[E28 535i] zinnober-rot --> cubici |
Autor |
Wiadomość |
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 12:01
Imię: Patryk |
|
|
Dexter528i napisał/a: | Pamiętam jeszcze parę lat do tyłu M535i można było na forum policzyć na palcach jednej ręki, a teraz można by założyć klub "M535i POLAND" |
A daj spokój, zrobiło się tego jak mrówków
Lepiej sprawić sobie właśnie 518 na gaźniku, czy wolnossącego chochelka 524d i będzie większym rarytasem
Zainspirowałeś mnie Dexter, więc zaraz odświeżę pewien temat z M535i |
_________________
|
|
|
|
|
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1
Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 12:08
Imię: Damian |
|
|
ŻbiQ, jeśli myślisz o domenie www.m535i.pl to już jej nie kupisz |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
|
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 12:11
Imię: Patryk |
|
|
Dixi napisał/a: | ŻbiQ, jeśli myślisz o domenie www.m535i.pl to już jej nie kupisz |
Mam ciekawsze rzeczy do roboty niż okupowanie internetu i zgrywanie go na dyskietkę |
_________________
|
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 23:14
Imię: jakub |
|
|
A tutaj jeszcze chciałbym przedstawić zestaw części zamiennych, które dostałem do m535.
Silnik krztusi się i parcha ale jak już się wkręci na obroty to zamiata dupą jak Jennifer Lopez
|
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
paweł13
Nadwozie: Exx
Model: 316
Silnik: M10B16
Rok produkcji: 1979
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 09:22
Imię: Paweł |
|
|
Co to za felga na tylniej osi Wygląda dość ciekawie |
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 12:25
Imię: jakub |
|
|
Nie wiem, co to za marka. Nie miałem czasu jeszcze się im dobrze przyjrzeć.
Koło ma 16 cali. Są "lekko" zapuszczone
Ale muszę powiedzieć, że również bardzo mi się podobają i jeśli będą wszystkie cztery proste to je zamontuję do zielonej.
Jest deficyt na oryginalne felgi, więc te są idealne
|
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 12:37
Imię: Patryk |
|
|
Niezły rancik nadkola
A felgi naprawdę świetne, nigdy wcześniej takich nie widziałem
Podaj jeszcze pozostałe parametry jak je zdejmiesz. |
_________________
|
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 18:14
Imię: jakub |
|
|
Felgi sprawdzę następnym razem - bo zapomniałem.
Dzisiaj poszedłem do garage z zamiarem rozkręcenia całej zawiechy.
Oczywiście jak sobie coś zaplanuję to nigdy się nie udaje.
No i dzisiaj oczywiście we firmie awaria sprężarki. A bez powietrza do zawieszenia nie podchodzę.
Można to oczywiście zrobić bez pneumatyki ale trwałoby to ze trzy dni a ja nie mam zbyt wiele czasu
Dlatego zrobiłem takie mniej ważne sprawy. A i tak je trzeba kiedyś zrobić.:
Wygłuszenie bagażnika. Nic nadzwyczajnego ale sprawa izolacji zakończona.
Ps.: ja jestem małych gabarytów a było ciasno i dlatego chciałbym widzieć np Kamila w akcji
Poczyściłem osłonki reflektorów i nakładki wydechu. Gorąca kąpiel w środkach czystości, szorowanie a potem mleczko i polerowanie.
Osłonki gites a nakładki były i są dość pokiereszowane.
Ale, że to towar deficytowy to oczywiście zostają.
No i jak zawsze muszę trochę pocynkować
A to wszystko po to, bo próbowałem polakierować kratki nawiewu maski.
Wyszło bardzo apetycznie. No i pozostaje cała przednia atrapa.
|
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
Dominique
Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 19:51
Imię: Dominik |
|
|
cubici, czym polakierowałeś te kratki? Bo rzeczywiście wyglądają elegancko, a ja taki zabieg muszę na swojej e30 zrobić
No i czy nie chciałbyś takim cynkowaniem zająć się na trochę większą skalę, bo też sporo pierdół by się znalazło?
Dobra robota, bardzo podoba mi się ten remont. |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 20:03
Imię: jakub |
|
|
dominique napisał/a: | cubici, czym polakierowałeś te kratki? |
To jest pomysł, który zapożyczyłem od Kamila. Pewnie większość go zna bo jest bardzo prosty ale ja muszę podziękować Kamilowi za podpowiedź.
Plastiki czyścisz, potem dokładnie przecierasz nitrem a na koniec lakierujesz zwykłym czarnym matem.
Te plastiki są dość delikatne, więc nitro je trochę "nadgryza" a gdy polakierujesz farba jakby wsiąka.
A cynkowanie tylko dla siebie
Ja mam tak mało czasu, że nawet nie myślę o zarabianiu.
