E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 19:48
[E28 520i] 1980 BMW 520i
Autor Wiadomość
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 6 Luty 2008, 15:20   [E28 520i] 1980 BMW 520i
   Imię: Paweł


witam, od niedzieli jestem szczesliwym posiadaczem E28 520i z 1980 roku, ponizej pare fotek jak to wyglada, oryginalnie byl brazowy welur, aktualnie czarna skora, uprzedzajac ewentualne pytania, tak to ta z allegro ;-)













Ostatnio zmieniony przez Bart 8 Czerwiec 2008, 15:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2748
Skąd: Wyszków
Wysłany: 6 Luty 2008, 16:02   
   Imię: Bodży


Czy to nie przypadkiem ta z allegro? :D

Najładniejsza jest kierownica ;-)


A tak wogóle to całkiem nieźle się trzyma -gratulacje.
 
 
     
Gareth 
Mucha nie siada


Nadwozie: E28
Model: 535iA US-Version
Silnik: M30B34
Rok produkcji: 07/1987 (DC84)
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Luty 2008, 17:16   
   Imię: Antek


Bardzo ładna sztuka, gratuluję! :-)

Czy kolega nie jest przypadkiem zarejestrowany na streetracing.pl? :-)
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 6 Luty 2008, 18:08   
   Imię: Paweł


bogumił napisał/a:
Czy to nie przypadkiem ta z allegro? :D

no i nie udalo sie uprzedzic ewentualnych pytan, tak to ta z allegro, napisalem to juz w pierwszym poscie :-P

Gareth napisał/a:
Czy kolega nie jest przypadkiem zarejestrowany na streetracing.pl? :-)

jest i to od dawna, szanowny kolega tez? ;-)
 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2748
Skąd: Wyszków
Wysłany: 6 Luty 2008, 19:20   
   Imię: Bodży


pavoolon napisał/a:
bogumił napisał/a:
Czy to nie przypadkiem ta z allegro? :D

no i nie udalo sie uprzedzic ewentualnych pytan, tak to ta z allegro, napisalem to juz w pierwszym poscie :-P




No niestety nie skumałes żartu... ;-)
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 6 Luty 2008, 19:35   
   Imię: Paweł


:oops: :D
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 6 Luty 2008, 19:52   
   Imię: Bart


Ładna ;-) Jak technicznie :?: 170tka :?: wracasz do oryginału (kierownica,wnętrze) :?:
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 6 Luty 2008, 20:05   
   Imię: Paweł


jak na moja wiedze technicznie jest bardzo dobrze, zawieszenie, hamulce, skrzynia, sprzeglo pracuja idealnie, jak sie pusci kierownice to jedzie jak po szynach, silnik na zimno pali na dotyk, nie wiem jeszcze ile bierze oleju ale to wyjdzie z czasem, blachy zdrowe, jedyne co trzeba zrobic to pomalowac przedni pas i polozyc nowy klar na maske i dach. jesli chodzi o powrot do oryginalu to raczej nie bo te siedzenia za bardzo mi sie podobaja, w bagazniku sa jeszcze do nich czarne boczki, co do kierownicy to moze wejdzie jakas inna z czasem, najbardziej drazni mnie ten znaczek m-power z tylu ale jakos zal go sciagac nie wiem czemu, jedyna zmiana narazie beda felgi 15 lub 16" na lato, a w przyszlosci moze jakies mocniejsze serducho, w kazdym razie auto pozytywnie zadziwia na kazdym kroku

170tka tzn co, bo juz drugi raz dzisiaj nie skumalem wypowiedzi ;-)
  
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 6 Luty 2008, 20:08   
   Imię: Bart


170 bahamabeige-metallic czy 139 bronzitbeige-metallic :?: ;-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 6 Luty 2008, 20:13   
   Imię: Paweł


zdajsie 139, da sie to jakos sprawdzic?
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 6 Luty 2008, 20:22   
   Imię: Bart


Na prawym kielichu (lub lewym patrząc od przodu) jest naklejka z nazwa i numerem lakieru ;-) albo rozkoduj VIN to złapiesz wszystkie dane ;-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 6 Luty 2008, 20:34   
   Imię: Paweł


tabliczka byla "lekko" brudna dlatego jej nie zauwazylem, lakier to 139 bmw bronzit-beige metallic ;-)

co do kierownicy to nie wiem czy czasem nie jest oryginalna, to jest auto z samego poczatku produkcji a E12 z tego rocznika tez takie miewaly

jeszcze pytanie, ta pasuje do E28?

http://www.allegro.pl/ite...i_oryginal.html
 
 
     
