[E28 528i] Moja E28 |
Autor |
Wiadomość |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 10:23 [E28 528i] Moja E28
Imię: Paweł |
|
|
Od pewnego czasu jestem posiadaczem tej oto E28 Jest w niej duuużo do roboty, szczególnie od strony blacharskiej. Mam jak narazie tylko jedno zdjęcie wykonane po zakupie, obecnie trochę gorzej wygląda, bo miałem małą kolizję Ale tragedii nie ma na szczęście. Zamierzam ją powoli doprowadzać do porządku i na bieżąco będę starał się to relacjonować. Na chwile obecną auto jest jako tako sprawne i jeździ, aczkolwiek ma swoje kaprysy. Ma instalacje LPG co pogarsza pracę silnika, na benzynie "kuleje", narazie niestety nie jestem w stanie zrezygnować z tej instalacji, ale zamierzam zainstalować mieszalnik BLOS by polepszyć kulturę pracy. Poza tym wydaję mi się, że uszczelniacze w głowicy są do wymiany, ogólnie całą górę chętnie bym wyremontował, trochę kopci na zimnym i pożera olej, w dodatku uważam, że silnik nie ma tyle mocy ile mieć powinien (choć i tak obecnie nie ma amatorki na drodze ). Podobno były wymieniane panewki na wale korbowym, miska olejowa niby wyczyszczona, więc może i tak było. Na wiosnę i tak muszę wyjąć silnik, żeby nieco połatać komorę silnikową, głównie okolicę kielichów i przegrodę. Poza tym straszna tragedia jest z prawym progiem... Dziura po całej długości wzdłuż zagięcia przy podłodze... Ale mam nadzieje, że do uratowania. Prawe drzwi przednie również są do wymiany, bo są już za bardzo przeżarte. Środek samochodu bez tragedii, ale przednie fotele są strasznie powykrzywiane... Fotel kierowcy pęknięty i jeździ się "na kozaka", a ja tego nie lubię, wolę normalną, prawidłową pozycję za kierownicą. I tutaj moje pytanie - czy stelaż fotela i sprężyny od E30 będą pasowały do E28? Jak patrzyłem na zdjęciach to fotele te są podobnej, jeśli nie identycznej budowy. Hmm co tu więcej dodać nie wiem, z czasem będę pisał jak tam postępy, wstawię więcej zdjęć Aha ktoś może się mniej więcej orientuje co to za odcień lakieru?
 |
|
|
|
 |
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1

Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 11:43
Imię: Damian |
|
|
JohnDelorean napisał/a: | Ma instalacje LPG co pogarsza pracę silnika, na benzynie "kuleje", narazie niestety nie jestem w stanie zrezygnować z tej instalacji, ale zamierzam zainstalować mieszalnik BLOS by polepszyć kulturę pracy. |
By polepszyć kulturę trzeba gaz wywalić
Więcej zdjęć daj, bo z tego jednego trudno cokolwiek ocenić. |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 |
|
|
|
 |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 12:01
Imię: Paweł |
|
|
Ano wiem, że trzeba Na chwile obecną niestety jest to nierealne, dlatego trzeba kombinować, bez tego ciężko coś osiągnąć w tym kraju Dzisiaj porobię więcej zdjęć i zamieszczę je |
|
|
|
 |
Adaasko
Bronzitbeige

Nadwozie: Exx
Model: 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985'
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 174 Skąd: ten swąd?
|
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 12:44
Imię: adaś |
|
|
działaj ostro z blacharką, póki jest na to czas... |
|
|
|
 |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
|
|
|
 |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
|
|
|
 |
zaloch

