E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 20:04
[E28] BMW E28 524 TdA
Autor Wiadomość
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Marzec 2007, 20:50   
   Imię: Damian


Gierap napisał/a:
3.Sciągnąc od szwagra ze Szwecji 2.5 TDS i zamontować,tylko czy to możliwe

mozliwe jest wszystko... ale silnik M51 jest bardziej kosztowny w naprawie a rownie awaryjny to i juz nie bedziesz mial klasyka....
na tym forum "swapowcom" mowimy NIE orgionalnosc jest najwazniejsza ;-)
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 12 Marzec 2007, 21:10   
   Imię: Krzysztof


No dzięki Dixi :-P ale jak za cene głowicy do 2.4 kupię w Szwecji cały 2.5 TDS to wybacz,ale możesz nawet wykreślić Mnie z forum,bo jednak w tym wypadku wole wybrać to co jest bardziej opłacalne dla Mnie :roll:

A teraz kilka pytań technicznych,czy mój automacik 4hp22 da rade bez większych problemów połączyć z 2.5 TDS który do tej pory był sprzężony z skrzynią manualną :?: :?: No i co mi jest potrzebne do takiego swapa :?: Jakie wiązki itd.może ktoś miał już doświadczenia ze swapem i mógłby podpowiedzieć :roll:
Byłbym wdzięczny.
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 12 Marzec 2007, 21:24   
   Imię: Milosz


Gierap napisał/a:
No i szukam głowicy do mojego klekota :-( :-( jak pisałem wcześniej coś z tym płynem nie tak miałem,po odpowietrzeniu(1.5h)nie leciały bąbęlki,niestety po dłuższej jeździe znowu się pojawiają i wywala płyn ze zbiorniczka :-( najprawdopodobniej idzie kompresja w układ,bo i węże robią się twarde,na szczescie silnik sie nie grzeje,temperatura nie mija połowy wskaźnika,ale z tym grzaniem to dalej tak że póki termostat nie otworzy to gorące daje,jak otworzy to na niskich obrotach wieje chłodnym powietrzem,jak się wkręci na obroty to zaczyna znowu gorącym :-|
Zastanawiam się bo mam 3 możliwosci:
1.Robic tutaj,wymienic głowice,wymienić pierścienie i regeneracja turbo.
2.Kupić drugi silnik i włożyć,a tego rozprzedać co się da.
3.Sciągnąc od szwagra ze Szwecji 2.5 TDS i zamontować,tylko czy to możliwe :?: :?:


Jak dla mnie to tylko to pierwsze ale jak dla mnie jestes w goracej wodzie kapany. Masz silnik ktory jak pisales wczesniej bardzo dobrze jezdzi, trzyma Ci temperature, zapala bez problemu.

jestes w goracej wodzie kapany 8-) ... Moze masz walniety korek albo inny detal. Nie zawalaj od razu na glowice i nie snuj wielkich planow na temat regeneracji turbo ktore sie nijak ma do tego wszystkiego, jak nawet nie wiesz gdzie lezy problem, moze nawet drobny.

Sprawdz kompresje, pojezdzij... jak kompresja idzie w wode to auto zwykle przestaje grzac tylko w momentach podniesionej temperatury silnika zwlaszcza przy ostrzejszej jezdzie, po zejsciu na wolne obroty czesto wlasnie grzeje. Pekniec glowicy moze byc wiele i na wiele sposobow.

Oczywiscie bardzo popieram zrobienie silniczka igly i kompletny remont wszystkiego. Sam jestem na etapie robienia igielki M30 pomimo , ze moj silnik normalnie i bardzo dobrze chodzi. Kupilem drugi i wymieniam wszystko na nowe ale robie to hobbystycznie bo chce miec igle a nie dlatego ze musze. Ty kupiles E28 za 3000zl i jakos mi sie nie chce wiezyc , ze w planach masz wydanie zaraz 6000zl na sam silnik a tyle wyjdzie zrobienie tego co napisales jesli ktos mialby to zrobic porzadnie.

Weze maja byc twarde, w TD wrecz bardzo twarde bo wtedy w ukladzie powstaje odpowiednie cisnienie aby chlodzic glowice. Zacznij sprawdzac od korka przez nagrzewnice, wszystko co proste. Jezdzij, ogladaj wode i olej, pojedz do mechanika i poddaj ogolnej kontroli caly silnik, a nie zaczynaj od peknietej glowicy i regeneracji turbiny jesli auto kupiles do jezdzenia. To takie moje zdanie.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 12 Marzec 2007, 21:27   
   Imię: Jakub


Skrzynia pewnie dała by rade ale prawdopodobnie nie podejdzie do tego silnika :-(
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 13 Marzec 2007, 07:59   
   Imię: Bart


Gierap napisał/a:

1.Robic tutaj,wymienic głowice,wymienić pierścienie i regeneracja turbo.


