E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 528i] Moja E28
Autor Wiadomość
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 10:23   [E28 528i] Moja E28
   Imię: Paweł


Od pewnego czasu jestem posiadaczem tej oto E28 ;) Jest w niej duuużo do roboty, szczególnie od strony blacharskiej. Mam jak narazie tylko jedno zdjęcie wykonane po zakupie, obecnie trochę gorzej wygląda, bo miałem małą kolizję <worek> Ale tragedii nie ma na szczęście. Zamierzam ją powoli doprowadzać do porządku i na bieżąco będę starał się to relacjonować. Na chwile obecną auto jest jako tako sprawne i jeździ, aczkolwiek ma swoje kaprysy. Ma instalacje LPG co pogarsza pracę silnika, na benzynie "kuleje", narazie niestety nie jestem w stanie zrezygnować z tej instalacji, ale zamierzam zainstalować mieszalnik BLOS by polepszyć kulturę pracy. Poza tym wydaję mi się, że uszczelniacze w głowicy są do wymiany, ogólnie całą górę chętnie bym wyremontował, trochę kopci na zimnym i pożera olej, w dodatku uważam, że silnik nie ma tyle mocy ile mieć powinien (choć i tak obecnie nie ma amatorki na drodze :D ). Podobno były wymieniane panewki na wale korbowym, miska olejowa niby wyczyszczona, więc może i tak było. Na wiosnę i tak muszę wyjąć silnik, żeby nieco połatać komorę silnikową, głównie okolicę kielichów i przegrodę. Poza tym straszna tragedia jest z prawym progiem... Dziura po całej długości wzdłuż zagięcia przy podłodze... Ale mam nadzieje, że do uratowania. Prawe drzwi przednie również są do wymiany, bo są już za bardzo przeżarte. Środek samochodu bez tragedii, ale przednie fotele są strasznie powykrzywiane... Fotel kierowcy pęknięty i jeździ się "na kozaka", a ja tego nie lubię, wolę normalną, prawidłową pozycję za kierownicą. I tutaj moje pytanie - czy stelaż fotela i sprężyny od E30 będą pasowały do E28? Jak patrzyłem na zdjęciach to fotele te są podobnej, jeśli nie identycznej budowy. Hmm co tu więcej dodać nie wiem, z czasem będę pisał jak tam postępy, wstawię więcej zdjęć ;) Aha ktoś może się mniej więcej orientuje co to za odcień lakieru?
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 11:43   
   Imię: Damian


JohnDelorean napisał/a:
Ma instalacje LPG co pogarsza pracę silnika, na benzynie "kuleje", narazie niestety nie jestem w stanie zrezygnować z tej instalacji, ale zamierzam zainstalować mieszalnik BLOS by polepszyć kulturę pracy.


By polepszyć kulturę trzeba gaz wywalić <oko>

Więcej zdjęć daj, bo z tego jednego trudno cokolwiek ocenić.
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 12:01   
   Imię: Paweł


Ano wiem, że trzeba ;) Na chwile obecną niestety jest to nierealne, dlatego trzeba kombinować, bez tego ciężko coś osiągnąć w tym kraju :D Dzisiaj porobię więcej zdjęć i zamieszczę je ;)
 
 
     
Adaasko 
Bronzitbeige


Nadwozie: Exx
Model: 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985'
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 174
Skąd: ten swąd?
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 12:44   
   Imię: adaś


działaj ostro z blacharką, póki jest na to czas...
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 15:54   
   Imię: Paweł


http://www.iparts.pl/czes...78-0055012.html
czy ten prog jest dobrej jako
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 15:55   
   Imię: Paweł


http://www.iparts.pl/czes...78-0055012.html
czy ten próg jest dobrej jakości? czy może polecacie coś innego?
 
 
     
zaloch 


Nadwozie: E28
Model: 520i Edition
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 56
Skąd: Chełmża-Toruń
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 23:47   
   Imię: Łukasz


Jeśli chodzi o części blacharskie to najwyższa półka wśród zamienników <oczko>
 
 
     
Kudeł 
Kudeł

Nadwozie: E12
Model: 528 K.H.Langenberg
Silnik: M30B28
Rok produkcji: któż to wie :D
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 456
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 00:55   
   Imię: Mariusz


Po co ci stelaż od E30? Tutaj znajdziesz pewnie dziesiątki foteli w dobrej cenie i sobie przełożysz a nie na dzień dobry wstawiasz stelaż od czego innego <spiewa>
_________________
Domy z bala, szkieletowe, letniskowe, całoroczne, hale stalowe. Montaż w całym kraju.
501-256-186 Mariusz

E12 528 K.H.Langenberg
E24 635 CS1 84'
E38 728 96'
Warszawa M20
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 08:03   
   Imię: Paweł


Chodzi o to, że wydaje mi się, że fotele w E30 są takie same :D Chodzi mi o sam stelaż dolnej części siedzenia, oparcie jest ok.
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 08:08   
   Imię: Paweł


zaloch napisał/a:
Jeśli chodzi o części blacharskie to najwyższa półka wśród zamienników

Czyli w miarę opłaca się brać? Niby ten próg będzie konserwowany po naprawie, tylko kwestia teraz czy ten zamiennik jest w miarę dobrej jakości, bo cena bardzo przystępna, aż dziwne.
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 18:34   
   Imię: Filip


JohnDelorean napisał/a:
Aha ktoś może się mniej więcej orientuje co to za odcień lakieru?


