E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 19:48
[E28 520i] 1980 BMW 520i
Autor Wiadomość
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 4 Styczeń 2009, 17:34   
   Imię: Paweł


krzywki są nieruszone. za 200 zeta kupiłem używany wałek z dźwigienkami w bdb stanie i go założyłem. gdzieś mam foty starego to wrzucę przy okazji. za napawanie czopów wałka i roztoczenie głowicy dałem 450, bo wałek miał luz. do tego cała reszta, tak że koszt regeneracji głowicy wyszedł 1200 + 200 wałek + uszczelki głowicy i kolektorów :/ ale liczę na dużą poprawę po złożeniu wszystkiego do kupy :)

ciągle nie wiem co z wydechem. rozważam 3 opcje:

- zaadaptować coś z E30 2.5
- z E28 M30
- dopasować tłumiki z innego modelu tak żeby miały po 2 wloty i wyloty a resztę pospawać samemu;p
  
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Styczeń 2009, 18:04   
   Imię: Tomek


pavoolon napisał/a:
krzywki są nieruszone. za 200 zeta kupiłem używany wałek z dźwigienkami w bdb stanie i go założyłem. gdzieś mam foty starego to wrzucę przy okazji. za napawanie czopów wałka i roztoczenie głowicy dałem 450 zeta, bo wałek miał luz. do tego cała reszta, tak że koszt regeneracji głowicy wyszedł 1200 zeta + 200 wałek + uszczelki :/ ale liczę na dużą poprawę po złożeniu wszystkiego do kupy :)

ciągle nie wiem co z wydechem. rozważam 3 opcje:

- zaadaptować coś z E30 2.5
- z E28 M30
- dopasować tłumiki z innego modelu tak żeby miały po 2 wloty i wyloty a resztę pospawać samemu;p


Aaa myślałem że krzywki były napawane ;-) Koszty całkiem spore ci powiem, bo za 1200 można kupić nowy wałek z kompletem dźwigienek.

Wydech załóż z E28 520i z wersji z katalizatorem bo tam są dwie rurki i ich średnica jest taka sama jak w 325i więc sądzę że to najlepsze i najprostsze zarazem wyjście 8-)
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 4 Styczeń 2009, 18:09   
   Imię: Paweł


mnie wałek z dźwigienkami kosztował 200. głowica była wytarta w miejscu gdzie się obraca i żaden wałek by temu nie pomógł. do tego doszły gniazda i prowadnice zaworowe, sprawdzanie szczelności, planowanie, uszczelniacze i złożenie, stąd taki koszt. teraz jest wszystko jak nowe :)

2 rurki aż do samego końca? to znaczy że średnica jest większa niż w wersji bez kata, jak porównywałem to 325 ma ok 7mm więcej na każdej rurce
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Styczeń 2009, 18:23   
   Imię: Tomek


pavoolon napisał/a:
mnie wałek z dźwigienkami kosztował 200. głowica była wytarta w miejscu gdzie się obraca i żaden wałek by temu nie pomógł. do tego doszły gniazda i prowadnice zaworowe, sprawdzanie szczelności, planowanie, uszczelniacze i złożenie, stąd taki koszt. teraz jest wszystko jak nowe :)

2 rurki aż do samego końca? to znaczy że średnica jest większa niż w wersji bez kata, jak porównywałem to 325 ma ok 7mm więcej na każdej rurce


Od początku do końca idą dwie :-) Z końcowego tłumika też dwie wystają ;-) Kupiłem kolektor wydechowy od wersji bez kata i był sporo za mały. Później dostałem od kolegi kolektor z 325i i nawet numery części były te same co na moim starym.
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 4 Styczeń 2009, 18:27   
   Imię: Paweł


bezcenna informacja, dzieki :-D
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 17:43   
   Imię: Paweł


korzystając z ładnej pogody porobiłem parę fotek. auto nie jest całkiem czyste po ostatniej ulewie ale widać co trzeba:) od ostatniego czasu zmienił się przedni zderzak, teraz jest prosty i niepordzewiały, nerki, kliny przedniej i tylnej szyby (na starych nie było już chromu). wydech pochodzi z 520i KAT i pasuje średnicą idealnie pod kolektory z E30 325i. ani śladu obciachowej końcówki ultera ;-)

z ciekawości zmierzyłem osiągi. na dobrych gumach 205 piszczy na trojce, pomiar stoperem do licznikowych 100 kmh wychodził regularnie w okolicach 7.1 - 7.3 sek więc chyba nie najgorzej :-D w tym tygodniu wchodzi nowy dyfer 3.73 bo aktualny umiera, przez jeden dzień zrobiła się nawet 100% szpera :D od razu zmienione będzie łożysko w podporze wału, a cały wał zostanie wyważony. przy okazji wizyty u lakiernika zniknie korek wlewu LPG którego to już w aucie nie ma. poniżej kilka fotek:









