E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E12 520] - Nowy nabytek
Autor Wiadomość
misza 

Nadwozie: Exx
Model: e30 touring
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 90
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 152
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 17 Marzec 2013, 09:57   
   Imię: Michał


Nie jest tak źle jak się wydawało na początku. Chyba najgorsza jest kwestia drzwi bo wygląda że wszystkie są mocno zjedzone?
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 17 Marzec 2013, 11:09   
   Imię: Dawid


misza napisał/a:
Nie jest tak źle jak się wydawało na początku. Chyba najgorsza jest kwestia drzwi bo wygląda że wszystkie są mocno zjedzone?


Co do drzwi to przód prawe i tył lewe są najbardziej, ale wszystko do zrobienia : <oczko>
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 16 Kwiecień 2013, 21:09   
   Imię: Dawid


pogoda dopisuje, czas na ruszenie roboty, bawarka przeżyła mycie silnika, później będzie dokładniej zastanawiam się czy wgl go ruszać ale to w planach,
postawilismy ją na ramę lepiej będzie przy niej operować, czas na duży rozwój

Kilka fotek reszta jak zawsze w GALERIA PICASSA







 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 27 Maj 2013, 20:52   
   Imię: Dawid


Otóż żeby nie było że siedzę na tyłku i nic się nie rusza, wziąłem się ostro za robotę, przez ostatnie dni wychodzę czarny a to dopiero początek,
szykowanie do spawania, konserwacji dołu.

nie długo wyleci silnik, przednie zawieszenie i tylny most polecą w kolor czarny, dół w konserwę itd.


Kilka fotek reszta jak zawsze w GALERIA PICASSA








 
 
     
Piekarz 


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 294
Skąd: Puszcza Biała
Wysłany: 27 Maj 2013, 23:37   
   Imię: Łukasz


Zazdroszczę warunków pracy - sama przyjemność w takim warsztacie :)

Od samego początku ciekawy byłem co z niej będzie i zapowiada się że jednak będzie :) Dobrze bo mało tych E12 jest a to piękny model <czapka>
_________________
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 472
Skąd: Anglia
Wysłany: 28 Maj 2013, 09:56   
   Imię: Adam


Do przodu, do przodu konkretnie widze bedzie.

Mimo, ze masz ja na ramie, polecam wstawic rozpurke na tylnich kielichach.
Przy wycinaniu w tych miejscach, bez asekuracji moze Ci sie tyl rozjechac :/
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 28 Maj 2013, 12:41   
   Imię: Dawid


drugi kielich jest caly, a ten dołem trzyma wiem że może się zgiąć ale nie powinna, mimo tego będe wstawial rozpurkę na kielichy z przodu i z tyłu, by się zabezpieczyć w przyszłości.

Co do przedniej to wiadomo przykręcana z góry na kielich, a co do tylniej widziałem pomysły że była wspawana poprzeka, wzmocnienia na trwałe, ale chyba zostanę również przy przykręcanej na tyle.
 
 
     
misza 

Nadwozie: Exx
Model: e30 touring
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 90
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 152
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 28 Maj 2013, 17:18   
   Imię: Michał


Spodziewałem się że będzie gorzej. Widać że lipy nie będzie przy remoncie.
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 31 Maj 2013, 17:54   
   Imię: Dawid


Progresu ciąg dalszy, jedziemy na grubo.
Wyleciał cały silnik ze skrzynią, ze tak powiem ciezko bylo ale dali rade my :D
Wyleciały przednie sanki, zawieszenie , tylny most również.
Wszystko na zewnatrz.
Dalej juz tylko skrobanie szlif pod czarny "baranek" antykorozyjny, oraz spawanie,
malowanie zawieszenia w czarny połysk, odświeżenie silnika itd.
Reszta zabawek czeka odłożona i lecimy dalej :D


Oto fotki :d RESZTA -> GALERIA PICASSA












I mój wałek zrobiony na szybko i zapodkładowany, czeka na czarny połysk :) )

 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 31 Maj 2013, 20:41   
   Imię: Marcin


ładnie, ładnie
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 2 Czerwiec 2013, 11:29   
   Imię: Dawid


Czy ktoś może podać jakie oleje lejecie, które są najlepsze ?
Olej do skrzyni, silnika, wspomaganie oraz tylny most ?
Chyba że o czymś zapomniałem to proszę o podanie :)
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 19:46   
   Imię: Dawid


W sam naprawiam znalazłem takie oznaczenia :

Olej silnikowy 4,75 L CASTROL GTX – API SF/CC , SAE 15W40

Ciecz chłodząca 12,0 L ??

