E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 M535i] Czarna Bestia
Autor Wiadomość
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 01:25   
   Imię: Patryk


No i kiedy już zaczynałem tracić nadzieję i godzić się z myślą, że w tym sezonie znowu będę musiał kręcić tym standardowym byle czym, z pomocą przyszedł kolega Jaś i mogłem w końcu dzisiaj podpiąć pod Bestię odpowiednie "lejce" <mina>

Kierownica M-Technic I na starym wieloklinie! <tanczy>




A tu już na swoim miejscu :)



Zostało tylko zregenerować skórę i będzie miód-malina :)

A, że kierownicami ostatnio obsypało, to jeszcze takie cudo <mina>



I na co tu się zdecydować - MT1 vs. Hartge <oczko>




PS Właśnie sprawdziłem, że ogłoszenie w dziale kupię zamieściłem praktycznie rok temu, bo 24 kwietnia, także warto być cierpliwym i korzystać z naszego zacnego forum :)
_________________
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 09:34   
   Imię: Marcin


ale obszyj ją najpierw

a ta Hartge by mi do kółek pasowała, ale jest taka brzydka...
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 09:42   
   Imię: Patryk


Kucharz napisał/a:
ale obszyj ją najpierw

Obszywał raczej nie będę, tylko regenerował, bo skóra jest bez ubytków, tylko trochę wyschnięta. Choć od początku chodzi mi po głowie plan obszycia jej alcantarą w połączeniu z nićmi w kolorkach ///M...

Kucharz napisał/a:
a ta Hartge by mi do kółek pasowała, ale jest taka brzydka...

To jest najlepsza kierownica jaką w życiu trzymałem i nic lepiej w ręku nie leży!
A to wszystko dzięki obszyciu bez zdejmowania poprzedniej skóry <mina>
Minus jest taki, że nie jest moja i pochodzi z pewnej wyszkowskiej wypożyczalni <oko>
_________________
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 10:22   
   Imię: Jakub


Mialem okazje krecic u Milosza kierownica Hartge i od razu powiedzialem ze zupelnie nie lezy mi ta kierownica.
Najlepiej lezala mi wlasnie MT1
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 17:11   
   Imię: Patryk


W tym tygodniu odebrałem płytkę z wymiany akumulatorów i jak się okazało trzeba było też odtworzyć kilka ścieżek, bo to co się wylało wyrządziło trochę szkód. Wymienione zostały też 2 kondensatory.






Dopiero dzisiaj miałem czas, żeby sprawdzić, czy prędkościomierz i licznik funkcjonują i...

DZIAŁA <tanczy> <tanczy> <tanczy>

Strasznie mi zależy, żeby takie rzeczy były w aucie oryginalne, więc jestem bardzo zadowolony, że udało się je reanimować :)
Wymienię sobie jeszcze profilaktycznie wszystkie żaróweczki i będzie jak nowy <oko>

Chciałem podziękować Bartkowi (Bąku) za pomoc i namiary na Jego brata, który zajmuje się elektroniką i właśnie On to wszytko poskładał do kupy. Mogę Go polecić z czystym sumieniem <ok>


A przy okazji zafundowałem dzisiaj Bestii pierwsze wiosenne wietrzenie... <masakra>
Warstwa kurzu tworzy nowy lakier, ehh... ;)


_________________
 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 17:23   
   Imię: Kacper


Jest dobrze! Słońce za oknem, ale dopiero czytając takie wpisy z dzisiaj czuję prawdziwą wiosnę! <tanczy> <tanczy>
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
Łukasz_P 


Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 17:25   
   Imię: Łukasz


ŻbiQ, rezerwuję wiosenną przejażdżkę na prawym fotelu <mina>

Będziesz jej fundował ORI TRX-y do M535 czy zostaje tak jak jest ?
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 17:37   
   Imię: Patryk


Łukasz_P napisał/a:
Będziesz jej fundował ORI TRX-y do M535 czy zostaje tak jak jest

No obecne felgi wrzucę nowe Continentale, bo już czekają od dłuższego czasu i zastanawiam się też nad spolerowaniem rantów na lustro.
Na przymiarkę wskoczą też moje ulubione RC-ki, które ostatnio przyjechały i zobaczymy.
RC są bardzo popularne, a RZ nie widziałem nigdy i Bestia naprawdę dobrze na nich wygląda.

