E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Administrator
5 Listopad 2013, 23:32
[E28 M535i] 1985' - Bart
Autor Wiadomość
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 17 Luty 2008, 19:42   
   Imię: Bart


No to teraz pora pokazać rzeczywistość 10letniego postoju w dość zawilgoconym miejscu...
Dokładne oględziny pokazały że w aucie jest dużo do zrobienia...





Wszystkie przewody chłodnicy oleju - do wymiany



Wnętrze jest w bardzo dobrym stanie (materiał nie jest poplamiony w sposób nie pozwalający na doczyszczenie,nie jest poprzecierany) poza konsolą środkową i obudową ręcznego które podziurawione wkrętami nadają sie do wymiany



Niestety ale niemiec nie oszczędził podsufitki montując kretyńską antenę na dachu - w przyszłości do wymiany



Progi tylko na słupkach środkowych z obu stron korodują - w następnym sezonie do wymiany



Na jednej z lampek oświetlających tablice rejestracyjną korozja:



I teraz najgorszy rozdział:

Belka pod silnikiem - nie wiem czy nadaje sie do wypiaskowania bo dość mocno skorodowała :



Dość mocne wycieki z przodu silnika, pomiędzy silnikiem a skrzynią i z końca skrzyni - simeringi do wymiany + uszczelka pod miską





Układ wydechowy w dość dobrym stanie



Niestety tylne stopki - stosowane przy M pakiecie (szkoda że nie odkręcane jak przednie) mocno skorodowane:



Mocno skorodowany dyfer :





Pod maską prawie nowa chłodnica:



Pierwszy kwiatek :



Pod pokrywą jest dobrze.Wałek nie wytarty.Troszkę spalenizny ale nie ma tragedii - wszystko do doczyszczenia:



Dodatkowo poci sie uszczelka pod głowicą i puszcza płyn na 6 garnku. Biorąc pod uwagę postój i wielką nie wiadoma która kryje sie wewnątrz zdecydowałem sie ściągnąć głowice.Po drodze okazało sie że to była trafiona decyzja bo w okładzie chłodzenia był wielki syf, pompa wody chyba umarła, po drodze dużo korozji i rozpadających sie śrub... 8-)

Do sezonu chciałbym auto postawić na nogi mechanicznie a w następną zimę zrobić remont całej podłogi z progami i podłużnicami (niestety chyba trzeba będzie je wymienić bo ktoś wgniótł je na jakimś progu zwalniającym :-( )
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Luty 2008, 22:24   
   Imię: Tomek


Nie jest źle BART ! Belkę bym wymienił bo szkoda pieniędzy na jej piaskowanie ale dyfer nie wygląda tak źle, co do progów to jeżeli rdza jest ylko na łączeniach ze słupkami to lepiej ją tylko usuń i pomaluj. Szkoda ciąć progi jeżeli są w miarę obre...
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 22 Luty 2008, 08:32   
   Imię: Bart


Ściągnięcie osprzętu i zwalenie głowicy zajeło dwa popołudnia.Po drodze miałem dziwne wrażenie że wiekszość elementów nigdy nie była ruszana...





Tu widać syf w układzie chłodzenia.Na szczęście tylko w tym miejscu wygląda to tak tragicznie w pozostałych miejscach tylko krążące paprochy....



Głowica na stole



Kolor zaworów całkiem zadowalający



Dół silnika też okazał sie w bardzo dobrym stanie.Wszystkie cylindry nosza ślady fabrycznego honowania i są bez progu.Uszczelka oryginalna...Chyba jestem pierwszym zaglądającym w to miejsce po fabryce...



Niestety głowica była jakoś dziwnie cieżka (albo tak dawno nie zdejmowałem) i złamałem prowadnice łańcucha :-/



Po zdjęciu kolektorów



Rozbieranie głowicy





Trzonki zaworowe nie noszą śladów zużycia w ilości 10szt



2szt są do wymiany



Ten jest najgorszy.Źle ustawiony luz zabił dzwigienkę i zawór...





