E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
POLONEZ C 86r BBS RENNSPORT
Autor Wiadomość
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 17 Listopad 2011, 01:39   POLONEZ C 86r BBS RENNSPORT
   Imię: Michał


Kolejny projekt to jak widać poldon , po sprzedaży e12 postanowiłem zabrać się za polaczka , szukałem wyłącznie wersji C , dla nie wtajemniczonych jest to kryzysowa wersja ograbiona z listew,tylnej wycieraczki , posiada wąskie metalowe zderzaki , akurat niedaleko pojawiła się ładna sztuka więc się nie zastanawiałem .Polonez można powiedzieć igła , 74 tysiaki przebiegu praktycznie zero rdzy nic nie rzeźbione czyli taki jakiego chciałem , minimalne oznaki korozji były przy uszczelkach przedniej i tylnej czyby więc poldasa od razu zawiozłem do lakiernika , wyją tylną i przednią szybę wszystko wyczyścił i polakierował podszybie tylną klapę oraz tylną ścianę bo jakieś parchy pojawiały się również pod prawą lampą .Układ wydechowy został podwieszony wyżej i zajęliśmy się gleba , przód sprężyny od trucka diesla chlaśnięte 4.5 zwoja według pomiarów usiadł około 14cm , tył usiadł około 11cm , kolega skrócił tylne mocowania resorów (dzięki Franek) ,piramidki o 8cm i wieszak o 3cm co dało ogólnie 6cm gleby ,później resory zostały trochę sklepane i dostały dodatkowe pióro co dało nam łącznie około 11cm , tył jeszcze trochę posadzę , kupiłem komplet zderzakowy z laminatu i dokładkę ponieważ przód chyba zdjął jakiegoś zwierzaka , tył do idealnych też nie należy więc jak będzie chwila to go zmienię a w zimę zreanimuję metalowe oryginały . Obecne zostały założone rs pożyczone od kuzyna (dzięki DNB) przód 8,5'' plus dystans 3cm , tył 9'' plus dystans 3cm,pierwotne et25, wszystkie 4 opony 185/45/15. Polonez jutro jedzie do garażu na zimowy spoczynek i będzie cały czasz dopieszczany , dostanie trochę nowych detali(gumowe noski , kierunki lampy inne pierdoły) lakier dostanie konkretną polerkę, prawdopodobnie wpadnie silnik 1.4 z rowerka i wspomaganie żeby trochę przyjemnie się śmigało, czeka jeszcze atrapa z prostokątami i nowe żółte halogeny więc fronty będą się zmieniać , co do felg to jeśli wszystko uda się ładnie upchnąć to na sezon wleci bbs e50 rennsport 15'' . oczywiście ranty dostaną polerkę i złoty środek a opony założę odpowiednie , ewentualnie jeśli nie uda się ich upchnąć to zawitają mahle 15'' przód 8'' ,tył 9'' również w polerce i ze złotym środkiem. Wnętrze zostanie oryginalne , poprawie tylko kilka detali i dla kontrastu zagości drewniana fajera nardi. Opis strasznie chaotyczny jak będzie chwila to go poprawie , kilka fotek auta i gratów:



Kilka fotek z ogłoszenia :







Pierwsza gleba i front :







Trochę gratów :







Felgi :







Pożądany wygląd kółek :







No i poldon :







  
 
 
     
kjubus 


Nadwozie: Exx
Model: 315 318
Silnik: m10b16 m10b20
Rok produkcji: 1983 1978
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 263
Skąd: Górki Wielkie
Wysłany: 17 Listopad 2011, 08:10   
   Imię: Kuba


Niesamowite co można wykrzesać ze starego poloneza 8-)
Wersja C idealnie pasuje do tego typu modyfikacji.

