[E28 540i] qbaA6 i 540i Lachssilber |
Autor |
Wiadomość |
qbaA6
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M60 in progress
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 84 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 21 Listopad 2013, 14:52
Imię: Kuba |
|
|
Skrzynia będzie z m30 lub 6 biegów z m47tu, nad tym jeszcze sie zastanawiam. Wydech to kolektory z x5 i reszta przelot z kwasa. Szpera od m30. Heble prawdopodobnie brembo 4 tłoczkowe z 840ci po 94. Jesli chodzi o zawias to wymiana sprezyn z jamexa czy jak im tam na KAW'a plus pouliretany na tyl |
_________________ V8 |
|
|
|
|
Michal83
Nadwozie: Exx
Model: W124 500E
Silnik: M119
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 65 Skąd: ZBI
|
Wysłany: 21 Listopad 2013, 17:38
Imię: Michał |
|
|
Cieszę się niezmiernie, że robisz takiego swapa
Liczę na Twoje wsparcie i relacje z czym był problem
Z tego co już ustaliłem, skrzynia najlepiej od M60B30 5 biegów bo 6cio biegowa niby jest za duża.
Czy te kolektory od X5 to już sprawdzony temat, bo od E34 podobno się nie zmieszczą?
Z jakiego modelu masz silnik? |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Baron
Nadwozie: Exx
Model: 730
Silnik: M30B30
Rok produkcji: 1990
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 301 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 21 Listopad 2013, 21:46
Imię: Mariusz |
|
|
dobrze kombinujesz , czekam na efekt końcowy i fotorelację z przeszczepu narządów |
_________________ było E36 318i 95r. Schwarz (668)
było E34 530i V8 95r. ORIENTBLAU METALLIC (317)
było E36 320i Touring 97r. Schwarz (668)
było E28 525i 82r. Balticblau Metallic (178)
było E12 518i 78r Pastellblau (044)
jest E36 318i Touring 97r. Montrealblau Metallic (297)
jest E32 730i 90r. Calypsorot Metallic (252)
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 00:03
Imię: Kamil |
|
|
Kucharz napisał/a: | Silnik jest z 840Ci |
pragnę sprostować
silnik wyciągnąłem własnoręcznie z 840i, jest to M60B40, a w Ci z tego roku wsadzali M62, przynajmniej tak mówi bmwfans
A, więc...
Wspólnie z Kubą wpadliśmy na pomysł zmiany serca jego lachsilbera
A że od września działam na własny rachunek w mym skromnym Garage, było mi to bardzo na rękę
SILNIK
Jak już pisałem M60B40
Rok produkcji: 1995
Wyciągnięty z e31 840i z kierownicą po stronie pasażera...
Przebieg 169 000km - się dotarł dopiero
Zero wycieków, równo pracuje i co najważniejsze kompresja na każdym cylindrze między 14-15 bar, co mnie zadziwiło bo wychodzi lepiej niż seria
Serducho zakupione u Kincka, mini relacja z wyciągania motora
HAMULCE
Dziś pojawiłem się u Kincka, w celu wyjęcia paru klamotów z 8emki i na prośbę Kuby sprawdziłem czy pasują hamulce. W e31 były 4ro tłoczkowe brembo która zaóważyłem wyjmując silnik, ale nie zwracałem na nie uwagi bo to model występujący w e38 który wiem ze nie pasuje, ale drążąc temat stwierdziłem ze zabiorę do Kincka Makpersona z e28 do przymiarek
I tu SZOK! do e31 wychodziły brembo gdzie mocowanie pod jarzma są identyczne jak w e28
W związku z tym magicznym odkryciem przedstawiam nowe Kuby hamulce
tarcza wielkości supersize pizzy 324X30!!!
Przymierzyłem moje BBS RK 17'', żeby zobaczyć ile będzie miejsce, i powiem szczerze że chyba 16tka nie wejdzie
Niebawem:
- detaling silnika
- dopasowanie sprzęgła i skrzyni
- zmiany w komorze i układzie kierowniczym niezbędne do włożenie silnika
Zdjęcia postaram się wklejać na bieżąco |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
|
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1
Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 00:13
Imię: Damian |
|
|
ojj, ale fajny projekt
W ogóle to na przestrzeni ostatnich dosłownie paru lat poziom projektów i nakładów jest mega wysoki przynajmniej jak dla mnie
PS. A E31 nie ma przypadkiem inną średnicę piasty |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1
Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 00:28
Imię: Damian |
|
|
To spoko
Kurcze, a miałem kiedyś felgi M system II właśnie od E31 i by zamontować je do E32 musiałem zakupić pierścienie centrujące
Tak czy siak fajnie to wygląda |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 01:18
Imię: Marcin |
|
|
Dixi napisał/a: | To spoko
Kurcze, a miałem kiedyś felgi M system II właśnie od E31 i by zamontować je do E32 musiałem zakupić pierścienie centrujące
Tak czy siak fajnie to wygląda |
bo ktoś po drodze założył je zapewne do e39
Dixi napisał/a: | W ogóle to na przestrzeni ostatnich dosłownie paru lat poziom projektów i nakładów jest mega wysoki przynajmniej jak dla mnie |
bo Ty tylko samochody w garażu przestawiasz, czasem jakas maskę wymienisz, to dlatego |
_________________ www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
|
|
|
|
|
KinceK
8er
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 07:24
Imię: Michał |
|
|
No tak, aż jestem zły, że takie skarby oddaję
Tak w kwestii formalnej 840Ci w 95 było w wersji M60 i M62, podobnie równolegle w 94 sprzedawali 850Ci z M70 i M73 - można było sporo taniej starszą wersję kupić.