Nadwozie: E28
Model: 520i Edition
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 56 Skąd: Chełmża-Toruń
|
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 23:47
Imię: Łukasz |
|
|
Jeśli chodzi o części blacharskie to najwyższa półka wśród zamienników |
|
|
|
 |
Kudeł
Kudeł
Nadwozie: E12
Model: 528 K.H.Langenberg
Silnik: M30B28
Rok produkcji: któż to wie :D
Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 456 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 00:55
Imię: Mariusz |
|
|
Po co ci stelaż od E30? Tutaj znajdziesz pewnie dziesiątki foteli w dobrej cenie i sobie przełożysz a nie na dzień dobry wstawiasz stelaż od czego innego |
_________________ Domy z bala, szkieletowe, letniskowe, całoroczne, hale stalowe. Montaż w całym kraju.
501-256-186 Mariusz
E12 528 K.H.Langenberg
E24 635 CS1 84'
E38 728 96'
Warszawa M20 |
|
|
|
 |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 08:03
Imię: Paweł |
|
|
Chodzi o to, że wydaje mi się, że fotele w E30 są takie same Chodzi mi o sam stelaż dolnej części siedzenia, oparcie jest ok. |
|
|
|
 |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 08:08
Imię: Paweł |
|
|
zaloch napisał/a: | Jeśli chodzi o części blacharskie to najwyższa półka wśród zamienników |
Czyli w miarę opłaca się brać? Niby ten próg będzie konserwowany po naprawie, tylko kwestia teraz czy ten zamiennik jest w miarę dobrej jakości, bo cena bardzo przystępna, aż dziwne. |
|
|
|
 |
Filip0
Burgund Lover

Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 18:34
Imię: Filip |
|
|
JohnDelorean napisał/a: | Aha ktoś może się mniej więcej orientuje co to za odcień lakieru? |
Ultra rzadki delphin |
_________________
 |
|
|
|
 |
luther
buffalo leather fan

Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 287 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 20:14
Imię: Kamil |
|
|
Filip0 napisał/a: |
Ultra rzadki delphin |
Masakra jest z tym delifnem. We Wrocku są 4 E24 CS1 w tym kolorze |
_________________ Pozdrawiam,
Kamil
1986 635CSiA |
|
|
|
 |
Filip0
Burgund Lover

Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 20:23
Imię: Filip |
|
|
Ale tylko jedna z buffalo |
_________________
 |
|
|
|
 |
luther
buffalo leather fan

Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 287 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 20:36
Imię: Kamil |
|
|
Filip0 napisał/a: | Ale tylko jedna z buffalo |
No Filip, masz plusa |
_________________ Pozdrawiam,
Kamil
1986 635CSiA |
|
|
|
 |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 21 Grudzień 2012, 09:52
Imię: Paweł |
|
|
Filip0 napisał/a: | Ultra rzadki delphin |
Ciężko będzie go dobrać? |
|
|
|
 |
ŻbiQ
Kapitan

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Grudzień 2012, 10:02
Imię: Patryk |
|
|
JohnDelorean napisał/a: | Filip0 napisał/a: | Ultra rzadki delphin |
Ciężko będzie go dobrać? |
Filip sobie żartował
Delphin, to jeden z najczęstszych kolorów na E28.
Tylko wiadomo, że każdy kolor miał kilka odcieni, więc jak będziesz kupował, to weź ze sobą np. klapkę wlewu paliwa, czy inny element, bo na podstawie samego nr lakieru, to potem na bank będzie się odróżniał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 09:53
Imię: Paweł |
|
|
Witam Dodaje kilka zdjęć, niestety nie mam dobrej cyfrówki.
Przód auta psuje wszystko Ale są ważniejsze sprawy do zrobienia.
Miałem od razu po nowym roku zacząć ostro działać z blachą, ale wyliczyli mi 2600 zl składki za OC, więc mnie to nieco opóźni Ogólnie auto nadal jeździ i ma się bez zmian - ciągnie olej, nie chodzi idealnie przez LPG. Boli mnie to, muszę jak najszybciej się zorganizować i zacząć ostro działać. Ogólnie kumpel naprowadził mnie ostatnio na jeden problem w instalacji LPG - prawdopodobnie reduktor jest do 130 KM.... Ma masakryczną dziurę w obrotach, ale odziwo tylko 2 razy w ciągu 4000 km strzeliła na gazie. Może to przez to że jest tak ograniczona na gazie przez ten mały reduktor, bo poprzedni właściciel chwalił mi się, że tą BMW lpg-majster tak zrobił, że nie ma opcji żeby strzelała (mi oczywiście strzeliła ale podejrzewam że mam cięższą nogę ). Chcę założyć reduktor do 250 KM oraz mieszalnik BLOS, myślę że dzięki temu uzyskam efekt, który będzie mnie na chwilę obecną satysfakcjonował. |
|
|
|
 |
Mulder

