[E28 535i] USA akcja reaktywacja |
Autor |
Wiadomość |
Diesel
Nadwozie: E12
Model: 530i
Silnik: m30b30
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 304 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2016, 18:36 [E28 535i] USA akcja reaktywacja
Imię: Michal |
|
|
Witam serdecznie
Jak już pewnie niektórzy wiedzą ostatnio udało mi się zakupić samochód który od dłuższego czasu chodził mi po głowie a mianowicie Bmw E28 535i w amerykańskiej wersji. Wiadomo, że wszystkie E28 przywiezione z USA to "bogole" więc tak jest i z tym modelem:
VIN: WBADC7404H1716656
Type code: DC74
Model: 535 I US (USA)
E-F-R series: E28
Series: 5
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M30
Displacement: 3.50
Power: 0 (0 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 086 - SCHWARZ
Upholstery code: 1987-01-23
Prod.date: 1716656 DC74 086 0206 5' E28
-
S209 Differential lock 25%
S458 Electr. front seat adjustment
S551 On-board computer II with remote control
Po wycieczce do Pruszkowa i obejrzeniu fury:
Stwierdziłem, że jeszcze tak zdrowej E28 nie widziałem, "chory" niestety był silnik, przy próbie odpalenia z silnika dobiegały dźwięki jak by w środku znajdowała się tona gruzu, wiedzieliśmy z czym to się może wiązać więc daliśmy sobie spokój. Kilka dni później fura stała już u mnie... Nadszedł czas na akcję, niestety po zdjęciu miski olejowej tak jak podejrzewałem przekręcona panewka na korbie:
Nie pozostało nam nic innego jak zrobić wypad:
Wygląda na to że jesteśmy pierwszymi po fabryce, ponieważ na wszystkim znajdują się takie o to naklejki:
Po zdjęciu głowicy naszym oczom ukazał się taki o to widok:
I pytanie skąd w normalnym silniku tłoki od silnika M106, heheh otóż z tego co udało mi się ustalić silniki które były montowane na rynek USA miały właśnie takie tłoki, nie wiem czy miało to związek z obniżoną mocą, czy po prostu "takie mieli" ale mniejsza o to... Po wyrwaniu tego co najprawdopodobniej zostało zmielone podczas prób odpalania samochodu czyli wału i pomierzeniu go okazało się, że owszem da się go uratować ale raczej nie jest to najlepsze rozwiązanie (chropowatość rzędu 0.08mm, bicie 0.15mm):
Podobna sytuacja miała miejsce z tłokami i jedną korbą. Na szczęście na jebaju ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu w niezłej cenie pojawił się zestaw nad wymiarowych tłoków 92.47mm:
Teraz czekamy na paczkę z USA bo bez niej nie możemy dalej działać... Plany co do fury ma być TIPTOP żadnych półśrodków! |
|
|
|
|
r_marcowy
Nadwozie: E28
Model: 524d
Silnik: 2.4
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 82 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2016, 18:49
Imię: Radek |
|
|
Gablota niezła, widziałem na aledrogo i przyznam, że ślinka mi ciekła na widok tak wyposażonego e28 Plany to zero półśrodków, a będzie utrzymany w stylu USA czy wjadą zderzaki europa |
|
|
|
|
Diesel
Nadwozie: E12
Model: 530i
Silnik: m30b30
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 304 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2016, 21:06
Imię: Michal |
|
|
Na 100% zostają zderzaki USA samochód ogólnie ma być w oryginale. Zmiany tylko kosmetyczne w stylu koło, zawieszenie i wydech... Panowie czy ktoś może się orientuje jak to jest z tymi wałkami rozrządu do ilu stopni nie trzeba nic kombinować z programami bo z tego co oglądałem zaczynają się od 276 a kończą na 290? Kupić symetryczny czy nie symetryczny, Schricka czy może Dbilasa? |
|
|
|
|
Diesel
Nadwozie: E12
Model: 530i
Silnik: m30b30
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 304 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 21:19
Imię: Michal |
|
|