Prezentuje się bardzo dobrze. Gratuluje zakupu :-D
_________________
E21 315 04/1983 Opalgrün-metallic
E21 318 09/1978 Iberischrot
E91 335d touring 02/2008 Black Sapphire Metallic
 
 
     
Autownuk 
autownuk.com.pl


Nadwozie: E28
Model: e3 e12 e28
Silnik: 2,8 3,5 2,4td
Rok produkcji: 1978 1977 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 393
Skąd: Marki
Wysłany: 17 Listopad 2011, 10:42   
   Imię: Kamil


nic dodać i nic ująć super auto
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 17 Listopad 2011, 20:22   
   Imię: Marcin


a czy wersja C nie powinna mieć pojedyńczych prostokątnych lamp z przodu?

BBS Rennsport, grrrruuuubo!!!!
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 17 Listopad 2011, 21:43   
   Imię: Jakub


lacos napisał/a:
prawdopodobnie wpadnie silnik 1.4 z rowerka


Hmmmm :-| :-?

Ja osobiście odpuścił bym ten silnik. Fakt faktem mocy mu nie brakuje i daje radę całkiem dobrze bujać tę budę. No i cenowo dobrze wychodzi.
Jeśli chodziło by o moc i osiągi to ja zastosował bym 2.0 DOHC (np z Fiata 132). Teraz pozostaje kwestia czy wersja tańsza tzn oryginał z wtryskiem czy opcja droższa założenie do niego poziomych gaźników (Solex, Dell'orto, Weber).
Jeśli chodziło by o "bujanie" się beż nacisku na osiągi to pozostał bym przy oryginale z polerkami/chromem itd. Ewentualnie dla polepszenia "dyzajnu" fabrycznego silnika Wymiana fabrycznego gaźnika na poziome jak wyżej. Np. (odpowiednio) ADDHE, DHLA, DCOE

Auto baaaaardzo mi się podoba.

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 17 Listopad 2011, 22:30   
   Imię: Marcin


Popieram Dextera w 100%
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2178
Skąd: Wschowa
Wysłany: 17 Listopad 2011, 22:36   
   Imię: Wojtek


a moze jakies m30 :-D a pozatym swietne autko :-P szkoda ze nie zielony i nie bmka ale tez fajny i czekamy na wiecej modów ;-)
 
 
     
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 18 Listopad 2011, 22:19   
   Imię: Michał


Jeśli chodzi o lampy to wersja c wychodziła z prostokątami i okrągłymi , natomiast obydwie opcje nie posiadały chromowanych listewek , jeśli chodzi o silnik to rowerek wychodzi najtaniej i ma za zadanie tyko usprawnić autko , ale nie wykluczam że zostanie wypieszczony oryginał , chociaż mocno mnie wnerwia , nie jedzie sporo pali i brak wspomagania , 2.0 też odpada , spory koszt i też nie jedzie , mam jeszcze pod domem volvo 740 turbo , wystrojone na 200 kucyków , szpera , sztywny most , idealna sprawa jeśli chodzi o zrobienie czegoś co naprawdę fajnie lata , a przekładka wszystkiego nie powinna przysporzyć większych problemów . Ogólnie skupiam się bardziej na sprawach wizualnych i fajnym stanie , chce tyko żeby poldon był trochę przyjemniejszy w użytkowaniu , ale kto wie co się wydarzy :twisted: . Ostatni o rozkręciłem felgi i posprawdzałem kilka konfiguracji .

maksymalna możliwość przód 9 cali et 21 i tył 11,5 cala et 25



minimalna opcja przód 8 cali et 30 i tył 10.5 cala et 37





zakładam opcję minimalną i obniżam jeszcze delikatnie tył a później się zobaczy .
  
