E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] Burgund Warszawski
Autor Wiadomość
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 12:20   
   Imię: Filip


No popatrz Domin :-P tak ze 3-4 posty wyżej. Byłe auto Gareth'a.
_________________

 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 12:28   
   Imię: Dominik


dziwi mnie licznik w tym bo ma przedziałkę co 5 km w tym roku powinno być co 10 wiec przebiega ma n pewno większy niż te 170 tyś
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 16:27   
   Imię: Bartek


Czy Gareth ma na imię Piotr? Do takiego stanu będę dążył a z biegiem czasu i lepszego. W czym przedziałkę? Ciekawi mnie czy lakiernik poradzi sobie z doborem koloru. Jest kilka zewnętrznych ognisk rdzy i chciałbym na razie pozbyć się ich bez malowania całego elementu.
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 16:35   
   Imię: Kamil


Burgudd ma kod 199 - masz to na naklejce
...i wystarczy podać nazwę i kod 199 w mieszalni!
no i musisz jeszcze powiedzieć ile chcesz lakieru :-)
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Majster 

Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: M21
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 43
Skąd: spod O-cy
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 16:50   
   Imię: Marcin


Cytat:
kupuj kable ngk, bo warto. i nie zapłacisz 500PLN a z przesyłką gdzieś 320 do 360PLN

No ja mam niestety złe doświadczenia z przewodami NGK , kupiłem niedawno do e23 ( koszt rzeczywiście 360 zł) i okazało się , że mają przebicie ( lekko żarzą) . Reklamowałem je, przytrzymali ponad miesiąc i oddali te same twierdząc , że kable są sprawne . Ale mam nadzieję że Ty trafisz lepiej . ;-)
_________________
E36 w kombiku

http://www.modlitwawdrodze.pl/
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 16:59   
   Imię: Filip


Bartek napisał/a:
Czy Gareth ma na imię Piotr?


Antek

Bartek napisał/a:
Ciekawi mnie czy lakiernik poradzi sobie z doborem koloru.


ŻbiQ mi kiedyś wspominał, że ma jakiegoś mistrza jeżeli o to chodzi, więc może się go zapytaj ;-)

Właśnie widziałem E32 w burgundzie i kolana mi zmiękły...
_________________

 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 17:04   
   Imię: Patryk


Filip0 napisał/a:
ŻbiQ mi kiedyś wspominał, że ma jakiegoś mistrza jeżeli o to chodzi, więc może się go zapytaj ;-)

Zgadza się :-) Mokotów, ul. Racławicka przy Puławskiej. Jak coś pisz do mnie na PW.
_________________
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 17:36   
   Imię: Bartek


Cytat:
ul. Racławicka przy Puławskiej

To u mnie pod domem :D . Ok, nie boje się o seryjny nowy lakier tylko po tych 26 latach musi się różnic od nowego wię lakiernik musi mieć to na uwadze i umiejętnie dobrać nowy do odcienia "zmęczonego" lakieru.
Jeśli chodzi o firmę NGK to się im przyglądam z zaciekawieniem bo na wielu forach narzekają na jakość i polecają DENSO
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 18:01   
   Imię: Patryk


Bartek napisał/a:
To u mnie pod domem

U mnie też :-) To musimy się jakoś zgadać, to obejrzę cudeńko na żywo.
A co do lakieru, to będziesz musiał dać jakiś element jako wzór, np. klapkę od wlewu i wtedy dobrze Ci dobierze.
_________________
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 20:14   
   Imię: Bartek


Coś mi się zdaje, że będe organizował spoty w garażu którego jeszcze nie mam przy samochodzie który nie jeździ :-P
Dobra, będę musiał wsadzić go na lawetę, jak już mówiłem nie mogłem go sam oderwać od ziemi a w miejscu w którym stoi laweta się nie wciśnie bo osobówką miałem problem wjechać. Chce poprosić kumpla z mocnym wozem 4x4 aby mi ją wytargał na główną ulicę, ale zastanawiam się czy prócz piasty mogę coś rozwalić. Jeszcze będę próbował zdjąć koło i przypierdzielić parę młotków w bęben, ewentualnie rozkręcić okładziny i całe bebechy wew.
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 21:01   
   Imię: Dominik


