślałem że będzie w dużo gorszym stanie


więcej fot nie robiłem albo szkoda czasu na wstawianie.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
Ostatnio zmieniony przez Beatles 18 Maj 2016, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
king666 


Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 171
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Maj 2016, 20:57   
   Imię: Patryk


Jak zwykle fajnie poczytać że coś działasz <ok>
_________________

 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 19 Maj 2016, 19:15   
   Imię: Łukasz


Sprzedałeś felgi ach ty :D :D :D widzę że jak zawsze konkretne zakupy.
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2834
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 23 Lipiec 2016, 15:03   
   Imię: Marcin


Takie tam grzebanie w igielnej igle...

róg przednich prawcyh drzwi
pierwsze dłubanie:


tadam:


tylne lewe:


jest tego więcej - nadkola tył, pas tylny nad wydechem, uszczelka rantu bagażnika, odpryski na przednich błotnikach - na razie bez rdzy ale...

no. na zewnatrz auta nie widać kropki rdzy. Dlatego jeśli ktoś twierdzi, że w 20kilku letnim aucie (z wyjątkiem takich co mają 50.000 przebiegu i to tylko niektórych) nie ma rdzy, to śmiać mi się chce. To tylko kwestia tego jak mocno zacznie się dłubać i rozbierać.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 252
Skąd: małopolska
Wysłany: 24 Lipiec 2016, 21:50   
   Imię: daniel


masz 100% racji kolego ale Janusze swoje wiedźą <lol>
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.148 sekundy. Zapytań do SQL: 13