Co do wielkości felg, nie każda 16-tka podchodzi, E31 ma specjalnie dobrane felgi i 16 wchodzi(jakby coś mam jeszcze takie w super stanie).
A co do projektu, to trzymam kciuki za Kamila i Kubę, będzie kosa.
Pozdro. |
_________________ Detailing - www.funkyking.eu
|
|
|
|
|
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1
Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 08:16
Imię: Damian |
|
|
Kucharz, moze i racja chociac patrzalem właśnie na wykresy i niby e31 a e34 maja inne felgi m system - tak czy siak nie.ma to teraz w ogóle znaczenia tak jak kincek napisał będzie kosa, no i w sumie jak na "nowy" serwis to to bardzo ambitne początki wiec to kolejny plus całej operacji |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 09:46
Imię: Kamil |
|
|
KinceK, ty to zęby zjadłeś na e31 więc dzięki ze wyjaśniłeś co i jak
Kucharz, mea kulpa tak to 840Ci
Dixi, sam internet nie wystarczy, czasem trzeba pobrudzić łapy
ja wczoraj 3 razy mierzyłem te heble bo nie byłem w stanie uwierzyć że to zagra, a Kincek się śmiał
dodam jeszcze że tarcza 324X30 jest taka sama do 4ro tłoczków brembo jak do jednotłoka 60mm z 850 jakie ma Kucharz oczywiście klocki są inne |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
|
kamils13
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: brak
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 9 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 10:38
Imię: Kamil |
|
|
Tarcza jeszcze pasuje bezpośrednio z e39 540i. Te same wymiary i odsadzenie.
Nie wiem jak z brembo ale na 4 tłok z e32 750 i taczę 324x30 da się założyć stalową 15" dedykowaną do e34. Sprawdzałem. |
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 11:07
Imię: Kamil |
|
|
kamils13, ten zacisk według mnie odstaje strasznie i jest masywniejszy bo to przecie amelinium
zresztą na 15tkach nikt tu śmigał nie będzie |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
|
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1
Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 11:15
Imię: Damian |
|
|
Kamil napisał/a: | Dixi, sam internet nie wystarczy, czasem trzeba pobrudzić łapy |
Masz racje, dlatego się dopytuje bo kurcze faktycznie mogło być tak jak Kucharz napisał, że ktoś mi te felgi wcześniej popsuł
Tak czy siak w życiu po Kubie bym się takiego projektu nie spodziewał, i będzie niezła "petarda" |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 11:22
Imię: Kamil |
|
|
Dixi napisał/a: | Tak czy siak w życiu po Kubie bym się takiego projektu nie spodziewał, i będzie niezła "petarda" |
ujjjjj, to się zdziwisz |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
qbaA6
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M60 in progress
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 84 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 6 Grudzień 2013, 10:14
Imię: Kuba |
|
|
Wczoraj zamieniłem Darki na jednoczęściowe Hartge Type-A w rzadkim rozmiarze 17' i szerokości 4x8.5.
Felga i hebel jak moje |
_________________ V8 |
|
|
|
|
WIENIA
ALPINA
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 466 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 6 Grudzień 2013, 18:54
Imię: Marcin |
|
|
Dixi napisał/a: |
Tak czy siak w życiu po Kubie bym się takiego projektu nie spodziewał, i będzie niezła "petarda" |
Też się nie spodziewałem, a idzie grubo
Dixi napisał/a: |
W ogóle to na przestrzeni ostatnich dosłownie paru lat poziom projektów i nakładów jest mega wysoki przynajmniej jak dla mnie |
Jeden nakręca drugiego i to właśnie fajne jest w takim forum! |
_________________ Cel: ALPINA B7 Turbo
_________________
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Grudzień 2013, 22:55
Imię: Kamil |
|
|
Kucharz napisał/a: | kółeczka optymalne!! |
nareszcie
w poniedziałek odbieram części do silnika, serwo z e38 już jest i to takie przerobione pod e28 sprzęgło i skrzynia też już ogarnięta
niebawem fotorelacja z garage |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 7 Grudzień 2013, 05:23
Imię: Rafał |
|
|
Kurde fele jak moje tylko cal wieksze.
Jednak co Hartge to Hartge |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 7 Grudzień 2013, 08:52
Imię: Łukasz |
|
|
Szwagier Kuby przetestował wszystkie rozwiązania a teraz Kuba działa kurcze pamiętam jeszcze jak stała taka seria w Siedlcach na mrówce. |
|
|
|
|
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1
Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 14:38
Imię: Damian |
|
|
Jak tam postęp prac? |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1
Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 16:32
Imię: Damian |
|
|
Kamil napisał/a: | szukamy niewalniętej maski he he he |
Coś słabo czytasz forum chyba, bo z tematu jasno wynika że maska jest już wymieniona i to na dość ładną
***
Jestem ciekaw efektów prac |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
|
|
|
|
|
qbaA6
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M60 in progress
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 84 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 16 Grudzień 2013, 23:23
Imię: Kuba |
|
|
Na tyle beda goscily hamulce z e34 540i Jesli chodzi o progress to caly czas cos sie dzieje. Niebawem fotorelacja z RedBlock Garage |
_________________ V8 |
|
|
|
|
Nelchael89
Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2.4 td
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Grudzień 2013, 23:29
Imię: Borys |
|
|
kurczę, jak by był znaczek to by się aż kliknęło "Lubię to" na taki status X) |
_________________ Live fast, die young and leave a good looking corpse.
'87 E28 524td Lachssilber metallic
|
|
|
|
|
|