E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] Edition Diamantschwarz metallic
Autor Wiadomość
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
  Wysłany: 17 Lipiec 2013, 00:48   [E28 520i] Edition Diamantschwarz metallic
   Imię: Michał


Witam,
jestem na forum od jakiegoś czasu, logując sie tutaj nawet nie myślałem, że kiedyś będe miał e28. Dzisiaj moge wam się pochwalić swoim autem. Cały czas chciałem kupić 524 td w chromie, przeglądałem mase ogłoszeń obejrzałem parę aut, jednak jakoś tak wyszło że pojechałem oglądać 520i shadowline i wrociłem nią do domu :)
oto kilka fotek :


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Auto jest znane na forum i nie tylko, doczekało sie nawet niezbyt pochlebnej opinii na klasyczny.com link Myśle, że dzięki tej opinii cena tego samochodu powindowała tak szybko w dół, i samochód, nagle stał sie dla mnie osiągalny. Człowiek, który tą opinię pisał na pewno samochód oglądał i z wieloma wadami trudno sie nie zgodzić, jednak troche przesadził wydając ostateczny werdykt.
Ale wróćmy do samochodu.
auto pochodzi z Austrii, od roku w kraju przebieg 240 000 ( aktualnie 242,5 :) Malowany był przedni i tyllny pas oraz zderzaki. Aktualnie stoi na 15" BSS opony 205 65 R15 i powiem szczerze, że na razie mi sie tak podoba.Auto kupiłem w 100% zgodne z VIN-em, wersja edition wspoganiae kierownicy, centralny zamek, ABS, szyby w prądzie:) VIN poniżej:


Uploaded with ImageShack.us
Auto kupiłem, mimo wielu drobnych usterek, które niby da sie naprawić ale jak sie je zsumuje to tworzą pokaźną listę:
- centralny zamek nie działał
- ABS nie działał
- Obrotomierz/ Ekonomizer nie działał
- oświetlenie wnętrza nie działało
- brak świateł stopu
- brak świateł przeciwmgielnych
- radio nie działało
- ogólne zwarcie w instalacji które przepalało losowe bezpieczniki
Auto najprawdopodobniej stało przez długi czas ponieważ bylo bardzo brudne w środku i śmierdziało w nim stęchlizną. Uszczelka bagażnika oraz antena radia powodowały ze że w bagazniku utrzymywała się wilgoć. Auto kupiłem ponieważ, bardzo podobał mi sie jego stan lakierniczy, do tej pory nie znalazłem ognisk rdzy w samochodzie, przemawiała za nim rownież lista rzeczy które zrrobił wnim poprzedni własciciel:
- wymiana glowicy
- rozrząd
- sprzegło
- wszystkie płyny
- wiskoza
- zawiesznei tyło
- szyberdach ( ten który jest aktualnie, jest super, sądząc po stanie podsufitki poprzedni musiał mocno przeciekać)

Auto kupiłem w warszawie, i musiałem nim wrocić do Łodzi, gdzie mieszkam, podczas tej podróży, okazało sie że felgi oraz tarcze hamulcowe sa tak krzywe ze nie mogę przekroczyć 90 km/h. Po powrocie od razu umowiłem się na wizytę u znajomego mechanika, który miał zrobić mu mały przegląd i obejrzec nowy nabytek. Podczas tej wizyty wymieniłem:
- wachacze przednie
- tarcze + klocki przod tył
- bebny i szczeki tył ( rzekomo robione)
- świece + filtry
- olej w silniku skrzyni i moście
- naprawa elektryki usunięcie zwarcia z instalacji
- wymiana anteny
- regulacja luzu zaworowego i przeplywomierza


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Po wizycie u mechanika silnik zaczał pracować dużo ciszej, spalanie spadło z 20L do akceptowalnych 12 w mieścieoraz zancznie poprawiła się dynamika jednostki.
Środkiem zająłem się na własną rękę, dodatkowo przy demontażu siedzeń przeciągnąłem kable do głośników. oraz odkurzyłem i wyprałem tapicerke w neidostępnych miejscach.