Dominik masz na pewno w pobliżu jakiegoś "ocynkatora", który to samo zrobi za małe pieniądze
Teraz czekam na elektryka, który sprawdzi i uruchomi elektrykę wnętrza.
Może będę mógł od przyszłego tygodnia zakładać wnętrze. |
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2013, 13:38
Imię: Kamil |
|
|
cubici napisał/a: | dominique napisał/a: | cubici, czym polakierowałeś te kratki? |
To jest pomysł, który zapożyczyłem od Kamila. Pewnie większość go zna bo jest bardzo prosty ale ja muszę podziękować Kamilowi za podpowiedź.
Plastiki czyścisz, potem dokładnie przecierasz nitrem a na koniec lakierujesz zwykłym czarnym matem.
Te plastiki są dość delikatne, więc nitro je trochę "nadgryza" a gdy polakierujesz farba jakby wsiąka.
A cynkowanie tylko dla siebie
Ja mam tak mało czasu, że nawet nie myślę o zarabianiu.
Dominik masz na pewno w pobliżu jakiegoś "ocynkatora", który to samo zrobi za małe pieniądze
Teraz czekam na elektryka, który sprawdzi i uruchomi elektrykę wnętrza.
Może będę mógł od przyszłego tygodnia zakładać wnętrze. |
Miło że pomogłem. Dobrze jeszcze wygrzac to na sloneczku |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2013, 22:59
Imię: jakub |
|
|
Dzisiaj z wielkimi bólami to:
...wyskoczyło stąd.
Ale straszne te zdjęcia
Oczywiście plany był na obie strony ale jak zawsze: kij w oko i piach w zęby i g....no z tego wyszło.
Oczywiście wahacze tak zapieczone, że uszkodziłem 1 gumkę sworznia. Szkoda bo był w dobrej kondycji.
No i pytanie do forumowiczów na dziś:
Jak się sprawdza czujniki ABS'u?
No i jeszcze prośba o tę klapkę do nawiewu, bo jest pilnie potrzebna, patrz:
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=8102 |
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2013, 23:17
Imię: Jakub |
|
|
cubici napisał/a: | Oczywiście plany był na obie strony ale jak zawsze: kij w oko i piach w zęby i g....no z tego wyszło.
Oczywiście wahacze tak zapieczone, że uszkodziłem 1 gumkę sworznia. |
Sworzeń zbijałeś tzw "widełkami" bo tylko wtedy można uszkodzić gumkę Profesjonalnie
Ja obecnie zaprzestałem używania "widełek" na rzecz ściągaczy do sworzni (takie do kręcenia)
cubici napisał/a: | Jak się sprawdza czujniki ABS'u?
|
ABS jest dla mientkich ...... |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2013, 23:23
Imię: Kamil |
|
|
Dexter528i napisał/a: | cubici napisał/a: | Oczywiście plany był na obie strony ale jak zawsze: kij w oko i piach w zęby i g....no z tego wyszło.
Oczywiście wahacze tak zapieczone, że uszkodziłem 1 gumkę sworznia. |
Sworzeń zbijałeś tzw "widełkami" bo tylko wtedy można uszkodzić gumkę Profesjonalnie
Ja obecnie zaprzestałem używania "widełek" na rzecz ściągaczy do sworzni (takie do kręcenia) |
widły są do dupy, ściągacze kręcone już zniszczyłem 2
metoda najprostsza jest najlepsza, zdejmujesz ten pierdzielnik co w nim są 2 sworznie od wahaczy, podkładam go na coś twardego, ja mam po ukochanym Dziadku niewielki kawałeczek szyny kolejowej....
...następnie napierniczam młoteczkiem piąteczką, również po ukochanym dziadku, aż sworzeń sam wyskakuje
polecam, można odreagować |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2013, 23:29
Imię: Jakub |
|
|
Kamil napisał/a: | widły są do dupy, ściągacze kręcone już zniszczyłem 2 |
A ja tam sobie chwalę.
Kamil napisał/a: | zdejmujesz ten pierdzielnik co w nim są 2 sworznie od wahaczy, |
Zwrotnica.
Kamil napisał/a: | podkładam go na coś twardego, ja mam po ukochanym Dziadku niewielki kawałeczek szyny kolejowej....
...następnie napierniczam młoteczkiem piąteczką, również po ukochanym dziadku, aż sworzeń sam wyskakuje |
Ta metoda u mnie nie zadziałała ale może miałem słaby podkład ( nie mam szyny ani kowadła) |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2013, 06:38
Imię: jakub |
|
|
Tak, używałem widełek. Byłem święcie przekonany, że gumki są ponad widełkami.
Jak się okazało byłem w błędzie.