Bardzo kosztowna operacja.Ja u siebie wymieniałem głowice.Kosztowało mnie to 2,5tyś z założeniem że dół i turbo mam w bardzo dobrym stanie.I trzeba tez powiedzieć że jeżeli ktos nie zrobi tego solidnie to też nie wiele km nabijesz po remoncie...

Gierap napisał/a:

2.Kupić drugi silnik i włożyć,a tego rozprzedać co się da.


Napewno zaczoł bym od tego.Droga krzyżowa szukania ale warto spróbować.Do wyboru masz trzy modele E28,E30,E34...

Gierap napisał/a:

3.Sciągnąc od szwagra ze Szwecji 2.5 TDS i zamontować,tylko czy to możliwe :?: :?:

Powiem że nie ale tylko dlatego że dla mnie to już nie będzie E28 ;-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 13 Marzec 2007, 18:57   
   Imię: Krzysztof


Miłosz napisał/a:


Jak dla mnie to tylko to pierwsze ale jak dla mnie jestes w goracej wodzie kapany. Masz silnik ktory jak pisales wczesniej bardzo dobrze jezdzi, trzyma Ci temperature, zapala bez problemu.

jestes w goracej wodzie kapany 8-) ... Moze masz walniety korek albo inny detal. Nie zawalaj od razu na glowice i nie snuj wielkich planow na temat regeneracji turbo ktore sie nijak ma do tego wszystkiego, jak nawet nie wiesz gdzie lezy problem, moze nawet drobny.

Sprawdz kompresje, pojezdzij... jak kompresja idzie w wode to auto zwykle przestaje grzac tylko w momentach podniesionej temperatury silnika zwlaszcza przy ostrzejszej jezdzie, po zejsciu na wolne obroty czesto wlasnie grzeje. Pekniec glowicy moze byc wiele i na wiele sposobow.

A co do mechanika,mój ojciec jest mechanikiem samochodowym,co prawda z BMW w dieslu za dużo doczynienia nie miał,ale jemu napewno łatwiej jest zdiagnozować kompresję w układzie :-|

Oczywiscie bardzo popieram zrobienie silniczka igly i kompletny remont wszystkiego. Sam jestem na etapie robienia igielki M30 pomimo , ze moj silnik normalnie i bardzo dobrze chodzi. Kupilem drugi i wymieniam wszystko na nowe ale robie to hobbystycznie bo chce miec igle a nie dlatego ze musze. Ty kupiles E28 za 3000zl i jakos mi sie nie chce wiezyc , ze w planach masz wydanie zaraz 6000zl na sam silnik a tyle wyjdzie zrobienie tego co napisales jesli ktos mialby to zrobic porzadnie.

Weze maja byc twarde, w TD wrecz bardzo twarde bo wtedy w ukladzie powstaje odpowiednie cisnienie aby chlodzic glowice. Zacznij sprawdzac od korka przez nagrzewnice, wszystko co proste. Jezdzij, ogladaj wode i olej, pojedz do mechanika i poddaj ogolnej kontroli caly silnik, a nie zaczynaj od peknietej glowicy i regeneracji turbiny jesli auto kupiles do jezdzenia. To takie moje zdanie.


A no 3000 zl to była moja kasa,teraz już ojciec chce mnie wspomóc,może faktycznie troche za bardzo jestem "napalony",no ale po odpowietrzaniu było dobrze a teraz już temperatura stoi przed połową,co prawda nie grzeje się auto,ale po tym jak trochę jej dam w piecmto temp. zamiast rosnąć-maleje :-/ no i po tym jak termostat otworzy to na wolnych szlag trafia grzanie,no i to nieszczęsne dymienie-daje w odmę i potrafi przy 3-4tyś obr puścic niebieskiego dyma :roll: Fakt z paleniem problemów nie ma,po wymianie termostatu tez juz temperatura nie rośnie,no i nie zjada płyn i nie pojawia sie on w oleju ani na odwrót :roll:
I tak zaczynam kombinowac,ale faktycznie jak Miłosz piszesz nie bardzo widzi mi sie wydawanie takiej kasy :-| Ale w wakacje bede musiał pokursować pare raze po 200-300km i boję sie ze to nie wytrzyma :cry:
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Marzec 2007, 21:50   
   Imię: Damian


