E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] BMW 520i by Pemas
Autor Wiadomość
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 19 Październik 2013, 15:48   
   Imię: Marcin


po porządku panującym mam podejrzenia, że to nie jest Twój garaż! :D
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 20 Październik 2013, 15:34   
   Imię: Przemek


Po weekendzie bo pijesz zamiast człowiekowi oddać co jego :)
_________________

 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Październik 2013, 17:22   
   Imię: Kamil


Przemas napisał/a:
Po weekendzie bo pijesz zamiast człowiekowi oddać co jego :)

Ja nie piłem. Mam na to paru świadków :P
Poza tym to ty i tak w Koninie wiec nie pluj się <hyhy>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 20 Październik 2013, 18:38   
   Imię: Przemek


Kamil napisał/a:

Poza tym to ty i tak w Koninie wiec nie pluj się <hyhy>


Właśnie się może okazać, że nie :D
_________________

 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Październik 2013, 19:14   
   Imię: Kamil


Widzę że nie możesz się doczekać jak ja :D
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 20 Październik 2013, 19:50   
   Imię: Przemek


Niechciałbym Ci udowadniać jak bardzo się mylisz <lol>
_________________

 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 20 Październik 2013, 22:13   
   Imię: Marcin


Przemas, a czy nie masz wrażenia, że remont jakos odwrotnie robisz?

a Kamil nie pił, niestety
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 20 Październik 2013, 22:34   
   Imię: Przemek


Cytat:
Przemas, a czy nie masz wrażenia, że remont jakos odwrotnie robisz?


Teraz jest już mi to obojętne - tak czy siak już koniec <oczko>

Kucharz napisał/a:
a Kamil nie pił, niestety


Wiem, wiem - musiałem go trochę postręczyć <mina>
_________________

 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Październik 2013, 20:36   
   Imię: Kamil


Dziś miałem zaszczyt odebrać jeszcze ciepłe B6
dostosowane pod sprężynki Pana Przemysława :D



Oj chyba nagram jego reakcję z pierwszego ujeżdżania <biba>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 21 Październik 2013, 21:01   
   Imię: Przemek


Kamil napisał/a:
Oj chyba nagram jego reakcję z pierwszego ujeżdżania <biba>


Będzie ogień :D :D :D

Tylko uważaj, bo się rozkleję jeszcze <wstyd2>
_________________

 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Październik 2013, 21:11   
   Imię: Kamil


Przemas napisał/a:
Kamil napisał/a:
Oj chyba nagram jego reakcję z pierwszego ujeżdżania <biba>


Będzie ogień :D :D :D

Tylko uważaj, bo się rozkleję jeszcze <wstyd2>


80Kmh i tu nagle nie czuć dygudygudygudygu <sciana>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 21 Październik 2013, 21:13   
   Imię: Przemek


Kamil napisał/a:
80Kmh i tu nagle nie czuć dygudygudygudygu <sciana>


Jak poczuję dygu dygu....to zjadę do lasu <spiewa> z Tobą <mina>
_________________

 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Październik 2013, 18:14   
   Imię: Kamil


Sagę zawieszenia trzeba zaktualizować, no bo auto już przecież pożera zakręty, a na forumie cisza <oko>

Więc tak:
cały przód wymieniony:
- nowa wahacze Mayle + poliuretan oczywiście
- wspornik drążka kierowniczego tej samej firmy
- cały układ kierowniczy Sidema
- do tego żółte poli na stabilizator przód
- odmalowane proszkiem sprężyny jamexa
- zregenerowane b6 ze skróconym tłokiem pod niższą sprężynkę
<ok>

wygląda to tak:





Na tyle wylądowały:
- B6 zregenerowany, no i oczywiście odnowione przeze mnie żeby ni było siary na kanale <spiewa>
poprosiłem też zęby wyżeżbili mi dodatkowe szczeliny na segera ustalającego kosz sprężynki dzięki czemy można regulować wysokość tyłu niżej/wyżej do 40mm
- sprężynki progresywne jamexa - 45mm
- poliuretan na stabilizator tył
dodatkowo cynkowania, malowania, czyszczenia i inne takie




Z ASO BMW trzeba było kupić nowe mocowania dolne sprężyn, bo te co były już się do niczego nie nadawały



A to różnica pomiędzy sprężynką z M535i a tym co włożyliśmy



No i czas pokazać jak amorki wyglądały przed / w trakcie / i po <worek>






A ty składamy skubańca <hyhy>






Autko całkiem ładnie siadło, i prowadzi się wreszcie precyzyjnie :D
Wymianą całego układu kierowniczego i wahaczy skasowaliśmy z Przemem efekt trzęsących się kół
520stka Wpadała w ostre wibracje przy 80kmh co w e28 jest dość częstym problemem
Gro mechaników z reguły obwinia przekładnię ślimakową, lecz jest to wina głównie wyhuśtanych sworzni wszystkich 4ech wahaczy, a w drugiej kolejności drążków kierowniczych z ich wspornikiem <sciana> <sciana>

polecam zabieg związany z przywrócenia auta do ostrzejszych parametrów bo różnica w prowadzeniu jest bardzo duża
Zresztą niech wypowie się właściciel Royala, który stał na mym podjeździe, a bez którego teraz jakoś tak pusto :P
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 27 Październik 2013, 21:16   
   Imię: Przemek


Ja napiszę tak.

