E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] Edition Diamantschwarz metallic
Autor Wiadomość
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 24 Marzec 2014, 07:53   
   Imię: Łukasz


Nowa uszczelka bagażnika? kupiona jako nowa czy używana, bo ktoś kiedyś poruszył temat braku uszczelek w magazynach BMW.
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Marzec 2014, 19:37   
   Imię: Michał


Uszczelka fabrycznie Nowa z ASO, wkleiłem ją samemu. Oryginalne uszczelki podobno się skończyły i BMW odmówiło nowa partię, podobno te aktualne są gorszej jakości i się rozklejają. Ja byłem zmuszony do zmiany, bo miałem w bagażniku ciągle mokry dywanik. Zobaczymy jak z jakością tej uszczelki, nq pierwszy rzut okq wygląda ok
_________________

 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 258
Skąd: małopolska
Wysłany: 24 Marzec 2014, 21:24   
   Imię: daniel


a cenowo jak to wygląda?
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:24   
   Imię: Marcin


MutoN napisał/a:
Oryginalne uszczelki podobno się skończyły i BMW odmówiło nowa partię, podobno te aktualne są gorszej jakości i się rozklejają.


chodzi o łączenie na rogach wnęki, z czasem się rozłazi

ponoc ostatnią oryginalną ja z USA sciągałem :)
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Marzec 2014, 23:11   
   Imię: Michał


DanielS2 :
2 element na schemacie ogólnie około 300zł

Kucharz :

zazdroszcze, w ogóle z tego co pamiętam w Twoim temacie to jakoś miałeś super zapakowaną z jakimś płynem czy coś takiego żeby się nie zniszczyła :D . Moja uszczelka była w zwykłej folii posypana talkiem - generalnie wyglądała jakby miała z 30 lat.
_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 02:35   
   Imię: Michał


Rekin od wyjechania z garażu zrobił już prawie 400 km. Mimo wymiany wszystkich drążków kierowniczych z oryginalnych wyhuśtanych BMW na Monroe + wspornik Meyle, ustawienia geometrii laserowo, wyważenia kół,( plus zeszłoroczne naprawy wahacze dół, łączniki stabilizatora, regeneracja przekładni) Dalej mam lekkie drgania na kierownicy w okolicy 90km/h <krzyczy> Zostały mi tylko do wymiany górne wahacze ( myślę o meyle HD) i kończą mi się pomysły co może być nie tak. Łożyska? amortyzatory? może coś w tylnym zawieszeniu?

Podczas długiego postoju w garażu udało mi się doposażyć, bmw w części które kupiłem w ASO i parę wodotrysków:P Oprócz tego zrobiłem regenerację przednich lamp i zegarów, wymieniłem akumlator na Bosch s4

Wleciała kierownica MT1 z nową skórą, OBC 2

Lusterko MT elektryczny szyber i check ( niepodłączony)


Oprócz tego wleciało wnętrze w czarnej skórze z podgrzewanymi sportami e30 i boczkami skórzanymi M30, niestety sporty nie są w idealnym stanie, czeka mnie przy niej trochę roboty, dokładne zdjecia wrzucę poźniej.

Tak auto wyglądało po ponad 4 miesiacach w garażu:


A tak teraz:
_________________

 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 09:00   
   Imię: Kamil


a który pedał wymieniasz? ten ładny? czy ten brzydki?
<cwaniak>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 00:20   
   Imię: Michał


Kamil napisał/a:
a który pedał wymieniasz? ten ładny? czy ten brzydki?
<cwaniak>


Wszystkie były brzydkie i jakieś takie rozhyziane, oczywiście doszły jeszcze zawleczki zatyczki bolce itp. przy pedałach brakuje mi tylko na dzień dzisiejszy tylko sprężyny wyciskowej sprzęgła


Przypomniałem sobie, bo robiłem to już jakiś czas temu, na wszystkie drzwi, pod blendę szyberdachu i pod tylna kanapę położyłem wygłuszenie STP silver, niestety wygłuszenie a raczej jego grubość, zweryfikowało niektóre spinki boczków i mam te boczki do poprawy trochę, ale powiem szczerze że słychać różnicę przed i po wygłuszeniu.
_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 10:10   
   Imię: Michał


Mały update poi świętach, w piątek auto było u forumowego kolegi soll'a na dokładnym myciu i nałożeniu politury, i błyszczało się na święta jak nowe:D

Niestety nie dla wszystkich święta były szczęśliwe i spokojne ...

