E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] Edition by Charles! --> 533i
Autor Wiadomość
maciek007 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 95
Skąd: Wadowice
Wysłany: 1 Kwiecień 2015, 20:34   
   Imię: maciekkk


Też marzę o takim swapie <spiewa> , ale to niestety u mnie musi poczekać <masakra>
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 1 Kwiecień 2015, 21:41   
   Imię: Karol


Dzięki dzięki <czapka> Najcięższe za mną, największy problem to skompletowanie i znalezienie wszystkich potrzebnych gratów <oczko> Teraz czekamy na dopasowanie wału, jakiś magik ma go skończyć na piątek. Jest duże prawdopodobieństwo, że pod koniec następnego tygodnia odpali :D
_________________

 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 258
Skąd: małopolska
Wysłany: 1 Kwiecień 2015, 22:53   
   Imię: daniel


wbijaj na herbatke się pochwalić <mina> :D
 
 
     
Bambus 


Nadwozie: Exx
Model: e30 335 i e28
Silnik: M30B35 i M20B20
Rok produkcji: 1988 i 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 101
Skąd: Kutno
Wysłany: 2 Kwiecień 2015, 07:27   
   Imię: Robert


Szybko prace idą <ok>
Maty wygłuszające sa odporne na temperaturę? Wytrzymają temperaturę wydechu pieca m30?
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 2 Kwiecień 2015, 08:04   
   Imię: Marcin


Też mi się podoba. Lakierowałeś coś w komorze?

I powiedz mi jedną rzecz - czy po zmianie tulei staba na poliuretan odczułeś jakąkolwiek różnicę w prowadzeniu/zachowaniu na nienajlepszej drodze? I czy poliutetan masz tylko na stabach.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Kwiecień 2015, 09:45   
   Imię: Maciek


Beatles napisał/a:
czy po zmianie tulei staba na poliuretan odczułeś jakąkolwiek różnicę w prowadzeniu/zachowaniu na nienajlepszej drodze?


jak wrzucisz czerwonego olkusz'a to masz twardość poli jak seryjnej gumy... i wiele się nei zmienia, poza trwałością takich elementów...

nic nie lakierował :-) DIMMER'ował wszystko ;-)
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 2 Kwiecień 2015, 09:52   
   Imię: Marcin


No właśnie chodzi mi o odczucia na żółtym bo takiego mam. I nie wiem czy sobie wkręcam i działa podświadomość czy faktycznie bardziej czuć nierówności, jazdę po spękanej jezdzni czy kostce brukowej :]
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Kwiecień 2015, 12:36   
   Imię: Maciek


Żółty to twardy pedał <masakra>
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 2 Kwiecień 2015, 13:21   
   Imię: Marcin


czyli się nie myliłem <oczko>
a i tak zamówię gumowy z ASO, w dupie mam ten poliuretan.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Kwiecień 2015, 08:21   
   Imię: Karol


Tak jak pisze Mulder, nie lakierowałem, jest w jednym miejscu mały zalążek rdzy, ale da się dojść od góry całe szczęście <cwaniak> . Co do poli, ciężko mi porównywać bo gumę miałem totalnie wybitą no i jak zamontowałem nową poli to była bardzo odczuwalna zmiana na plus. Przestało stukać no i trząść przy hamowaniu <mina>

Maty katalogowo wytrzymują 200 stopni, pewnie tak na prawdę więcej bo zawsze się zaniża takie rzeczy. Maty są niepalne to najważniejsze <lol> , najwyżej troszkę się przysmażą <worek>
_________________

 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Kwiecień 2015, 20:26   
   Imię: Karol


Po świątecznym objadaniu szybko ruszyłem kompletować kolejne puzzle do swapa.
Nigdy nie może być tylko z górki, podczas jedzenia jajka w święta zadzwonił mój mistrz od przekładki z wiadomością, że miska oleju poci się w jednym miejscu <lipa>
Spawacz był poszukiwany, u pierwszego usłyszałem 100zł. (serio? za maleńki spaw ...)