PRZED:


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

PO:


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Na chwilę obecną nie działa tylko ABS, powyżej 90 km/h zaczyna mi telepac kierownicą i automatycznie wyłącza się ABS. Jestem w trakcie poszukiwania żródła drgań ponieważ felgi mimo że nie są w 100% proste, to były dwukrotnie wyważane i na wyważarce są ok natomiast wszystkie tarcze i klocki sa zupełnie nowe. Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną drgań? dodam że przy 100km/h drgania ustają.

Autem od zakupu ( koniec maja) zrobiłem prawie 2,5 tys km, (jeżdżę nim na codzień) i sprawuje sie swietnie, bardzo podoba mi się dźwięk m20. Aktualnie zmieniłem pękniętą tylną lampę oraz wymieniłem kierownicę na czteroramienną, ponieważ taka wg mnie bardziej pasuje do e28. Wymieniłem tez oryginalne radio na sony z cd i glośniki bo te 26 letnie nie graly juz najlepiej...

Do wymiany mam jeszcze szybe przednią ponieważ oryginalna sie rozwarstwiła, kliny w szybach oraz musze coś pomyśleć z lakierem bo jest troche porysowany.
-
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 09:38   
   Imię: Maciej


Na mechanice się totalnie nie znam, ale z dwóch poprzednich aut wiedziałem tylko, że jak przy 90 km/h trzęsie kierownicą to był znak, że czas ustawić zbieżność :P

Co do auta - bardzo ładny egzemplarz, widziałem go również na aukcji jeszcze po cenie 14 tys. Nie wiem za ile był później, także mam nadzieję, że nie przepłaciłeś. Cieszy fakt, że od razu się za niego zabrałeś. Powodzenia :D
_________________
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2222
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 09:42   
   Imię: Filip


Witamy na pokładzie <oczko>

Poczytaj sobie http://e12-e28.pl/viewtop...ghlight=drganie <oko>
_________________

 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2834
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 10:24   
   Imię: Marcin


Skoro była wilgoć, to koniecznie podniesz wykładzine, głównie z przodu, przy lewej nodze kierowcy i prawej pasażera. Lepiej wcześniej niż później. Z zewnątrz może być nic nie widać.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
metka 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 87
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 18:04   
   Imię: Mateusz


Beatles napisał/a:
Skoro była wilgoć, to koniecznie podniesz wykładzine, głównie z przodu, przy lewej nodze kierowcy i prawej pasażera. Lepiej wcześniej niż później. Z zewnątrz może być nic nie widać.

Zgadza się, sprawdź to koniecznie. U mnie dopiero po zdjęciu dywanu wszystko się ukazało <masakra>
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1088
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 19:41   
   Imię: Krzysztof


U mnie również w tych miejscach była wilgoc, warto to sprawdzic!
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lipiec 2013, 01:40   
   Imię: Michał


Dzięki Filip0, rzeczywiscie okazało się że to przekładnia, po lekkim dokręceniu nakrętki nr 13 ztego schematu link drgania były dużo mniejsze, po tym jak chciałem dokręcić jeszcze trochę urwałem śrubę <masakra> I teraz moje pytanie czy w takim stanie tzn. z ukreconą srubą można tą przekładnię zregenerować? Czy <y> może powinienem kupić używkę i zregenerować ( na allegro 100-200zł)? W BMW Store nowa przekładnia kosztuje prawie 10 tys. zł <y> <y> !! Co do rdzy pod dywanem to pluje sobie w brodę, że nie zrobilem tego jak mialem wszystko rozebrane, ale postaram sie to sprawdzić w nastepny weekend. Mam nadzieję, że obedzie sie bez przykrych niespodzianek.

