E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] dmn88ck Black Sapphire
Autor Wiadomość
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 22:53   
   Imię: Marcin


dmn88ck napisał/a:
A tak na poważnie black sapphire robi na mnie mega duże wrażenie


Hubert ma u siebie BlackSapphire, możesz sobie zerknąć
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 16 Grudzień 2013, 18:31   
   Imię: Damian


Kucharz napisał/a:
dmn88ck napisał/a:
A tak na poważnie black sapphire robi na mnie mega duże wrażenie


Hubert ma u siebie BlackSapphire, możesz sobie zerknąć


Pięknie się prezentuje rekin w tym kolorze ale skoro takie e28 juz jest to szukam dalej koloru dla swojego :) Eh a black sapphire to miał być taki pewniak gdybym nie wymyślił niczego innego... :D
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 16 Grudzień 2013, 22:40   
   Imię: Marcin


dmn88ck napisał/a:
Kucharz napisał/a:
dmn88ck napisał/a:
A tak na poważnie black sapphire robi na mnie mega duże wrażenie


Hubert ma u siebie BlackSapphire, możesz sobie zerknąć


Pięknie się prezentuje rekin w tym kolorze ale skoro takie e28 juz jest to szukam dalej koloru dla swojego :) Eh a black sapphire to miał być taki pewniak gdybym nie wymyślił niczego innego... :D


jest jeden genialny kolor z palety BMW, ale nie napiszę jaki bo wtedy sam będę musiał kombinować na jaki kiedy prysnąć e28 :D
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 17 Grudzień 2013, 18:02   
   Imię: Damian


Kucharz napisał/a:
jest jeden genialny kolor z palety BMW, ale nie napiszę jaki bo wtedy sam będę musiał kombinować na jaki kiedy prysnąć e28 :D


Sundown? :D

 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 258
Skąd: małopolska
Wysłany: 18 Grudzień 2013, 21:13   
   Imię: daniel


a plan na jakieś koło jest?
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 14:18   
   Imię: Damian


Planu na koło jeszcze nie ma. Za to jest przymusowy plan na ogarnięcie zegarów :P
Od początku nie chodził prędkościomierz ale jakoś specjalnie mnie to nie denerwowało i dało się z tym jeździć. Wczoraj wskazówki obrotów, temperatury i poziomu paliwa zaczęły opadać podczas jazdy i wracać do normalnej pozycji. Stało się tak kilka razy przez cały dzień aż całkiem zdechły. Inspekcja przygasała razem ze wskazówkami. Jakieś pomysły?
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 14:42   
   Imię: Dominik


Zegary pewnie się zepsuły...
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 15:13   
   Imię: Damian


Akurat na to sam wpadłem :D
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 22:00   
   Imię: Dominik


Hehe, sorry, ale to była pierwsza myśl, która wpadła mi do głowy <oko>
Ostatnio sporo na forum mówi się o problemach z zegarami, więc myślę, że znajdziesz tam wiele wskazówek jak co ponaprawiać itd.
Daj znać co się wysypało jak już to ogarniesz.
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Grudzień 2013, 17:50   
   Imię: Krzysztof


Fajny rekinek! kolor tez oki:) Osobiscie przy zmianie koloru brałbym tylko pod uwage kolory z palety naszej marki, przy kombinacjach moze wyjść niezły festyn :D Przy zegarach sprawdz baterie, pewnie sie wylały <lipa> Powodzenia przy pracach!!!
Pozdro!
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 1 Styczeń 2014, 23:33   
   Imię: Damian