Ogólnie jestem zadowolony.2 dzwigienki do wymiany, 2 zawory + 3 mimośrody.Niestety ktoś słabo dbał o luz zaworowy.Prowadnice zaworowe są ok.Głowica nigdy nie była planowana.Auto nie posiada książki serwisowej ale po elementach widać że faktycznie przebieg 200tys km jest prawdziwy.Dość prymitywny test zalania cylindrów ropą wykazał że pierścienie trzymaja dość dobrze.Najsłabszy jest 6 ale to normalka.Na dzień dzisiejszy nie chciałbym ruszać dołu ale kto wie... 8-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
cactus69 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20 B20
Rok produkcji: 1982/09
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 102
Skąd: Opole
Wysłany: 22 Luty 2008, 16:21   
   Imię: Adam


No no , calkiem niezle, test moze i prymitywny ale skuteczny. Na wiosne czeka mnie to samo , tylko ze rozbieram rowniez dol silnika .Powodzonka
_________________
Na swiecie istnieja dwie marki samochodow ...1.BMW
...2. Cala reszta
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 23 Luty 2008, 22:30   
   Imię: Jakub


Bart napisał/a:
Dość prymitywny test zalania cylindrów ropą wykazał że pierścienie trzymaja dość dobrze.Najsłabszy jest 6 ale to normalka.

Test może i jest prymitywny ale bardzo miarodajny i żaden komputer nie jest w stanie tego zrobić ;-)

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
MAWARCZYK M535i 
///M jak miłość ;P;)


Nadwozie: E28
Model: M535i ; 323i e21 ; M3 E36
Silnik: M30B35
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 54
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 1 Marzec 2008, 09:44   
   Imię: Maxi


Bardzo ładne autko.... Wiem ze w tym temacie nie ma wyboru bo juz mało jest egzemplazy w ladnym stanie ale wnetrze . . . hmmm mogło by byc w innym koloze i skorce;) Pozdrawiam i powodzonka;)
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 17 Marzec 2008, 00:11   
   Imię: Bart


Kilka kroków do przodu,
Po zdjęciu i rozebraniu głowicy wziąłem sie za dół silnika.Niestety złamanie prowadnicy łańcucha zmusiło mnie do wyciągnięcia dołu.Jak sie później okaże to było bardzo dobre posunięcie.Przy okazji postanowiłem wywalić skrzynie żeby wszystko skontrolować i wyczyścić...(mam alergie na wycieki oleju i syf)

Pod osłoną sprzęgła znazłem w oleju takie dwie blaszki



Bardzo jestem ciekaw co to i od czego....

Motor na zewnątrz




Miska całkiem czysta



Skrzynka już czeka na wyjazd



Bardzo zastanawiająca rzecz



Jedna stópka ma ręcznie wyryte B4 a pozostałe mają taki sam symbol ale nabity numeratorem... Ma ktoś pomysł dlaczego?

W między czasie przyszły pierwsze zakupy:


z tego cieszyłem sie najbardziej


I niestety zonk....



Panewki główne są zeszlifowane jakby wał łaził na sucho...Przy takim przebiegu spodziewałem sie zerowego zużycia... :-/



Wał niestety powędruje wo pomiarów...Nie mam pojęcia co mogło tak zryć panewki...Może kanały olejowe pozapychane? nie wiadomo jak była użytkowana przez lata postoju....

Na zdjęciu widać czerwone kropki.Wg Serwisu BMW jest to istotna informacja przy doborze nowych panewek.Dostępne są niebieskie i czerwone.Podobno różnią sie dość znacznie twardością wagą, materiałem....Dość dziwne że zamienniki nie uwzględniają czegoś takiego.W zamienniku dostępny podobno jest tylko jeden rodzaj...



Panewki korbowe też powycierane...



Bardzo zastanawia mnie co tak zniszczyło panewki? dawajcie swoje przemyślenia...
Kolejne koszty w postaci panewek, pierścieni bo tych tez nie zostawię starych po takim widoku...

Generalnie ciesze sie że wywaliłem silnik cały na wierzch.Przeczucie mnie nie pomyliło mimo wszystko ;-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 17 Marzec 2008, 09:29   
   Imię: qqqq


Bart - a nie masz może czasem ochoty zdzwonić się z poprzednim właścicielem i doinformować się jeszcze co nie co ?
 
 
     
siwy 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iAT
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1998
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 33
Skąd: PZL
Wysłany: 17 Marzec 2008, 09:41   
   Imię: Apolinary


M-EJ napisał/a:
Bart - a nie masz może czasem ochoty zdzwonić się z poprzednim właścicielem i doinformować się jeszcze co nie co ?