... oto co zastałem po wyjściu z domu w niedzielę:

windows screen capture

print screen windows 7

print screen windows 7

Prawdopodobnie nie byłem jedynym którego to auto trafiło tej nocy, na szczęscie auto było ubezpieczone, a Policja znalazła sprawcę. Auto stoi teraz w ASO i czeka na oględziny, obawiam się jednak że będzie szkoda całkowia. Ktoś przerabiał temat walki z ubezpieczycielem o wycenę rynkowej wartości auta , a nie według eurotaxu gdzie wartość będzie pewnie 1000 zł? Możecie coś poradzić?
_________________

 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 11:25   
   Imię: Dominik


Dużo zależy jak bardzo masz uszkodzone auto i gdzie jest ubezpieczony sprawca. Latem ktoś uszkodził moje auto, sprawca został namierzony, ubezpieczony był w PZU. Gdy przyjechał rzeczoznawca na oględziny, to na spokojnie z nim porozmawiałem, żeby nie brał wartości auta z eurotaxu, gdzie pewnie e30 z 87 jest wyceniana na 1200 zł, po czym sam przyznał, że w przypadku starych, zadbanych aut należy do każdego podchodzić indywidualnie, a nie przy użyciu tabeli eurotaxu;)nie wiem, czy moja gadka cokolwiek dała, a może PZU jest rzetelnym ubezpieczycielem, ale 2 dni później dostałem wycenę szkody na 1800 zł. Naturalnie wystarczyło to na opłacenie blacharza/lakiernika.
Życzę Tobie podobnego rozwoju akcji, bo szkoda rekina i warto byłoby go wyremontować jak należy.
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 11:37   
   Imię: Rafał


Zw starymi autkami jest ten plus, że często nie ma ich już w tabelkach. Jeżeli wyliczą Ci wartość na podstawie np e34 (w moim wypadku tak było w allianz), Możesz spokojnie się odwołać, na podstawie braku umiejętności wyceny klasycznych pojazdów. W odwołaniu możesz dorzucić linki do ogłoszeń sprzedaży takich samochodów i nie zapomnij wziąć sobie z wypożyczalni auta zastępczego do czasu likwidacji szkody. Jest sporo takich firm, które nie wezmą od Ciebie ani grosza, ale musisz podpisać im kwit, że TU wpłaci kase za auto zastępcze na ich konto :)
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Nelchael89 

Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2.4 td
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 15:46   
   Imię: Borys


:( wyobrażam sobie tylko co przechodziłeś jak wyszedłeś to zobaczyć... koleś porzucił auto i uciekł?
_________________
Live fast, die young and leave a good looking corpse.

'87 E28 524td Lachssilber metallic
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Kwiecień 2014, 01:11   
   Imię: Michał


Samochód, nie jest poważnie uszkodzony:
-wgniecione tylne drzwi
-porysowane przednie
- uszodzona guma zderzaka tyl
- porysowany błotnik
- uszkodzona felga

Także na pewno będe go ratował, nieważne co powie na to PZU.
Sprawca uciekł z miejsca wypadku, ale został znaleziony a jego samochód jest ubezpieczony w link4, jutro będą przeprowadzone oględziny, więc będe wiedział co i jak dalej z autem.

A jako auto zastępcze dostałem "3" F30 <oko>
_________________

 
 
     
Nelchael89 

Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2.4 td
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Kwiecień 2014, 07:37   
   Imię: Borys


no to trzymam kciuki za udaną naprawę! dobrze że się nie rozstaniesz z e28... no i miłej zabawy z f30 :D (jaki silnik?)
_________________
Live fast, die young and leave a good looking corpse.

'87 E28 524td Lachssilber metallic
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 00:38   
   Imię: Michał


Tak auto wygląda po "strzale"


PZU jakoś bardzo mnie nie skrzywdziło jeżeli chodzi o wycenę auta, natomiast nie chce uznać mi uszkodzenia listwy tylnej zderzaka i porysowanego tylnego blotnika, napisałem już odwołanie zobaczymy jak to się potoczy. A ja w tym czasie kompletuje części do naprawy. W piątek auto pojechało na wyciągnięcie m20b20 z pod maski... <hyhy>
_________________

 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 08:15   
   Imię: Maciej


I co wchodzi po nim? :P
_________________
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 11:44   
   Imię: Rafał


Co się dzieje, wszyscy zmieniają b20 na większe silniki już nikt nie kocha tego rasowego dźwięku nieodzwierciedlającego osiągów? :P
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 17:42   
   Imię: Michał


Kargul1005 napisał/a:
Kupię wał korbowy i korbowody z m20b23 e30
Jak w tytule stan minimum bardzo dobry cena rozsądna :)


Czyżbyś też zwątpił w b20? :D Dobrze kombinujesz, a nie lepiej coś z m50?

