E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 525e] "cykada"
Autor Wiadomość
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 25 Czerwiec 2012, 14:03   
   Imię: Filip


Ciężko nagrać coś lustrzanką podczas jazdy... :P może GoPro od kumpla pozycze. No i nie gwarantuję, że akurat wtedy zegary będą działać... :mrgreen:
_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Czerwiec 2012, 14:39   
   Imię: Kamil


no nagraj coś bo się nie doczekam :roll:
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 26 Czerwiec 2012, 13:15   
   Imię: Filip


Z cyklu - każdy dzień z E28, to nowa przygoda. Wczoraj zdejmowałem nadstopnicę, żeby poszukać modułu centralnego. No i przy okazji musiałem przypadkiem odłączyć wężyk pompki płynu do sprzęgła. Sprzęgło się zapowietrzyło - dzisiaj holowanko na kanał...
_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 17:50   
   Imię: Filip


Przygód z rekinem koniec. Upał, zmęczenie, noga się pośliznęła, nie wyhamowałem. :cry:
_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 17:51   
   Imię: Patryk


:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
_________________
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 18:17   
   Imię: Damian


efzet napisał/a:
nie wyhamowałem. :cry:


No nie gadaj
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 18:20   
   Imię: Filip


Stałem w korku w centrum. Auto przede mną podjechało kawałek bliżej, auto przed nim zatrzymało się, żeby puścić pieszych. Ja dojeżdżałem do tego przede mną, noga ześlizgnęła się z hamulca, jak zahamowałem było już za późno.



Pas przedni dolny w miarę żyje, ucierpiały: Pas górny (nie wiem jak to nazwać), reflektory długich, atrapy, nerka, chłodnica, wiatrak, maska. Podłużnice wyglądają na całe.
_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 18:52   
   Imię: Kamil


osz ty :-x
ale niefart :-/
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 18:54   
   Imię: Filip


Szkoda, że ładną budę znaleźć, to jak igłę w stogu siana... Bo robienie tej chyba już odpuszczę. Poobijana z każdej strony, lakier w różnych odcieniach, pordzewiała.
_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 19:15   
   Imię: Damian


a co Ci tam pod maską poszło :?:
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 19:23   
   Imię: Filip


No tak jak napisałem, prócz pasa i chłodnicy (może jeszcze wiatrak, ale raczej nie) to pod maską wszystko wygląda na całe. Głównie blacha i plastik ucierpiały.
_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 19:29   
   Imię: Damian


A jak zderzak i pas przedni :?:
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 19:36   
   Imię: Filip


Zderzak pogięty, a pas tak jak napisałem wyżej. Dolna część pasa (od miejsca gdzie trzyma się zderzak do dołu) wygląda na całą, górna jest w stanie beznadziejnym.

_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 00:01   
   Imię: Marcin


takie uszkodzenie to żadne, ratuj!
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Herdzik 


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: 2674
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 219
Skąd: Skoczów
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 11:26   
   Imię: Herdzik


No właśnie :) :) ratuj.
zdziwiony jestem że nie chcesz tego ratować :)
_________________
www.motoultra.pl
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 11:59   
   Imię: Kamil


ja zdziwiony jestem że nie wyciąłeś dziury w pasie pod ta chłodnice :-P
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 472
Skąd: Anglia
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 12:08   
   Imię: Adam


Rekin zanurkowal przy hamowaniu i uszkodzil gorne elementy.
Mysle, ze w takich sytuacjach, gdzie predkosci nie sa duze juz lepiej walic bez hamowania ,
zeby auto nie nurkowalo przodem . Latwo mowic ale z instynktem sie nie wygra i czlowiek cisnie po heblach z automata.

Bez przesady z tym poddawaniem sie kolego, jak maska sie otwiera to mozna, wrecz trzeba auto naprawic.
Kibel, wspolczuje oczywiscie ale na serio nie wyglada to na tyle zle zeby ja zlomowac.

Do wymiany masz pas przedni (gorny) i maske.
Boki zderzaka nie powinny byc mocno zdeformowane, a wiec do wymiany bylaby tylko centralna czesc.
Plus lampy i troche plastiku.

Z ta naprawa musialbys sie udac do warsztatu, gdzie posiadaja spawarke punktowa.
Pas przedni jest elementem konstrukcyjnym i jest on wspawany punktowo z karoseria.