Coś tam się dzieje, rozebrałem wszystko do ostatniej śruby i już odebrałem z cynkowania (oczywiście pijany Robercik zgubił jak zawsze jakieś 14 szpilek):
Powoli zbieram też inne fanty w stylu zaciski (przód tarcza 302/28 od E32 i tył od E34, B6 (pewnie w poniedziałek pojadą do Zerkopolu bo będą sprężyny K.A.W 80/45):
Małe głupoty a cieszą:
No i najważniejsza rzecz, tłoki:
Póki co najważniejszą sprawą jest złożenie silnika a co dalej to się okaże. |
Ostatnio zmieniony przez Diesel 7 Grudzień 2016, 11:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Grudzień 2016, 19:44
Imię: Michał |
|
|
Czemu wybrałeś tłoki od wersji z katalizatorem, pod stopień sprężania 8:1? Przy tłokach z wypukłym denkiem miałbyś 218 koni, zamiast 185 i wtedy stopień sprężania wzrósłby do 10:1, to chyba dobry moment na zmianę. |
|
|
|
|
Diesel
Nadwozie: E12
Model: 530i
Silnik: m30b30
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 304 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2 Listopad 2017, 21:27
Imię: Michal |
|
|
Powoli do przodu:
Alternator i rozrusznik (podziękowania dla Auto - Alter, Panowie robią robotę, koszt 30 złotych):
Graty odebrane ze szkiełkowania:
Mam też pytanie związane z wiązką silnika dzisiaj po bliższych oględzinach stwierdziłem, że w USA musiała mieć spotkanie z jakimś szopem, oposem czy innym szczurem, co zrobić, czy usunąć gumy i zastosować taśmę BMW do wiązek czy oddać to komuś kto zajmuje się wiązkami (oglądałem na Allegro wiązki do Mercedesów robione od podstaw, też są bez gumek), sama izolacja z żył jest nie naruszona, proszę o pomoc:
Po dłuższej przerwie udało mi się poskładać alternator i rozrusznik:
Po kilku wpadkach nareszcie mam rozwiercony, zhonowany i pomalowany blok.
Blok umyty, wał wypolerowałem i umyłem, składam i sprawdzam wszystko (luzy sprawdzone Plastigauge)...
W planie mam regeneracje pompy wspomagania i sprężarki klimatyzacji. Może ktoś ma jakiś zakład godny polecenia szczególnie jeśli chodzi o sprężarkę klimatyzacji?
Co do wymiany tłoków to po głowie mi chodzi jakieś soft turbo ale na razie to odległe plany... |
|
|
|
|
Łukasz125
Nadwozie: Exx
Model: E30
Silnik: M40b16
Rok produkcji: 1993
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 137 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 3 Listopad 2017, 16:41
Imię: Łukasz |
|
|
Dobrze działasz miło się ogląda
Do ocynku oddawałeś używane śruby? jak wygląda ten proces jak np. używane śruby mają jakąś rdze, nalot korozji to najpierw jest wytrawiane w jakimś kwasie i dopiero potem do ocynku? bo nie wiem co z tymi swoimi robić nowymi... i mam jeszcze parę innych małych elementów z demontażu. |
|
|
|
|
Diesel
Nadwozie: E12
Model: 530i
Silnik: m30b30
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 304 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 5 Listopad 2017, 16:06
Imię: Michal |
|
|
Oddawałem i nowe i totalne rdzewiuchy najpierw kwas później ocynk (złoty ocynk oni nazywają pasywacją i chyba jeszcze dają to jeszcze do pieca) trochę gorzej jest ze śrubami w oleju czy innym tłustym syfie, lepiej najpierw umyć dimerem i dopiero oddać. |
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 6 Listopad 2017, 08:28
Imię: Rafał |
|
|
Fajnie działasz! |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
Dominique
Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 25 Sierpień 2018, 14:40
Imię: Dominik |
|
|
Co slychac w temacie?samochod juz jezdzi?dzialales co? |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
|
Kuba.
Nadwozie: Exx
Model: E24
Silnik: 3.5
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 21 Lip 2018 Posty: 14 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 9 Wrzesień 2018, 21:43
Imię: Kuba |
|
|
Faine 535
Silnik już poskładany? |
|
|
|
|
|