E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 535i] Piękna, czyli mój dylemat...
Autor Wiadomość
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 22 Październik 2012, 17:34   
   Imię: Dominik


Niesamowity potencjał ma To 535i <spiewa> <wstyd2> kurde wpadaj nią do nas Szybko dotrzesz itp <cwaniak> <hyhy>
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Październik 2012, 17:51   
   Imię: Patryk


Szalik1 napisał/a:
rozbierz wkoncu cos na czesci <mina> :P

Twoje niedoczekanie! <niee> Ja ich nie uśmiercam, ja je wskrzeszam <mina>
_________________
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 22 Październik 2012, 18:17   
   Imię: Rafał


ŻbiQ napisał/a:
Szalik1 napisał/a:
rozbierz wkoncu cos na czesci <mina> :P

Twoje niedoczekanie! <niee> Ja ich nie uśmiercam, ja je wskrzeszam <mina>

On uśmierca najgorsze padaczki, najsłabsze ogniwa, żeby reszta stada mogła przeżyć :P
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 22 Październik 2012, 23:36   
   Imię: Marcin


mulder, muzeum otwierasz? ;)
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2012, 07:36   
   Imię: Michał


Sprzedaj ją Patryk, bo się na drobne rozmieniasz. Masz fajną M535 i pakuj w nią. Ze smutkiem muszę powiedzieć, że nie robi na mnie żadnego wrażenia, widzę tu co najmniej, bardzo dużo roboty, głównie kosmetyka się kłania. Baza jak najbardziej na duży +, ale ogólnie jakoś wygląda tak mocno zwyczajnie...
_________________
Detailing - www.funkyking.eu
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2012, 11:17   
   Imię: Patryk


KinceK napisał/a:
Sprzedaj ją Patryk, bo się na drobne rozmieniasz. Masz fajną M535 i pakuj w nią.

No ja akurat uważam inaczej, bo zawsze chciałem mieć taki zestaw w garażu - 535i i M535i. Jedynie Zinno mi tu brakuje <oko> I tak jak pisałem wcześniej, najpierw pojawiła się 535i, a dopiero później Bestia :) M535i będzie jednak zawsze priorytetem, więc jak nie podołam obu projektom, to niebieską ktoś się po prostu zaopiekuje.

KinceK napisał/a:
widzę tu co najmniej, bardzo dużo roboty, głównie kosmetyka się kłania

Kupiłem ją z pełną świadomością i już od dłuższego czasu chodził za mną właśnie taki kompleksowy remont jakie możemy obserwować na forum - jak wiadomo, nie sztuką jest kupić błyszczącego "gotowca", ale samemu coś takiego stworzyć, bo radocha na końcu jest o wiele większa (nerwy też będą, ale to nieuniknione). Mnie urzekła od razu, przede wszystkim konfiguracją i wyposażeniem. Teraz urzeka mnie jazdą i tym, że czuć, że ma ochotę wrócić do "żywych" <oko>

KinceK napisał/a:
Baza jak najbardziej na duży +

I właśnie o to chodzi, bo ideału pod projekt się raczej nie kupuje <oczko>

KinceK napisał/a:
ale ogólnie jakoś wygląda tak mocno zwyczajnie...

Taki był mój zamysł od początku, żeby przedstawić ją jako taką najzwyklejszą, nie robiąca zbytniego wrażenia <mina> Wystarczy, że wrzucę ją na te koła, które zaplanowałem i naprawdę rzuci to całkiem nowe spojrzenie <oko>

Jeszcze raz dzięki za wszystkie opinie i czekam na kolejne :)

PS Piękną wczoraj podrzuciłem do Kamila i stoi oko w oko z Burgundem <cwaniak> I jak wszystko pójdzie planowo, to w weekend bierzemy się z zawiechę. Może posadzimy ją na glebie :D
_________________
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2012, 16:03   
   Imię: Patryk


Jak już wcześniej wspomniałem, zrobiłem silnikowi generalny remont.

