E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] Burgund Warszawski
Autor Wiadomość
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 16:20   [E28 520i] Burgund Warszawski
   Imię: Bartek


Ahoj! Przejdźmy do rzeczy a potem spamowanie.

Numer podwozia WBADK510309343661
Kod typu 4051
Typ 520 I (EUR)
Typoszereg E E28 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.00
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BURGUNDROT METALLIC (199)
Tapicerka PERLBEIGE (0170)
Data prod. 1985-06-03

Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S270A WIDER TYRES Koła z szerokim ogumieniem
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S351 WAERMESCHUTZGLAS BRAUN, RUNDUM
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S545A DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U Obrotomierz,km/h-Tacho,Zegar analog+EC

Jak widać samochód jest zaniedbany, co będzie w przyszłości zobaczymy.
Na chwile obecną nie ma powietrza w oponach, bród 2cm zagościł na całym samochodzie i nie chce odpalić o czym pisałem w jednym z tematów. Pompa paliwowa trybi, rozrusznik kręci, 2 razy strzelił i kilka razy z wydechu z kabli WN zaiskrzył i tyle.
Przed chwilą zakupiłem świece NGK, klucz do nich troche preparatów czyszczących, szukam jakiś tanich kabli na podmiankę bo NGK kosztują 500zł i jutro od południa będę walczył z tematem.
Kiedys dla zabawy zbudowałem sobie od podstaw wyścigowego CRXa teraz znowu chciałbym zrobić cos dla siebie i zacząć remontować jakiegoś fajnego klasyka. Sprzedaje swój dupowóz (Mitsu Galanta), kupuje Micrę do jazdy po mieście a reszte kasy i czasu przeznaczam na E28.
Już dzięki Wam i forum bmw-sport.pl wiele sie nauczyłem o tej marce i myśle, że z Wasza pomocą uda mi sie dotrwać do końca.
Fotki będę sukcesywnie dołączał do tematu, począwszy od obecnego stanu do... no właśnie, czas pokaże.
Pozdrawiam!

Oto obiecane fotki:
W takim stanie go przechwyciłem

Nie dziwie się, że nie chciał odpalić

Chwilę zabawy z kluczem, kablami i przewodami

Parę fot technicznych

Wnętrze po wyniesieniu dwóch worków 120l śmieci

Po użyciu starej koszulki i 5l wody
  
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 20:25   
   Imię: Kamil


Więc jutro fotki :-) nie mogę się doczekać :D
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 21:46   
   Imię: Łukasz


skąd tyle tych burgundów macie :D

kupuj kable ngk, bo warto. i nie zapłacisz 500PLN a z przesyłką gdzieś 320 do 360PLN
http://www.e-ngk.pl/

tylko musisz dobrać kable, bo w katalog pasują chyba 3 rodzaje, są z prostymi lub wygiętymi fajkami... a czy długości inne już nie sprawdzałem (może ktoś wie od czego to zależy :roll:

http://www.ngk.de/pl/wysz...PKW/ZUENDKABEL/

p.s. - co do impulsatora i czujnika dla silnika m20 nic ci nie powiem, może Koledzy z m20 pod maską doradzą.
  
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 22:03   
   Imię: Filip


No to czekam na fotki... :evil: :evil: :evil:
_________________

 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 22:12   
   Imię: Bartek


Ślivak, chciałem na razie dorwac jakieś jakieś sprawne aby w razie jutrzejszego niepowodZenia z odpaleniem wyeliminować jedna z przyczyn. Specjalnie Naladowalem dziś baterie w aparacie aby jutro pobawic się w fotografa.
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 22:28   
   Imię: Damian


Czekamy w takim razie na foty :-)

Bartek napisał/a:
Mitsu Galanta


Jakiego :?: :mrgreen:
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 23:45   
   Imię: Bartek


VaRiot666, nic specjalnego 99r 2.0 A/T
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 23:47   
   Imię: Filip


Pytał się bo ma Galanta starszego od swojej Bmki :-P
_________________

 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 00:03   
   Imię: Damian


Filip0 napisał/a:
Pytał się bo ma Galanta starszego od swojej Bmki :-P


Ty no rzeczywiście :-D

Który to już Burgund na forum? :-)
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 00:09   
   Imię: Bartek