Troche fotek:


Uploaded with ImageShack.us
Ktoś może mi powiedzieć który to Dekor? najbliżej mu chyba do Antrazit/Silver


Uploaded with ImageShack.us
Widok pod maską



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Dzisiaj wziąłem się trochę za konserwacja auta, wszystkie zamki klamki zawiasy i doły drzwi potraktowałem smarem półstałym WURTH HSW 100. Uszczelki natoamist potraktowałem konserwatorem na bazie sylikonu, mam nadzieje, że to przedłuzy ich żywotność mimo że niektóre nadają sie już niestety tylko do wymiany. Dołożyłem również sterwnik centralnego zamka na pilota- wiem, że troche nie przystoi w takim aucie taka tandeta, ale zrobiłem to dla wygody codziennego użytkowania

Jako ciekawostke na koniec dodam że jestem w trakcie wyjaśniania, paru byków w dokumentach auta, chyba ktoś po pijaku tłumaczył te papiery:


Uploaded with ImageShack.us
Dopuszczalna masa całkowita :3780 KG <masakra>
Moc :92 KW ( dodoam że mam motronica) <masakra> <masakra>
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 19 Lipiec 2013, 05:49   
   Imię: Marcin


a Viatolla już masz? :D
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
rraakkuu 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lipiec 2013, 20:11   
   Imię: Rafał


Wczoraj widziałem ją pod wydziałem prawa w Łodzi, z pozycji moto wyglądała bardzo ładnie.

Musimy zorganizować jakiś mini spocik :)
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lipiec 2013, 23:32   
   Imię: Michał


@rraakkuu trzeba się spotkać, swoją drogą ciekawi mnie ile jest e28 w łodzi, ja widziałem dwie- jedną biała na zachodniej i jedna jakas ciemniejsza po ciemku na górniaku.

@Kucharz mam nadzieję że nie będe go już potrzebował :)

Co do samochodu to byłem w zakładzie zajmującym się regeneracją przekładni kierowniczych, i niestety moijej nie da się już zregenerować, na szczęście kupiłem już u forumowego kolegi Szalika przekładnię, czekam tylko na przesyłkę. Lada moment rekin wróci na drogi:-) na razie prowadzi sie troche niepewnie bo ma ogromne luzy na kierownicy, wiec stoi pod domem
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 27 Lipiec 2013, 23:19   
   Imię: Michał


Na kilińskiego rok temu stały dwie sztuki, teraz stoi już tylko jedna :)
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 00:25   
   Imię: Michał


Po krótkiej przerwie pora na mały update. Obecnie udało mi się wyprostować dane z dowodu, viatoll oraz nowe prawko są już zbędne:) to samo tyczy się mocy silnika zrobiłem w urzędzie tuning z 92 na 95 KW. Wymieniłem też przekładnię kierowniczą na inną używaną, bez regeneracji- efekt? drgania kierownicy całkowicie ustały, jedyne co to maglownica sama w sobie ma jakieś dziwne opory i kierownica przy skręcie nie "wraca". Na szczęście z dnia na dzień mam wrażenie że robi się coraz luźniejsza, jeżeli samo się nie ustatkuje to będe musiał oddać ją do regeneracji.

Nowa kierownica, jakoś mi lepiej leży w dloniach niż stara 3 ramienna:


Uploaded with ImageShack.us

No i małe porządki na zewnątrz auta.

było:


Uploaded with ImageShack.us
jest:


Uploaded with ImageShack.us

było:


Uploaded with ImageShack.us

jest:


Uploaded with ImageShack.us

No i odświeżenie plastików żelem sonax:


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Ulubione zdjęcie mojego rekina:


Uploaded with ImageShack.us

Do zrobienia pod względem mechanicznym pozostaje mi już tylko ABS który dziala do okolo 80 km/h ( czasami 120), i najprawdopodobniej jest to któryś czujnik abs-u bo koronki mam wyczyszczone i nie pordzewiałe, tylko nie wiem jak można sprawdzić taki czujnik. Jezeli chodzi o kwestie kosmetyczne to mam dwa brzydkie miejsca na aucie z ktorymi nie za bardzo wiem co zrobić:


Uploaded with ImageShack.us

oraz:


Uploaded with ImageShack.us

Zastanawiam się też nad zdjęciem/ wymianą dekoru tylko boje się, że odejdzie z lakierem. Nie wiem jak należy do tego podejść żeby bylo najbezpieczniej dla lakieru
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 00:36   
   Imię: Marcin