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 19 Listopad 2011, 00:57   
   Imię: Jakub


Co do silnikow to tak jak pisalem.
Kazdy ma plusy i minusy.
Mozna by wzionc pod uwage jeszcze silniki fordowskie z lat 80-tych.
A jesli chodzi o silnik z Volvo 740 turbo too.... hmmm. Ogien na dachu :-) Tylko czy bedzie gdzie to wykozystac :?: Obwodnica caly czas w remontach, w miescie jezdzimy tylko 50km/h ;-) , a A1 do Torunia to najnudnijesza autostrada w kraju.
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 19 Listopad 2011, 15:59   
   Imię: Łukasz


Borewicz piękna sprawa :twisted:

Kiedyś miałem Caro z Roverem '96... nie wiem czy to była wada Caro, ale w tych do '94 pękało nadszybie górą w okolicach dachu. Oglądaliśmy z ojcem wtedy kilka egzemplarzy i to było normą. Podobno potem wzmocniono konstrukcję. Jak wytrzymałościowo prezentuje się "Borewicz" tego nie wiem... na forum fso pewnie wiedzą.

Silnik rovera w caro... szału nie robił, licznikowe 180 było, ale dół miał słabiutki. Typowa 16 zaworówka o małej pojemności, którą trzeba kręcić. No i sprzęgło miało cieńszą tarczę niż w wersjach zwyczajnych.

Silnik volvo turbo... może fajna sprawa, patrzyłeś jaką ma masę? Generalnie idea wsadzenia do poloneza silnika rovera opierała się na tym, że był lżejszy od silnika fiatowskiego, odlew aluminium.
 
 
     
grzesiu 

Nadwozie: Exx
Model: e30 wąski karbiolet...
Silnik: m20
Rok produkcji: 1990
Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 8
Skąd: r-do-m
Wysłany: 19 Listopad 2011, 16:52   
   Imię: Grzsiek


niby zwykly polonez .... :roll:
 
 
     
Grzechu_1990 


Nadwozie: Exx
Model: Rekord
Silnik: 2.3D
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Listopad 2011, 13:41   
   Imię: Grzegorz


Fajny Polonez :)

Ale zdecydowanie odradzam 1.4 - nasłuchałem sie o nim ostatnio, tam śruby są za twarde dla głowicy - albo głowica jest za miękka, jak kto woli ;)
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 22 Listopad 2011, 19:29   
   Imię: Łukasz


Grzechu_1990 napisał/a:
Fajny Polonez :)

Ale zdecydowanie odradzam 1.4 - nasłuchałem sie o nim ostatnio, tam śruby są za twarde dla głowicy - albo głowica jest za miękka, jak kto woli ;)


ludzie nie potrafią skręcać szpilek w takiej kolejności jak fabryka o to prosi i tyle w temacie. tam są bardzo długie szpilki i głowicę skręca się na raty.
 
 
     
shakaz 


Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 155
Skąd: POZnan*
Wysłany: 22 Listopad 2011, 20:39   
   Imię: michał


Zajebiaszczy projekt... :D

Ciekawy jestem jak się dalej potoczy i w którą stronę poleci?



A masz może gdzieś foty tego Rekorda C?
 
 
     
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 23 Listopad 2011, 17:16   
   Imię: Michał


Dzięki , sam jestem ciekawy co mi do głowy przyjdzie , np wczoraj oglądałem do sprzedania na części fiata dino z silnikiem 2.4 v6 , 180km , 132kw :mrgreen: obecnie to opcja nr 1 do przekładki na mojej liście . Fotki reksa ma jeszcze takie dwie




 
 
     
shakaz 


Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 155
Skąd: POZnan*
Wysłany: 24 Listopad 2011, 00:35   
   Imię: michał


Oj Stary, ale grubo pocisnąłeś... :roll: Dino pod machą Poldona C, oj oj!!! toż to stworzył by się taki uboższy Stratopolonez, hehe :-D


A ten Reksio to tak nie do końca do mnie przemówił, coś tam w necie też zanlazłem i myślałem, że mocniej będzie. W detalu lepiej się prezentuje niż w całości, ale mimo wszystko linia Rekorda to jest petarda i to mega...!!! Bucik mistrzostwo. Dzięki za foty ;-) No i zobaczymy co tam dalej z Borewiczem pociśniesz :?: :D
 
