E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] Edition by Charles! --> 533i
Autor Wiadomość
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Sierpień 2015, 11:00   
   Imię: Karol


Jakimś cudem odczytał wzór ze starego kluczyka i wklepal do maszyny laserowej, <mina> wiec wyszła nówka jak z fabryki. <cwaniak> A wcześniej zastanawiałem się dlaczego mogę wyciągnąć kluczyk na odpalonym samochodzie i w czasie jazdy <lol> (nie, kierownica się nie blokuje) <lol> .

Obcieranie kół to długa historia i chciałem ją pominąć, ale jak już ktoś zapytał :D .

Wcześniej była gleba na tych 9J i tarło. Wlecial zawias ori z nadzieją ze problem zniknie. Wziąłem 4 dziewczyny na pokład i przy przyspieszaniu obcieralo, każda dziura, smród gumy <lipa> . Stwierdziłem ze opon nie zmienię i pożyczyłem od kolegi rolkę do nadkoli ze względu szykującego się wypadu nad morze. Nadkola zrolowałem, nie jest to wcale łatwe ale jest to do zrobienia, tylko jak się w trasie później okazało zrolowałem jeszcze za słabo <zly> <masakra> . Droga z Bydgoszczy w okolice Jaroslawca/Darłowa to istna masakra wiec było ciekawie bo wracaliśmy w 5 osób + bagaże :D . W najbliższym czasie zabieram się dalej za rolowanie ale najpierw muszę się uporać z tym uciążliwym odpalaniem i kończącymi się stykami stacyjki. <spiewa>
<masakra> .
_________________

 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 22:54   
   Imię: Karol


Po dłuuugiej przerwie i 3 miesięcznym resecie w Azji wróciłem do garażu. Przez moment był plan sprzedania i zmieniania na E24 6er... Ale nie! Za dużo już razem przeszliśmy. Odkładałem, odkładałem w czasie, aż w końcu padła decyzja na rozpoczęcie remontu. Wiem, że to mega długi proces i kosztowny, a ja jestem na zupełnym początku, ale to jest moje kolejne marzenie do spełnienia.







Po dwóch wieczorach mam rozebrany cały przód i tył auta z części karoserii.

Spać po nocach nie mogę zastanawiając się jaką drogę obrać. Najłatwiej będzie rozebrać tylko karoserię, szyby i silnik, ale zostawiając podwozie - auto można normalnie przepchnąć, wjechać na lawetę, żeby zawieźć do blacharza itp itd. No i też w miarę łatwo je potem złożyć niż rozebrać budę zupełnie do zera. I druga kwestia - malowanie komory silnika i tabliczka znamionowa, naklejka z kolorem oryginalna itp itd . Jak pomalować, żeby tego nie zamalować. czy tak się da? Te miejsca komory są zdrowe, ale malować resztę i tego nie prysnąć, będzie to głupio wyglądało. Panowie, jakie są wasze sugestie? Przede wszystkim czy rozbrajać całą budę do zera. Zbawienny byłby wózek jaki stworzył Szalik . Auto od spodu nie jest pognite, ale jeśli nie ściągnę zawiasu to kielichów od środka nie zakonserwuję...
_________________

 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1086
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Czerwiec 2016, 08:14   
   Imię: Krzysztof


charlesdisney, Widzę ze babcia i prababcia na koziołkach :D Żeby tylko starczyło zapału i kasy na 2 projekty :D Tabliczkę możesz smiało od nitować, a naklejki kupić nowe <oko> Kielichy przejrzyj dokładnie bo może sie okazać ze od góry wyglądają ok a od dołu może być gemela, tam jest podwójna blacha która lubi gnić <lipa>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Czerwiec 2016, 10:51   
   Imię: Karol


Prababcia jeszcze dłuuugo postoi. Za dwa się nie biorę :D Tylko E28. No właśnie, czyli co? wypatroszyć całą?
_________________

 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 22 Czerwiec 2016, 18:31   
   Imię: Dominik