Miska wyglądała tak:




Podjechałem na Cmentarną <czapka> w Bydgoszczy, zrobione elegancko za ponad dwa razy mniej na poczekaniu w 8 min z zegarkiem w ręku :] ;) Sprawdzone, szczelne.

W trakcie obróbki





Czujnik poziomu zmieścił się na styk bez żadnego szlifowania <lol>



Uszczelka miski obowiązkowo <ok>



Zestaw:
-kuler K2 2 x 5 L
-olej do wspomagania Orlen 1 L
-olej do skrzyni Castrol EP 80W 2 x 1 L
-olej do dyfra Febi 75W90 1 L
-filtr powietrza
-czujniki skrzyni










Wodzidełka (nowe tulejki) ogarnął mi tokarz, luzów na lewarku zmiany biegów nie przewiduję <niee> , fotek nie zdążyłem pstryknąć .

Plastik "trzymający" lewarek zmiany biegów nowy, dwa pozostałe do mocowania chłodnicy i nowy oring do czujnika poziomu oleju w misce




Nowe czujniki, które kupiłem na allegro okazały się być od nowszego M30, zdobyłem 6 czujników na stary typ w nieznanym stanie do sprawdzenia, któreś powinny być sprawne. Jest nadzieja!




CDN
_________________

 
 
     
bla 
Most Blunted

Nadwozie: E28
Model: 520/325
Silnik: 2.0/2.5
Rok produkcji: 1981/2000
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 157
Skąd: Den bosch/Koszalin
Wysłany: 7 Kwiecień 2015, 21:02   
   Imię: Radek


Mulder napisał/a:
mam takie RC z oponami jak coś :D

na sprzedaz??
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Kwiecień 2015, 21:49   
   Imię: Karol


bla napisał/a:
Mulder napisał/a:
mam takie RC z oponami jak coś :D

na sprzedaz??


Napisz do niego wiadomość PW <oko>
_________________

 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Kwiecień 2015, 22:49   
   Imię: Karol


Auto odebrane <hyhy> jedzie jak dzikus i brzmi jak muscle car <hyhy> A co ważne dla mnie osobiście, już nie daje się objeżdżać lanosom itp tak jak było to w przypadku m20b20 <worek> Udało się już zawstydzić kilka świeżynek na trasie <hyhy>

Ale najpierw :
Filtr odnowiony











Brakuje gumy pomiędzy przepływką a filtrem. Chwilowo jeździ na stożku :P Pod machą jeszcze do doczyszczenia zbiorniczek na płyn,
Może niektórych kłuje w oczy gaziol, ale moja religia mi nakazuje używać lpg :P





Dalej w kolejce do wymiany idą hamulce na tył, muszę oddać do regeneracji zaciski. Poleci ktoś gdzieś coś?


Film z przejazdu, uwaga! od +18
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
_________________

Ostatnio zmieniony przez charlesdisney 19 Kwiecień 2015, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 14:54   
   Imię: Krzysztof


Elegancko panie :D Ładnie sie furka zbiera <oko> Jest mega różnica co? b20 do demona nie należał ale dźwięk miał piękny. Z czego mate wycinałeś na maskę? Ładnie to wygląda <oko>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 15:04   
   Imię: Karol


Różnica jest kolosalna :D b20 ma dobry dźwięk, m30b32/35 jeszcze lepszy :D Mata jak i inne wygłuszenia z alledrogo. Niestety muszę dopracować ranty bo są brzydko poobcinane, trzeba się przyjrzeć z bliska. Najwięcej roboty z dopasowaniem i zrobieniem szablonu od którego można wyciąć matę :/ Wygłuszenie komory daje sporo, chociaż ciężko teraz to odczuć bo tłumik wszystko totalnie zagłusza :D
_________________

 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 15:12   
   Imię: Krzysztof


M30 na stożku pięknie gada :D A jak do tego jest dobry wydech to aż sie nie chce jechać poniżej 4tys obrotów <hyhy>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 258
Skąd: małopolska
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 19:27   
   Imię: daniel


może wrzuć jakiś filmik jak to jedzie i gada <y>komora wygląda super z takim agregatem
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 21:15   
   Imię: Karol


danielS2 napisał/a:
może wrzuć jakiś filmik jak to jedzie i gada <y>komora wygląda super z takim agregatem