Gierap,
montujac M51 czyli 2,5 tds to sam silnik ci nie wystarczy....
skrzynia do wymiany cala elektronika w TDS "gaz" jest elektroniczny a w e28 masz na lince...
jest tyle roboty i tyle kasy na to ptzrebne ze jest to nie oplacalne no i o specjaliste ktory by sie tym zajal tez raczej bedzie ciezko....
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 16 Marzec 2007, 15:10   
   Imię: Krzysztof


Po kilku dniach namysłu zrezygnowałem z zakupu 2.5 TDS,jeżeli będzie to konieczne to będe swojego reanimował :roll:
Mam pytanie,bo i tak w kwietniu mam zamiar zrzucić głowice,bo będe wymieniał pierścienie,i odrazu sprawdze ją na szczelnośc co da mi 100% obraz jej stanu ;-)
ale tak na teraz,płynu chłodniczego nie ubywa,nie pojawia sie on w komorze spalania,ani w oleju,natomiast nadal mam odczucie że idzie kompresja w układ,po całej nocy gdy odkręce korek zbiorniczka to strasznie syczy,mam inny samochód i tam aż tak nie jest,rozumiem że tutaj układ chłodzenia jest podciśnieniowy ale chyba nie aż tak żeby po nocy takie powietrze było,a jeżeli tylko nie odkręce rano to na drugi dzień musze trzymać korek bo chce go wywalić do góry :-/ I tak się zastanawiam,że może to "tylko" uszczelka pod głowicą :?: :?: co prawda powinno ją wydmuchać,ale może jest padnięta w dosyć nietypowy sposób :roll: :roll:
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 16 Marzec 2007, 17:06   
   Imię: Jakub


Koniecznie sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego. Kolega miał tak w golfie MK2, zastanawiałem się z nim co może być. uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica itp.
Wymienił uszczelkę pod głowicą i dalej to samo. Okazało się właśnie że zrypał się zaworek w korku i się nie otwierał przez co wywalało płyn
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 16 Marzec 2007, 19:18   
   Imię: Krzysztof


No nie wiem,po tym jak odpowietrzałem układ,wszystko było dobrze,bąbęlki w tym wężyku też się nie pojawiały,pojechałem trochę i wywaliło płyn,a później już tak jak teraz pisze.Narazie sie zastanawiam,najważniejsze ze płynu nie zjada,nie ma go też w oleju ani na odwrót,no ale to nie daje pewności,po świętach zrzucę góre i wtedy będe wiedział :roll:
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 18 Marzec 2007, 20:31   
   Imię: Krzysztof


Zaczynam szukać inny felg do mojej buni i zastanawiam się od jakich modelów oprócz e28 pasują??Wydaje Mi sie że od e34 i e32 powinny pasować,ale poprawcie mnie jeżeli się mylę,bo zaczynam szukać i nie wiem na co patrzeć,a interesują Mnie orginalne felgi BMW.
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Marzec 2007, 21:34   
   Imię: Bartek


bmw maja to do siebie, że oprócz piast na 4 śruby wszytkie pozostałe tj. na 5 śrub pasują z każdego do każdego modelu, rozstaw śrub jest taki sam (5x120), jeżeli jednak zdecydował byś sie na felgi od jakiegos nowszego modelu to potrzebował będziesz pierścieni centrujących, aczkolwiek chyba właśnie w E32 i E34 otwór centrujący jest taki sam jak w E28...
 
 
     
chmielpiw 
Ja i moja Weronika


Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 357
Skąd: Augustów
Wysłany: 18 Marzec 2007, 22:07   
   Imię: Przemek


średnica otworu w e28 jest taka sama jak w e32/34. Pamietaj aby sprawdzic ET
_________________
Obecny adres zamieszkania- Kraków
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 19 Marzec 2007, 13:29   
   Imię: Krzysztof


chmielpiw napisał/a:
średnica otworu w e28 jest taka sama jak w e32/34. Pamietaj aby sprawdzic ET


Myśle o tych felgach: http://www.allegro.pl/ite...iniowe_15_.html
Jak myślicie pasują do E28 pod względem wyglądu??
albo te z pierwszego zdjecia http://www.allegro.pl/ite...iniowe_15_.html

No i ET to ma byc 22 lub mniejsze tak :?: :?:
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Marzec 2007, 13:36   
   Imię: Damian


takie albo takie
a najlepiej to zmien TRX r415 na TRX r390 :mrgreen: ewentualnie ladne orginalne BMW 14"
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Marzec 2007, 13:52   
   Imię: Tomek