Przed naprawa warto by bylo zbadac geometrie.
 
 
     
luther 
buffalo leather fan


Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 12:38   
   Imię: Kamil


Ja też uważam, że musisz ratować. Zrób fotki uszkodzonych elementów i zadzwoń do Rafała albo Miłosza z pytaniem ile będą kosztować używki w dobrym stanie.
_________________
Pozdrawiam,
Kamil

1986 635CSiA
  
 
 
     
frym 
Bimberfan


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 134
Skąd: radomsko
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 12:42   
   Imię: Marcin


Stary niepanikuj temat jest do ogarniecia i to za nieduzym wkladem kasy gdybys urwal pol przodu no to do kasacji ale w tym wypadku to naprawiaj
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 12:43   
   Imię: Damian


Kamil napisał/a:
ja zdziwiony jestem że nie wyciąłeś dziury w pasie pod ta chłodnice :-P


A ja zdziwiony jestem że upominasz o coś o co sam upominany byłeś :-)

StarZcarZ napisał/a:
Mysle, ze w takich sytuacjach, gdzie predkosci nie sa duze juz lepiej walic bez hamowania ,
zeby auto nie nurkowalo przodem


A ja myślę że lepiej rozwalić pół przodu z 10km/h niż cały z 15km/h
Prace blacharskie nad przodem w przypadku E28 tańsze są niż zderzak przód w chromie, halogeny czy dokładka (jeżeli takowe posiadamy)

StarZcarZ napisał/a:
Pas przedni jest elementem konstrukcyjnym


Miałeś zapewne na myśli wzmocnienie czołowe

Zastanawiałem się co bym zrobił na miejscu efzeta
no i jak naprawiać to z 2-4k trza dać, a skoro już się robi to nie lepiej robić od razu całość na cacy :?: Tylko że naprawda + części + remont + lakier = koło 20k +-30%
(sąsiad szwagra kumpla z wojska Heńka zrobi to w garage za 6k)

luther napisał/a:
zadzwoń do Rafała albo Miłosza


A tam będziemy chłopakom głowy zawracać ;-)

światła do 150
nerki 30-50
atrapy świateł/chłodnicy po 30zł sprzedawałem
wzmocnienie czołowe ktoś za 100 wytnie
maska nie wiem
chłodnice do ety ktoś chyba ma na forum ;-)

co tam jeszcze Pany :?:
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 15:00   
   Imię: Filip


StarZcarZ napisał/a:
Rekin zanurkowal przy hamowaniu i uszkodzil gorne elementy.


Dużo raczej nie zanurkował, raczej dostał wysoko bo bardzo nisko stoi. ;-)

VaRiot666 napisał/a:
no i jak naprawiać to z 2-4k trza dać, a skoro już się robi to nie lepiej robić od razu całość na cacy :?: Tylko że naprawda + części + remont + lakier = koło 20k +-30%

No tak. Tylko że planowałem przepracować całe wakacje, żeby mieć na ubezpieczenie, przerejestrowanie i dopieszczenie paru pierdół, a teraz całe wakacje będę pracował na samą naprawę... Bo kasa się skończyła, tym bardziej na ogólny remont.
No i dlatego też właśnie zastanawiam się nad inną budą, bo ta już drugi raz była bita z przodu, pas tylny mam krzywy, lewy tylny bok też był już bity. Do tego bagażnik mam przeżarty na wylot, 2 dziury w podłodze itd itp...
Dzisiaj będę go holował do mojego mechanika na wakacyjny odpoczynek i będziemy myśleć co dalej.
_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
szuger 

Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 205
Skąd: łódź
Wysłany: 1 Lipiec 2012, 14:14   
   Imię: kamil


Efzet, ja miałem to samo, baba mi wjechał a ja w nią. to było ze 4 lata temu. miałem takie same uszkodzenia.



Byłem smutny ale powiedziałem sobie że nie ma bata. I z ojcem audi-cą naciągnęliśmy przód trocha młotami poklepaliśmy, i kształty wróciły. był ulep ale już nie straszyła.



A jak będziesz miał kaskę to zrobisz na czysto. nie daj się złąmać. :D

Powodzenia!!
 