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 13:16
Imię: Maciek |
|
|
a nie masz jakiego dziadka żeby zbić to OC? bo kasa taka jak za blacharza i pół lakiernika Ciebie wynosi... |
_________________ Черный Bymep
  |
|
|
|
 |
ŻbiQ
Kapitan

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 13:24
Imię: Patryk |
|
|
JohnDelorean napisał/a: | ale wyliczyli mi 2600 zl składki za OC, |
Ty w PZU byłeś, czy co??????
No bez jaj, weź poszukaj jeszcze dobrze, zadzwoń do Link4, Liberty itd., bo tauzena, to musisz z tego urwać co najmniej |
_________________
 |
|
|
|
 |
Szalik1

Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 13:48
Imię: Wojtek |
|
|
jak sie nie ma znizek, wiek do 25 lat i m30 to nie wiem czy sie cos wiecej da samemu wywalczyc, bez współwłasciciela ciezko bedzie chyba |
|
|
|
 |
Ślivak

Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 1049 Skąd: Krzeszowice
|
|
|
|
 |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 09:53
Imię: Paweł |
|
|
Ubezpieczenie w MTU, poprzedni właściciel w bola poleciał, jak ją kupowałem mówił, że ubezpieczenie na rok (09.2012-09.2013), a okazało się teraz, że jedną z czterech rat tylko zapłacił, a ja głupi nie wymówiłem, bo mówię dużo czasu mam jak na na rok ubezpieczenie I w grudniu skończyła się rata i wszystko przyszło już na mnie, bo na mnie umowa, nie wiem czy teraz da rade napisać umowę darowizny na ojca i na niego zarejestrować (auto jeszcze nie przerejestrowane). Boje się, że jak go przerejestruje na ojca, który ma pełne zniżki, to ja osobiście i tak i tak będę musiał płacić... Nie wiem w sumie, miałem już dużo pojazdów (w większości motocykle) i z każdym mam cyrki z papierami. Za obijanie się przy papierkowej robocie w tym kraju trzeba dużo płacić nieraz |
|
|
|
 |
Czornye28