Bartek napisał/a:
Coś mi się zdaje, że będe organizował spoty w garażu którego jeszcze nie mam przy samochodzie który nie jeździ :-P
Dobra, będę musiał wsadzić go na lawetę, jak już mówiłem nie mogłem go sam oderwać od ziemi a w miejscu w którym stoi laweta się nie wciśnie bo osobówką miałem problem wjechać. Chce poprosić kumpla z mocnym wozem 4x4 aby mi ją wytargał na główną ulicę, ale zastanawiam się czy prócz piasty mogę coś rozwalić. Jeszcze będę próbował zdjąć koło i przypierdzielić parę młotków w bęben, ewentualnie rozkręcić okładziny i całe bebechy wew.
ściągnij felgę i duży młotek i napierdalaj po bębnie tylko tak żeby ci nie pękł

i puści ;-)

no chyba że auto miało przez długi czas zaciągniety reczny i linki ci zardzewiały

zresztą tu nagrałeś jak chodzi i pali sie kontrolka od recznego jak się nie mylę :twisted: http://www.fotosik.pl/u/bmwe28
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
peter22 
Oldschool


Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 389
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 1 Styczeń 2012, 23:07   
   Imię: Piotrek


widzialem kiedys to auto zapuszczone niedaleko pl. narutowicza i mam nawet zdjecia w innym telefonie :) czy w srodku nie bylo przypadkiem karteczki "wstep wzbroniony ... ? " xD strasznie byl zapuszczony, ale motywacja faktycznie duza, bo zdjecie z czasow swietnosci super ;) a licznik byl wymieniany na bank, bo masz taka sama sytuacje co u mnie - w m20b20 byly liczniki wyskalowane do 220 km/h a nie 240 ;)
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Styczeń 2012, 17:55   
   Imię: Bartek


No właśnie stał na ręcznym przez ten cały czas i dlatego obawiam się, że samo wałenie młotem nie pomoże.
 
 
     
deric 
(Oo==[][]==oO)

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 208
Skąd: PK
Wysłany: 2 Styczeń 2012, 19:48   
   Imię: Dominik


no panie calkiem calkiem niezle wozidlo weekendowe bedzie:-) trzymam kciuki za doprowadzenie jej do swietnosci
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 14:18   
   Imię: Bartek


Dzięki, ale dziś mam mały kryzys co do pewności o słuszności moich działań. A więc:
a. progi do wymiany.
b. generalnie wszędzie ma łączeniach typu zderzak- buda rdza
c. po ok. 5 godzinnej walce udało mi się jako- tako obluzować tylnie koła, o przednich nawet nie mam co śnić bo klocki sa tak mocno zaciśnięte na tarczy, że chyba tylko palnikiem da rade odczepić, i nie udało mi sie zdemontować żadnego z kół. Nawalanie młotem, spuszczanie go z lewarka i bujanie, psikanie różnymi specyfikami, prośby, groźby i błagania nic nie pomogły.
Troche mi sie miło zrobiło na koniec bo 2 facetów koło 50 zaczęło interesowac się co robie i bardzo mnie dopingowali do pracy nad samochodem, powiedzieli, ze ten samochód kiedyś robił mega szał na ulicach a teraz mądrzy ludzie zaczynaja inwestowac w klasyki i to miło, że komuś tak młodemu chce się ratować zabytki :D .
Troche przesadzili, ale jednak zrobiło mi sie miło.
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 15:51   
   Imię: Kamil


Jakiej gramatury był ten "młot"?
z przodu odkręcił bym Jarzma i zsuną zaciski razem z klockami, również za pomocą młota :-), możesz je potem podwiesić na drucie na czas podróży do warsztatu :-)
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 17:09   
   Imię: Bartek


10kg żelastwa. Myślę, że do końca tygodnia sytuacja z samochodem się rozwiąże. Jedyną teraz dla mnie opcja jest wynajęcie garażu, wyrejestrowanie samochodu i dłubanie.
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 17:20   
   Imię: Damian


Bartek napisał/a:
wyrejestrowanie


To tak się da :?: ;-)
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 17:34   
   Imię: Bartek


Gdzies kiedys czytałem, że się da, ale jednak nie można.
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 21:02   
   Imię: Dominik


było cza wziąśc majzel i duży młotek i jebjąć miedzy tarcze a klocek i popóściło by troche
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Styczeń 2012, 16:00   
   Imię: Bartek