Jest filmik w moim poście jak to idzie :P
_________________

 
 
     
Bambus 


Nadwozie: Exx
Model: e30 335 i e28
Silnik: M30B35 i M20B20
Rok produkcji: 1988 i 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 101
Skąd: Kutno
Wysłany: 20 Kwiecień 2015, 18:52   
   Imię: Robert


Draż napisał/a:
M30 na stożku pięknie gada :D A jak do tego jest dobry wydech to aż sie nie chce jechać poniżej 4tys obrotów <hyhy>


Ja jakoś odczucie mam, że najlepiej chodzi na ori puszcze. Jak się w komorze dobrze nagrzało to stożek ciągnął ciepłe powietrze i miałem wrażenie, że jakoś słabiej jedzie
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Kwiecień 2015, 20:52   
   Imię: Krzysztof


Bambus, Masz całkowitą racje, chodziło mi tylko o dźwięk jaki powstaje po założeniu stożkowiny :D
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Maj 2015, 21:29   
   Imię: Karol


Silnik cieszy. Radość z jazdy jest gigantyczna. Spalanie w normie, (od 14 do 24L )

Wziąłem się za felgi 4szt 9J 16", które wyglądały tak:




1. Zdjęcie lakieru oryginalnego (ciężka robota, klar oryginalny jest potwornie twardy)
2. Zrównanie poobijanych rantów
3. Malowanie rotorów od środka na czarno
4. Polerowanie rotorów
5. Polerowanie rantów

Ilość roboty gigantyczna. Robiłem to pierwszy raz i drugi chyba się tego nie podejmę. Wszystko udało się zrobić ale było to potwornie czasochłonne. Czuję lekki niedosyt bo wiem, że można było uzyskać jeszcze lepsze lustro.


























Opony pozakładane, naciągi są. ET8 i 9J na tyle zmusiło mnie do wrzucenia 215/55 zamiast 225/50.

I ruszłem w trasę rekinem(pokonana bez zająknięcia):




Jazda autostradą super, miny niektórych kierowców w nowych plastikach bezcenne.
Chociaż po długich jazdach na autostradzie wiem, że muszę założyć inny dyfer...
_________________

 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 258
Skąd: małopolska
Wysłany: 11 Maj 2015, 21:56   
   Imię: daniel


dobra robota kolego...felgi były w nieciekawym stanie ale do odratowania i Tobie się udało to uzyskać bo wyszły naprawde bdb..oczywiście idzie uzyskać lepsze lustro ale to kosmetyka, 99% czarnej roboty za Tobą i rekin nabrał na tej rolce mega rumieńców <mina> <oko>
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Maj 2015, 06:37   
   Imię: Krzysztof


Dałeś rade z felunkiem, jest dobrze <ok> Traska na konkrecie :D Często latam do rodziny przez kielce, ostrowiec, cmielów, ale rekinem jeszcze sie nie odważyłem z powodu stanu tamtejszych dróg <masakra> choć z roku na rok co raz lepsze :P , Czekam aż Piotrków ogarną i przelotkę z Ostrowca do Ćmielowa :D Wtedy rekin sie tam pojawi <oko>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
ziela 
Ziela

Nadwozie: E12
Model: czerwony
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 76
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 145
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 12 Maj 2015, 20:27   
   Imię: Majkel


Felgi wyszły bardzo porządnie. Pochwalisz się czym zdzierałeś ten oporny klar? Jakaś chemia:? Czy tylko papier ścierny??
_________________
bmw e28 524 td 84r.
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Maj 2015, 21:33   
   Imię: Karol


Dzięki Panowie za słowa uznania :D staram się jak mogę :D


ziela napisał/a:
Felgi wyszły bardzo porządnie. Pochwalisz się czym zdzierałeś ten oporny klar? Jakaś chemia:? Czy tylko papier ścierny??