Jest to moje pierwsze w życiu auto z tak zestawionym zawieszeniem. Jest twardo- chociaż Kamil mówi, że jego ma być 3x bardziej twarde <hyhy> Tego sobie nie wyobrażam ale może kiedyś będę chciał twardziej ;) Na teraz ustalone mamy założenie rozpórek, co by niespodzianek nie było.

Odczucia z jazdy? Precyzja wszystkich wymienionych elementów daje efekt, którego się nie spodziewałem <lol> Idzie odczuć każde jedno zachowanie auta. Nie wyobrażam sobie jak mogłem myślec , że jest dobrze <worek> Piękna sprawa!

Podziękował serdecznie Kamilu za ogrom pracy! <czapka>
_________________

 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 28 Październik 2013, 06:53   
   Imię: Paweł


Kamil napisał/a:
nowa wahacze Mayle + poliuretan oczywiście

Z wahaczy mayle wyciskasz seryjna tuleje i wciskasz prasą poliuretan?
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Październik 2013, 09:05   
   Imię: Kamil


Przemas napisał/a:
Podziękował serdecznie Kamilu za ogrom pracy!

...aż się zaczerwieniłem

JohnDelorean napisał/a:

Kamil napisał/a:
nowa wahacze Mayle + poliuretan oczywiście

Z wahaczy mayle wyciskasz seryjna tuleje i wciskasz prasą poliuretan?


seryjne tuleje trzeba wycisnąć prasą, a poliuretany wciska się już rękoma <mina>
seryjne tuleje zostały zarchiwizowane, i zawsze możemy z Przemkiem do nich wrócić
lecz sama zmiana na poli jest warta przeróbki nowych wahaczy <oczko>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 28 Październik 2013, 09:33   
   Imię: Maciej


No proszę, nie spodziewałem się, że Royal zejdzie na lekką glebę :P
Ale dobrze, wygląda dużo lepiej, a to, jak się prowadzi tylko powoduje, że chce się taki więcej jeździć :D
_________________
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 29 Październik 2013, 11:30   
   Imię: Przemek


Oj się chce <hyhy>

Teraz poogarniam temat kół alternatywnych :D
_________________

 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 29 Październik 2013, 20:34   
   Imię: Marcin


BBS RS 8x10x16, wiem kto ma :D
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 31 Październik 2013, 20:52   
   Imię: Przemek


No mooooże ;)
_________________

 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 28 Luty 2014, 22:30   
   Imię: Przemek


_________________

Ostatnio zmieniony przez Przemas 28 Czerwiec 2014, 19:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 28 Czerwiec 2014, 19:47   
   Imię: Przemek


Przepraszam wszystkich za brak tak długiej nieobecności i aktywności ale miałem chwilowy brak weny? Sam nie wiem <worek>

Przy Royalu w sumie od remontu zawieszenia nic dzieje się nie dzieje, poza tym, że sprawia setki kilogramów radości i uśmiechów <tanczy>

Z rzeczy, które wydarzyły się w międzyczasie to nałożenie powłoki kwarcowej w poznańskim Auto Detox-ie:








Byliśmy razem na Motonostalgii - dzięki Kamilowi i Kinckowi :D






I będąc w Płocku na drugiej edycji BMW Przełamujemy Stereotypy, zdobyliśmy:



Obiecuję poprawę <czapka>
_________________

 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 28 Czerwiec 2014, 23:31   
   Imię: Marcin


Przemas napisał/a:
Obiecuję poprawę


no ja myslę!!
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Czerwiec 2014, 20:37   
   Imię: Kamil


Przemas napisał/a:
Byliśmy razem na Motonostalgii - dzięki Kamilowi i Kinckowi

Ładnie!!! a o Bodżangmile nie wspomnisz....? <worek>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 29 Czerwiec 2014, 22:52   
   Imię: Przemek


Kurcze jak mogłem zapomnieć o przodowniku, naszym opiekunie Bodzangmile! <zly>

Oczywiście, że i dzięki niemu :D

Bardziej na myśli miałem fakt przewożenia i pucowania auta przed i w trakcie wystawy <oko>
_________________

 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Lipiec 2014, 23:33   
   Imię: Tomek


O kurde no rzeczywiście u Ciebie z blacharką było nie ciekawie ! Ale wyszła na ludzi :D
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 9 Lipiec 2014, 23:06   
   Imię: Przemek


No jak mówiłem <oko> było co robić :D
_________________

 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 2 Listopad 2014, 19:04   
   Imię: Przemek


Dziś Royalek został wymyty i zatankowany pod kurek. Jutro wyjedzie jeszcze na chwilę by zmieniono mu olej i filtry przed zimą.

W tym roku był bardzo zalatany, bo zrobił z nami ponad 8.000 tyś. km. Był w Karpaczu, Wiśle, Czekach i na Słowacji. Zasłużył więc na odpoczynek.

W tym roku zaczął już dzielić przejechane kilometry z młodszym od siebie 3er. Następny sezon powinien więc nie być aż tak mocno, hmmm uciążliwy dla niego <oko>

Trudno jednak nim nie jeździć <cwaniak>

Kilka fot z dnia dzisiejszego - sorry za ziarno ale było już szaro a nie zabrałem obiektywu <masakra>





_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,071 sekundy. Zapytań do SQL: 13