Patroszyć całą do zera. Będziesz miał możliwość dokładnego obejrzenia spodu i ewentualnych poprawek, bo na bank gdzieś konserwacja odeszła, albo będzie korozja do wywalenia. A przy okazji możesz całe zawieszenie odnowić <mina>
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Czerwiec 2016, 22:42   
   Imię: Karol


Patroszenia ciąg dalszy, wyleciały drzwi, maska, szyba przednia i prawie cały środek


Brzydka dziura schowana za zderzakiem.
A tak co do rdzy jak narazie bez tragedii. Zobaczymy co będzie pod spodem. Jedyne co budzi niesmak to miejsca podpory lewarków robione 1,5 roku temu schodzi konserwacja iw niektórych miejscach odsłania się ponownie ruda. <masakra> I jak tu spać po nocach wierząc, że można to zrobić jeszcze raz i akurat teraz będzie to porządnie wykonane?





Całkiem przyjemna zabawa, opisuję każdą śrubkę i sru do worka strunowego. Myślę, że to znacznie przyśpieszy składanie auta. Wszystkie śrubki, zamki itp pójdą w ocynk lub do pobielenia.





Szyba przednia była lekko pęknięta więc nie było pierd**** się przy wyciąganiu, ale nie sądziłem że może popękać aż w tylu miejscach. Jeśli ktoś wyciągnął szybę przednią bez pęknięcia to szacun, a jeśli ktoś wyciągnął tylną szybę bez pęknięcia niech mi powie jak to zrobić, bo na dzisiaj to odpuściłem. Nalałem WD40 w każdą szczelinę i z każdej strony uszczelki? Jest jakiś patent?



I zastanawiam się czy wyciągać całą deskę. Ściana grodziowa wygląda elegancko. Tak samo czy wywalać kolumnę kierownicy i serwo? Dużo jest pieprzenia przy składaniu tego od 0?

_________________

 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1086
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Czerwiec 2016, 09:07   
   Imię: Krzysztof


Ładnie lecisz, deskę masz na 3 śrubach, warto wywalić by nie uległa dewastacji :D Kolumne zostaw, jak nie wywalasz wózka to przynajmniej będziesz mógł sobie swobodnie przetaczać autko. Z wydechem co robisz? z tego co pamiętam to gnoił ładnie <hyhy>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Czerwiec 2016, 09:40   
   Imię: Karol


Plan jest taki, żeby całe zawieszenie odkręcić, więc jednak też raczej wyleci :D A co tam dechę też wywalę, chociaż ktoś pisał, że potem ją zahaczyć na wszystkie mocowania jest ciężko i może skrzypieć?

Wydech ten co mam jest petardyczny, ale przez pierwsze 30min, no i mocowanie jego jest tak fatalnie zrobione, totalna rzeźba, całe szczęście od kolegi Szalika udało mi się wyrwać oryginał z M535i w rewelacyjnym stanie. Ale tłumik będzie uzależniony od silnika. Chciałbym wyremontować ten i przy okazji go dłubnąć. V8 mnie nie kręci mimo, że śmiga zajebiście :D Fajnie byłoby nadmuchać turbiną wreszcie jakieś M30 na forum. Bo wszystkie dyskusje ucinają się na "nie stać cię" "nikt Ci tego nie wystroi itp itd" A w USA? Dmuchanie M30 to norma. Temat silnika jak narazie pomijam, grzecznie odkładam zielone i zobaczymy ile się odłoży
<hyhy>
Draż wyciągałeś już tylną szybę kiedyś z e28?
_________________

 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1086
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Czerwiec 2016, 10:40   
   Imię: Krzysztof


Dmuchnięte m30 jest przyjemne :D Ja idę na łatwiznę i na przyszły sezon wlatuje silnik z volvo T6 biturbo :P
Co do szyby to wycinałem uszczelkę bo i tak była w lipnym stanie, ale żeby wyjąć beż uszkodzenia uszczelki a co za tym idzie , bez uszkodzenia szyby to nie miałem odwagi <hyhy>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 252
Skąd: małopolska
Wysłany: 26 Czerwiec 2016, 19:33   
   Imię: daniel


fajnie że zabrałeś się za ta babcie bo myślałem że poszła w odstawke..powodzenia <oko>
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1432
Skąd: Toruń
Wysłany: 27 Czerwiec 2016, 19:59   
   Imię: Rafał