Ideałem są BBS RZ 412 8,5 x 17 czyli o rozmiar większe, ale bardzo rzadko się trafiają

_________________
 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 17:54   
   Imię: Kacper


Moim zdaniem 4x 8,5" to za szeroko - wiadomo, dobrze jak jest szeroko, ale to 0,5" robi subtelną różnicę. :)
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 18:31   
   Imię: Bartek


Zajebiście, że wszystko działa tak jak trzeba <tanczy> <tanczy> <tanczy>
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Maj 2013, 11:46   
   Imię: Patryk


Bestia zagości w doborowym towarzystwie na Auto Nostalgii, która odbywa się w ten weekend.

Aktualnie czeka grzecznie pod halą :)

_________________
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 10 Maj 2013, 12:07   
   Imię: Filip


Fajna ta Bestia <czapka>
_________________

 
 
     
HuberT_e36 


Nadwozie: E28
Model: M535I
Silnik: 3.5
Rok produkcji: 86r
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 229
Skąd: Długosiodło/Różan
Wysłany: 10 Maj 2013, 13:17   
   Imię: Hubert


a to zarejestrowana już ? :D
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Maj 2013, 13:18   
   Imię: Patryk


HuberT_e36 napisał/a:
a to zarejestrowana już ? :D

<spiewa>
_________________
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Maj 2013, 15:59   
   Imię: Patryk


Na razie na szybko 2 fotki z normalnego aparatu, bo dopiero zrzuciłem na kompa.
Wieczorem może dam radę wrzucić resztę.


_________________
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Maj 2013, 14:48   
   Imię: Patryk


W zeszłym tygodniu Bestia po raz pierwszy odmówiła posłuszeństwa i kazała mi się przesiąść do taksówki... <mina>

Odbierałem ją z parkingu pod halą i elegancko odpaliła, wyjechałem na górę, zgasiłem, no i koniec ;) I tak sobie stała przez kilka godzin jako ozdoba jakiejś imprezy... Ba, nawet chętni byli żeby ją kupić! :D



A, że to rejony rembertowskie, to Bestia trafiła na holu do zaprzyjaźnionego garage, gdzie w tajemnicy składa się najmocniejszy, a zarazem najbardziej wygłuszony diesel w kraju, ale ciiiii <mina>



Z pomocą Kamila sprawdziliśmy wszystko po kolei, od bezpieczników, przekaźników, kostek, wiązki kończąc na podłączeniu pompy paliwa na krótko no i jak się okazało, niestety fabryczna pompa dokonała żywota.



Nazajutrz kupiłem od razu filtr paliwa i pompę "renomowanej" marki MaxGear <masakra> która chwilowo musi zastąpić oryginał. Od razu z tego miejsca wszystkim ODRADZAM tej szajs, bo chodzi tak, że słyszę ja w kabinie <masakra>



Przy okazji wymieniłem wiskozę (Sachs) - w końcu nie muszę się obawiać o korki <oko> i świece które czekały na regale już od poprzedniego sezonu. Po wyjęciu świec, okazało się, że 5 jest 3 elektrodowych Beru i jedna 1 elektrodowa Boscha. Ja w każdym razie zamontowałem 1-elektrodowe NGK BP5ES, które uważam za najlepsze do tego motoru. Silnik pracuje teraz wyczuwalnie lepiej i znacznie mniej faluje.





Bestia ożyła na nowo i zrobiłem nią w sobotę prawie 100 km. Chyba musiała mieć za małą dawkę paliwa na tej starej pompie, bo zawsze pod dystrybutorem byłem zdziwiony, że coś mało pali, a czasami obrotów jej nie żałowałem. Teraz jeździłem jak przykładny obywatel, każdy zakręt traktując zgodnie z przykazaniem, a wskazówka od poziomu paliwa ochoczo staczała się w kierunku eRrrr... :]




Z rzeczy kosmetycznych, zamonotwałem w końcu M-kę na atrapie, która jak wiadomo dodaje 10% mocy



I barterowo uzyskałem do Kamila brakujący dekielek BBS do moich RZ-tów.