Były właściciel za dużo mu nie powie :-?
 
 
     
pawel 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1985,11,12
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 52
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 17 Marzec 2008, 15:33   
   Imię: Paweł


Kupowałeś wszystko w ASO (gdzie)?
Możesz podać orientacyjne ceny, czy byly porównywalne z etk?
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 17 Marzec 2008, 15:58   
   Imię: Milosz


No widze, ze zakopujesz sie w temat dosc gleboko, oby nie bylo, ze przezemnie ;-)

Nie mam pojecia co to za blaszki, napewno nie powinny sie tam znajdowac. Po odciskach ktore na nich widac przyszlo mi do glowy , ze mogly byc wstawione jako podkladki pod lape wysprzeglajaca, z jednej strony pod bolec wspierajacy, z drugiej pod wysprzeglnik hydrauliczny. Jesli mialbym racje to wygladalo by to na megadruciarski pomysl poprawienia pracy zuzytego wycisku sprzegla, na wszelki wypadek obejrzyj, i zobacz przy lapie czy nie ma odciskow takich kwadracikow.

Glebokosc zuzytych miejsc w panewkach cieszko ocenic na zdjeciu, ale na 100% jest to zuzycie wielokrotnie mocniejsze, niz w remontowanym przezemnie M30 o przebiegu 230tys km (mowie o korbowych) bo w glowne w remontowanych przezemnie silnikach byly jak nowe.

Jesli samochod przytrze sie lub chodzi na fatalnym zuzytym oleju, to panewy powinny byc troche bardziej wydrapane, miec zadziory i nierownosci od czastek brudu. Jak mowie, moge sie mylic bo zdjecia nie zawsze oddaja realny widok ale Twoje panewy wygladaja bardziej jak wyeksploatowane niz uszkodzone, nie sa tez tragiczne, niewatpliwie silnik nie dawal by jeszcze zadnych znakow przez jakis czas, gdybys tego nie rozlozyl.

Mysle , ze trzy realne przypuszczenia to:

M535i zrobilo swoje 200.000km goszczac na fotelu kierowce wyscigowego, krotko mowiac wzglednie nieduzy przebieg na dobrym oleju ale non stop "pelnym ogniem". Mysle, ze w tym ukladzie o wal nie ma sie co martwic, M30 nie posiada uczulenia na ostra jazde.

M535i zostalo kiedys mocno przygrzane sunac na wysokich obrotach autostrada, zgrzany silnik potrafi stracic az polowe mocy poprzez scisk rozgrzanych panewek smarowanych przypominajacym wode przegrzanym olejem. Jesli dajesz wal do pomiaru to daj tez pomierzyc tuleje w bloku, nawet jesli nie maja progu. Koszt kilku zlotych a dowiesz sie czy na ktoryms cylindrze nie powstal w wyniku przegrzania owal.

M535i przez lata postoju bylo bardzo zadko odpalane, i dostawalo "odrazu zdrowo w palnik"

Mysle, ze liste mozna spokojnie poszerzyc o kolejne kilka mozliwosci, wiele powiedza wyniki pomiarow.

Po zakupach widze, ze podchodzisz do tematu znacznie perfekcyjniej niz ja :) BRAWO!!!!
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 17 Marzec 2008, 19:32   
   Imię: Bart


Rozmowa z poprzednim właścicielem nic tu nie pomorze...Wszystkie części kupione w ASO (cennik masz na tym forum - kwestia rabatu to rzecz indywidualna).

Tak jak piszesz Miłosz myślę że zużycie to dzieło drugiego właściciela, czyli raz na jakiś czas przejażdżka max na autostradzie i pędzel po górskich drogach...Jak narazie panewki to jedyne zużyte miejsce widoczne okiem, resztę ocenią przyrządy...

Połamałem dziś wszystkie swoje klucze na tej cholernej śrubie 36 :evil: także cały blok z wałem oddaje do pomiaru i oceny jego stanu 8-) Zobaczymy co i jak...
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 17 Marzec 2008, 20:08   
   Imię: Milosz


Tam gdzie ja oddawalem czesci do pomiaru i szlifu mieli pneumata do takich rzeczy, moze bedziesz mial szczescie :)

W sporcie samochodowym przestrzega sie zasady, jesli wal nadaje sie do szlifu, to trzeba kupic inny uzywany wal ktory szlifu nie potrzebuje, jesli twu twu twu pomiary wykazaly by jakis uszczerbek na zdrowiu poszukaj uzywki, ponoc kazdy szlif i montaz grubszych panewek bardzo oslabia system. Tak slyszalem juz z nie jednych ust, nawet od mojego szlifierza, ktory w sumie nie ma interesie zeby mowic mi cos takiego, sam nie testowalem, u mnie waly w obydwu silnikach byly szczesliwie bardzo dobre.