To był jeden z cięższych momentów, ledwo zacząłem a już mówiłem sobie "pier**** to, oddam komuś kto to ogarnie <zly> " Patent od DanielaS2 to "TROTON - REMOVER" środek do czyszczenia pistoletów lakierniczych, nieoficjalnie do ściągania powłok lakierniczych.
Sztuka kosztuje 30zł, na 4 felgi starczyło na styk 2 puchy.
Psikasz felgę dokładnie, czekasz i dużym ciśnieniem ściągasz lakier (bez myjki ciśnieniowej ani rusz). Najgorzej jest wyskrobać z rotorów niestety. Papierem ani rusz, za twarde i papier się potwornie szybko zapycha.
_________________

 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Maj 2015, 19:12   
   Imię: Karol


Wziąłem się za ogarnięcie lotki/spoilera,

Najpierw niestety, ale malowanie, ktoś wcześniej psiknął na gumę bezpośrednio lakier, którego ściągnąć niczym by się nie dało nie uszkadzając gumy <masakra> , więc lekko go zmatowiłem i psiknąłem na półmat.




Kropeczki tawotem



I wiercimy <spiewa>










Docelowo widzi mi się m-tech na klapie, ale upolować nie jest łatwo ;)
_________________

 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Sierpień 2015, 22:16   
   Imię: Karol


Problem przy bicia przy hamowaniu pojawił się na nowo, odrazu padło na tarcze, które były grube, przetoczyłem. Niestety problem się nie rozwiązał. Poszukiwanie co to może być zabrało mnóstwo nerwów. Wahacze dolne i górne niedawno wymieniane, końcówki drążków były okej, wspornik/wąs na drążku kierowniczym też wymieniany niedawno.

Wąs wymieniany ale cały na Maxgear. = gówno. padł po? 16tyś?
Końcówki drążków też okazały się być felerne, więc wpadły nowe.

Wymieniłem tym razem samą tulej, ale już na LEMFORDER.




Tarcze też wpadły jednak nowe - Febi i tu rozczarowanie, kilka mocniejszych hamowań na autostradzie i biją...




Kolejną "awarią" był cały czas problem wrzucania biegów. Podczas upału biegi potwornie ciężko wchodziły, trzymanie nogi na sprzęgle dłużej niż kilka sekund skutkowało wracaniem pedału do połowy - trzeba było podpompowywać.


Padło na zestaw naprawczy.



Poprzedni wysprzęglik był "niewiadomego pochodzenia" więc wleciał nowy Delphi.



Udało się dorwać zawias na tył, B6 + ori spring. Tył był za twardy. Co ciekawe po wymianie nagle przestał mnie boleć kręgosłup a miałem z nim od pół roku dość poważne problemy. Więc udało się ustalić przyczynę. Ostra gleba? Nie, dziękuję. Sprzedawcy, który to czyta dziękuję bo wyleczył mnie z bólu kręgosłupa <czapka>


Wymieniłem olej w M30 bo od swapa przejechałem już 9500tyś km. (od kupna auta już 40tyś! ) Wybór padł na Valvoline MaxLife 10W40. Przy okazji filtr paliwa, oleju.


Udało się też nabyć taki fant, już zamontowany niestety pochodzi z E30 i wiązka czeka na przerobienie.


Stwierdziłem, że wypadałoby mieć zapasowy kluczyk, podjechałem do ślusarza, miał 3 ostatnie oryginalne kluczyki BMW. Powiedział: "To nie klucz, to jest liść, nie wiem jak on mógł jeszcze Panu działać" Po dorobieniu: "zdziwi się Pan jak wygląda oryginał".
No i się zdziwiłem. Sami zobaczcie. (klikamy w miniaturkę) ;)





No i fotka z ostatniego wyjazdu nad morze.

_________________

 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 258
Skąd: małopolska
Wysłany: 21 Sierpień 2015, 20:59   
   Imię: daniel


kluczyk miazga <mina> fajnie że cały czas ostro działasz,rekin strasznie mi się podoba na obecnym setupie <oko>tył nie przyciera jak doładowany był?
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Sierpień 2015, 21:31   
   Imię: Krzysztof


Ten kluczyk mnie przeraził :D zjadło go jak po Mocarzu <hyhy> Dobrze że ślusarz ogarnoł.
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,045 sekundy. Zapytań do SQL: 12