Muszę jeszcze tylko dokupić sam emblemat.
_________________
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Maj 2013, 17:22   
   Imię: Kamil


klasa fota sprzed mojej willi :D
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Maj 2013, 19:03   
   Imię: Bartek


A czy przypadkiem niema u Ciebie wstępnej pompki paliwa w zbiorniku, która podaje paliwo do pompy, którą masz przy progu. Bo jeżeli masz pompkę wstępną to powodem zdechnięcia pompy starej i powodem hałasu tej nowej może być nie działająca pompka wstępna w baku. Ja tak miałem u siebie w Ecie. Jak ogarnąłem pompkę w zbiorniku to pompa przy progu pracuje ciszej. Owszem słychać ją troszkę, ale jak pompka wstępna nie pracowała to ta główna tak skwierczała i pierdziała, że szok jak się stało obok auta.
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Maj 2013, 20:11   
   Imię: Patryk


bąku napisał/a:
Bo jeżeli masz pompkę wstępną to powodem zdechnięcia pompy starej i powodem hałasu tej nowej może być nie działająca pompka wstępna w baku.

Taka diagnoza też się pojawiła - teraz tylko kwestia sprawdzenia. A w piątek miałem raptem 3 h na przywrócenie auta do życia, więc po prostu nie starczyło czasu.

bąku napisał/a:
ale jak pompka wstępna nie pracowała to ta główna tak skwierczała i pierdziała, że szok jak się stało obok auta

No właśnie wydaje takie "ciekawe" dźwięki...
_________________
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Maj 2013, 20:50   
   Imię: Bartek


Wyjmij pompkę z baku i podłącz na krótko i zobacz czy śmiga. Moja pompka po podłączeniu na krótko raz łapała za chwilę przestawała, tak działa jak się jej podobało.
Patrząc z góry na samą pompkę (zakładając że jest taka sama jak u mnie) po jej lewej i prawej stronie są takie czarne pręciki owinięte miedzianymi drucikami, te pręciki to są szczotki. Ja wziąłem cieniutki śrubokręt i delikatnie docisnąłem te czarne pręciki i każdy z nich wsunął się do środka około 2mm i dlatego pompka działała jak się jej podobało.
Po dociśnięciu szczotek za każdym razem jak podłączałem na krótko to bzyczała aż miło. Po zamontowaniu, pompa progowa w moim mniemaniu chodzi ciszej.
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Maj 2013, 20:53   
   Imię: Bartek


Aha przy okazji zwróć uwagę na sitko, które jest na spodzie pompki i filtruje paliwo zanim trafi do pompki, moje było baaaaardzo zakitowane. Wyczyściłem szczoteczką do zębów i cifem z mikrogranulkami :D i oczywiście dobrze wypłukałem.
 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 21 Maj 2013, 11:00   
   Imię: Kacper





Moje dwa z Nostalgii. <oczko>
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2013, 20:45   
   Imię: Przemek


Dobre :D
_________________

 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Maj 2013, 15:27   
   Imię: Patryk


Obiecane zdjęcia z Auto Nostalgii

























_________________
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 24 Maj 2013, 19:39   
   Imię: Marcin


pięknie k***a pięknie
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29 Maj 2013, 22:32   
   Imię: Damian


Czemu sprzedajesz? W sumie od dłuższego czasu nie masz "swojej" e28 hehe w sumie tak jak ja :D ale na zlot coś będziesz miał zarejestrowane?
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2013, 13:56   
   Imię: Patryk


Płynie do mnie M5, więc muszę szybko zgromadzić kapitał.
_________________
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2013, 17:03   
   Imię: Przemek


I od Ciebie takie info od tak bez żadnych tajemnic :D ?? ?
_________________

 
 
     
misza 

Nadwozie: Exx
Model: e30 touring
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 90
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 152
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 30 Maj 2013, 20:19   
   Imię: Michał


I tak wszyscy by mówili że kolejne będzie m5, to było bardziej niż oczywiste. Nie ma co owijać w bawełnę, teraz tylko się zacznie budowanie napięcia po pół zdjęcia.


Bo marzenia są po to by je spełniać.


Pozdro
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 30 Maj 2013, 20:29   
   Imię: Milosz


ŻbiQ napisał/a:
Płynie do mnie M5, więc muszę szybko zgromadzić kapitał.


Jak to plynie?? chyba nie amerykanka ktorych tak bardzo nie lubisz?? Jak M5 sprzedasz to zostaje juz chyba tylko 524td <spiewa>
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11