Apropos czerwonych i niebieskich oznaczen.

Nie wiem na ile mozna to powiazac, ale slyszalem od jednego kolegi, ze w niektorych silnikach oznaczano korby nie kolorami a literami A B lub C i trzeba sie bylo tego trzymac kupujac panewki. Chodzilo po to, ze w masowej produkcji fabryczne szlify byly obarczone bledem, przed montazem czesci byly mierzone jeszcze raz, i na podstawie oceny montowano panewki stadartowe lub z mala odchylka.

Temat ten dotyczyl jakis dawnych silnikow, chyba produkcji polskiej, tego typu temat nie bardzo pasuje mi do BMW, ale to , ze w tym samym silniku montowano by panewki roznej twardosci wydaje mi sie jeszcze bardziej abstrakcyjne.

Zarowno do M30 jak i do M21 kupowalem panewki GLYCO, firma wyrobila sobie taka marke , ze pozbawiona konkurencji ze strony innych zamiennikow a zarazem nieporownywalnie tansza od liderow typu Kolbenschmidt laduje chyba na dzien dzisiejszy w 99% remontowanych samochodow. Wedlug ich katalogu zadnego wyboru nie ma, M30 -> Numer taki i taki - KONIEC.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 20 Marzec 2008, 22:14   
   Imię: Bart


Znów kilka kroczków do przodu...
Poczyściłem skrzynie.O dziwo wysmarowana była preparatem do zabezpieczenia antykorozyjnego którym fabryka (zgodnie z vinem) zabezpieczała całe podwozie.Skrobanie zajeło całe popołudnie...
przed



po





Żaden simmering nie wskazuje na puszczanie oleju z wyjątkiem wybieraka...Chyba profilaktycznie wymienię bo to sie lubi mścić...Wie ktoś jak to zrobić dokładnie?Ściągnąć cały dekiel z tyłu? a potem skręcić na silikon? wygląda że dekiel jest przykręcony na jakiś środek który uszczelnia...

Z racji tego że nie poradziłem sobie z nakrętką 36 na wale i znacznym zużyciem panewek postanowiłem wyciągnąć tłoki a reszte (blok z wałem) zawieść do dokładnego pomiaru - zobaczymy co wykaże bo wizualnie wszystko było ok....




2 pierścienie olejowe były zapchane nagarem...



Przez panewki koszty urosły dość znacznie i jazda w sezonie 2008 stoi pod znakiem zapytania ale nadal ciesze sie że rozgrzebałem to wszystko bo z pewnością auto odzyska swoje prawdziwe oblicze 8-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Marzec 2008, 22:48   
   Imię: Tomek


Co do uszczelnienia tego dekla to polecam oryginalną pastę Opla do misek olejowych ! Silikony się nie umywają...
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 26 Marzec 2008, 13:01   
   Imię: Bart


Wyniki pomiarów:
Głowica szczelna , do wymiany 6 prowadnic zaworowych (wydechowe), splanowana.Blok jest ok tuleje cylindrów bez śladów zużycia.Niestety wał nadaje sie do szlifu...Tak więc szukam wału w nominalnym rozmiarze... 8-)

I tu pytanie:
czy przy założeniu nowego (nominalnego) wału i nowych panewek będzie to wymagało jakiegoś dodatkowego szlifu :?:
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
AC SCHNITZER 

Nadwozie: E28
Model: INDIVIDUAL
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Marzec 2008, 23:45   
   Imię: MICHAŁ


jesli bedzie wal nowy i panewki tez , to tylko skladac, a przeciez kupujac uzywke wal w nominale to tez bedzie mial jakies zuzycie! tylko ze bedzie ciut lepszy od twojego, Hmmm :-/ :?:
_________________
"BMW"

SPRZEDAM
alternator ,rozrusznik
przekl, kier
dyfer, wahacze tyl
zaciski ham,-e28 m20
alternator -e32 m30
wnetrze niebieskie, komplet (przebieg 180tys)
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?p=8367#8367
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 27 Marzec 2008, 08:54   
   Imię: Milosz


Prowadnice wydechowe musza zawsze na zimno byc lekko luzne, napewno sa do wymiany??