Na początku wyglądało to tak:




Silnik odpalał normalnie, ale coś głośno chodził - winna okazała się pęknięta dźwigienka zaworowa (widać ją na końcu po prawej). Wszystko byłoby super, gdyby nie okazało się po sprawdzeniu, że głowica jest popękana i nadaję się tylko na złom <lipa>
Ile ja się naszukałem tej głowicy i ile czasu mnie to kosztowało, to szkoda gadać, w każdym razie w miesiące <masakra>



Na szczęście z pomocą przyszedł Kamil, który wiedział, że takowej poszukuję i zanim jeszcze kupił auto z odpowiednim motorem, głowica była już moja :P

Głowica trafiła do sprawdzenia do Autoszlifu na Gocławiu, gdzie Panowie mieli się nią dalej zająć - generalnie NIE POLECAM! Sprawdzili szczelność i nie wiedzieli co dalej począć, bo a to wałek nie bardzo, a to to, a to sramto... Generalnie dowiozłem im jeszcze 2 głowice dawców, żeby sobie wybrali co najlepsze i z 3 złożyli 1 perfekt jak sami to określili.
Stanęło na tym, że czekałem 2 tygodnie i finalnie wszystkie swoje zabawki zabrałem do innego zakładu, bo miało być 2 dni <zly>

Z polecenia trafiłem do zakładu na Poleczki, gdzie już podczas rozmowy przez telefon z właścicielem wiedziałem, że będzie dobrze, bo gość bardzo konkretny. Zrzuciłem to wszystko, powiedziałem co i jak - JUTRO ODBIÓR! <y> Odjechałem zadowolony i za 3 h dostaję telefon - głowica JUŻ DO ODBIORU <szok> Potrzebowali tylko pierścieni sprężystych, które gdzieś się pod drodze zgubiły, więc musiałem jechać do ASO i gdyby nie to, to głowicę bym odebrał tego samego dnia, a tak się przedłużyło do następnego.
Głowica została sprawdzona pod ciśnieniem, splanowana, obrobione gniazda, zawory, wałek i dźwigienki. Oczywiście wymienione zostały uszczelniacze zaworowe, a prowadnice sprawdzone.

Z czystym sumieniem mogę polecić ten zakład ---> www.glowice.info
Wysyłają też głowice i wałki do Niemiec i robią wszystko praktycznie od ręki!





W między czasie zacząłem też kompletować części i stwierdziłem, że skoro silnik ma być "nowy" w środku, to czemu też nie na zewnątrz <oko>

Postanowiłem oddać do szkiełkowania kolektor, pokrywę zaworów i obudowę termostatu, żeby trochę to wszystko odświeżyć. Poruszałem już tę kwestię w temacie Kamila TUTAJ i tam są szczegóły cenowe itd.

Przed zabiegiem wyglądało to tak:








A po już tak :)










Ważne jest, żeby też zadbać o odpowiednie zabezpieczenie (robił to zakład), żeby potem nie siedzieć kilka dni i wypłukiwać resztek czyściwa, bo wiadomo, czym grozi zassanie tego towaru przez układ...



A tu dla porównania:




Z efektu jak i jakości prac jest bardzo zadowolony, nie wspominając już o cenie, bo prawie darmo :) Zobaczymy jak się będzie zachowywać aluminium po takim zabiegu, bo plusem szkiełkowania w porównaniu do piaskowania jest to, że szkło nie jest tak inwazyjne i pozostawia gładką, równą powierzchnię, i ma działanie lekko polerujące.

Przy okazji rozbiórki kolektora trochę odświeżyłem wtryski i listwę - tak wujcio Kamil też pomagał :D



Poszły nowe O-ringi, klamry trzymające i wszelkie uszczelki



Poniżej lista części, które zostały wymienione:

-pierścienie
-panewki główne
-panewki korbowodowe
-śruby głowicy
-uszczelniacz wału korbowego
-uszczelka pod głowicą
-uszczelka pokrywy zaworów
-uszczelka miski olejowej
-uszczelki kolektora ssącego i wydechowego
-uszczelka przepustnicy
-termostat z uszczelką
-O-ringi gumowe przy wtryskach
-klamry trzymające wtryski
-pierścienie sprężyste (w głowicy)
-filtry oleju, paliwa, powietrza
-świece
-paski klinowe
-uszczelniacze zaworowe




Na wszystko posiadam paragony i dodatkowo stworzyłem sobie tabelę w Excelu, gdzie mam zapisane wszystkie części wraz z ich numerami, cenami, producentami itp. Wiem, nie jestem normalny <mina>

Niestety jak to bywa przy takim remoncie, założony budżet przekroczyłem prawie 2 krotnie, bo "a to może jeszcze to wymienię i to też" i wiecie sami jak to działa :)

Pod maską na chwilę obecną wygląda to mniej więcej tak:






Silnik chodzi bardzo ładnie i widać, że dopiero teraz odżył. Oczywiście teraz jestem na etapie docierania wg wskazówek Miłosza.
W tym miejscu chciałbym też serdecznie podziękować Miłoszowi za wszelkie wskazówki, uwagi i kluczowe porady w niektórych momentach, bo bez Jego pomocy nie byłoby tak łatwo <czapka> Jeszcze raz dzięki!

