E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 20:04
[E28] BMW E28 524 TdA
Autor Wiadomość
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 27 Maj 2007, 22:39   

Kiedyś na allegro jeden warsztat na pomorzu oferował kompletna przekładkę silnika V12 5,0 do e30 wiadomo, że z cenami takiej zabawy różnie bywa właściwie powinienem napisać od 1tys w górę.
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 8 Czerwiec 2007, 01:31   
   Imię: Krzysztof


Panowie chyba za bardzo popłynęliście z tematem 8-) Silnik z 530d piękna sprawa,ale kosz tego robi cały ten zabieg bezsensowny,obecnie leży już u Mnie IC do zamontowania,ale dalej myśle jak to wszystko zmontować aby miało sens :roll:
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 11:50   
   Imię: Tomek


Podpytaj się na angileskim forum tam turbiny co chwile wsadzają więc i pewnie w tym temacie będa mieli sporo do powiedzenia...
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 12:44   
   Imię: Krzysztof


A co myślicie jeszcze o wynalazku zwanym MBC(czyli Manual Boost Controller)
  
 
 
     
130rapid 
Dawny Mistrz Zakonu


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20 B27
Rok produkcji: 04/10/1983
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 271
Skąd: Biezdrowo k. Wronek
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 13:58   
   Imię: Radek


Moim skromnym zdaniem M21 jest zbyt delikatną materią - głowica!!!!!!! - żeby go jeszcze podkręcać. Nawet przy założeniu, że rzadko korzystałoby się z tej podwyższonej mocy.
_________________
Prowadzenie samochodu jest jak język chiński - jednego i drugiego uczysz się całe życie.
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 14:09   
   Imię: Krzysztof


Ja rozumiem-jednak ta głowica nie lubi obecnej mocy,a co dopiero podwyższonej,ale chodzi Mi o wyrównanie pewnej straty w wyniku założenia intercooler'a,bo chyba pewna strata bedzie :?: Czy jedynie zwiększy się lag turbiny :?:
W TDS chyba turbina tłoczy więcej niż w zwykłym TD M51 :?: I chyba nie tylko po to aby osiągnąć tą większą moc,chociaż mogę się mylić-narazie i tak są to plany tylko w głowie :roll:
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 16:30   
   Imię: Milosz


Wiec po kolei:

IC samo w sobie powoduje lekkie rozprezenie, dlatego stosunkowo bezproblemowo mozna zadac autu cisnienie wieksze o 0,1 - 0,2 BAR bez zadnych znaczacych konsekwencji. Przynajmniej teoretycznie.

Pompa wtryskowa caly czas jest sterowana cisnieniem z turbiny wiec taka drobna zmiana powinna obejsc sie takze bez koniecznosci zadnych regulacji.

Uwazam, ze M21 zniesie taka modyfikacje bez zadnej dyskusji jesli tylko bedziesz mial glowe na karku i rozumial co tam sie dzieje pod maska.

Samochod w trakcie normalnej jazdy pracuje na cisnieniach rzedu 0,5 BAR , i zamontowanie tego gadzetu niczego w tej kwestii nie zmieni, jedynie jak przylozysz po gazie cisnienie bedzie wskakiwac wyzej. Jesli nie bedziesz deptal auta w sposob notoryczny dajac mu zawsze po przyspeiszeniu czas na wychlodzenie wewnetrzne glowice - czyli uzywal pelnego cisnienia jedynie do wyprzedzania, krotkich sprintow itd.... to przy sprezaniach rzedu 0,9 BAR absolutnie nic nie powinno sie stac. Zakladam oczywiscie, uklad korbowy nie jest na tydzien przed rozsypka, bo wtedy bardzo mu ulatwisz....