Jeśli chodzi o kolor to od samego początku wchodziły w grę tylko te z palety bmw :) Wygląda na to że już znalazłem swój typ.
Za główny cel na 2014 rok obrałem sobie blacharkę+lakier. Remont zacznę po zakupieniu dupowozu do bicia kilometrów więc wyleci też instalacja LPG.
Malowałem już sporą część swojego poprzedniego samochodu i nie da się bez przekleństw opisać stanu w jakim człowiek znajduje się kiedy dostrzega bąbel z wykwitem rdzy na nowiutkim lakierze. W związku z czym chcę usunąć całkowicie starą powłokę i podejść do sprawy tak żebym za jakiś czas nie miał przykrych niespodzianek.
Znajomy mechanik opróżniłby komorę silnika i zdemontował zespół napędowy a ja zająłbym się wybebeszaniem reszty. Do lakiernika chciałbym oddać gołą budę na kołach.
Zastanawiam się w jaki sposób usunąć starą powłokę. Koszt piaskowania karoserii to ok 2 tys zł ale odpada bo jest zbyt inwazyjne. Są delikatniejsze ścierniwa ale kilkukrotnie droższe od piasku więc i koszta rosną. Chemią już się bawiłem i wiem że działa cuda i nie narusza metalu. Używałem środka w sprayu więc przy większych powierzchniach odpada. Czy ktoś z was może polecić mi jakieś wydajne i skuteczne środki? Miał ktoś styczność ze scansolem albo metodami mechanicznymi (szkiełkowanie, korundowanie, sodowanie)?
 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 258
Skąd: małopolska
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 16:50   
   Imię: daniel


hmmm pisałeś w temacie że blacharka jest super także po co ruszać....lakier nowy rozumiem i chyba bym zostawił obecny
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 17:19   
   Imię: Damian


Stan blacharski się nie zmienił ale profesjonalny lakiernik a nie Mietek w garażu za 300 zł od elementu to duży koszt więc chyba lepiej nie ryzykować i zedrzeć starą powłokę...

Edit:
Tak się upieram na to zdjęcie powłoki ponieważ w poprzednim aucie (stilo 3d 2002rok) na progach pojawiały mi się w kilku miejscach bąble.Lakier był ori. Po ogarnięciu tematu przez blacharza i lakiernika po kilku miesiącach nie było śladu po w/w wykwitach za to pojawiły się 2 zupełnie nowe. Gdybym zdarł do gołego te progi nie byłoby takiego problemu.
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 12:33   
   Imię: Damian


Zastanawiam się nad wcześniejszym wywaleniem gazu. Wtryski zapewne będą do wymiany a nowe póki co odpadają. Czy to prawda że do m20b20 pasują wtryski z m42?
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 07:46   
   Imię: Damian


W moim e28 zaszły pewne zmiany. Wyleciała znienawidzona przez większość userów tego forum instalacja gazowa. Na miejsce stożka kupiłem oryginalną puszkę filtra powietrza. Oczywiście silnik od razu się odwdzięczył i ozdrowiał :) Jeśli chodzi o wtryski są dobre tylko ktoś pozamieniał ich kolejność <sciana> Wczoraj podrzuciłem mechanikowi nowe kable NKG, świece NGK, kopułkę i palec Bremi więc powinno być jeszcze lepiej.
Jeśli chodzi o stronę wizualną to upolowałem coś co zakryje paskudną dziurę :

 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 16:31   
   Imię: Marcin


Bardziej niż na zdzieraniu starej warstwy lakieru skupiłbym się na wyeliminowaniu wszelkich oznak korozji i ich dobremu zabezpieczeniu.

A do usuwania chemicznego to są środki, które nawet i pędzlem się nakłada.
Ja używałem PaintRemover, ale nie wiem jak się sprawdzi na dużych powierzchniach.
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 27 Luty 2014, 10:27   
   Imię: Damian


Ma ktoś może zdjęcie e28 z przednim pasem starego typu bez zderzaka? Kurier jeszcze nie dotarł a mnie bardzo ciekawi jak to będzie wyglądało.

Jak już wcześniej pisałem usunąłem lpg. Mimo wymiany kabli, świec, kopułki i palca nadal były problemy z falowaniem obrotów i wypadającym zapłonem. Dopiero po wymianie przepływki i komputera auto zaczęło chodzić tak jak powinno ale nie do końca. Po tym jak wskazówka temperatury stawała w pionie zaczynało się szarpanie. Podejrzenia padły na cewkę która jednak okazała się dobra. Dopiero po przeczyszczeniu wszystkich możliwych styków i przelutowaniu kilku łączeń problem ustał :)
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 10 Marzec 2014, 22:04   
   Imię: Damian


Nowy pas przedni starego typu zamontowany. Udało mi się wreszcie dorwać lampy i lusterka boczne bo moje są kiepsko pomalowane w kolor. Lampy były zapuszczone ale po umyciu i wypolerowaniu jest lustro :)