Zostało mi jeszcze jakieś 100-150 km i wymiana oleju i potem już korzystanie z coraz większej skali obrotów, kolejna wymiana oleju, aż w końcu przyjdzie dzień, kiedy zobaczymy, co ten silnik tak naprawdę potrafi <hyhy> Obecna jazda uczy cierpliwości, bo M30 do 3,5 tys. jeszcze śpi <oko>

No i trzeba działać dalej <cwaniak>
_________________
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2012, 16:19   
   Imię: Kamil


ŻbiQ napisał/a:
Generalnie dowiozłem im jeszcze 2 głowice dawców

Taaaa, ja zapier... z tym szajsem <niee>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Październik 2012, 16:28   
   Imię: Maciek


ile Ciebie kosztował "remont" głowicy w tej firmie?
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Zbychu 


Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 129
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: 24 Październik 2012, 16:30   
   Imię: Łukasz


Cudowna robota !
Też zawszę wszystko spisuję w excelach :D
 
 
     
luther 
buffalo leather fan


Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Październik 2012, 16:43   
   Imię: Kamil


ŻbiQ napisał/a:
(...) Obecna jazda uczy cierpliwości, bo M30 do 3,5 tys. jeszcze śpi <oko>

A czemu nie na ostro? Będę remontował swoje M30 i rozważam takie dotarcie, ale ciekaw jestem argumentów przeciw.
_________________
Pozdrawiam,
Kamil

1986 635CSiA
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2012, 16:51   
   Imię: Kamil


luther napisał/a:
A czemu nie na ostro? Będę remontował swoje M30 i rozważam takie dotarcie, ale ciekaw jestem argumentów przeciw.

jak sama nazwa wskazuje - DOCIERANIE - więc na logikę chodzi o dotarcie wszystkich elementów <masakra>
na ostro - to silnik się może zatrzeć <worek>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Październik 2012, 16:55   
   Imię: Maciek


Kamil napisał/a:
luther napisał/a:
A czemu nie na ostro? Będę remontował swoje M30 i rozważam takie dotarcie, ale ciekaw jestem argumentów przeciw.

jak sama nazwa wskazuje - DOCIERANIE - więc na logikę chodzi o dotarcie wszystkich elementów <masakra>
na ostro - to silnik się może zatrzeć <worek>


znośna definicja :)
nic dodać nic ująć
zatrzeć może nie do końca, ale pierścienie i gładzie dostaną po dupie <siniak>
_________________
Черный Bymep
 
 
     
luther 
buffalo leather fan


Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Październik 2012, 16:55   
   Imię: Kamil


Kamil napisał/a:

jak sama nazwa wskazuje - DOCIERANIE - więc na logikę chodzi o dotarcie wszystkich elementów <masakra>
na ostro - to silnik się może zatrzeć <worek>

Dotarcie wszystkich elementów, czyli co dokładnie się dociera?
Docierając na ostro zlewamy olej mineralny po pierwszych 50km przejechanych ogniem, a więc znacznie wcześniej niż przy tradycyjnym sposobie.
Poza tym dlaczego może się zatrzeć na ostro na normalnie to już nie?
_________________
Pozdrawiam,
Kamil

1986 635CSiA
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Październik 2012, 16:59   
   Imię: Maciek


luther napisał/a:
Kamil napisał/a:

jak sama nazwa wskazuje - DOCIERANIE - więc na logikę chodzi o dotarcie wszystkich elementów <masakra>
na ostro - to silnik się może zatrzeć <worek>

Dotarcie wszystkich elementów, czyli co dokładnie się dociera?
Docierając na ostro zlewamy olej mineralny po pierwszych 50km przejechanych ogniem, a więc znacznie wcześniej niż przy tradycyjnym sposobie.
Poza tym dlaczego może się zatrzeć na ostro na normalnie to już nie?


a używałeś kiedy kobiety ! ? <mina>
poszukaj analogii :D
_________________
Черный Bymep
 
 
     
luther 
buffalo leather fan


Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Październik 2012, 17:00   
   Imię: Kamil


mulder napisał/a:

znośna definicja :)
nic dodać nic ująć
zatrzeć może nie do końca, ale pierścienie i gładzie dostaną po dupie <siniak>

W docieraniu na ostro chodzi właśnie o jak najlepsze dopasowanie pierścieni i gładzi, dlatego trzeba to zrobić w ciągu pierwszych kilkudziesięciu km. Później "jodełka" się wyciera.
_________________
Pozdrawiam,
Kamil