Jest to oczywiscie aspekt techniczny, ja bym nigdy takiej choinki u siebie nie zalozyl, zupelnie z innych powodow.
Nad faktem delikatnosci M21 coraz bardziej sie zastanawiam, u mnie mijaja kolejne miesiace i 10tki tys km. Autem jezdze szybko, 90% po autostradach, okolo polowe calego przebiegu z predkosciami tylko troche nizszymi od predkosci maksymalnej i nie mam absolutnie zadnych problemow z glowica.

Trosze bardziej nazwalbym to nieodopornoscia na nieumiejetne uzytkjowanie niz "delikatnoscia" jako taka.

Zastanawiam sie tylko po co Ci to wszystko skoro z kad innad ciagle piszesz ze auto chodzi Ci dobrze, jezdzisz spokojnie i nie wykozystujesz w sumie nawet tych parametrow ktore M21 ma fabrycznie, nie mowiac o tym, ze fabrycznych parametrow napewno nie ma :)
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 17:11   
   Imię: Krzysztof


Cytat:
Pompa wtryskowa caly czas jest sterowana cisnieniem z turbiny wiec taka drobna zmiana powinna obejsc sie takze bez koniecznosci zadnych regulacji.


Czyli nie trzeba by dłubać z paliwem,bo myśląc logicznie to na samym powietrzu się nie jeździ-a jednak tutaj byłoby go więcej,ale myśle że faktycznie przy takim niewielkim podniesieniu ciśnienia nie trzeba by ruszać z dawką paliwka nic.

Cytat:
Samochod w trakcie normalnej jazdy pracuje na cisnieniach rzedu 0,5 BAR , i zamontowanie tego gadzetu niczego w tej kwestii nie zmieni, jedynie jak przylozysz po gazie cisnienie bedzie wskakiwac wyzej. Jesli nie bedziesz deptal auta w sposob notoryczny dajac mu zawsze po przyspeiszeniu czas na wychlodzenie wewnetrzne glowice - czyli uzywal pelnego cisnienia jedynie do wyprzedzania, krotkich sprintow itd.... to przy sprezaniach rzedu 0,9 BAR absolutnie nic nie powinno sie stac


Więc podczas normalnej jazdy turbina pompuje 0.5 bara,a przy gwałtownym przyspieszaniu wzrasta do 0.7??Tak mam to rozumieć :?: Czyli podkręcając turbinę-podkręcę ją tylko w momencie maksymalnego otwarcia przepustnicy :?: Nie zmuszając jej do tłoczenia wyższego ciśnienia niż w serii podczas spokojnej jazdy :?:


Cytat:
Zastanawiam sie tylko po co Ci to wszystko skoro z kad innad ciagle piszesz ze auto chodzi Ci dobrze, jezdzisz spokojnie i nie wykozystujesz w sumie nawet tych parametrow ktore M21 ma fabrycznie, nie mowiac o tym, ze fabrycznych parametrow napewno nie ma :)


No właśnie dlatego narazie dyskutujemy raczej o samej technicznej możliwości takiej modyfikacji,ale jak wiadomo już od dłuższego czasu zbieram się do porządnego przeglądu silnika,wraz ze zdjęciem głowicy i niechybnej wymiany pierścieni(oby tylko ;-) ) Jeżeli reszta będzie w dobrym stanie(nie liczę na to-ale jak coś będzie dobre to nie ma sensu tego wymieniać) to się okaże że może się do tych magicznych fabrycznych parametrów zbliżyć i wtedy czemu nie spróbować je przeskoczyć-nawet tylko po to aby czasem się przydało przy wyprzedzaniu :?: Po drugie-zamontowanie IC powinno raczej wydłużyć wytrzymałośc silnika-wkońcu im zimniejsze to powietrze tym lepiej ;-) Jeżeli wkońcu skończę sesję na uczelni i złapie ojca-to się za to weźniemy,a po tym byłby chyba najlepszy moment na zamontowanie tego wszystkiego bo silnik będzie rozebrany.