 
     
szuger 

Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 205
Skąd: łódź
Wysłany: 1 Lipiec 2012, 14:22   
   Imię: kamil


ja bym prostował to co jest, jak jest zdrowe, graty na forum , tak ja Variot pisze powinieneś coś dostać. lampy, chłodnica. w 500zł zmieścisz się jak dobrze pójdzie i masz jeżdżące auto , co prawda nie estetyczne. ale to zawsze Rekin!!! i wiesz co masz
 
 
     
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 4 Lipiec 2012, 00:56   
   Imię: Filip


Decyzja podjęta. Mimo to, iż mój mechanik może się tego nie podjąć (ze względu na to, że wzmocnienie czołowe już raz było zmieniane), będę to naprawiał. Będzie to kupa złomu, ale przynajmniej będzie. Prędko pieniędzy na nową budę miał nie będę, a gdy się przeprowadzę nie mogę zostać bez auta. Także niedługo na forum pojawi się ogłoszenie o chęci kupna wzmocnienia czołowego i paru innych gratów... ;-)
_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 472
Skąd: Anglia
Wysłany: 4 Lipiec 2012, 20:12   
   Imię: Adam


To pozytywnie efzet! Tragedii nie ma, a na pewno forumowi rozbieracze pomoga.

VaRiot666 napisał/a:
Miałeś zapewne na myśli wzmocnienie czołowe


Ano, po angielsku to upper front panel - luzne tlumaczenie sie zrobilo. Jezyka ojczystego za malo uzywam.
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 10 Lipiec 2012, 15:14   
   Imię: Filip


Co to drugiej budy to moze chłopcy ze Wschowy będą coś mieć niedługo :-P

Szkoda ścinać tą Ete, ostatni co tak zrobił to nie kto inny jak nasz ojciec dyrektor...

Ratuj ;-)
_________________

 
 
     
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 24 Lipiec 2012, 13:25   
   Imię: Filip


Wzmocnienie czołowe już jedzie do mnie. ;)
_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 29 Sierpień 2012, 03:16   
   Imię: Filip


Panowie i... Panowie... ;-)
Z dniem dzisiejszym Bettsy wróciła na drogi. Łączny koszt naprawy ok. 1750zł... Bez niespodzianek się nie obeszło ale w końcu. Wzmocnienie które kupiłem, okazało się strasznie rude (love kupowanie blacharki przez allegro) i ostatecznie użyliśmy z niego tylko ramki na grill... Czyli jak wdupić 200zł, bo koło 150zł sama ramka na allegro stała.
Maskę kupiłem w pobliskim szrocie i w sumie strasznie żałuję. Dałem za nią chyba 180zł, a okazała pordzewiała i poszpachlowana. Do tego jest wiotka strasznie i ni ch... nie chce leżeć prosto, jakby zamiennik jakiś. Pomalowana też niedbale, dlatego jest to maska bardzo tymczasowa.
Lampy kupiłem też z allegro, 220zł z przesyłką za dwie. Na początku szału nie było, ale szczoteczka, umywalka i CIF zdziałały cuda.
No i na koniec - zderzak i obydwie atrapy. Najlepszy zakup ze wszystkich! Kupione od użytkownika Zorro od nas z forum. Zderzak w stanie niesamowicie ładnym, nie licząc dwóch wgniotków. Na pewno ładniejszy od mojego. Chwilowo bez plastikowych listew, bo w moich pourywało mocowania. Atrapy też bardzo ładnie pomalowane i zadbane. Zmienię maskę, założę listwy i przód będzie jeszcze ładniejszy niż przed dzwonem... ;)
No i ostatnie zdanie na dziś, za co zostanę zapewnie wyklęty przez 90% forumowiczów - w końcu zawitał podtlenek LPG.
Jutro postaram się o jakieś fotki.
_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Sierpień 2012, 08:47   
   Imię: Maciek


poka foty :) :idea:
_________________
Черный Bymep
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29 Sierpień 2012, 15:26   
   Imię: Damian


efzet napisał/a:
Łączny koszt naprawy ok. 1750zł


Tyle byś u mnie za sam lakier zostawił ;-)

efzet napisał/a:
w końcu zawitał podtlenek LPG


:-(

Foty foty :-)
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12