 
     
grzesiu 

Nadwozie: Exx
Model: e30 wąski karbiolet...
Silnik: m20
Rok produkcji: 1990
Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 8
Skąd: r-do-m
Wysłany: 28 Listopad 2011, 22:19   
   Imię: Grzsiek


widzialem na klasyczny ,i tu tez napisze , "zwykly" polonez ale robi max robote
 
 
     
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 29 Listopad 2011, 10:59   
   Imię: Michał


Fajnie że poldon się podoba , jak możesz to daj link gdzie na klasycznym mogę go znaleźć bo ja tam go nie widziałem :roll:
 
 
     
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 14 Lipiec 2012, 00:07   
   Imię: Michał


Felgi ogarnięte i od dwóch dnie na poldasie

 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 15 Lipiec 2012, 13:17   
   Imię: Marcin


przepiękne kółka, marzą mi się takie na e28
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
xiro 


Nadwozie: Exx
Model: brak
Silnik: brak
Rok produkcji: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 21
Skąd: rjs/krk
Wysłany: 15 Lipiec 2012, 18:31   
   Imię: Marcin


znalezione na fb, pewnie Twoj :mrgreen:
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15 Lipiec 2012, 20:15   
   Imię: Damian


Klasa, niby głupie BBSy a co robią z Poldasem ;-)
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 16 Lipiec 2012, 04:03   
   Imię: Michał


felgi od dwóch dni zapięte do poldona i śmiga

tył 10cali ,adapter 20mm, et nie sprawdzałem , opona 195/45/15
przód 9 cali , adapter 20mm , et nie sprawdzałem , opona 185/45/15








 
 
     
xiro 


Nadwozie: Exx
Model: brak
Silnik: brak
Rok produkcji: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 21
Skąd: rjs/krk
Wysłany: 16 Lipiec 2012, 10:33   
   Imię: Marcin


w srodku zmienilo sie cos poza kierownica? wrzuc fotke jak wyglada ;-)
 
 
     
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 24 Lipiec 2012, 23:42   
   Imię: Michał


Kilka ładnych fotek http://www.klasyczny.com/...lem/#more-11478
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2222
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 00:32   
   Imię: Filip


lacos jesteś oczywiście świadomy co wyprawia ten Polonez na fejsach, forach itd. :mrgreen: ?
_________________

 
 
     
efzet 
młody ale się stara


Nadwozie: E28
Model: 525E(xtra)
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Łask / Jelenia Góra
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 14:59   
   Imię: Filip


Straszny gnój i szał jest na tego polda ostatnimi dniami :mrgreen:
_________________
Kto liczy pieniądze włożone w E28 jest głupcem... :)
 
 
     
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 23:36   
   Imię: Michał


hehe nie mam konta na fejsie ale chłopaki z klasycznego już wcześniej pisali że bije wszelkie rekordy 8-) jak coś ciekawego znajdziecie na forach to chętnie poczytam , ogólnie jestem zajarany fotami z klasycznego , bo sesje na mega spontanie , poldon brudny , miejscówka pierwsza z brzegu , dość ciemno a tu takie wypasy , ogólnie sporo jeszcze do zrobienia ale jakaś tam baza jest :-D
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Sierpień 2012, 12:19   
   Imię: Patryk


Nie jestem fanem polskiej motoryzacji, ale patrząc na Twojego Poldolota, mam w głowie jedną myśl - CHCĘ TAKIEGO!!! :-)

PS Kolbudy ze mną wygrały ;-)
_________________
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: 533i
Silnik: m30b33
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1864
Skąd: Bydgoszcz (4DON)
Wysłany: 1 Sierpień 2012, 12:24   
   Imię: Maciek


taki TRAPEZ to mój najbliższy cel

Twój jest MEGA idealny do naśladowania :)
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.074 sekundy. Zapytań do SQL: 12