Te drugie zdecydowanie ! :mrgreen:
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 19 Marzec 2007, 16:11   
   Imię: Krzysztof


Już wybrałem te i jutro mają być u Mnie,te drugie też fajne ale częściej spotykane,a 14" to nie założe troszkę za bardzo baloniaste wtedy opony są :-/ a 15" już Mnie zadowala,zastanawiam się nad oponami ale chyba tylko 195 z racji oszczędnościowych :roll:

Dixi trx no fajne fajne,ale znajdź Mi oponki na te 390 :roll:
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 24 Marzec 2007, 14:06   
   Imię: Krzysztof


No i wkońcu dziś udało Mi się zrobić zdjęcie nowym felgom,jak mówiłem wybrałem 15" do tego oponki 195/65,trochę wysokie jak dla Mnie,ale komfort w porównaniu z TRX jest dużo większy i nagle poczułem że to auto ma naprawdę wspomaganie kierownicy ;-)
  
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Marzec 2007, 10:32   
   Imię: Bartek


no musze powiedzieć, że fajnie to wyglada a miałem pewne obiekcje co do twojego wyboru bo bardziej mi sie podobał drugi wzór felg nad jakimi sie zastanawiałeś... bardzo fajnie to wygląda ;-)
a tak na marginesie to wogóle ładnie się prezentuje twoja bejca...
 
 
     
WIENIA 
ALPINA


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 466
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 31 Marzec 2007, 20:02   
   Imię: Marcin


Bardzo fajnie prezentuje sie Gierap Twoja Beema :-) Widac ze jest w eleganckim stanie, szkoda tego tylniego zderzaka ale napewno to z czasem zrobisz nie mowiac o przodzie :-P Nie chcesz wstawic sobie zaglowkow na tyl? Napewno bedzie bezpieczniej dla pasazerow, a i wyglada niezle :-)
_________________
Cel: ALPINA B7 Turbo
_________________
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 31 Marzec 2007, 22:10   
   Imię: Krzysztof


Dzięki za słowa pochwał,co do mankamentów,cóż :roll: wszystko w swoim czasie,najpierw chcę doprowadzić mechanicznie do 100% sprawności i to narazie dla Mnie najważniejsze,bo co z tego że ciało piękne jak serduszko nierytmicznie bije :D
Dalej napewno zabiore sie za przód i ogólną konserwację nadwozia,bo za dobrze utrzymane jest żeby gdzies tu ruda wyszła ;-)
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 6 Kwiecień 2007, 00:16   
   Imię: Krzysztof


Dziś sporo ze znajomym przegadałem na temat założenia IC do mojego diesla,no i w związku z tym mam parę pytań:
1.Czy ktoś widział coś takiego u kogoś :?: i mógłby co nieco opisać jak było to wszystko zamontowane,odrazu pisze że sam nie będę tego robił,ale znajomy mech.co montował IC do różnych samochodów,ale głównie uturbianych benzyniaków.
2.Gdzie byłoby najlepiej go zamontować :?: Przed chłodnicą wody :?: :?: To Mi sie wydaje najsensowniejsze,aby nie robić żadnych dziur w zderzaku,a i wisko pomagałoby w chłodzeniu powietrza :roll:
3.Czy konieczne po założeniu IC jest podkręcanie turbiny,bo jednak trochę traci na tym ciśnienie,a jeżeli tak to jak to zrobić,ktoś może wyjaśnić co to wastegate??wiem że to zawor przepuszczajacy czesc spalin do ukladu wydechowego, sluzy regulacji cisnienia doladowania,ale w jaki sposób to zrobić w tej turbince??I gdzie go szukać,i z jakim ciśnieniem doładowania wychodzi fabrycznie :?:
4.Czy i jak zwiększyć dawkę paliwa przez pompę :?:



Czy samo zamontowanie IC da jakikolwiek efekt no i czy nie pogorszy przypadkiem osiągów silnika,czy ma to wpływ na żywotność-bo wiadomo M21 delikatne są :roll: A jak po podkręceniu turbiny

Oczywiście to takie hipotetyczne założenia w sensie nie wiem czy będę coś takiego robił,ale IC mogę mieć od zaraz i dlatego postanowiłem co nieco się dowiedzieć w tym temacie,ale nie zadużo w sieci znalazłem :-?


