[E28 524td] BMW 524td 1985 "Złota" |
Autor |
Wiadomość |
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Listopad 2009, 21:29 [E28 524td] BMW 524td 1985 "Złota"
Imię: Michał |
|
|
Witam, chciałbym zaprezentować swoje e28.
Jest to model 524td z maja 1985, już z nowym przednim pasem ale kierownica jest jeszcze na starym wieloklinie.
Przebieg to 215 000km z książką serwisową, przez 22 lata miała ja jeden właściciel w Austrii. Na aucie znajdował się oryginalny lakier oprócz dwóch przednich błotników. Karoseria jest zdrowa, widać , że auto było garażowane.
Wyposażenie:
-halogeny
-manualny szyberdach
-szyby przyciemnione na brązowo
-centralny zamek
-wspomaganie kierownicy
-przednie szyby elektryczne
-manualny szyberdach
i to chyba wszystko... przynajmniej tak było na początku...
Auto kupiłem ponad rok temu za kwotę 4000zł. Jak się później okazało był początek wydatków. Na początku wymieniony został rozrząd, filtry, olej, przednie zaciski na te z modelu e34 razem z nowymi tarczami i klockami.
Później przyszedł czas na wnętrze. Po wymianie kilku detali, zagościła w mojej e28 również kierownica M-Technic na starym wieloklinie,średnica 360mm.
I taki stan rzeczy pewnie obowiązywałby do dziś gdyby nie fakt, że autem miałem stłuczkę.
Auto stało najpierw u jedno blacharza, później u drugiego aż w końcu trafiło do mojego kolegi - lakiernika. Decyzja była dość bolesna dla mojego portfela i auto będzie pomalowane w całości. Gdyż nowy lakier odróżniałby by się od reszty auta z 25 letnim lakierem.
W międzyczasie dokonałem kilku modyfikacji:
Teraz zawieszenie to Bilstein B6 + sprężyny K.A.W. (-65mm,-40mm), dodatkowo wymieniłem drążki kierownicze.
Dołożone zostały elektryczne tylne szyby.
Lampy przednie i halogeny zostały przerobione na Yellow Hella.
Na obszycie brązową skórą czekają fotele z M535i i boczki z wersji M30.
W aucie docelowo ma być zamontowana rozbudowana instalacja car-audio.
Również felgi maja zmienić swoje oblicze na razie są 16 calowe koła z e38 a docelowo maja być BBS RC 17/8 i 17/9 skręcone złotymi śrubkami, rotor pomalowany również na złoto.
Na razie przedstawiam poglądowe zdjęcia z prac nad autem.
|
|
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Listopad 2009, 21:40
Imię: Michał |
|
|
Posiadam jeszcze drugie auto z silnikiem M30 ale fabrycznie uturbionym, każdy chyba domyśla się o co chodzi. |
|
|
|
|
|
lacos
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 212 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 26 Listopad 2009, 23:50
Imię: Michał |
|
|
No zapowiadają się bardzo obiecująco, a brak większej ilości fotek buduje napięcie ;-) .Alpinka to chyba niezły rodzynek,ile tego jest w PL :?: Twoje rc mają dekielki od modelu rs :?: |
|
|
|
|
piter_gda
Nadwozie: E28
Model: piecetdwudziecha
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 38 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Listopad 2009, 10:38
Imię: Piotr |
|
|
fotki prosimy :mrgreen: |
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Listopad 2009, 19:12
Imię: Michał |
|
|
Nie, dekielki pochodzą z popularnych TRX-ów, te od felg 15 calowych były trochę za małe...
Emblemat BMW został zerwany a plastik za nim wycięty, na to miejsce zostały wklejone oryginalne emblematy BBS, chciałem jak najbardziej upodobnić felgi do RS-ów...
Chyba mi się to trochę udało...
Co do zdjęć, to będę wklejał na bieżąco z prac w warsztacie lakierniczym. |
|
|
|
|
Daniel M5
Daniel
Nadwozie: E28
Model: M5
Silnik: s38
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 233 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 27 Listopad 2009, 20:42
Imię: Daniel |
|
|
ciekawe ciekawe ,masz fotke calosci auta :?: |
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 22:13
Imię: Michał |
|
|
Kolejne e28 do kolekcji:
|
|
|
|
|
|
kamil4115
Nadwozie: E28
Model: 528i 87'
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 87'
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 121 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21 Grudzień 2009, 11:42
Imię: Kamil |
|
|
a czemu ją holowałeś? :-P Mrozy pokonały?