Wyciąganie to luzik nie zapomnij wyciągnąć najpierw klinów. Z zakladaniem jest trochę więcej zabawy ale idzie to ładnie ułożyć 😊
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2178
Skąd: Wschowa
Wysłany: 27 Czerwiec 2016, 23:54   
   Imię: Wojtek


Kargul1005 napisał/a:
Wyciąganie to luzik nie zapomnij wyciągnąć najpierw klinów. Z zakladaniem jest trochę więcej zabawy ale idzie to ładnie ułożyć 😊


Przeciez szyby tylko i wylacznie z klinami sie wyciaga i wklada...
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28 Czerwiec 2016, 08:45   
   Imię: Karol


<lol>
_________________

 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2178
Skąd: Wschowa
Wysłany: 28 Czerwiec 2016, 10:12   
   Imię: Wojtek


no dobra tak dla scisłosci. te dolne musza byc włozone bo sie powyginaja przy próbie wyciagniecia a jeszcze bardziej wkładania. be gornych mozna próbowac ale łatwiej je wsadzic jak szyba wyciagnieta i lepiej sie układania jak sie je wklada razem z szyba
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: 533i
Silnik: m30b33
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1869
Skąd: Bydgoszcz (4DON)
Wysłany: 28 Czerwiec 2016, 16:54   
   Imię: Maciek


Szalik1 napisał/a:
Przeciez szyby tylko i wylacznie z klinami sie wyciaga i wklada...




Szalik1 napisał/a:
be gornych mozna próbowac ale łatwiej




<cwaniak>
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1432
Skąd: Toruń
Wysłany: 28 Czerwiec 2016, 23:17   
   Imię: Rafał


Ja wyciągałem bez plastikowych klinów i poszło gładko, zakładałem z klinami na sznurek.
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Czerwiec 2016, 00:07   
   Imię: Karol


Szybę odłożyłem na później i
wypatroszyłem deskę rozdzielczą



Posprzątałem kanał, bo teraz przechodzę do podwozia



Wyleciał wydech i butla "profanacji".



I wziąłem się za wyciąganie baku paliwa. Jedna śruba ukręcona, to chyba nie taki zły wynik.












Następnie będę ściągał przewody paliwowe, wyleci silnik i zawias.
_________________

 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 29 Czerwiec 2016, 10:46   
   Imię: Dominik


Niezła rozpierucha! Drastyczny widok póki co, auto wypatroszone, mnóstwo brudu, jakaś rdza, kartony z częściami itd <oczko> dużo przyjemniej będzie oglądało się fotki ze składania. Trzymam kciuki, abyś dokończył to, co już zacząłeś. Powodzenia!
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Czerwiec 2016, 11:00   
   Imię: Karol


Dzięki, niestety trzeba też przejść przez ten etap. Każda śrubka podpisana więc dam radę. Jedyne co czuję, że chyba będę żałował to wyciągnięcie szyberdachu...Pamiętam temat szalika z niebieską M535i i podpis 3 dni wkładałem szyberdach... Ale skoro już zdjęty to będzie założony lepszy!
http://e28-535i.com/uploa...stall_rev_b.pdf

Szyber z Saaba 9000 kupiony. Niestety szklany w internetach mieli tylko z 95r, ale po zmierzeniu dokładnie szkła jest takie samo jak z mojej e28.
_________________

Ostatnio zmieniony przez charlesdisney 29 Czerwiec 2016, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 252
Skąd: małopolska
Wysłany: 29 Czerwiec 2016, 21:33   
   Imię: daniel


kurde nie wiem czy ze saaba któregoś nie pasuje p&p
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1086
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Czerwiec 2016, 21:39   
   Imię: Krzysztof


Od Schaba podchodzi tak jak opisane w linku wyżej :P
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 2 Lipiec 2016, 22:18   
   Imię: Nando


Dasz rade;)
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Lipiec 2016, 23:21   
   Imię: Karol


Operacja "w górę serca"













Wygłuszenie i tak będę zrywał, żeby sprawdzić czy nigdzie nie czai się szalona ruda....