Gareth 
Mucha nie siada


Nadwozie: E28
Model: 535iA US-Version
Silnik: M30B34
Rok produkcji: 07/1987 (DC84)
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Luty 2008, 23:49   
   Imię: Antek


pavoolon napisał/a:
jest i to od dawna, szanowny kolega tez? ;-)


Oczywiście, 240Z kłania się nisko. ;-) Co to się dzieje że posiadacze Nissanów kupują też BMW... :-)

Na twoim miejscu też bym nie wracał do oryginalnego wnętrza, chyba że tak jak ja wolisz welur... M-Technik będzie tu zdecydowanie na miejscu. :-)
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 7 Luty 2008, 00:07   
   Imię: Paweł


niee no tego sie nie spodziewalem, ewidentnie cos w tym jest

:D

tak wlasnie bedzie, skora + kiera M bo ta co jest teraz srednio pasuje do foteli
 
 
     
WIENIA 
ALPINA


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 466
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 7 Luty 2008, 17:35   
   Imię: Marcin


Bardzo zadbany egzemplarz z początku produkcji e28! GRATULACJE! Z tego co wiem, taka kierownica nigdy nie była montowana w e28. No ale to szczegół, który w każdej chwili można zmienić. Nie będę zamieszczał tu swoich zdjęć, ale z tymi Nissanami trochę prawdy jest ;-) Powodzenia w utrzymywaniu tej Perełki w takim stanie w jakim jest dotychczas przez kolejne ćwierć wieku :D
_________________
Cel: ALPINA B7 Turbo
_________________
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Luty 2008, 18:07   
   Imię: Tomek


Zadbany egzemplarz ! ;-) Takie kierownice były montowane w E28 różniły się tylko wieloklinem, bodajże do 1986 jest taki jak twój a potem się zmienił i do twojej już nie podpasuje więc muisisz się dowiedzieć z jakiego jest roku !
 
 
     
grege28 
Moderator


Nadwozie: E28
Model: 525 iA
Silnik: M30B25,M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 267
Skąd: Tuchów
Wysłany: 7 Luty 2008, 18:13   
   Imię: Grzegorz


MAJSU_WuWuA napisał/a:
bodajże do 1986


do września 1985 :-P
_________________
Pozdrawiam

Greg
-----------------------------------------------------------
„Ich habe einen ganz einfachen Geschmack, ich nehme immer nur das Beste“
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
     
WIENIA 
ALPINA


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 466
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 7 Luty 2008, 21:05   
   Imię: Marcin


MAJSU_WuWuA napisał/a:
Takie kierownice były montowane w E28 różniły się tylko wieloklinem


Chodzi ci chyba o tą eMke trójramienną. Natomiast ta kierownica którą ma Pavoolon zamontowaną nie była montowana w e28 tylko w e23. Ty Pavoolon masz gruby wieloklin (jesli kolumna jest oryginala) i z takim wieloklinem musisz szukać kierownicy.
_________________
Cel: ALPINA B7 Turbo
_________________
 
 
     
szymon503 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30
Rok produkcji: 04/1986r.
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 171
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 7 Luty 2008, 22:01   
   Imię: Szymon


Mi się wydaje ze to jest kierownica od e28 z Airbagiem.
 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Luty 2008, 23:34   
   Imię: Grzegorz


Oj to ci się źle wydaje :mrgreen:

To co jest najbardziej standardowa kierownica w E23, była w dwóch wersjach, obszyta skórą i nie obszyta...

Kiera z Air bagiem przypomina te z Volvo, jest wielka, nie wygodna, kanciata w środku...

Co do autka... ogladałem je kiedyś na prakingu w galerii krakowskiej, bardzo ładna, a siedzenia pierwsza klasa :mrgreen:
Super :-D
_________________
Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
 
 
     
Maro 


Nadwozie: E28
Model: M545i
Silnik: m106
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 311
Skąd: Gdańsk/Ciechanów
Wysłany: 8 Luty 2008, 00:20   
   Imię: Maro


Gratuluję zakupu, tak sobie czytałem ten temat i nasunęło mi się pytanie, czy trójramienne kierownice mtechnik wychodziły również na gruby wieloklin? bo już kilka takich oglądałem aby zamontować u siebie i wszystkie były na drobny, natomiast na w swojej dc71 mam obecnie gruby wieloklin, ale znając przeszłość mojego samochodu mogę się spodziewać że kolumna kierownicza siedzi tam już nieoryginalna, tak jak zresztą i kierownica, moje dotychczasowe obserwacje zdają się to potwierdzać, jeśli ktoś posiada jakieś informacje na ten temat to było by fajnie jak by sie nimi podzielił

pozdrawiam

PS a ta kierownica którą masz zamontowaną u siebie pavoolon na bank występowała w e23, i wydaje mi się ze również w e12, dlatego wnioskuję po tym że u Ciebie jest również gruby wieloklin i do Twojego samochodu nie będzie pasowała kierownica m do której link wkleiłeś
_________________
 