Felgi wypas wypas! ;-) |
_________________ E28 528i Diamantschwarz Metallic
E30 316i Mugellorot
E36 318i Hellrot
E39 520i Dunkelblau
E36 318i Techno-Violett Metallic
E39 523iA Schwarz II
E38 728iA Dunkelblau
E36 318iA Cabrio Arktissilber Metallic
|
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Grudzień 2009, 20:16
Imię: Michał |
|
|
Akumulator się poddał... Felgi mają 8,5 cala przód i 9,5 cala tył... Ranty tylnych błotników były już zmodyfikowane jak kupiłem auto... |
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Luty 2010, 21:20
Imię: Michał |
|
|
No i prace się trochę posunęły, w kolorze jest już komora, reszta w podkładzie, dziś rozbroiłem auto ze wszystkiego co mogło przeszkadzać w malowaniu, klamki, listwy aluminiowe, zamki zostały zdemontowane. Przydała się książka "Sam naprawiam"...
Bok w podkładzie:
Komora w lakierze:
|
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Wrzesień 2010, 21:38
Imię: Michał |
|
|
Auto jest już skończone, to kolejne zdjęcia z prac...
|
|
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2010, 17:22
Imię: Michał |
|
|
Dziś zamontowałem spoiler przedni od M5 i wygląda to bardzo rasowo w połączeniu ze sprężynami -65/-40 firmy K.A.W. Dodatkowo auto prowadzi się jak po sznurku, na prostej nie jest sprinterem ale w zakrętach jestem w stanie pokonać wszystkich. Duży plus dla M21B24 za to, ze po 2 letnim postoju odpaliło za pierwszym razem i nadal trzyma książkowe parametry.
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2010, 20:57
Imię: Rafał |
|
|
Mikulak_BMW napisał/a: | M21B24 |
Chyba M21D24, no chyba, że przerobiłeś diesla na benzynę ;-) |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Październik 2010, 21:41
Imię: Michał |
|
|
Wielki powrót po dwóch latach, łza się w oku kręci. Warto było, choć koszt remontu kilkakrotnie przekroczył wartość "Złotej"... |
|
|
|
|
|
Filip0
Burgund Lover
Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 11 Październik 2010, 22:14
Imię: Filip |
|
|
:mrgreen: No, nie powiem.. opłaciło sie :!:
A teraz, aż sie prosi o porządną sesję 8-) |
_________________
|
|
|
|
|
Hanis325
Nadwozie: E28
Model: E28 525es
Silnik: eta 2,7
Rok produkcji: 87
Dołączył: 08 Gru 2010 Posty: 1 Skąd: Opava ČR
|
Wysłany: 8 Grudzień 2010, 11:52 e28
Imię: Jan |
|
|
Bardzo pěkné ..... |
|
|
|
|
peter22
Oldschool
Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 389 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 8 Grudzień 2010, 20:41
Imię: Piotrek |
|
|
WLasnie a co sie dzieje z klekocikiem:) moze jakies zmiany? zdjecia?
PS: witamy kolege zza poludniowej granicy |
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Grudzień 2010, 19:22
Imię: Michał |
|
|
Klekocik na razie zapadł w zimowy sen i tak będzie aż do wiosny. Mam zamiar zmieć w nim jeszcze koła i wywalić bębny z tylnej belki czyli całą tylną belkę tak naprawdę.
W miedzy czasie zająłem się moją turbo-benzyną, wymieniłem: kable, świece... Kopułę i palec przeczyściłem i czuję jakby to było inne auto.
Do mojej małej kolekcji doszło jeszcze 320i cabrio z 1989 roku. Jest to już moje piąte auto na dzień dzisiejszy i mam spore problemy by to wszytko ogarnąć.
Zarówno e30stece jak i Alpinie należy się nowy lakier tak więc w przyszłym roku muszę oddać dwa auta do lakiernika i robią się z tego dość duże koszta.
Dodatkowo do e30 chcę wsadzić m30B35 z lekko modyfikowana głowicą tak by osiągnąć 240-250KM.
