[E28 M535i] Czarna Bestia |
Autor |
Wiadomość |
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 01:25
Imię: Patryk |
|
|
No i kiedy już zaczynałem tracić nadzieję i godzić się z myślą, że w tym sezonie znowu będę musiał kręcić tym standardowym byle czym, z pomocą przyszedł kolega Jaś i mogłem w końcu dzisiaj podpiąć pod Bestię odpowiednie "lejce"
Kierownica M-Technic I na starym wieloklinie!
A tu już na swoim miejscu
Zostało tylko zregenerować skórę i będzie miód-malina
A, że kierownicami ostatnio obsypało, to jeszcze takie cudo
I na co tu się zdecydować - MT1 vs. Hartge
PS Właśnie sprawdziłem, że ogłoszenie w dziale kupię zamieściłem praktycznie rok temu, bo 24 kwietnia, także warto być cierpliwym i korzystać z naszego zacnego forum |
_________________
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 09:42
Imię: Patryk |
|
|
Kucharz napisał/a: | ale obszyj ją najpierw |
Obszywał raczej nie będę, tylko regenerował, bo skóra jest bez ubytków, tylko trochę wyschnięta. Choć od początku chodzi mi po głowie plan obszycia jej alcantarą w połączeniu z nićmi w kolorkach ///M...
Kucharz napisał/a: | a ta Hartge by mi do kółek pasowała, ale jest taka brzydka... |
To jest najlepsza kierownica jaką w życiu trzymałem i nic lepiej w ręku nie leży!
A to wszystko dzięki obszyciu bez zdejmowania poprzedniej skóry
Minus jest taki, że nie jest moja i pochodzi z pewnej wyszkowskiej wypożyczalni |
_________________
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 10:22
Imię: Jakub |
|
|
Mialem okazje krecic u Milosza kierownica Hartge i od razu powiedzialem ze zupelnie nie lezy mi ta kierownica.
Najlepiej lezala mi wlasnie MT1 |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 17:11
Imię: Patryk |
|
|
W tym tygodniu odebrałem płytkę z wymiany akumulatorów i jak się okazało trzeba było też odtworzyć kilka ścieżek, bo to co się wylało wyrządziło trochę szkód. Wymienione zostały też 2 kondensatory.
Dopiero dzisiaj miałem czas, żeby sprawdzić, czy prędkościomierz i licznik funkcjonują i...
DZIAŁA
Strasznie mi zależy, żeby takie rzeczy były w aucie oryginalne, więc jestem bardzo zadowolony, że udało się je reanimować
Wymienię sobie jeszcze profilaktycznie wszystkie żaróweczki i będzie jak nowy
Chciałem podziękować Bartkowi (Bąku) za pomoc i namiary na Jego brata, który zajmuje się elektroniką i właśnie On to wszytko poskładał do kupy. Mogę Go polecić z czystym sumieniem
A przy okazji zafundowałem dzisiaj Bestii pierwsze wiosenne wietrzenie...
Warstwa kurzu tworzy nowy lakier, ehh...
|
_________________
|
|
|
|
|
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 17:23
Imię: Kacper |
|
|
Jest dobrze! Słońce za oknem, ale dopiero czytając takie wpisy z dzisiaj czuję prawdziwą wiosnę! |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
|
|
|
|
|
Łukasz_P
Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 17:25
Imię: Łukasz |
|
|
ŻbiQ, rezerwuję wiosenną przejażdżkę na prawym fotelu
Będziesz jej fundował ORI TRX-y do M535 czy zostaje tak jak jest |
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 17:37
Imię: Patryk |
|
|
Łukasz_P napisał/a: | Będziesz jej fundował ORI TRX-y do M535 czy zostaje tak jak jest |
No obecne felgi wrzucę nowe Continentale, bo już czekają od dłuższego czasu i zastanawiam się też nad spolerowaniem rantów na lustro.
Na przymiarkę wskoczą też moje ulubione RC-ki, które ostatnio przyjechały i zobaczymy.
RC są bardzo popularne, a RZ nie widziałem nigdy i Bestia naprawdę dobrze na nich wygląda.