1986 635CSiA
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Październik 2012, 17:01   
   Imię: Maciek


ja już z góry przepraszam za off top'a ;)
_________________
Черный Bymep
 
 
     
luther 
buffalo leather fan


Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Październik 2012, 17:01   
   Imię: Kamil


mulder napisał/a:

a używałeś kiedy kobiety ! ? <mina>
poszukaj analogii :D

Porównywać kobietę do kawałka żelastwa, wstydziłbyś się <hyhy>
Ktoś mnie już próbował przekonać takim argumentem, ale wolę jakieś bardziej techniczne :D
_________________
Pozdrawiam,
Kamil

1986 635CSiA
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Październik 2012, 17:02   
   Imię: Maciek


luther napisał/a:
Porównywać kobietę do kawałka żelastwa, wstydziłbyś się


lepiej do żelastwa jak mięsa <masakra> ;-)
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2012, 17:09   
   Imię: Marcin


atam metalowe. Zdarzają sie drewniane <mina>
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 24 Październik 2012, 17:30   
   Imię: jakub


Ślicznie się komponuje puszka powietrza i łapki kolektora z całą resztą <mina>

Czy wtryski były sprawdzane jakoś specjalnie czy wystarczy na oko?
Czy te drobne części z ASO dostępne są na miejscu czy trza zamawiać?

Ale ten silnik będzie hulać po takiej reanimacji <ok>
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 24 Październik 2012, 17:30   
   Imię: Kuba


ŻbiQ, chyba muszę Ci pokazać jak powinno wyglądać e28 z M30 pod maską :P
Jak już robiłeś porządek z silnikiem to bym jeszcze pomalował proszkowo pokrywe filtra powietrza bo troche razi.

Co do autka, to myślę, że jest dla kogoś kto nie lubi kupować gotowca aby tylko się lansować na spotach, a wręcz przeciwnie coś przy nim porobić tak jak mam nadzieje większość z nas <oko>
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Październik 2012, 17:39   
   Imię: Maciek


cubici napisał/a:
Czy te drobne części z ASO dostępne są na miejscu czy trza zamawiać?


w 99% zamawiać trzeba czas realizacji od miejsca magazynowania z dnia na dzień lub jak z DE to 3 dni robocze

pozdrawiam
_________________
Черный Bymep
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 24 Październik 2012, 18:07   
   Imię: jakub


Ach, myślałem że tak popularny silnik będzie lepiej traktowany.
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 24 Październik 2012, 18:12   
   Imię: Filip


luther napisał/a:
A czemu nie na ostro?


W pracy też kiedyś docieraliśmy na ostro nówkę Superba, całe 268 km - pamiętam jak dziś <lol>

Żbiq, dawaj remonta całkowitego, za długo czekała, żeby Ją teraz sprzedać, przecież to nie wypada... <oko>
_________________

 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 24 Październik 2012, 21:23   
   Imię: Dominik


Na szybko to I SW680 z Turbo też idzie Zarznąć <oko>
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2012, 22:19   
   Imię: Patryk


Kamil napisał/a:
Taaaa, ja zapier... z tym szajsem

<buzi>

mulder napisał/a:
ile Ciebie kosztował "remont" głowicy w tej firmie?

Najpierw w Autoszlifie zapłaciłem 130 zł "po znajomości" (miało być prawie 2 razy tyle) za oczyszczenie i sprawdzenie głowicy + rozebranie wszystkich trzech głowic.
A potem już 450 zł za konkretną robotę, czyli całą obróbkę. Cena podobno standardowa w całej Warszawie.

mulder napisał/a:
Kamil napisał/a:
luther napisał/a:
A czemu nie na ostro? Będę remontował swoje M30 i rozważam takie dotarcie, ale ciekaw jestem argumentów przeciw.

jak sama nazwa wskazuje - DOCIERANIE - więc na logikę chodzi o dotarcie wszystkich elementów <masakra>
na ostro - to silnik się może zatrzeć <worek>


znośna definicja :)
nic dodać nic ująć
zatrzeć może nie do końca, ale pierścienie i gładzie dostaną po dupie <siniak>

Są niby 2 szkoły docierania, ale mojej logice bliższa jest ta, nazwijmy ją spokojna, bo tak jak napisał Mulder pierścienie i gładzie mogą mieć niewesoło, a też nie chciałbym zafundować sobie jakiegoś szlifowania silnika od wewnątrz <worek> Wszystko musi najpierw się ze sobą ułożyć i potem stopniowo można zwiększać obciążenie. Tym bardziej, że zdaję się w tym przypadku na Miłosza, który jak wszyscy wiemy, M30-stek miał już na warsztacie setki :)

luther napisał/a:
Docierając na ostro zlewamy olej mineralny po pierwszych 50km przejechanych ogniem, a więc znacznie wcześniej niż przy tradycyjnym sposobie.