Skrzynia biegów CASTROL EP 80 – GL 4, SAE 80 oznaczenie Mil-L-2105-A lub API – GL4

Przekładnia tylna : 2x pierścień uszczelniający wielkość A22x27, Hipoidalny olej przekładniowy SAE 90 1,7 L

Płyn hamulcowy : oznaczenie DOT 3 lub DOT 4

Wspomaganie : Olej ATF (AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID ) oznaczony DEXRON lub DEXRON II


Jakimi je zastępujecie i jakie będą najlepsze ?
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 5 Czerwiec 2013, 23:10   
   Imię: Dawid


Dalszy progres, zaczęło się spawanie i konserwacja,wyleciała również przednia szyba ( w końcu ) , jutro dalej spawamy kielich okazało się ze po drugiej stronie również kawaeczek podłogi będzie wymieniane..
Po spawaniu konserwujemy i po kolei montuje zawieszenie jak tylko bedzie pomalowane :)






 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 20:16   
   Imię: Dawid


kolejny dzien i jakiś progres jest, tylny most w połysku i zaczynam już "kolorować zawieszenie" nie długo zabezpieczenie spodu auta i mozna bedzie składac kilka fotek





zawitał również kompletny tłumik :)

 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 21:01   
   Imię: Bartek


No pięknie idzie <tanczy>

Co do płynów:

- olej do skrzyni bezwzględnie GL-4, bo lanie innego może uszkodzić synchronizatory. Chyba, że masz nalepkę na skrzyni jaki olej ma być wlany, bo do manuanlów był lany także ATF. Jak nie masz to lej śmiało jakiś olej 75W90 z normą GL-4 i będzie dobrze <ok>

- w dyferencjale powinien być GL-5. Ja u siebie mam zalany 75W90 GL-5 valvoline durablend i jest wszystko w porządku <czapka>

- płyn hamulcowy lej DOT 4 ATE <ok>

- co do cieczy chłodzącej gdzieś kiedyś wyczytałem, że silniki M20 powinny jeździć na płynie w technologii IAT, czyli oparty na krzemianach. Płyny te zazwyczaj są niebieskie bądź zielone, czerwone to płyny w technologii OAT, mogą powodować nie dogrzewanie silnika z powodu większej pojemności cieplnej płynów.
IAT jest na krzemianach i wymienia się go co dwa lata a te płyny OAT wymienia się co 4-5 lat. Ja ostatnio wymieniałem u siebie i kupiłem na alledrogo płyn Polskiego producenta w kolorze niebieskim, koncentrat i wszystko dobrze. Wcześniej jeździłem na jakimś od Havoline, ale nie pamiętam jakim.

- wspomaganie jakiś ATF i będzie ok.
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 00:16   
   Imię: Michał


Pięknie idzie! Wyrośnie z tego zdrowa E12stka :D
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 14 Czerwiec 2013, 19:06   
   Imię: Dawid


Lecimy na ostro, od spodu zakonserwowana,
przewody paliwowe i hamulcowe od razu w połysk, wleciał tylny most na swoje miejsce,
miejscami bedzie jeszcze mocniej zakonserwowana, tylny bagażnik też się doczekał, kielich wykończony i wszystko zapodkładowane antykorozyjnym :D
pa tylny do kreski progi, pas dolny, w delikatny baranek i w kolor.
Nadkola również w kolor,

Kilka fotek :)


















 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 15 Czerwiec 2013, 07:46   
   Imię: Dominik


Podoba mi sie taka renowacja <czapka> Będzie ładne E12 po skończeniu wszystkich prac <oko>
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 00:26   
   Imię: Dawid


<czapka> malujemy dalej, szykujemy wszystko, oto co z dzisiaj, wyczyszczone cale sanie przednie, bębny oraz sprężyny, pomalowane w połysk, do wymiany oba amortyzatory przód (wylane) ;/ i dwa stabilizatory drążka w przednich saniach..