Inną sprawą jest że dla Mnie brak IC w tak wysilonym dieslu jest ewidentnym błędem konstruktorów i nie chodzi tu o jakieś dodatkowe HP ale o maksymalną sprawność tego silnika,rozumiem że w M51 jest TD i TDS,ale dlaczego w ubu nie ma IC tylko w TDS,przecież TD mógł pozostać przy 115Hp z IC,a ułatwiło by to pracę temu silnikowi :roll:
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 21 Sierpień 2007, 13:35   
   Imię: Krzysztof


;-)
  
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 09:29   
   Imię: Krzysztof


Dziś rano żywot zakończyła moja 524 :cry:
Gość na skrzyżowaniu nie zastosował sie do znaku ustąp pierwszeństwa i uderzył przy prędkości ok.80km\h w lewy bok E28 :cry: aż ją obróciło w drugą stronę :-/
Czarna niedziela...



  
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 10:16   
   Imię: Bart


:shock: o .......

współczucia :-(
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 10:29   
   Imię: Jakub


:shock: :cry:

Ale dobrze że nic Ci się nie stało.

Współczuję i pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 10:34   
   Imię: Bartek


O k@$&%!!!. Najważniejsze, że Ty jesteś cały i zdrowy. Jeżeli chodzi o samochód, mimo,iż nie mój to serce mnie zabolało... Współczuję
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 11:34   
   Imię: Marcin


nawet nie chcę sobie wyobrażać co bym zrobił po takim czymś...
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Bavool 
RWD


Nadwozie: E28
Model: Misiuciwisi Outlander V6 w planach 535i
Silnik: 3.0
Rok produkcji: 2007
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Toronto/Gdańsk
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 09:47   
   Imię: Adam


O pierdziele... Tyle planów i nagle taka przygoda. Współczuję Gierap. Nasze dieselki zakończyły żywot w podobnym czasie, ale opiszę później.
_________________
ŚP E28 524td (prawie) Calypso Rot '84
Syrena 105L Żółć PRLu '79
Żak MR2 Bordo PRLu '60
Mitsu Outlander XLS
Chevrolet Express

Ability to speak doesn't make U intelligent yet
 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2748
Skąd: Wyszków
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 10:11   
   Imię: Bodży


Wspólczuje,jednak ważne że kierowca cały.
Jak na taką prędkość jak piszesz to i tak "nieźle wygląda". To są jednak twarde auta..
Szkoda dieselka.
Teraz czeka Cię droga przez mękę z ubezpieczycielem.Napisz w swoim czasie jak potraktowano tą sprawę.
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 11:48   
   Imię: Milosz


Jak pomysle, ze kazda z naszych teoretycznie moze tak zakonczyc, rowniez taka w ktora ktos wpompowal kilka lat zycia i worek piniedzy to robi mi sie slabo - najwazniejsze, ze jestes caly i zdrowy, w japonczyku z tego rocznika taki wypadek moglby sie bardzo zle skonczyc.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Pablo 


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21B24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 243
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 12:51   
   Imię: Paweł


Gierap, współczuję :-(

Nic Ci się nie stało?
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 14:28   
   Imię: Rafał


Miłosz napisał/a:
w japonczyku z tego rocznika taki wypadek moglby sie bardzo zle skonczyc.

Raczej skończyłby się tragicznie...
Ja pierdzielę spotkało Cię coś czego nikt z nas nie chciałby przeżyć...
:-(
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 16:04   
   Imię: Tomek


O kurde :shock: Moje kondolencje... Chyba bym się zapłakał jakby mi tak ktoś wjechał :cry:

Teraz już widac dlaczego w wersjach US są wzmocnienia drzwi...
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 20:47   
   Imię: Rafał


Trzeba włożyć w nią bardzo dużo pracy/kasy, aby wróciła do dawnego stanu...
Szkoda takiej ładnej sztuki, ja chyba bym pozbawił gościa uzębienia za coś takiego...
 