 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 19:39   
   Imię: Tomek


Czyli wszystko na dobrej drodze :mrgreen:
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 19:53   
   Imię: Paweł


można tak powiedzieć, dzisiaj włożyłem chłodnice oleju z E30 turbodiesla i na samym finiszu zorientowałem się że nie da się połączyć przewodów olejowych z podstawka filtra oleju :D gwint w nakrętce na końcu przewodów jest w środku zamiast na zewnątrz :evil:
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 20:05   
   Imię: Tomek


A jaki miałeś jak dotąd dyfer ? Tzn przełożenie ? Bo jak słyszę że masz 7 z haiem do 100 to mnie ciśnie jeszcze bardziej na szybkiego swapa :mrgreen:
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 20:09   
   Imię: Paweł


wydaje mi się ze to był 3,91. na dwójce dochodził do jakichś 85-90 a setka już na trójce. przecież masz B25 pod maską to na co chcesz swapować? :-P

te stoperowe pomiary mają jakieś odniesienie do rzeczywistości bo na 400m nie dało rady ani punto 1.4 turbo ani megane coupe 150 koni :)
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 20:17   
   Imię: Tomek


pavoolon napisał/a:
wydaje mi się ze to był 3,91. na dwójce dochodził do jakichś 85-90 a setka już na trójce. przecież masz B25 pod maską to na co chcesz swapować? :-P

te stoperowe pomiary mają jakieś odniesienie do rzeczywistości bo na 400m nie dało rady ani punto 1.4 turbo ani megane coupe 150 koni :)


Ale ja jeszcze nie wsadziłem ;-) Chcę żeby wyglądał jak Bartowe M30 zanim go wcisnę pod maskę. Myślę że szpera 3.91 to chyba będzie najlepszy wybór. Mi pomiar stoperem pokazał 10,5 sekundy a GPS dawał bardzo podobne wyniki.
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 11:36   
   Imię: Paweł


ciekawe, to by oznaczało że licznik nie zawyża. np w passacie licznik pokazuje 100 kmh a GPS 91... na jakich kołach to sprawdzałeś?

na te 7 sekund ma bardzo duży wpływ kondycja silnika (odżył dopiero po remoncie i wymianie wałka) i tylny napęd. przednionapędówka tak się nie zbierze od zera. rekinem wystarczy ruszyc z 2500 obrotów, chwile pomieli kołami i strzela jak z procy:)
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 12:56   
   Imię: Tomek


pavoolon napisał/a:
ciekawe, to by oznaczało że licznik nie zawyża. np w passacie licznik pokazuje 100 kmh a GPS 91... na jakich kołach to sprawdzałeś?


Z tego co pamiętam to przy 100 km różnica między licznikiem a GPS`em wynosiła nie całe 2km więc praktycznie nawet nie zauważalna dla oka a koła mam 205/50/17. Zamierzasz zhamować ten silnik ?
  
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 13:04   
   Imię: Tomek


..
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 13:55   
   Imię: Paweł


4 lipca jest u nas hamowanie po 50 zeta, niestety będę wtedy nad morzem. shamuję na zmienionym kompie i baranach, ale to dopiero za jakiś czas

opony 205/55/15 czyli jakieś 3% za małe. do tego bład licznika i wychodzi na to że 7.3 sekundy to czas 0-95 kmh, więc do 100 będzie jakieś 7.7

ciekawe w ile Twoja będzie robić:)
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 20:26   
   Imię: Paweł


tak przyspiesza na chwilę obecną:

http://www.youtube.com/watch?v=PvVzFe17Qx8

niedługo dojdzie inny komp, to będzie porównanie
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 23:45   
   Imię: Tomek


pavoolon napisał/a:
tak przyspiesza na chwilę obecną:

http://www.youtube.com/watch?v=PvVzFe17Qx8

niedługo dojdzie inny komp, to będzie porównanie


Huh ! ładnie się zwija :mrgreen: A na jakiego kompa planujesz zmianę ?
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 1 Lipiec 2009, 00:00   
   Imię: Paweł


masz PW :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,035 sekundy. Zapytań do SQL: 12