\

 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 19 Marzec 2014, 20:13   
   Imię: Damian


Szukałem długo ale było warto :) Dzisiaj odebrałem nowy kokpit (fotki sprzedającego)




Po dokładnych oględzinach stwierdzam że nie ma nawet najmniejszego pęknięcia :D
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 27 Marzec 2014, 21:49   
   Imię: Damian


Padnięty rozrusznik przyczynił się pośrednio do tego, że w tym tygodniu zaczyna się rozbiórka auta. Wylatuje silnik ze skrzynią i reszta gratów spod maski, wszystkie szyby oraz wnętrze. E28 dostanie nowy lakier :D
 
 
     
soll 
-

Nadwozie: Exx
Model: -
Silnik: -
Rok produkcji: -
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Marzec 2014, 22:30   
   Imię: Radek


Od kogo kupowałeś deskę - fora, allegro, yebay?
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 27 Marzec 2014, 23:35   
   Imię: Damian


soll napisał/a:
Od kogo kupowałeś deskę - fora, allegro, yebay?


Nie było ogłoszeń dotyczących deski więc wydzwaniałem do ludzi sprzedających części aż do skutku :)
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 31 Marzec 2014, 22:09   
   Imię: Damian


Środek prawie cały wybebeszony. Silnik i skrzynia wyjęte. Miało być oryginalnie ale póki co jestem zdecydowany na black sapphire metalic. Zostało co prawda jeszcze kilka dni do namysłu ale jakoś żaden lakier nie jest w stanie go przebić....
W tym tygodniu wrzucę jakieś foty z demolki :)
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 20:55   
   Imię: Damian


Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu więc prawie skończyłem rozbieranie środka. Odkręciłem też zderzaki, pas przedni, błotniki i parę gratów spod maski. Póki co ze stanu karoserii jestem bardzo zadowolony. Poza fragmentem lewego kielicha i wgniecenia zrobionego od zewnątrz we wnęce koła zapasowego blacharz nie będzie miał co robić. Po stronie kierowcy na podłodze były nieoryginalne zabezpieczenia. Zapobiegawczo je zdarłem ale o dziwo korozji ani śladów roboty pod nimi nie było. Zdjęcia słabe bo robione telefonem przed zmrokiem.



 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 13:44   
   Imię: Damian


Zewnętrzne wygłuszenie przegrody grodziowej silnika zakończyło żywot więc potrzebuję nowego. Może ktoś polecić jakieś sprawdzone maty wygłuszające i coś do konserwacji podwozia?
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 14:27   
   Imię: Marcin


Mamy tutaj jednego szalonego maciarza, poszukaj tutaj:
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?p=80887#80887
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 17:29   
   Imię: Damian


Dzięki za link. Jak tylko odbiorę samochód od lakiernika zafunduje sobie stp na przegrodę grodziową od strony komory silnika i drzwi na których miałem wygłuszenie z folii i taśmy samoprzylepnej :D
 
 
     
Michal83 


Nadwozie: Exx
Model: W124 500E
Silnik: M119
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 65
Skąd: ZBI
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 05:56   
   Imię: Michał


Jeśli dasz radę, to pomyśl nad dynamatem, w opinii wielu ludzi mają najlepsze maty ;-)
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 14:48   
   Imię: Damian


Jeśli cena idzie w parze z jakością to na pewno prawda. Po przekalkulowaniu zdecydowanie pozostanę przy stp :P Car audio nie planuję. W przypadku drzwi chodzi mi tylko o trochę znośniejszy dźwięk podczas zamykania i nic poza tym :)
 
 
     
dmn88ck 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: CK
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 18:22   
   Imię: Damian


Zamówiłem sobie na próbę maty stp na przegrodę grodziową i zastanawiam się czy bez wygłuszenia jazda stała by się uciążliwa? Czy dźwięk silnika byłby wyraźnie bardziej słyszalny w kabinie? Pytam bo widziałem sporo starych VW z komorami robionymi na tzw clean i w żadnej nie uświadczy się wygłuszenia.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,043 sekundy. Zapytań do SQL: 11