Ultra rzadki delphin <mina>
_________________

 
 
     
luther 
buffalo leather fan


Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 20:14   
   Imię: Kamil


Filip0 napisał/a:

Ultra rzadki delphin <mina>

Masakra jest z tym delifnem. We Wrocku są 4 E24 CS1 w tym kolorze <masakra>
_________________
Pozdrawiam,
Kamil

1986 635CSiA
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 20:23   
   Imię: Filip


Ale tylko jedna z buffalo <oko>
_________________

 
 
     
luther 
buffalo leather fan


Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 20:36   
   Imię: Kamil


Filip0 napisał/a:
Ale tylko jedna z buffalo <oko>

No Filip, masz plusa :D
_________________
Pozdrawiam,
Kamil

1986 635CSiA
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 21 Grudzień 2012, 09:52   
   Imię: Paweł


Filip0 napisał/a:
Ultra rzadki delphin

Ciężko będzie go dobrać?
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Grudzień 2012, 10:02   
   Imię: Patryk


JohnDelorean napisał/a:
Filip0 napisał/a:
Ultra rzadki delphin

Ciężko będzie go dobrać?

Filip sobie żartował <oko>
Delphin, to jeden z najczęstszych kolorów na E28.
Tylko wiadomo, że każdy kolor miał kilka odcieni, więc jak będziesz kupował, to weź ze sobą np. klapkę wlewu paliwa, czy inny element, bo na podstawie samego nr lakieru, to potem na bank będzie się odróżniał.
_________________
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 09:53   
   Imię: Paweł


Witam ;) Dodaje kilka zdjęć, niestety nie mam dobrej cyfrówki.





Przód auta psuje wszystko <siniak> Ale są ważniejsze sprawy do zrobienia.
Miałem od razu po nowym roku zacząć ostro działać z blachą, ale wyliczyli mi 2600 zl składki za OC, więc mnie to nieco opóźni <sciana> Ogólnie auto nadal jeździ i ma się bez zmian - ciągnie olej, nie chodzi idealnie przez LPG. Boli mnie to, muszę jak najszybciej się zorganizować i zacząć ostro działać. Ogólnie kumpel naprowadził mnie ostatnio na jeden problem w instalacji LPG - prawdopodobnie reduktor jest do 130 KM.... Ma masakryczną dziurę w obrotach, ale odziwo tylko 2 razy w ciągu 4000 km strzeliła na gazie. Może to przez to że jest tak ograniczona na gazie przez ten mały reduktor, bo poprzedni właściciel chwalił mi się, że tą BMW lpg-majster tak zrobił, że nie ma opcji żeby strzelała (mi oczywiście strzeliła ale podejrzewam że mam cięższą nogę :D ). Chcę założyć reduktor do 250 KM oraz mieszalnik BLOS, myślę że dzięki temu uzyskam efekt, który będzie mnie na chwilę obecną satysfakcjonował.
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 13:16   
   Imię: Maciek


a nie masz jakiego dziadka żeby zbić to OC? bo kasa taka jak za blacharza i pół lakiernika Ciebie wynosi...
_________________
Черный Bymep
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 13:24   
   Imię: Patryk


JohnDelorean napisał/a:
ale wyliczyli mi 2600 zl składki za OC,

<szok> <szok> <szok>
Ty w PZU byłeś, czy co??????
No bez jaj, weź poszukaj jeszcze dobrze, zadzwoń do Link4, Liberty itd., bo tauzena, to musisz z tego urwać co najmniej ;)
_________________
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 13:48   
   Imię: Wojtek


jak sie nie ma znizek, wiek do 25 lat i m30 to nie wiem czy sie cos wiecej da samemu wywalczyc, bez współwłasciciela ciezko bedzie chyba :/
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 21:43   
   Imię: Łukasz


https://www.youcandrive.pl/direct/home.seam
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 09:53   
   Imię: Paweł


Ubezpieczenie w MTU, poprzedni właściciel w bola poleciał, jak ją kupowałem mówił, że ubezpieczenie na rok (09.2012-09.2013), a okazało się teraz, że jedną z czterech rat tylko zapłacił, a ja głupi nie wymówiłem, bo mówię dużo czasu mam jak na na rok ubezpieczenie <worek> I w grudniu skończyła się rata i wszystko przyszło już na mnie, bo na mnie umowa, nie wiem czy teraz da rade napisać umowę darowizny na ojca i na niego zarejestrować (auto jeszcze nie przerejestrowane). Boje się, że jak go przerejestruje na ojca, który ma pełne zniżki, to ja osobiście i tak i tak będę musiał płacić... Nie wiem w sumie, miałem już dużo pojazdów (w większości motocykle) i z każdym mam cyrki z papierami. Za obijanie się przy papierkowej robocie w tym kraju trzeba dużo płacić nieraz <siniak>
 