MutoN napisał/a:
jedyne co to maglownica sama w sobie ma jakieś dziwne opory i kierownica przy skręcie nie "wraca


ktoś srubkę za mocno pewnie skręcił

dobrze działasz!!!
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Piekarz 


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 294
Skąd: Puszcza Biała
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 03:04   
   Imię: Łukasz


MutoN napisał/a:
Zastanawiam się też nad zdjęciem/ wymianą dekoru tylko boje się, że odejdzie z lakierem. Nie wiem jak należy do tego podejść żeby bylo najbezpieczniej dla lakieru


raczej go nie odkleisz. Klei wchodzi w reakcję z lakierem i tak to się trzyma że po odklejeniu nowy lakier niestety
_________________
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 09:49   
   Imię: Michał


@ Kucharz

Dzięki :) niestety te opory w maglownicy nie są spowodowane śrubą regulacji, bo zaraz po włożeniu maglownicy odkręciłem tą śrubę, nie zmieniło się nic oprócz tego że w przeciągu jednego dnia zgubiłem cały płyn z przekładni. Teraz śruba jest dokręcona nic nie cieknie opory chyba troche maleją, mam nadzieję że po prostu przekładnia stała długo i się "rozchodzi". Jak wykonam 3/4 obrotu kierownicą to zaczyna chodzić już bardzo lekko, problem jest tylko przy lekkich skrętach.

A co do dekorów to w sumie się tego spodziewałem, nie pozostaje mi nic innego jak dokupienie dekoru na klapę bagażnika, bo malowania auta nie mam w najbliższych, i chyba nawet trochę dalszych planach.
 
 
     
Adaasko 
Bronzitbeige


Nadwozie: Exx
Model: 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985'
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 172
Skąd: ten swąd?
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 10:47   
   Imię: adaś


świetne auto!! nie rozumiem co ci z klasycznego do niego mieli, dużo do porobienia, ale blachą auto stoi, a tu chyba stoi naprawde nieźle, bardzo fajna bandytka, kierownice to bym tu jednak widzial MT1, te wielkie koła sterowe średnio leżą w dloniach.
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 11:27   
   Imię: Marcin


Adaasko napisał/a:
kierownice to bym tu jednak widzial MT1


jakby co to mam bardzo ładną mt1
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sierpień 2013, 19:24   
   Imię: Michał


No właśnie jeszcze nie jestem przekonany co do mtecha, wszyscy się nim zachwycają ja jakoś zawsze wolałem kierownice 4-ramienne. Na razie kierownica zostaje taka jaka jest, możliwe że w przyszłości, przy okazji innych zmian zmienię ją na mtech.

Trochę przystopowały prace przy bm-ce bo byłem na wakacjach, od ostatniej aktualizacji nabyłem sporo części, które będę sukcesywnie wymieniać ( będzie trochę profanacji ale o tym później ). Ostatnio auto porządnie wysprzątałem znajdując coś takiego:

( Austriackie 10 groszy)


Uploaded with ImageShack.us

No i wymieniłem kliny tylnej szyby, bo stare się pokurczyły i wygladało to tak:



Uploaded with ImageShack.us

a jest tak:


Uploaded with ImageShack.us

To samo muszę zrobić z przednią szybą, ale to nie w tej partii zakupów

i na koniec zdjęcie wyczyszczonego oświetlenia w akcji:


Uploaded with ImageShack.us

Jeżeli chodzi o najbliższe prace, to zamierzam wymienić uszczelkę bagażnika, bo aktualna przecieka i nie mogę doprowadzić bagażnika do porządku. I tutaj moje pytanie oryginalna uszczelka w ASO to 274 zł z wymianą chcą 400zł. Wydaje mi się że warto bo wtedy miałbym gwarancję na usługę i uszczelkę a naczytałem się że nie są one najlepszej jakości i szybko się rozlatują. Znalazlem również w intercars zamiennik Lemfordera ale wycofali go z oferty, oraz uszczelki URO parts na ebay i :

Amazon

Ktoś może ma doświadczenia z uszczelkami URO parts? czy po prostu nie bawić się zamienniki tylko wymienić w ASO i mieć święty spokój z bagażnikiem.
_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 15:34   
   Imię: Michał