A ja dla pogodzenia kolegów powiem, że używam tych dwóch technik równocześnie: naprężam sworzeń widełkami i wtedy uderzam młotkiem 1,5 kg, żeby nie kaleczyć tej stopki.
Zazwyczaj wystarczy kilka stanowczych uderzeń i sworzeń wyskakuje bez żadnych zniszczeń w narzędziach i materiale.
Co z tym czujnikiem ABS'u.
Czy jest jakaś wartość zmierzalna do określenia jego sprawności? |
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 16:19
Imię: jakub |
|
|
Teraz już wszystko wyjechało z przedniego zawieszenia.
No i oczywiście nie obyło się bez niemiłych niespodzianek.
Prawy amortyzator "stoi". Dziwna sprawa, bo jak nim jeździłem na początku to nic na to nie wskazywało.
Trochę poszło w niego syfu no i powstało trochę rdzy. Zobaczymy co dalej.
Prawe łożysko choć było w bardzo dobrym stanie to się rozjechało przy zdejmowaniu a robiłem to delikatnie.
Reszta poszła bez problemów ale wymieniam prawie wszystko albo nawet wszystko bo ma być fabryka.
Trochę poprawek izolacji blacharskiej bo się pojawiło parę kwiatków, które się chowały pod zawieszeniem.
No i chyba muszę przestać się okłamywać, że w tym roku go ukończę. Cinko to widzę.
"A miało być tak pięknie, wywiady, autografy..." |
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
Szalik1
Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 16:32
Imię: Wojtek |
|
|
Cytat: | "A miało być tak pięknie, wywiady, autografy..." |
a o dziewczynach zapomniałes |
|
|
|
|
Bodżangmił
Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 17:08
Imię: Bodży |
|
|
i wizyty w zakładach pracy też miały być
Cubici |
_________________ BMW M535i 1980
|
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 17:23
Imię: Maciek |
|
|
oraz wizytacje najwyższych działaczy PARTII
|
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 21:04
Imię: jakub |
|
|
Ale wy lubicie takie retro klimaty
Breżniew nieźle poszedł w migdałki
A tak na marginesie już powoli kończę robotę na wygnaniu i będę pracował chyba blisko domu.
Ale niestety zaczyna się sezon letni i wskakuje robota dorywcza, także za wiele nie popracuję chyba przez to lato.
|
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
Szalik1
Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 21:07
Imię: Wojtek |
|
|
Przywieź do mnie chetnie sie zajme |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2013, 10:16
Imię: Bartek |
|
|
Ładnie to wszystko wygląda, trzymam kciuki. Nie gódź się na żadne kompromisy bo będziesz żałował choć z drugiej strony są takie kwiatki ja ja - robi, robi i zrobić nie może k.... mać |
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 01:51
Imię: Adam |
|
|
Felgi na "dawcy" wygladaja mi na OZ-ety. Fajne oldskulowe kolo. |
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 22:10
Imię: jakub |
|
|
Witam po dłuższej przerwie!
Wiem, że niektórzy działają w zaciszach garaży i nie ujawniają się z tym ale postanowiłem coś pokazać.
Taka ostatnio cisza na forum.
Z tyłu wyjechał cały tył.
Robiłem to pierwszy raz w życiu i trochę się nagimnastykowałem.
Zaskoczyło mnie rozwiązanie linki hamulca ręcznego. Jeden pancerz gumowy a drugi z jakiegoś mocnego włókna.
Ciekawe...
Teraz to trzeba wszystko rozkręcić, wypiaskować i wymienić to co wymienne a potem złożyć.
Mam nadzieję, że teraz pójdzie mi to wszystko szybciej bo będę miał dla siebie więcej czasu.
Jak oderwać amorky od wahacza? Młotem? |
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 23:08
Imię: Patryk |
|
|
cubici napisał/a: | Jak oderwać amorky od wahacza? |
Ja ostatnio jak rozbrajałem, to dość długo nimi gibałem aż zeszły |
_________________
|
|
|
|
|
luther
buffalo leather fan
Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 287 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2013, 10:57
Imię: Kamil |
|
|
ŻbiQ napisał/a: |
Ja ostatnio jak rozbrajałem, to dość długo nimi gibałem aż zeszły |
Ja tak samo |
_________________ Pozdrawiam,
Kamil
1986 635CSiA |
|
|
|
|
Szalik1
Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2013, 11:08
Imię: Wojtek |
|
|
jak masz belke na wierzchu, a masz bo ponapierniczaj mlotkiem w ta czesc wahacza w która wchodzi ta tuleja od amortyzatora, powinno duzo pomóc |
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2013, 11:34
Imię: Patryk |
|
|
Szalik1 napisał/a: | ponapierniczaj mlotkiem |
Lepiej niech pogiba te półtorej minuty, to przynajmniej trochę kondycji złapie |
_________________
|
|
|
|
|
|