Poszukuję w Warszawie garażu bądź miejsca postojowego gdzie będę mógł sobie grzebać przy samochodzie. Mam cztery warunki:
1 tanio :D
2 musi być prąd
3 ciepło abym mógł grzebać w zimę
4 jeśli nie zamknięty garaż to miejsce postojowe z jakimś schowkiem aby móc chować graty
Od tego zależy przyszłość pewnego e28 ;)
 
 
     
peter22 
Oldschool


Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 389
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 18 Styczeń 2012, 15:51   
   Imię: Piotrek


Wyrejestrowac i dlubac? To chyba mija sie z celem... Jak nie mozesz tego odkrecic to daj jakiemus mechaniorowi najlepej wujkowi siostry matki itd, oni zawsze maja mnostwo patentow na takie sprawy.
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Styczeń 2012, 17:20   
   Imię: Bartek


Ja to mogę odkręcić tylko nie mam gdzie, na ulicy i w śniegu nie chce mi się bawić. Chwilowo nie mam czasu nawet na oganięcie garażu.
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Styczeń 2012, 18:25   
   Imię: Bartek


No dobra, na pewno ktoś z Was miał kiedyś taka sytuację więc może mi podpowie jak mam to rozegrać. Będę miał miejsce postojowe, może nie dokońca takie jakie chciałem, ale za tą cenę i warunki to żal nie skorzystać. Jest to piętrowy parking podziemny więc taka normalna laweta może sie nie zmieścić. Ponieważ udało mi się odblokować trochę tylnie koła to myślę aby zamiast lawety podczepić coś w tym stylu (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa), http://moto.allegro.pl/sz...2070900959.html i wsadzić samochód na miejsce docelowe. co do transportu nie widze problemu lecz w chwili obecnej w miejscu gdzie stoi beemka ktoś jakimś innym trupem zastawił przód i za cholere nie da rady w żaden sposób podczepić holu. Za to do tyłu mam mega dużo miejsca. Czy mogę podnieść przód samochodu na takim podnośniku http://moto.allegro.pl/po...2021034063.html i powoli próbować go przepchnąć?

Przepraszam za nie edytowanie posta, ale chce aby był widoczny jako "świeży".
 
 
     
Barracuda 
7ka


Nadwozie: Exx
Model: 523i
Silnik: m52
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 291
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Styczeń 2012, 22:33   
   Imię: Kristof


Bartek napisał/a:
Czy mogę podnieść przód samochodu na takim podnośniku http://moto.allegro.pl/po...2021034063.html i powoli próbować go przepchnąć?


Możesz tylko zakładając,że podniesiesz żabką auto pod tylny most.. Pchasz i nagle żabka pod wpływem pchania wyskoczy spod mostu i wbija się w coś...

Ja bym postawił tylne koła na takich rolkach (coś n zasadzie deskorolki) i wtedy masz bezpieczniejszą opcje ;-)
_________________
www.vip-service.pl
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 02:10   
   Imię: Bartek


Problem jest z przesnimi kołami, tylnie się obracaja. Tez myślałem o "deskorolce" ale wykonanie takiego czegoś będzie zbyt drogie jak na jeden raz (trzeba kupić 8 kółek i 2 jakieś mocniejsze dechy). Najlepiej będzie jak zadzwonie z pytaniem do kogoś kto zajmuje się tym profesjonalnie. Powinni mieć taki czy inny sprzęt.
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 11:13   
   Imię: Wojtek


wez zwykła najzwyklejsza deske tylko grubsza, kup 4 takie kółka w castoramie czy gdzies
http://allegro.pl/kola-ko...2043379394.html

podnies tył auta, cos podłozyc i bez problemu wyjezdza moim zdaniem
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 18:01   
   Imię: Bartek


A po co mam podnosić tył samochodu?
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 19:21   
   Imię: Wojtek


aha tył sie kreci to pod przód podłozyc
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Marzec 2012, 16:45   
   Imię: Bartek


Dawno nic nie pisałem wiec powiem, że korzystając z plusowej temperatury, powaliłem trochę młotem bezpośrednio w zaciski, wylałem z litr środka penetrującego, pomęczyłem trochę napęd, spaliłem przy tym kapcia i udało mi się rozruszać złoma :D .
Zrobiłem rundkę honorowa po osiedlu i jestem bardzo zadowolony. Trzeba teraz tylko ogarnąć przegląd i nocami jadąc powoli nawet się skuszę aby poruszać się od punktu A do B. Podjechać na myjkę, odkurzyć i zrobić mu mycie silnika. Więc wkrótce będę częściej tu zaglądał.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12