Wczoraj w nocy wracając do domu, moja e28 odmowiła posłuszeństwa. Zespół pompy paliwowej filtra paliwa i ... ( nie wiem czego na tym schemacie są tylko dwa elementy) zerwał się z mocowań i uderzył w półoś. Efektem tego było pozostawienie za sobą dwóch sładow z benzyny, no i strata 40 L benzyny. niestety zauważyłem to dopiero jak zaczeło mi brakowac wachy. Dziwiłem sie dlaczego mi przerywa auto mimo że wskażnik pokazuje jeszcze 20L jak zajrzałem pod auto zrozumiałem. Wodospad benzyny pod autem wszytsko wyjasnił

Cały zespół:


Uploaded with ImageShack.us

pękniety wężyk:


Uploaded with ImageShack.us

No i zerwane poduszki:


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Ktos wie czemu element z mojego samochodu rózni się od tego w bmw store?
_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Październik 2013, 22:48   
   Imię: Michał


Pora na mały update bo rekin od dawna jest już na chodzie. Przy okazji wizyty u mechanika wymieniłem filtr paliwa węże paliwowe oraz zregenerowałem przekładnię kierowniczą, bo poprzednia nie nadawała się jednak do jazdy. Teraz auto prowadzi się o wiele lepiej no i zaniknęły jakiekolwiek drgania kierownicy. Zdiagnozowałem również problem ABS-u mianowicie mam rozsadzoną przez rdzę koronkę tylnego koła, także jestem coraz bliżej sprawnego ABS-u :)

Dołozyłem też antenę automatyczną, bo nie chciało mi się ciągle chodzić wysuwać i chować normalną antenę.


Aha no i mam nowe ulubione zdjęcie mojego rekina:


Uploaded with ImageShack.us
_________________

 
 
     
deric 
(Oo==[][]==oO)

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 208
Skąd: PK
Wysłany: 3 Październik 2013, 14:10   
   Imię: Dominik


foty w ruchu sa mega, koniecznie wymien ta kierownice <worek>
 
 
     
Micusek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Październik 2013, 21:49   
   Imię: Mikołaj


Świetne zdjęcie!
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Październik 2013, 22:14   
   Imię: Michał


Cytat:
Świetne zdjęcie!


To zasługa kolegi Nelchael89, on takie cuda robi. A zdjęcie zrobione jest z drugiego e28
_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Listopad 2013, 00:55   
   Imię: Michał


Dawno nic nie pisałem, ale to nie znaczy że nic się nie zmieniło. Bmka miała swoje kaprysy - po tym jak zaserwowałem jej mycie nie mogłem jej odpalić, okazało się że winne są kable zapłonowe, wymieniłem je na nowe semtecha. Następnie zerwała się linka gazu, co oznaczało pierwsze zakupy w ASO :) Podczas długiego postoju w oczekiwaniu na części z ASO postanowiłem wymienić deskę rozdzielczą ( na używkę w świetnym stanie bo moja była popękana) oraz tunel środkowy ( też używany, mój miał dziury po mocowaniu telefonu, radio przykręcone na blachowkręty). Oprócz linki gazu, deski i tunelu kupiłem nową uszczelkę bagażnika ( co mocno nadszarpnęło mój studencki budżet). Aha w ręce wpadła mi jeszcze fabrycznie nowa kierownica 4-ro ramienna.


oto efekty prac:

W trakcie prac:


Uploaded with ImageShack.us

Na gotowo:



Uploaded with ImageShack.us

Przy okazji zakupów na allegro, a bardziej odbioru osobistego poznałem kolejnego pozytywnie zakręconego, właściciela rekina:



Uploaded with ImageShack.us

Jak przez telefon usłyszałem : "na pewno mnie rozpoznasz będę starą beemką" myślałem bardziej o e34 albo e30 niz o e114. Właściciel powiedział mi, że remontuje jeszcze e12.