 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 22:58   
   Imię: Dawid


Troszkę było przerwy ale nie ma co czekać, dalej czyszczę itd.
Zamówiona większość części, kable zapłonowe, tarcze przód, szczęki tył, rozrząd, amortyzatory przód, klosze kierunków, łaczniki stabilizatorów przód, świece,linka gazu,filtry oleju, powietrza,podpora wału, Wszystkie oleje jakie potrzebne,
czekam na części a w tym czasie przygotowuje komorę przednią i bagażnik do lakierowania, oraz doły w kolor.

silnik wyczyszczony płynami, reszta części w czarny połysk.

kilka fotek.







 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 22:59   
   Imię: Marcin


progres solidny
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 01:05   
   Imię: Dawid


pas przedni wyczyszczony i zapodkładowany antykorozyjnym.
Kiliszek po szlifach również, oraz podszybie,

taka rada dla tych co mają jeszcze całe te dolne rogi w podszybiu, rozbierzcie wnęke z dmuchawą i wycieraczkami, wyciągcie gąbke z rogów, nie wiem czy jest to robione taśmowo ale radze to wyciagnac, gąbka gnije i nasiąka wodą co za tym idzie = rdza.


Progi w czarny baranek, tylny pas również.
Jutro w kolor bagażnik, progi oraz tylne nadkola <hyhy>




 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 6 Lipiec 2013, 16:43   
   Imię: Dawid


Żeby nie było że się nic nie dzieję, wrzucilem amorki na tył, niedługo wjadą nowe szczęki hamulcowe i skręce bębny.
Przód jest wyspawany, błotniki naprawione, więcej fotek wrzuce w PN.
Przygotowujemy do malowania przednią komorę, będzie już szedł progres, wszystkie części są na miejscu razem z nowymi wkładami amortyzatorów na przodzie. <czapka>

 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 8 Lipiec 2013, 23:02   
   Imię: Dawid


jutro juz w kolor komora i bagażnik, na reszte również kolor, poźniej matowanie i kolejne warstwy koloru na na cacy <spiewa> ,
foto:


Anten z tyłu już nie będzie, wyląduje z przodu














I jednak z błotników coś wyszło :) )







 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2748
Skąd: Wyszków
Wysłany: 9 Lipiec 2013, 08:50   
   Imię: Bodży


Pierwsza prędkość kosmiczna z tym remontem. Trzymam kciuki,jak tak dalej pójdzie to na zlot zdążysz. :D
_________________
BMW M535i 1980
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 10 Lipiec 2013, 14:56   
   Imię: Dawid


I jest pomalowana juz od wczoraj, schnie i czeka na wrzucenie bebechów, jeszcze ostatnie dociągniecia przy silniku itd.
Położony akryl w innym kolorze na budzie i tak bedzie jeszcze delikatnei zmywany i dopiero kładziona druga warstwa już konkretnego koloru.
Komora silnika przygotowana, bagaznik również choć do poprawki delikatnej. Oto foty









 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 10 Lipiec 2013, 22:30   
   Imię: Marcin


u innych to szybko jakos prace idą :)
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 09:34   
   Imię: Maciek


też bym mojej babci zaoferował taki tjuning nadwozia... <spiewa>
_________________
Черный Bymep
 
 
     
dawid 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 137
Skąd: Żary
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 09:42   
   Imię: Dawid


Chłopaki potrzebuje pilnie waszej pomocy...przez moje roztargnienie odlaczylem kable od kopułki... potrzebuje kolejnosc kabli..zdjecie kopulki z gory i oznaczenie...

Silnik m20b20 6 cylindrow..


EDIT : znalazłem w ksiazce 1-5-3-6-2-4
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 10:41   
   Imię: Kamil


panie kochany,
Pan to z robota lecisz jak burza!!!

SZACUN!!!! tak trzymać <uklon> <uklon> <uklon>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,044 sekundy. Zapytań do SQL: 11