Ideałem są BBS RZ 412 8,5 x 17 czyli o rozmiar większe, ale bardzo rzadko się trafiają
|
_________________
|
|
|
|
|
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 17:54
Imię: Kacper |
|
|
Moim zdaniem 4x 8,5" to za szeroko - wiadomo, dobrze jak jest szeroko, ale to 0,5" robi subtelną różnicę. |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
|
|
|
|
|
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 18:31
Imię: Bartek |
|
|
Zajebiście, że wszystko działa tak jak trzeba |
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 11:46
Imię: Patryk |
|
|
Bestia zagości w doborowym towarzystwie na Auto Nostalgii, która odbywa się w ten weekend.
Aktualnie czeka grzecznie pod halą
|
_________________
|
|
|
|
|
Filip0
Burgund Lover
Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 12:07
Imię: Filip |
|
|
Fajna ta Bestia |
_________________
|
|
|
|
|
HuberT_e36
Nadwozie: E28
Model: M535I
Silnik: 3.5
Rok produkcji: 86r
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 229 Skąd: Długosiodło/Różan
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 13:17
Imię: Hubert |
|
|
a to zarejestrowana już |
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 13:18
Imię: Patryk |
|
|
HuberT_e36 napisał/a: | a to zarejestrowana już |
|
_________________
|
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Maj 2013, 15:59
Imię: Patryk |
|
|
Na razie na szybko 2 fotki z normalnego aparatu, bo dopiero zrzuciłem na kompa.
Wieczorem może dam radę wrzucić resztę.
|
_________________
|
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 14:48
Imię: Patryk |
|
|
W zeszłym tygodniu Bestia po raz pierwszy odmówiła posłuszeństwa i kazała mi się przesiąść do taksówki...
Odbierałem ją z parkingu pod halą i elegancko odpaliła, wyjechałem na górę, zgasiłem, no i koniec I tak sobie stała przez kilka godzin jako ozdoba jakiejś imprezy... Ba, nawet chętni byli żeby ją kupić!
A, że to rejony rembertowskie, to Bestia trafiła na holu do zaprzyjaźnionego garage, gdzie w tajemnicy składa się najmocniejszy, a zarazem najbardziej wygłuszony diesel w kraju, ale ciiiii
Z pomocą Kamila sprawdziliśmy wszystko po kolei, od bezpieczników, przekaźników, kostek, wiązki kończąc na podłączeniu pompy paliwa na krótko no i jak się okazało, niestety fabryczna pompa dokonała żywota.
Nazajutrz kupiłem od razu filtr paliwa i pompę "renomowanej" marki MaxGear która chwilowo musi zastąpić oryginał. Od razu z tego miejsca wszystkim ODRADZAM tej szajs, bo chodzi tak, że słyszę ja w kabinie
Przy okazji wymieniłem wiskozę (Sachs) - w końcu nie muszę się obawiać o korki i świece które czekały na regale już od poprzedniego sezonu. Po wyjęciu świec, okazało się, że 5 jest 3 elektrodowych Beru i jedna 1 elektrodowa Boscha. Ja w każdym razie zamontowałem 1-elektrodowe NGK BP5ES, które uważam za najlepsze do tego motoru. Silnik pracuje teraz wyczuwalnie lepiej i znacznie mniej faluje.
Bestia ożyła na nowo i zrobiłem nią w sobotę prawie 100 km. Chyba musiała mieć za małą dawkę paliwa na tej starej pompie, bo zawsze pod dystrybutorem byłem zdziwiony, że coś mało pali, a czasami obrotów jej nie żałowałem. Teraz jeździłem jak przykładny obywatel, każdy zakręt traktując zgodnie z przykazaniem, a wskazówka od poziomu paliwa ochoczo staczała się w kierunku eRrrr...
Z rzeczy kosmetycznych, zamonotwałem w końcu M-kę na atrapie, która jak wiadomo dodaje 10% mocy
I barterowo uzyskałem do Kamila brakujący dekielek BBS do moich RZ-tów.