Na co dzień jeżdżę TDS-em by nie męczyć klasyków, jedno e28 524td muszę sprzedać ale jest to projekt nieskończony, opisywany na forum. |
|
|
|
|
Szalik1
Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 10 Grudzień 2010, 00:27
Imię: Wojtek |
|
|
mozesz podrzucic link do tego projektu :-P moze byłbym zainteresowany jak da sie jeszcze cos z tego diesla zrobic :-D |
|
|
|
|
M-EJ
Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 888 Skąd: kwkwkw
|
Wysłany: 12 Grudzień 2010, 18:29
Imię: qqqq |
|
|
Zajebiście nienaturalnie wyglądają te niby yellow hella |
_________________
|
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Marzec 2011, 19:41
Imię: Michał |
|
|
Przymiarka felg Alpina 16/7 i 16/8. |
|
|
|
|
|
Bodżangmił
Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 13 Marzec 2011, 20:45
Imię: Bodży |
|
|
W sam raz alpiny do jeżdzenia po błocie ;-) |
_________________ BMW M535i 1980
|
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 20:55
Imię: Michał |
|
|
Zabawa w myjni
|
|
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2011, 11:34
Imię: Tomek |
|
|
Super ujęcie... Szkoda że tak późno bo by do kalendarza można wrzucić. |
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2011, 18:54
Imię: Michał |
|
|
Zdjęcia zrobione przypadkiem:
na placu zabaw...
wycieczka po inne BMW
wycieczka po inne BMW |
|
|
|
|
deric
(Oo==[][]==oO)
Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 208 Skąd: PK
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2011, 21:58
Imię: Dominik |
|
|
jak sie nie myle to nasze e28 sa w takim samym kolorku BRONZITBEIGE METALLIC (139) i tez z 85r :-)
bardzo ladna |
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Styczeń 2017, 23:44
Imię: Michał |
|
|
Długo nic się nie działo w temacie, bo auto stało i czekało na renowację. Niestety podczas pierwszego malowania samochodu blacharz nie poświecił mu tyle uwagi ile powinien i trzeba było wprowadzić poprawki. Tym razem pacjent wyleczony jest do końca i nie ma już rdzy, baza była świetna i warto było!
Czas poskładać wszystko w całość, czeka dokładka z M5 e28 i nakładki na nadkola z M535i i M5. Mam nadzieję, że ta operacja doda trochę sportowego charakteru. We wnętrzu też zmiany, postanowiłem wstawić fotele Sportsitze w oryginalnym materiale Nutria i dołożyć oryginalną klimatyzację. Fotki pojawią się niebawem.
|
|
|
|
|
r_marcowy
Nadwozie: E28
Model: 524d
Silnik: 2.4
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 82 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Styczeń 2017, 17:59
Imię: Radek |
|
|
Sportsitze w nutrii Już mam mokro Super projekt, diesel z pazurem |
|
|
|
|
Łukasz125
Nadwozie: Exx
Model: E30
Silnik: M40b16
Rok produkcji: 1993
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 137 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 5 Styczeń 2017, 13:26
Imię: Łukasz |
|
|
Pokaż fotki tych sportsitzow i mi je sprzedaj |
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Marzec 2017, 16:35
Imię: Michał |
|
|
Pracę po woli idą do przodu, obecnie czyszczę całe podwozie, mam zamiar zabezpieczyć je na nowo przed korozją.
Z podwozia zdemontowałem wszystkie elementy, które mogłyby mi przeszkadzać, na zdjęciach są jeszcze przewody paliwowe i hamulcowe. Te zostaną akurat zastąpione odpowiednikiem wykonanym z miedzi.
Przy okazji prac, odebrałem docelowe koła, z efektu jestem średnio zadowolony. Liczę, że w połączeniu ze złotym lakierem, będzie to wyglądało lepiej. Wyszło trochę zbyt krzykliwie, jak dla mnie.
Na spotkaniu z Kamilem z RBW, zostałem zarażonym pomysłem zmiany silnika na coś ciekawszego. Wszak M21 z mojego e28, jest w niezłej formie, posiada udokumentowany przebieg 230000km. Przebieg ten, nie zrobił na silniku jeszcze dużego wrażenia, brakuje jednak tej jednostce pazura.
Wybór padł na M57D30, w końcu silnik jest sprawdzoną i udaną jednostką BMW. Ponadto dość łatwo tuninguje się na pond 200KM i 500Nm. Dlatego silnik opuściłem wraz z ławą pod auto, w dół było łatwiej i nie było ryzyka, że uszkodzę nowy lakier na samochodzie. |
|
|
|
|
|