 
     
Czornye28 


Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 195
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 10:43   
   Imię: Grzesiek


Witaj . Ja osobiście miałem ten sam przypadek kupiłem autko ale gość zapłacił tylko jedna ratę oczywiście nie poinformował mnie o tym składka jaką mi wyliczono to UWAGA 3200 z groszami za Motor m54b30 w firmie Inter Risk..... Dramat gadałem z przedstawicielem co jestem w stanie zrobić Podpowiedział jedynie aby wciągnąć kogoś na współwłaściciela w dowód lub przekazać komuś jako darowiznę, ja nie skorzystałem z tego z moich zniżek udało mi się zbić kwotę na 2600 z groszami uwaga za 9 pozostałych mc umowy ..... Teraz przeszedłem do swojej ubezpieczalni płacę 894 zł :D

Tak , że albo współwłaściciel lub darowizna pójdź do agenta od ubezpieczeń doradzi Ci dokładniej . To jest chore bo bywa tak że ubezpieczenie jest droższe od wartości pojazdu .... <sciana>
_________________
Czornye28
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 10:57   
   Imię: Paweł


Ale teraz mnie jedna rzecz zastanawia: termin zapłaty miałem do 19 grudnia 2012... Nie zapłaciłem bo nie miałem aż tyle (wiecie jak jest, duuuża kwota) muszę wziąć pożyczkę żeby to zapłacić, ale nie miałem czasu latać za tym, wgl. ostatnio masa spraw na głowie nie było czasu :/
Teraz jeśli napiszę umowę darowizny, zarejestruje auto na ojca, to i tak muszę pójść ja i to ubezpieczenie wypowiedzieć, bo auto podarowałem. Czy w takim wypadku będę musiał ja coś zapłacić? Czy od nowa wyliczą na ojca i wszystko już na ojca przejdzie? Niby w chwili nabycia przechodzi wszystko na nabywce, ale ciekawe czy jeśli nie zapłaciłem w terminie to mnie do czegoś nie zobowiązuje i czy nie będę musiał płacić...

Wgl porąbane to jest, że na polisie nie pisze, że jest jedna rata... Każdy może tak w bola lecieć... no chyba, że się pójdzie do ubezpieczalni i sprawdzi przed sprzedażą. Ja o tym nie pomyślałem, że koleś może takie coś odwalić, auto miało być na rok ubezpieczone, gdybym wiedział przy kupnie że jest jak jest to na pewno bym za tyle samo go nie kupił, bo jednak ubezpieczenie na rok to duży plus i wartość wzrasta. Polska piękny kraj... Nikomu ufać nie można, teraz mam nauczkę.
  
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:01   
   Imię: Wojtek


umwe darowizny mozesz napisac przeciez z duzo wczesniejsza data, np w ten sam dzien co kupiłes auto, powinno cos pomóc, chociaz jak nie zapłaciłes przed terminem to nie wiem jak wtedy sprawa wyglada, bo zawsze trzeba isc przed terminem sie dowiedziec, oni wtedy przekalkulowywuja składke, tez tak mialem w mtu, ze przyszło mi chyba ok 1000, poszedłem do jakiegos kolesia, przeliczył i sie zrobiło 400, bo oni sobie licza tak jak bys nie miał zadnych znizek, ani nic, trzeba isc pogadac i sie robi od razu mniej, ale jak nie poszedłes to chyba bedziesz musiał zapłalcic ale nie mam pewnosci
 
 
     
Czornye28 


Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 195
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:21   
   Imię: Grzesiek


Darowiznę napisz ze wcześniejszą datą niech idzie Twój tata do ubezpieczalni oni mu przeliczą zniżki jakie ma i tyle będziesz musiał zapłacić jeśli ma 60% to dajmy na to kwota podstawowa 2600zł - 60% = 1560 kwota do zapłaty, za późniejszy termin zapłaty nie będą może płakać najlepiej dowiedź się osobiście.
_________________
Czornye28
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:24   
   Imię: Paweł


Czornye28 napisał/a:
będziesz musiał zapłacić jeśli ma 60% to dajmy na to kwota podstawowa 2600zł - 60% = 1560 kwota do zapłaty

Poprzedni właściciel płacił według polisy 650 zł na rok <y>
 
 
     
Czornye28 


Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 195
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:28   
   Imię: Grzesiek


Ale kwota 2600 jest maksymalną jaką można zapłacić z zwyżkami itd więc pewnie podstawa za wiek dla Twojego Taty będzie jeszcze niższa .
_________________
Czornye28
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:36   
   Imię: Paweł


Po nowym roku się okaże wszystko. Irytuje mnie to, pokrzyżowało mi to plany, bo miałem z blachą walczyć, a tu doszedł niespodziewany koszt OC, którego miało nie być... Ale da się radę, jestem dobrej myśli <oko>
 
 
     
Czornye28 


Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 195
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:37   
   Imię: Grzesiek


Powodzenia !! ! <oczko>
_________________
Czornye28
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,036 sekundy. Zapytań do SQL: 11