M20 to świetne silniki, naprawdę ale b20 to była podstawowa jednostka stworzona tylko dla dźwięku 6 garów, i co z tego że mam świetny dźwięk jak ostatnio wyprzedziło mnie jakieś daewoo a na stacji płacę jakbym miał spore v8:) Z resztą moje b20 dalej będę użytkował, tylko w e34 z podtlenkiem. A co w e28 czas pokaże...
_________________

 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 21:16   
   Imię: Rafał


W moim przypadku to taki luźny pomysł, jak kupię wał to niekoniecznie muszę go zakładać do e28. W tym aucie nie zależy mi jakoś szczególnie na osiągach bardziej interesuje mnie czy się da trochę odmulić m20 tanim i dobrym sposobem, bez kombinowania z etą i swapem :P Chciałbym kupić jakąś e30 do jazdy na co dzień więc możliwe, że tam bym się bawił i testował nowe technologie :P Mam kilka pomysłów na m20 a chciałbym mieć jakiś pojazd testowy rekina szkoda :)
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Lipiec 2014, 01:42   
   Imię: Michał


Mały update :D czyli naprawa i lakierowanie wgniecionych drzwi, czyli likwidacja szkody:











Pod koniec miesiaca powinien opuscic lakiernię, no bo ile może zająć malowanie drzwi:P potem wkładanie nowego serca...
_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sierpień 2014, 14:28   
   Imię: Michał












_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Luty 2015, 18:15   
   Imię: Michał


Dawno nie było update'u w moim temacie. Wczoraj odebrałem auto od lakiernika :D i od razu zawiozłem do mechanika na wsadzenie silnika. Auto jest jeszcze przed ostatnią polerką i kosmetyką, nie jest jeszcze kompletne ale to będzie zrobione jak będzie już silnik.










Ponadto zanabyłem zawieszenie do rekina, na przód Decarbon na szerokim tłoczysku, na tył Koni sport z regulacją twardości, wszystko będzie żłożone na sprężynach MTS
_________________

 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Luty 2015, 19:29   
   Imię: Karol


A jak sprawa silnika? Już coś na oku? :)
_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Luty 2015, 22:53   
   Imię: Michał


Mam już silnik, niestety w częściach, ale jestem dobrej myśli <oko> Będzie to m20 a raczej moja wariacja na temat m20 bo jest tam sporo części z innych silników:

- blok m20b27 SETA
- wał m21d24
- korby m52b28
- tłoki m73b54
- pompa oleju m21d24

głowica kompletna z m20b20 (731)

dolot z m20b25
wtryski m30b30
barany m20 z xpipem

Wszystko oczywiście po Bożemu poskładane -pełen szlif nowe panewki nowe pierścienie, wszystkie uszczelniacze, prowadnice w głowicy zawory itp.
Czekam na uszczelkę głowicy która musi być customowa metalowa i jak odpali to powinien jakoś jeździć...
_________________

 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Luty 2015, 00:32   
   Imię: Maciek


Sterownik od czego będzie?
_________________
Черный Bymep
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Luty 2015, 08:12   
   Imię: Michał


Na razie martwię się uszczelką pod głowicę, i czy silnik w ogóle odpali... A sterownik początkowo będę dobierał metodą prób i błędów mam m20b20, b25 z chipsem i m30b35. Mam tez przeplywke od m52b28, to tak na początek. Nie mam teraz kasy za bardzo na auto :( bo by od razu wleciał ecu majster. Ale taki mam plan docelowy ecu master + itb lub ecu master+ kompresor, zależy jak gruba będzie uszczelka, bo na razie tłoki wystają ok1mm ponad blok
_________________

 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Luty 2015, 08:21   
   Imię: Maciek


Przy takich mocach pomyśl nad ceramizowaniem tłoków.
Zwłaszcza gdyby przyszło Ci je frezować ;-)
_________________
Черный Bymep
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Luty 2015, 18:48   
   Imię: Michał


No już trochę za późno, bo dół poskładany. Nie slyszalem o tym wcześniej bo bym pewnie to zrobił😃 Mocy mam nadzieję, że trochę będzie,ale mialem to na uwadze budując ten silnik bo blok wytrzyma rozwiert do 87mm, wał z m21 jest kuty, korbowody z m52 kute, tłoki z m73 są czymś fabrycznie powlekane/wzmocnione i maja dużo grubsze denka od tych z m20/50 natomiast pierścienie- azotowane.

Także jakiś zapas wytrzymałości jest :D
_________________

 
 
     
Bambus 


Nadwozie: Exx
Model: e30 335 i e28
Silnik: M30B35 i M20B20
Rok produkcji: 1988 i 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 101
Skąd: Kutno
Wysłany: 25 Luty 2015, 09:42   
   Imię: Robert


Jaka pojemność silnika wyjdzie z tego zestawu?
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Luty 2015, 16:35   
   Imię: Michał


Eta ma seryjnie 2693 cm^3 po moich modach doszło niewiele bo wychodzi bodajże 2757 cm^3 czyli bedzie m20b28 :)
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,061 sekundy. Zapytań do SQL: 11