Muszę jeszcze tylko dokupić sam emblemat. |
_________________
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 19:03
Imię: Bartek |
|
|
A czy przypadkiem niema u Ciebie wstępnej pompki paliwa w zbiorniku, która podaje paliwo do pompy, którą masz przy progu. Bo jeżeli masz pompkę wstępną to powodem zdechnięcia pompy starej i powodem hałasu tej nowej może być nie działająca pompka wstępna w baku. Ja tak miałem u siebie w Ecie. Jak ogarnąłem pompkę w zbiorniku to pompa przy progu pracuje ciszej. Owszem słychać ją troszkę, ale jak pompka wstępna nie pracowała to ta główna tak skwierczała i pierdziała, że szok jak się stało obok auta. |
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 20:11
Imię: Patryk |
|
|
bąku napisał/a: | Bo jeżeli masz pompkę wstępną to powodem zdechnięcia pompy starej i powodem hałasu tej nowej może być nie działająca pompka wstępna w baku. |
Taka diagnoza też się pojawiła - teraz tylko kwestia sprawdzenia. A w piątek miałem raptem 3 h na przywrócenie auta do życia, więc po prostu nie starczyło czasu.
bąku napisał/a: | ale jak pompka wstępna nie pracowała to ta główna tak skwierczała i pierdziała, że szok jak się stało obok auta |
No właśnie wydaje takie "ciekawe" dźwięki... |
_________________
|
|
|
|
|
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 20:50
Imię: Bartek |
|
|
Wyjmij pompkę z baku i podłącz na krótko i zobacz czy śmiga. Moja pompka po podłączeniu na krótko raz łapała za chwilę przestawała, tak działa jak się jej podobało.
Patrząc z góry na samą pompkę (zakładając że jest taka sama jak u mnie) po jej lewej i prawej stronie są takie czarne pręciki owinięte miedzianymi drucikami, te pręciki to są szczotki. Ja wziąłem cieniutki śrubokręt i delikatnie docisnąłem te czarne pręciki i każdy z nich wsunął się do środka około 2mm i dlatego pompka działała jak się jej podobało.
Po dociśnięciu szczotek za każdym razem jak podłączałem na krótko to bzyczała aż miło. Po zamontowaniu, pompa progowa w moim mniemaniu chodzi ciszej. |
|
|
|
|
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 20:53
Imię: Bartek |
|
|
Aha przy okazji zwróć uwagę na sitko, które jest na spodzie pompki i filtruje paliwo zanim trafi do pompki, moje było baaaaardzo zakitowane. Wyczyściłem szczoteczką do zębów i cifem z mikrogranulkami i oczywiście dobrze wypłukałem. |
|
|
|
|
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 21 Maj 2013, 11:00
Imię: Kacper |
|
|
Moje dwa z Nostalgii. |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
|
|
|
|
|
Przemas
Przemas
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: Konin/Warszawa
|
Wysłany: 21 Maj 2013, 20:45
Imię: Przemek |
|
|
Dobre |
_________________
|
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Maj 2013, 15:27
Imię: Patryk |
|
|
Obiecane zdjęcia z Auto Nostalgii
|
_________________
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1
Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29 Maj 2013, 22:32
Imię: Damian |
|
|
Czemu sprzedajesz? W sumie od dłuższego czasu nie masz "swojej" e28 hehe w sumie tak jak ja ale na zlot coś będziesz miał zarejestrowane? |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
|
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Maj 2013, 13:56
Imię: Patryk |
|
|
Płynie do mnie M5, więc muszę szybko zgromadzić kapitał. |
_________________
|
|
|
|
|
Przemas
Przemas
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: Konin/Warszawa
|
Wysłany: 30 Maj 2013, 17:03
Imię: Przemek |
|
|
I od Ciebie takie info od tak bez żadnych tajemnic |
_________________
|
|
|
|
|
misza
Nadwozie: Exx
Model: e30 touring
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 90
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Maj 2008 Posty: 152 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 30 Maj 2013, 20:19
Imię: Michał |
|
|
I tak wszyscy by mówili że kolejne będzie m5, to było bardziej niż oczywiste. Nie ma co owijać w bawełnę, teraz tylko się zacznie budowanie napięcia po pół zdjęcia.
Bo marzenia są po to by je spełniać.
Pozdro |
|
|
|
|
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 30 Maj 2013, 20:29
Imię: Milosz |
|
|
ŻbiQ napisał/a: | Płynie do mnie M5, więc muszę szybko zgromadzić kapitał. |
Jak to plynie?? chyba nie amerykanka ktorych tak bardzo nie lubisz?? Jak M5 sprzedasz to zostaje juz chyba tylko 524td |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
|