Szyber z Saaba :D wszystko wskazuje na to, że będzie pasował...




Następnie wyleci reszta gratów z komory, a od spodu została już do ściągnięcia sama zawiecha. Potem auto na boczek, mycie, czyszczenie, spawanie, zabezpieczanie i poleci konserwacja.
_________________

 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 20 Lipiec 2016, 16:40   
   Imię: Łukasz


WITAM właśnie mam tak samo rozłożone e28 i tak się zastanawiam jak my to poskładamy:) wyszły ci jakieś dodatkowe kwiatki przy rozbieraniu.
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Sierpień 2016, 21:31   
   Imię: Karol


Kwiatki zawsze wychodzą, ale nic mnie nie przeraziło <cwaniak>

Zawieszenie wyleciało do piaskowania. Przewody paliwowe i inne pierdoły spod maski też out.

Najgorsze teraz to spis każdego woreczka ze śrubkami, a wyszło mi ich 130 <spiewa>
Żeby dać je do ocynku i pobielenia <cwaniak> Dlatego długopis w dłoń, każdy woreczek ma fotkę i spis zawartości. Na koniec wszystko mieszamy dzieląc na złoty i srebrny <spiewa>
Taki obrazek x 130...


Pierw chciałem pospawać wózek do karoserii, ale plan jest taki żeby jak najszybciej uporać się z podwoziem - jego pospawaniem i konserwacją, potem, złożyć zawias i zawieźć auto do malowania.


Tym co miałem w warsztacie wydobyłem auto na zewnątrz, żeby przewrócić na bok, wymyć dokładnie podwozie i namierzyć rudą. Bo w piątek spawamy <hyhy>








PRZED I PO KĄPIELI <ok>


[/list]
Tak wygląda tania naprawa u blacharza po 2 latach....żal.pl <masakra>


Najgorsze miejsce









W piątek pierwsza partia spawania <czapka>
_________________

 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 252
Skąd: małopolska
Wysłany: 10 Sierpień 2016, 21:51   
   Imię: daniel


widźe że obrałeś najlepszą z możliwych dróg brawo za dobrą decycje i mocno kibicuje <oko>
Ostatnio zmieniony przez danielS2 11 Sierpień 2016, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2178
Skąd: Wschowa
Wysłany: 10 Sierpień 2016, 23:17   
   Imię: Wojtek


charlesdisney napisał/a:
Tak wygląda tania naprawa u blacharza po 2 latach....żal.pl


Słowo "TANIA" chyba jest kluczowe w tej kwesti :) Niektóre rzeczy musza kosztowac niestety zeby było dobrze.

Działasz ostro a w sumie poza progami to całkiem niezle to wyglada :)
 
 
     
kolus25 
Kolus25


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: 2500e
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Sierpień 2016, 16:31   
   Imię: Daniel


Jest ok.Widać dobre podejście do sprawy sledzę temat i czakam na postępy w pracy
 
 
     
king666 


Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 171
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 22:37   
   Imię: Patryk


Déjà vu :D
_________________

 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Sierpień 2016, 22:51   
   Imię: Karol


Zakupy:








Zrywanie wygłuszenia...Roboty od .... <spiewa>







No i kilka fotek z naprawy podwozia. Nie jestem zadowolony z niektórych nasmarkanych spawów, ale mam pewność, że rdza została dobrze doczyszczona, a blacha zakonserwowana. Smarki jeszcze będą szlifowane.
Tutaj ostro to wygląda
















Dzisiaj kończyłem spawanie, ale przy ostatniej wstawce zbrakło gazu. Jutro kończę i dopieszczam miejsca naleciałe rdzą. W środę leci konserwacja i spadam nad morze odreagować :D
Więcej fotek wkrótce
PS. Gdyby nie temat Szalika to nie miałbym takiego tempa no i dobrego przewodnika ilustrowanego po remoncie. Dzięki!
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.079 sekundy. Zapytań do SQL: 13