 
     
grege28 
Moderator


Nadwozie: E28
Model: 525 iA
Silnik: M30B25,M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 267
Skąd: Tuchów
Wysłany: 8 Luty 2008, 01:07   
   Imię: Grzegorz


Oczywiście były kierownice M Technik I dla aut do września 1985 r., pojawiają się czasami na Ebay'u z ceną rosnącą od 50-60 Euro.
_________________
Pozdrawiam

Greg
-----------------------------------------------------------
„Ich habe einen ganz einfachen Geschmack, ich nehme immer nur das Beste“
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 8 Luty 2008, 18:42   
   Imię: Paweł


a jak wygladaly te kierownice do '85, wizualnie byly takie same? jest jeszcze taka, da sie na oko poznac czy to stary wieloklin czy nowy?

http://moto.allegro.pl/it..._m_technic.html

znalazlem jeszcze ta tylko tez nie wiem czy podpasuje ;-)

http://www.allegro.pl/ite...w_e30_e34_.html
 
 
     
Maro 


Nadwozie: E28
Model: M545i
Silnik: m106
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 311
Skąd: Gdańsk/Ciechanów
Wysłany: 8 Luty 2008, 20:17   
   Imię: Maro


da się, ale jak nie widzialeś na oczy żadnego z nich to najlepiej mieć jakiś do porównania. Ten nowy wieloklin tak "na oko" jest 2 razy drobniejszy niż stary
_________________
 
 
     
grege28 
Moderator


Nadwozie: E28
Model: 525 iA
Silnik: M30B25,M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 267
Skąd: Tuchów
Wysłany: 8 Luty 2008, 21:44   
   Imię: Grzegorz


Ta pierwsza z allegro jest po wrześniu 85, czyli po obróceniu kierownicy zobaczysz te nacięcia wew. do zamka blokady kierownicy. Musisz oglądać nie tylko z przodu.
_________________
Pozdrawiam

Greg
-----------------------------------------------------------
„Ich habe einen ganz einfachen Geschmack, ich nehme immer nur das Beste“
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 11 Luty 2008, 18:03   
   Imię: Paweł


dzieki za odpowiedzi :-)
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 4 Kwiecień 2008, 16:55   
   Imię: Paweł


trochę sie w końcu wziąłem za auto, poprawki mechaniczne (klocki, termostat, skasowane luzy na lewarku + rożne inne pierdoły) i wizualne. fele siedzą teraz 15-calowe ale kapsli nie zakładałem, jakoś bardziej mi sie podobają bez;p deska przełożona na taką bez pęknięć, kierownica od Dextera, boczki drzwi to hybryda, tzn brązowa tapicerka ta co była, tylko ja powycinałem i włożyłem w plastikowe czarne ramki z 'bogatej' wersji. lakiernik tez sie nawet spisał.

kombinuje teraz jak zrobić zeby był troche żwawszy, naczytalem się i możliwości jest sporo tylko nie wiem która wybrać, tzn tak żeby było możliwie najprościej osiągnąć ok 150-170 PS, tyle wystarczy do płynnej jazdy. może ktoś juz przerabiał temat i może sie wypowiedzieć co warto a co nie.

poniżej efekt na dzień dzisiejszy :-D













  
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 4 Kwiecień 2008, 17:05   
   Imię: Marcin


Na pewno jedna z najładniejszych na forum ;-) , ja czym prędzej zmieniłbym gałke zmiany biegów, i zerwał M z bagażnika. Kierownicę też jednak wolałbym klasyczną z e28
a tak to miód.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
Ostatnio zmieniony przez grege28 4 Kwiecień 2008, 17:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Kwiecień 2008, 20:05   
   Imię: Tomek


Kierownica jest z E28 :)

Chcesz uzyskac 150-170 koni z B20 :?: :roll: Bedzię ciężko a nawet BARDZO ciężko... Tzn wiadomo wszytsko zależy od budżetu :) Ale nie słyszałem żeby komuś w PL się udało tle wycisnąc z tego silnika... Jakie masz na to pomysły ? Jak wyjadę z garażu to przetestuję chip Superchips który daje ponoc +10 koni ale nie chce mi się zbytnio w to wierzyc.
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 4 Kwiecień 2008, 20:22   
   Imię: Marcin


tak, ale chodziło mi o sportową, spotykaną dość często, o taką
http://bmwfans.info/origi...32/ill-32_0572/
lub m-technik, która mi się bardzo podoba i chętnie widziałbym taką u siebie, szkoda mi tylko funduszy no i jakoś się zdecydować nie mogę :-/
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,043 sekundy. Zapytań do SQL: 14