EDIT:
No i po telefonach w różne miejsca i do różnych osób,conieco się dowiedziałem,cała operacja zakładania IC do TD nie jest aż tak trudna,jednak pytanie czy jest sens jej zakładania jeżeli mamy zamiar użytkować auto cywilnie :roll: to już inna sprawa.Samo założenie IC daję ok 10Hp wzrostu i troszkę zwiększa lagga turbiny,aby uzyskać większe efekty należy podkręcić turbo do jakies 0.5-1bara,niekoniecznie zmieniać ustawienia pompy,do tego należ odetkać trochę wydech,zwłasza tu odrazu przy wyjściu z turbiny(u siebie zauważyłem,że już ktoś zmieniał i mam powiększony wylot)do tego środkowy tłumik należałoby wyjąć,takie mody dają wzrost mocy po ustawieniu na optimum do ok.150Hp co jest całkiem należytym wynikiem,no ale fakt że moment obr.jest przeniesiony wyżej i tak naprawdę aby wykorzystać to co zmontujemy należy piłować wyżej Tdka.To kilka uwag jakie udało mi się uzyskać od gościa z BMW Klub Polska który przeprowadził taką modernizację w M21 i pojedynkował się już z TDS i objechał go równo ;-)
Ja u siebie narazie porzucam taki pomysł,z racji tego że mam ważniejsze sprawy do poprawienia,ale w przyszłości kto wie :roll: ale nie przewiduje kiedykolwiek jakoś ścigać się moim leniuchem :D
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 26 Maj 2007, 13:18   
   Imię: Krzysztof


;-)
  
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Maj 2007, 14:06   
   Imię: Tomek


Ojej Gierap co ty tam wspawałeś :roll: Wygląda jak jakiś Mugen z Hondy i pasuje jak pięść do nosa... :/
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 26 Maj 2007, 14:10   
   Imię: Krzysztof


Tak no wiem,już ktoś Mi powiedział że jak do Japan-Car wygląda,ale Mi się i tak dalej podoba 8-)
 
 
     
chico 


Nadwozie: Exx
Model: 635 CSi
Silnik: M30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 268
Skąd: Koszalin
Wysłany: 26 Maj 2007, 17:15   
   Imię: Paweł


ja wiedzialem ze sie to nie uda-stworzenie forum o e28 bez takich perwersji.no cos ty tam zamontowal?! :roll: ......jeszcze nie jest za pozno, oryginalny nowy tlumik to jest radosc dopiero i jak cieszy oko...wiem , bo mam....
_________________

 
 
     
chico 


Nadwozie: Exx
Model: 635 CSi
Silnik: M30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 268
Skąd: Koszalin
Wysłany: 26 Maj 2007, 17:19   
   Imię: Paweł


no nie zrozum mnie zle , masz ciekawą beeme , ale to nie pasuje , nijak , nie nadaje sie, jest tyle lepszych sposobow zeby wydac te pieniadze, niz ten złom cos sobie przyspawal...
_________________

Ostatnio zmieniony przez grege28 26 Maj 2007, 18:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
chmielpiw 
Ja i moja Weronika


Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 357
Skąd: Augustów
Wysłany: 26 Maj 2007, 17:53   
   Imię: Przemek


Moja ocena: Ciutn nie Fiat Croma 2.0 DOHC z zderzakami a'la Riger i wydechem ze ścigacza.... Tragedia.
_________________
Obecny adres zamieszkania- Kraków
 
 
     
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 27 Maj 2007, 20:24   

Witam!

Obserwuję zmagania z tuningiem tej 524td i proponuję zgłosić się do kogoś kto siedzi długo w tym temacie. Po pierwsze jeśli chodzi o wydech to zmieniłbym down pipe i wykonał go z kwasówki, posłuży długo. Co do IC to trzeba się wzorować na inżynierach z BMW i próbować podpatrzeć niektórych rozwiązań np: 525tds. IC trudno zmieścić w e28 za zderzakiem, może IC od 530d e39 lub e46 330D jest spory ale dość zgrabny. Jednak to uciążliwe modyfikacje. Słyszałem, że na forum beemka klub jest człowiek, który wstawił sobie do e30 właśnie 3,0d, trzeba by tam popytać. Silnik ze skrzynią kosztuje ok 6-8 tys no i przekładka jakiś 1 tys ale przynajmniej jest to seryjny silnik z porządną mocą 184KM i momentem 400Nm. To lepsze niż męczenie poczciwego M21.
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Maj 2007, 20:55   
   Imię: Tomek


Mikulak napisał/a:
6-8 tys no i przekładka jakiś 1 tys


Silnik ze skrzynią można taniej kupić ale jak znajdziesz kogoś kto ci przełoży 3,0d do E28 za tysiąc złotych to ci skrzynkę Czerwonego Jasia postawię albo innego trunku... :D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,039 sekundy. Zapytań do SQL: 13