Ja też mam teraz zalany mineral, ale po 200 km go wymieniam i zalewam już odpowiednią oliwę. I żeby nie było, jak już stwierdzę, że wszystko jest odpowiednio dotarte, to silnik oczywiście dostanie w piz#$% przez jakieś 2 dni, żeby już całkowicie doszedł do siebie i żeby mieć pewność, że wszystko jest w porządku nawet przy ekstremalnym obciążeniu <cwaniak> Na ten moment czekam najbardziej :D

mulder napisał/a:
a używałeś kiedy kobiety ! ? <mina>
poszukaj analogii :D

Jak przeczytałem, to padłem :D Genialne porównanie <oko>

cubici napisał/a:
Czy wtryski były sprawdzane jakoś specjalnie czy wystarczy na oko?

Wtryski czyściłem tylko dla estetyki i nic więcej, bo wyglądały w porządku. Jedyne co można im zafundować, to czyszczenie ultradźwiękami albo zakup nowych.

cubici napisał/a:
Ślicznie się komponuje puszka powietrza i łapki kolektora z całą resztą


Czerw napisał/a:
ŻbiQ, chyba muszę Ci pokazać jak powinno wyglądać e28 z M30 pod maską :P
Jak już robiłeś porządek z silnikiem to bym jeszcze pomalował proszkowo pokrywe filtra powietrza bo troche razi.

Panowie, oczywiste jest, że tak tego nie zostawię, bo to był po prostu pierwszy krok przy okazji jak wszystko było zdjęte. Pozostałe elementy mogę sobie zdjąć w każdej chwili i bawić się w dalsze odnawianie <ok>
Choć przyznam, że śmiesznie to teraz wygląda pod maską <oko>

Czerw napisał/a:
Co do autka, to myślę, że jest dla kogoś kto nie lubi kupować gotowca aby tylko się lansować na spotach, a wręcz przeciwnie coś przy nim porobić tak jak mam nadzieje większość z nas

Zgadza się. Gdybym jeszcze tylko miał jakiś garaż, to wszystko szło by błyskawicznie <wstyd2>

Filip0 napisał/a:
Żbiq, dawaj remonta całkowitego, za długo czekała, żeby Ją teraz sprzedać, przecież to nie wypada...

Czas pokaże, ja się na razie na nic nie nastawiam, choć nie ukrywam, że bardzo lubię niebieską.

cubici napisał/a:
Ale ten silnik będzie hulać po takiej reanimacji

No właśnie TEGO bym sobie życzył i mam nadzieję, że tak będzie :)
_________________
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2012, 23:19   
   Imię: Kamil




tak sobie stoi i się zastanawiam, co z niej wyciągnąć do burgunda <lol> <lol> <lol>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Październik 2012, 06:22   
   Imię: Michał


No dobra, po zdjęciach silnika nie mam pytań <masakra>

Nice, ale i tak uważam, że powinieneś ją sprzedać i zająć się jednym autem.

Sam z doświadczenia wiem, że jak jest za dużo bryk to żadna nie jest w 100% taka jakbyś chciał.

Gdyby nie moja była osiem miałbym już cały nowy lakier i zlikwidowany szyber.

Ale jeżeli chcesz zlecić mi prace nad tym autem to bardzo chętnie się podejmę odbudowy, w razie czego mam migomat i zwykłą spawarkę do grubszych rzeczy, mogę też przygotować auto do lakierowania i uzbroić je po lakierowaniu, na lakiernika też dam Ci namiar. Jest na prawdę mega.

W tej osiem były lakierowane zderzaki i pokrywy lamp.

http://www.facebook.com/m...20175212&type=1

Pozdro.
_________________
Detailing - www.funkyking.eu
  
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Październik 2012, 10:05   
   Imię: Maciek


KinceK napisał/a:
Sam z doświadczenia wiem, że jak jest za dużo bryk to żadna nie jest w 100% taka jakbyś chciał.


sam jestem tego samego zdania, ale trudno mi nie kupić pięknego okazu zawsze !!
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,056 sekundy. Zapytań do SQL: 11