Uszczelka czeka aż wymyślę czym ją wkleić, a ja czekam na kolejną przesyłkę z BMW autoparts, ponieważ otwierając maskę urwałem dźwignię i uszkodziłem cięgno <masakra>
_________________

 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 3 Listopad 2013, 02:55   
   Imię: Michał


Nie wiedziałem, że e114 można zobaczyć w Łodzi, mam nadzieję, że będzie dane mi ją kiedyś dotknąć, bo uwielbiam ten model :D
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Marzec 2014, 21:48   
   Imię: Michał


Po długim odstępie czasu wreszcie mogę tu coś napisać. E28 wjechało do garażu w listopadzie i dopiero wczoraj z niego wyjechało. Podczas okresowych odpalań silnika w tej przerwie zauważyłem że pod korkiem oleju zbiera się biały osad, w połączeniu z informacją ,że muszę często dolewać płynu chłodniczego diagnoza była jedna - głowica. Trochę mnie to zmartwiło i zdziwiło bo motor trzymał moc i nie grymasił, no ale trudno trzeba się było rozejrzeć za swapem bo to świetna okazja do zmiany motoru na większy, i tak o to stałem się posiadaczem E34 diamantshwarz-metallic z silnikiem openeta (m20b27 /b20) kupiłem to auto z zamiarem wsadzenia go do e28. Zrobiłem w nim remont góry i po miesiącu <masakra> jazdy padł mi dół ( obrócona panewka 4 cylindra) <masakra>
Teraz e34 stoi i czeka na remont silnika (panewki/ pierscienie) po tym remoncie chciałbym żeby silnik trafił do e28 , a moje b20 do e34 ( w serii to było m20b20 z 1989r)

Ale wracając do e28

podczas wizyty u mechanika z e34 pokazałem mu zdjęcie osadu z korka i powiedział mi że to nie jest to słynne w internecie masło tylko osad z wilgoci którą auto zebrało jak stało dłuższy czas, no i że masło powinno być tez na bagnecie a bagnet mam czysty. Pogrzebałem poszukałem i znalazłem uszkodzenie chłodnicy i wyciek co tłumaczy ubywanie płynu, także b20 jest zdrowe winna jest chłodnica :D

Przy samochodzie zrobiłem dużo we wnętrzu ( ale o tym później jak zrobię fotki). Z zewnątrz wleciało nowe koło,emblemat przedni, odświeżenie lamp i nowa uszczelka bagażnika, którą zdążyłem już przetestować:D Ponadto nałożyłem na nadkola i progi wosk który ma go chronić przed korozją.

Koła to repliki alpin 17" et20 rozmiar opon 235/45/17 i chyba jest za szeroko na przód bo między kolumną a oponą jest ok 2mm ale nie zauważyłem żeby coś tarło

Poniżej fotki auta na nowym kole:




tak podsumowując - rok temu nie miałem żadnego samochodu teraz mam 2x520i diamantshwarz :D

Chciałem też bardzo podziękować Kamilowi, do którego wielokrotnie dzwoniłem pytając o różne techniczne rzeczy - i zawsze dostałem fachową odpowiedź - dzięki!
_________________

 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 774
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 23 Marzec 2014, 22:42   
   Imię: Dominik


Muton, z przykrością muszę stwierdzić, że zupełnie nie trafiłeś w koło <masakra>
Ta felga jest za płaska do e28 i to auto w ogóle nie wygląda na tych "replikach"...
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 23 Marzec 2014, 22:54   
   Imię: Marcin


źle nie jest, ale dupy nie urywa
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 423
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Marzec 2014, 00:48   
   Imię: Michał


Hmm... Dominique powiem szczerze że dopiero po twoim poście zauważyłem, że oryginalne alpiny mają głębszy rant. Mi felgi bardzo się podobają, jasne że oryginalne alpiny byłyby lepsze ale to trochę inna półka cenowa :)
_________________

 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1432
Skąd: Toruń
Wysłany: 24 Marzec 2014, 02:20   
   Imię: Rafał


Nie przejmuj się, jak na szczupły budżet studenta to felgi konkret, mi tam się podobają nawet repliki :) Nie jest to BBS rc ale zawsze coś większego niż 15 i z klasycznym wzorem :)
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.118 sekundy. Zapytań do SQL: 11