Ja będę 4? Za niewielkie pieniądze był niedawno na sprzedaż fajny Saporo czy jakoś tak się to pisze. Taki mały muscle car :)
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 00:09   
   Imię: Filip


Wole nie liczyc :-P
_________________

 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 16:24   
   Imię: Bartek


Ok. Niestety nie udało mi się ruszyć auta z miejsca i fotki z przodu są kiepskie bo ktoś zaparkował zderzak w zderzak Samochód będzie musiał na lawecie przejechać do warsztatu bo lewe tylnie koło zapiekło się i nie chce puścić, a bałem się mocniej na wstecznym ruszać aby nie rozwalić napędu. silnik pracuje dość równo , ale do regulacji zawory bo strasznie hałasują. Zegary żyją własnym życiem, jak się silnik troche nagrzał to wskazówka zaczeła skakać między 500 a 2000tys obrotów przy równej pracy silnika.

i zaczęła się świecić kontrolka od oleju więc go nie przepalałem dłużej.
Teraz pare pytań:
a) Czemu tak jest z zegarami (aparat zapłonowy)?
b) jak ktoś może mi z pamięci powiedzieć ile będzie kosztować remont hamulców (tarcze, klocki, bębny, linki, płyn, może regeneracja pompy i czy do tego modelu są dedykowane przewody w stalowym oplocie), to byłbym wdzięczny.
  
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 17:54   
   Imię: Patryk


Fajny ten burgund :-) Szczególnie podobają mi się dokładki pod zderzakami, choć nie wiem, czyjej to produkcji ;-)

Pracy czeka Cię, że hoho, ale rekin się później odwdzięczy :-)

Powodzenia!
_________________
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 18:54   
   Imię: Marcin


Gdyby to nie był burgund z perlbeige wnętrzem to odradzałbym remont. Duuużo pracy i kasy niestety. Ale ładny burgund to rarytas :-)
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 21:31   
   Imię: Bartek


Pracy jest, ale z kasa to nie przesadzałbym. Zrobiłem rozeznanie cenowe i myśle, ze w 8tys się zamkne Aby doprowadzić go do ładnego stanu. Oczywiście swapa na v8 nie wliczam.
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 21:37   
   Imię: Kamil


Bartek napisał/a:
Zrobiłem rozeznanie cenowe i myśle, ze w 8tys się zamkne Aby doprowadzić go do ładnego stanu.


:-) też byłem optymistą
ja bym zrobił X 2 8-)
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 21:45   
   Imię: Wojtek


Co do ceny to sie nie wypowiadam bo totalnego remontu jeszcze nie przerabialem ale wszystko zalezy od tego co kto robi we własnym zakresie a co zleca komu innemu, bo jak wiadomo jak sie robi samemu to jest taniej ;-)

ogólnie auto ładne no i z dokładkami :roll: przypuszczam ze duzo za nią nie dałes wiec juz wogóle super ;-)

z vinem gra wiec mozna inwestowac

a co do koloru i wnetrza to sie robi bardzo oklepane haha :mrgreen:

co lachssilber to lachssilber :-D
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 22:00   
   Imię: Marcin


Kamil napisał/a:
Bartek napisał/a:
Zrobiłem rozeznanie cenowe i myśle, ze w 8tys się zamkne Aby doprowadzić go do ładnego stanu.


:-) też byłem optymistą
ja bym zrobił X 2 8-)


Cytat:
co lachssilber to lachssilber :-D


X2 hehe
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 22:57   
   Imię: Bartek