Mysle, ze znajdziesz wal do M30 z zerowym zuzyciem, u ciebie po prostu ewidetnie byla jakas wtopa, bylo widac po panewkach. Popytam znajomych.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 27 Marzec 2008, 11:33   
   Imię: Bart


Zakładam że najpierw powycierają sie panewki a dopiero pod wpływem luzu stanie sie to z wałem.Jeśli wiec wyjmę wał z silnika gdzie po panewkach nie będzie widać zużycia to wał jest jak nowy...Tak wiec mając wał o fabrycznych wymiarach i nowe panewki jest praktycznie nowy zestaw tylko czy taki zestaw może sie różnić od mojego :?: czy to wszystko nie będzie wymagało dodatkowego szlifu z blokiem :?:
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 27 Marzec 2008, 14:52   
   Imię: Milosz


wszystko bedzie pasowac, wal musi byc koniecznie od 3,5 (tego a la 3,4), nie moze byc od starszych modeli z plaskimi tlokami.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 27 Marzec 2008, 16:22   
   Imię: Bart


Sprawa wygląda tak: wał generalnie był do przełknięcia, najgorzej było na korbowodach tam wymagał szlifu...Prowadnice w głowicy niby też dobre ale powiedziałem Panu że ma być wszystko idealne i wymieniliśmy wydechowe...Głowice odebrałem ale blok został.Po odebraniu panewek w serwisie i wału na poczcie wszystko zostanie pomierzone w warsztacie i dopiero odbiorę blok będąc pewnym że wszystko idealnie pasuje ;-) niestety rozłoży sie to w czasie dość mocno... :-?
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 20 Kwiecień 2008, 13:29   
   Imię: Bart


W końcu odebrałem wał i gadżety z serwisu.O ile wał i panewki przejdą pomyślnie pomiary zacznę składać motor 8-)

Komplet panewek:


Komplet pierścieni:


_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 19:07   
   Imię: Krzysiek


jak tam prace przebiegają ?
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 23:03   
   Imię: Bart


Dziś blok wylądował na stojaku.Teraz czyszczenie, malowanie i składanie ;-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 12:43   
   Imię: Milosz


..... juz nie moge doczekac sie prezentacji
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 24 Wrzesień 2008, 20:54   
   Imię: Bart


Nareszcie udało mi się zrobić porządek z blokiem.Czyszczenie chemią, szczotką drucianą, myjka ciśnieniowa i malowanie:
-1 warstwa podkład antykorozyjny
-2 warstwy podkładu wypełniającego
-2 warstwy lakieru matowego







_________________
Pzdr
Bart
  
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 28 Wrzesień 2008, 21:44   
   Imię: Jakub


Bart, a jak stojak do silnika się spisuje :?:
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 19:03   
   Imię: Bart


Na razie spisuje sie bardzo dobrze.Bardzo pomocne są wykręcane nóżki żeby stojak stał w jednym miejscu.Jakoś nie wyobrażam sobie składania bez niego bo praktycznie co chwile obracam góra dół.Na dzień dzisiejszy wisi na nim blok z wałem, tłokami i korbami a dodatkowo położyłem głowice i daje radę ;-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 23 Listopad 2008, 22:52   
   Imię: Bart


Zbieram się od dłuższego czasu do jakiegoś opisu ale słabo mi to idzie...Puki co jak ktoś ma ochotę to zapraszam do galerii tego co dzieje się w temacie M :

http://www.flickr.com/pho...57608823668421/

8-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Listopad 2008, 09:44   
   Imię: Tomek


Bart napisał/a:
Zbieram się od dłuższego czasu do jakiegoś opisu ale słabo mi to idzie...Puki co jak ktoś ma ochotę to zapraszam do galerii tego co dzieje się w temacie M :

http://www.flickr.com/pho...57608823668421/

8-)


A nie wolałeś aluminium tylko umyc ? Po szkiełkowaniu wygląda jak malowane...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,062 sekundy. Zapytań do SQL: 12