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 195 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 10:43
Imię: Grzesiek |
|
|
Witaj . Ja osobiście miałem ten sam przypadek kupiłem autko ale gość zapłacił tylko jedna ratę oczywiście nie poinformował mnie o tym składka jaką mi wyliczono to UWAGA 3200 z groszami za Motor m54b30 w firmie Inter Risk..... Dramat gadałem z przedstawicielem co jestem w stanie zrobić Podpowiedział jedynie aby wciągnąć kogoś na współwłaściciela w dowód lub przekazać komuś jako darowiznę, ja nie skorzystałem z tego z moich zniżek udało mi się zbić kwotę na 2600 z groszami uwaga za 9 pozostałych mc umowy ..... Teraz przeszedłem do swojej ubezpieczalni płacę 894 zł
Tak , że albo współwłaściciel lub darowizna pójdź do agenta od ubezpieczeń doradzi Ci dokładniej . To jest chore bo bywa tak że ubezpieczenie jest droższe od wartości pojazdu .... |
_________________ Czornye28
 |
|
|
|
 |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 10:57
Imię: Paweł |
|
|
Ale teraz mnie jedna rzecz zastanawia: termin zapłaty miałem do 19 grudnia 2012... Nie zapłaciłem bo nie miałem aż tyle (wiecie jak jest, duuuża kwota) muszę wziąć pożyczkę żeby to zapłacić, ale nie miałem czasu latać za tym, wgl. ostatnio masa spraw na głowie nie było czasu
Teraz jeśli napiszę umowę darowizny, zarejestruje auto na ojca, to i tak muszę pójść ja i to ubezpieczenie wypowiedzieć, bo auto podarowałem. Czy w takim wypadku będę musiał ja coś zapłacić? Czy od nowa wyliczą na ojca i wszystko już na ojca przejdzie? Niby w chwili nabycia przechodzi wszystko na nabywce, ale ciekawe czy jeśli nie zapłaciłem w terminie to mnie do czegoś nie zobowiązuje i czy nie będę musiał płacić...
Wgl porąbane to jest, że na polisie nie pisze, że jest jedna rata... Każdy może tak w bola lecieć... no chyba, że się pójdzie do ubezpieczalni i sprawdzi przed sprzedażą. Ja o tym nie pomyślałem, że koleś może takie coś odwalić, auto miało być na rok ubezpieczone, gdybym wiedział przy kupnie że jest jak jest to na pewno bym za tyle samo go nie kupił, bo jednak ubezpieczenie na rok to duży plus i wartość wzrasta. Polska piękny kraj... Nikomu ufać nie można, teraz mam nauczkę. |
|
|
|
|
 |
Szalik1

Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:01
Imię: Wojtek |
|
|
umwe darowizny mozesz napisac przeciez z duzo wczesniejsza data, np w ten sam dzien co kupiłes auto, powinno cos pomóc, chociaz jak nie zapłaciłes przed terminem to nie wiem jak wtedy sprawa wyglada, bo zawsze trzeba isc przed terminem sie dowiedziec, oni wtedy przekalkulowywuja składke, tez tak mialem w mtu, ze przyszło mi chyba ok 1000, poszedłem do jakiegos kolesia, przeliczył i sie zrobiło 400, bo oni sobie licza tak jak bys nie miał zadnych znizek, ani nic, trzeba isc pogadac i sie robi od razu mniej, ale jak nie poszedłes to chyba bedziesz musiał zapłalcic ale nie mam pewnosci |
|
|
|
 |
Czornye28

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 195 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:21
Imię: Grzesiek |
|
|
Darowiznę napisz ze wcześniejszą datą niech idzie Twój tata do ubezpieczalni oni mu przeliczą zniżki jakie ma i tyle będziesz musiał zapłacić jeśli ma 60% to dajmy na to kwota podstawowa 2600zł - 60% = 1560 kwota do zapłaty, za późniejszy termin zapłaty nie będą może płakać najlepiej dowiedź się osobiście. |
_________________ Czornye28
 |
|
|
|
 |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:24
Imię: Paweł |
|
|
Czornye28 napisał/a: | będziesz musiał zapłacić jeśli ma 60% to dajmy na to kwota podstawowa 2600zł - 60% = 1560 kwota do zapłaty |
Poprzedni właściciel płacił według polisy 650 zł na rok |
|
|
|
 |
Czornye28

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 195 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:28
Imię: Grzesiek |
|
|
Ale kwota 2600 jest maksymalną jaką można zapłacić z zwyżkami itd więc pewnie podstawa za wiek dla Twojego Taty będzie jeszcze niższa . |
_________________ Czornye28
 |
|
|
|
 |
JohnDelorean

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:36
Imię: Paweł |
|
|
Po nowym roku się okaże wszystko. Irytuje mnie to, pokrzyżowało mi to plany, bo miałem z blachą walczyć, a tu doszedł niespodziewany koszt OC, którego miało nie być... Ale da się radę, jestem dobrej myśli |
|
|
|
 |
Czornye28

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 195 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 11:37
Imię: Grzesiek |
|
|
Powodzenia |
_________________ Czornye28
 |
|
|
|
 |
|