 
     
Łagoda 

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 29 Sierpień 2008, 11:14   
   Imię: Tomasz


Szkoda auta, żebyś choć z ubezpieczalni dostał jakąś "normalną' kwotę.
Ale bez przesady kargul1005 żeby ją naprawiać :roll:
 
 
     
pamarcin 

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: 2.7
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Legnica
Wysłany: 30 Sierpień 2008, 07:08   
   Imię: marcin


serce boli... ale jak koledzy pisali, najważniejsze, że nic Ci się nie stało.
_________________

 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 30 Sierpień 2008, 09:03   
   Imię: qqqq


Nie stety z własnej autopsji podejrzewam że otrzymasz grosze :-(
_________________
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 30 Sierpień 2008, 11:21   
   Imię: Jakub


Wczoraj też miałem kolizję ale na szczęście samochodem służbowym. Klasyczny dupowjazd. Ze wszystkich dotychczasowych ten akurat był najłagodniejszy.

kargul1005 napisał/a:
Trzeba włożyć w nią bardzo dużo pracy/kasy, aby wróciła do dawnego stanu...

Osobiście nie naprawiał bym jej. To już nigdy nie będzie to samo, a niektóre niezauważalne początkowo uszkodzenia ujawnią się dopiero po czasie.

Pozdrawiam i jeszcze raz współczuję
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 30 Sierpień 2008, 15:39   
   Imię: Paweł


przykry widok, naprawdę ładna byla, ale zawsze to lepiej że życie zakończyło auto a nie kierowca... dobrze że droga byla mokra to zamortyzowało nieco uderzenie
 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Kraków
  Wysłany: 31 Sierpień 2008, 11:47   
   Imię: Grzegorz


Serdecznie ci współczuję... :-( :-( :-(
Mam nadzieję że tobie nic nie jest :-|
_________________
Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 2 Wrzesień 2008, 09:55   
   Imię: Krzysztof


Dzięki Panowie za współczucie.
Z jednym się trzeba zgodzić, E28 okazała się twardym samochodem.
Kierowca wyszedł bez szwanku, nie licząc otarcia na głowie od podsufitki, mimo że fotel pasażera przylega do tego kierowcy który jest jakieś 50% węższy.
Nie będzie naprawiana,bo tak skrzywionym autem strach byłoby już jeździć :-( bo banan się z niej zrobił,.
Żal w domu ogromny bo powoli,ale sukcesywnie była już przygotowywana dożywotnio do pozostania w rodzinie i mimo,że ktoś może napisać że ideałem nie była,to jednak sporo pracy już było włożone, zresztą tydzień przed tym wydarzeniem wymieniliśmy silnik :-?
I teraz tylko kwestia ubezpieczalni, ale jak pisze M-EJ nie spodziewam się niestety rewelacji, jednak w przypadku śmiesznej kwoty będę się odwoływał na tyle na ile to będzie możliwe.
Raz jeszcze dzięki za wpisy i oby takich przypadków jak najmniej bo serce boli...
 
 
     
BeeMCe 

Nadwozie: E28
Model: BMW
Silnik: 524td
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20 Wrzesień 2008, 00:35   
   Imię: Kuba


jaki byłby koszt naprawy?
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 24 Wrzesień 2008, 23:33   
   Imię: Krzysztof


Pierwsza propozycja ubezpieczalni to uwaga, uwaga : 1800zł :shock: :shock:
Z tego 200zł kosztowało holowanie po wypadku, oczywiście odmówiłem przyjęcia tak żenującej kwoty, Pan z ubezpieczalni wyglądał jakby sobie na torbie usiadł jak mu powiedziałem, że chyba kpi sobie ze mnie i nie sprawdził ile zadbane E28 TD kosztuje :evil:
Czekam teraz na ich uzasadnienie tak niskiej kwoty, abym mógł się odwołać od tej decyzji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,037 sekundy. Zapytań do SQL: 12