Mówiąc o kosztach mailem na myśl doprowadzenie go do seryjnego stanu. Większość będę robił sam bo jakaś tam wiedzę posiadam, umiejętności na szczęście tez, gozej z warsztatem, ale jakoś to się ogarnie. Naprawę hamulcow zlecam znajomemu mechanikowi wiec na szczęście kapitalka wyniesie 1,5 tys, renowacja budy tez po znajomosci wiec będzie kosztować 3tys, ale trwać ok. 4 miesięcy , oczywiście dostarczam sama bude bez silnika, zawieszenia itp. Zostaje 3.5 tys na zawieszenie i poprawki w silniku. Wnetrzem zajme się sam, tylko będzie trzeba dokupić kilka elementów. Najdroższe bedą chromy. Pozyjemy zobaczymy, daje sobie na to 2 lat. Jestem wiecznym optymista i zazwyczaj trzeźwo podchodzę do sprawy wiec mam nadzieje, ze żadnych niespodzianek nie będzie. Tymbardziej iż będzie to auto weekendowe. Mam nadzieje, ze na jakimś pierwszym wiosennym spocie zobaczycie pierwsze efekty prac :mrgreen:
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 23:26   
   Imię: Kamil


O czym zapomniałeś:
zawieszenie + układ kierowniczy - minimum 2400PLN po max zniżkach!
ale z łożyskami na przód i tył + podpora wału, i dyfra 3400PLN :-/

rzeczy które będziesz musiał zakupić w ASO - uszczelka bagarka, kliny szyb i inne pierdoły MINIMUM 1500PLN

sory gregory :mrgreen: ale tak to niestety wygląda

Wyjaśnij:
remont hamulców 1500PLN? tak?
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 23:46   
   Imię: Bartek


Wszystkie uszczelki, są jak nowe. Nie będę się upieral bo z niemieckimi autami dopiero zaczynam przygodę. Poza tym nie będę rozwijał skrzydeł fantazji bo już niejeden gadal co to nie on zrobi a potem sprzedawał zdezelowanego trupka. ;-)
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 00:23   
   Imię: Damian


Ładny burgund :-) No i dokładki BBS 8-) moje ulubione ;-)

Co do remontu to zachęcam, fajna sprawa :-) ale tak jak koledzy mówią.. 8 tyś starczy na lakier i amortyzatory i na nic więcej, jeżeli chcesz zrobić dobry remont to 8 tyś x2
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 00:47   
   Imię: Filip


Przecież to auto było już na forum! Zaraz znajdę.

Jestem pierwszy w kolejce po dokładke na przód - mówię serio ;-)
_________________

 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 00:53   
   Imię: Filip


Na forym znaleźć nie mogę, ale mam to :



Nieźle dostał po dupie przez ten czas :-/ :roll:
_________________

 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 01:00   
   Imię: Filip


No i jest ;-)

Burgund
_________________

 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 01:20   
   Imię: Patryk


No niezły z Ciebie detektyw poruczniku Filip0 8-)
Teraz też sobie wszystko przypomniałem i to jak spodobał mi się ten rekin jak zobaczyłem pierwszy raz to zdjęcie jeszcze na zółtych niemieckich blachach :-) Naprawdę pięknie wygląda na tym zdjęciu!

Cała nadzieja w Koledze, że pomoże mu odzyskać dawny blask, bo naprawdę warto, a tym bardziej mając za motywację to genialne zdjęcie :-)
_________________
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 01:25   
   Imię: Filip


Masz rację kapitanie ŻbiQ ;-)

Tylko, że nie rozumiem, naprawdę nie rozumiem jak takie auto mogło się tak zmarnować.

Posłużę się znanym linkiem, żeby to wyrazić : http://www.youtube.com/watch?v=25C8xGm-Pl4

Brak słów.
_________________

 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 02:03   
   Imię: Bartek


Na zyletki nie pójdzie wiec darujcie sobie zapisy :D
Wychodzi na to, ze w PL miała 3 właścicieli, wszystko się okaże jak dorwe Karte Pojazdu bo w dowodzie rej. nadal wpisany jest człowiek od którego znajomy kupił auto.
BTW. ŻbiQ, dzięki za skasowanie zdublowanego posta.
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 03:29   
   Imię: Damian


Co jak co, ale zdjęcie swojego e28 w stanie "z przed lat" to chyba najmocniejszy kopniak powera do pracy jakiego można dostać :-D

Przekonałem się do Burgundów :-D Gratuluje wam chopy ;-)
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 12:16   
   Imię: Dominik


wydaje mi sie że to auto już było na forum chyba pisał ktoś o nim co miał 535 US w Wawie :-)
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,059 sekundy. Zapytań do SQL: 12