E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] 1983 Biały Kieł
Autor Wiadomość
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Czerwiec 2011, 18:17   [E28 520i] 1983 Biały Kieł
   Imię: Michał


Od wczoraj u mnie, dziś drobne mycie, wnętrza i komory silnika nie ruszałem, jutro w planie wymiany eksploatacyjne.

VIN long WBADK6106D7194346
Type code DK61
Type 520 I A (EUR)
Dev. series E28 ()
Line 5
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine M20
Cubical capacity 2.00
Power 0
Transmision HECK
Gearbox AUT
Colour ALPINWEISS (146)
Upholstery ANTHRAZIT (0129)
Prod. date 1983-05-11


Order options
No. Description
314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
428 WARNING TRIANGLE
450 SITZHOEHEN-/LENKVERSTE.MECH.FA


Foty na szybko, tak na razie to wygląda niedługo będzie lepiej.

https://picasaweb.google.com/Kincekk/Zanim?authkey=Gv1sRgCLOhnMvEqIX5Lw

Pozdro.
 
 
     
Barracuda 
7ka


Nadwozie: Exx
Model: 523i
Silnik: m52
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 291
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Czerwiec 2011, 22:12   
   Imię: Kristof


Bardzo fajna i bardzo podobają mi się te koła !! Kurde a myślałem,że to trx-y są ...
_________________
www.vip-service.pl
 
 
     
Kwiatek 


Nadwozie: Exx
Model: e36
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13 Czerwiec 2011, 22:42   
   Imię: Marcin


Ja nie wiem gdzie wy takie igły znajdujecie!?
_________________
Moja Beatka
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=2641
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 09:57   
   Imię: Dominik


Kurde ładna biała, ile bym dał, żeby moja była w takim stanie blacharskim :roll:
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Czornye28 


Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 195
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 11:21   
   Imię: Grzesiek


Kwiatek napisał/a:
Ja nie wiem gdzie wy takie igły znajdujecie!?
Na Allegro się zdarzają jak widać na powyższych zdjęciach :mrgreen:
Stan wygląda na idealny :-)
_________________
Czornye28
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 19:42   
   Imię: Michał


Dzięki, jestem na maxa zadowolony z tego egzemplarza, ma parę rzeczy do zrobienia, ale wszystko do ogarnięcia. Dziś zabrałem się za wymianę oleju i filtrów powietrza i olejowego. Zalałem go minerałem 15W40, za kilkaset km spuszczę olej i znów świeży, z tego co mi wychodzi olej nie był zmieniany przez 10 lat. Filtry nosiły logo BMW, a ostatnia wzmianka o wymianie oleju w książce serwisowej to listopad 2000. Wyczyściłem i nawoskowałem też obudowę filtra powietrza. Takie zboczenie. Jednak zacząłem czyszczenie komory od lewej strony, zdemontowałem zbiorniczek spryskiwaczy i jazda. Po 2 godzinach dałem sobie spokój i wziąłem się troszkę za wnętrze. Mam nadzieję zrobić z tego auta show look. Zdjęcie w trakcie pracy więc zakamarki jeszcze nie dotarte, ale mniej więcej tak to wraca do życia.



Pozdro.
 
 
     
peter22 
Oldschool


Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 389
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 23:35   
   Imię: Piotrek


w koncu biała jak moja :D ladna, kupiona od kolegi, ktory pytal na forum o sprzedaz tego auta, tak z ciekawosci ile w koncu za nia zaplaciles, bo wiem, ze cena byla wysoka ?
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 07:12   
   Imię: Michał


Niestety zapłaciłem tyle, za ile była wystawiona. Za to transport z Kielc do Wawy w cenie. Niby dużo i nie dużo. Dużo w porównaniu do innych egzemplarzy na naszym rynku, a jak za ten stan to mi się wydaje, że nie aż tak dużo. Wystarczy policzyć ile się zaoszczędzi na blacharce i innych rzeczach, o czasie poświęconym na doprowadzenie auta nawet nie wspominam :mrgreen:
 
 
     
peter22 
Oldschool


Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 389
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 11:36   
   Imię: Piotrek


NIe musisz sie z tego tlumaczyc, ja postapilem tak samo, zaplacilem duzo jak na ceny na naszym "rynku", ale nie zaluje, bo oplacilo sie jak najbardziej :)
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 23:12   
   Imię: Michał


Chyba jedyne rozsądne wyjście jeżeli chodzi o zakup wiekowego BMW, w wypadku ósemek też zawsze doradzam zakup egzemplarza najdroższego na jaki nas stać.

Chłopaki może pomożecie, szukam deski rozdzielczej czarnej, moja popękała, potrzebuje też wnętrze, nie musi być recaro, musi być za to idealne, moje jest wypalone od słońca. Kolejny temat, to jak ktoś by chciał się pozbyć oryginalnych dywaników, to chętnie odkupię, oczywiście tylko welur, ew może macie namiar na niezłe zamienniki. Potrzebuje też oprawki tylnych lamp i jakieś radio z epoki, więc jak ktoś coś ma z tych rzeczy proszę o kontakt na p.w. Później w giełdzie to umieszczę. Dziś uruchomiłem tylne hamulce, tłoczki były zapieczone, miłym zaskoczeniem były praktycznie nowe bębny i szczęki. Ogólnie miło jak na razie się wszystko robi, śruby się odkręcają i nie ma śladu naszych mechaników, wszystko oryginalne.

A tu zdjęcia książki.













i ostatnia kontrola blacharska



Z tego co się orientuje auto stało ok 8 lat najmniej. Czas by wróciła do życia.
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 23:20   
   Imię: Marcin


KinceK napisał/a:
ew może macie namiar na niezłe zamienniki


ja ostatnio na allegro zamówiłem w jednej firmie, teraz ich nie ma
mi się bardzo podobają
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Pablo 


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21B24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 243
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 15:49   
   Imię: Paweł


Auto pierwsza klasa, stan godny pozazdroszczenia!

peter22 napisał/a:
w koncu biała jak moja :D ladna, kupiona od kolegi, ktory pytal na forum o sprzedaz tego auta, tak z ciekawosci ile w koncu za nia zaplaciles, bo wiem, ze cena byla wysoka ?


ekhm, nie takie "w końcu"... ;]
_________________
Poznańskie Klasyki Nocą
facebook.com/poznanskie.klasyki
www.poznanskie-klasyki.pl
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 20:24   
   Imię: Michał


Ruszyło się u mnie, wczoraj zarejestrowałem auto, zamówiłem brakujące części m.in. osłonę chłodnicy i materiał do bagażnika, także trójkąt dokupiłem wszystko aso, zostały mi tylko szczypce, może ktoś ma na zbyciu, bo cena w aso mi się nie podoba?

Dziś pierwsza przejażdżka na legalu po drogach i jestem bardzo miło zaskoczony, bo absolutnie nic nie stuka w zawieszeniu, jest nawet lepsze jak w moich pozostałych 2 BMW, poza tym niesamowity komfort na tych 14-tkach. Mógłbym tym na co dzień jeździć i samochód sprawia wrażenie, że nie miałby nic przeciwko temu.

Dziś trochę czyszczenia zakamarków, w niektórych miejscach normalnie zielono było - glony jakieś czy cuś :)

Ogólnie jak z nim skończę to do nówki niewiele będzie mu brakowało. Tu jest kilka fotek z czyszczenia zakamarków. Auto ogólnie jest przed polerowaniem, także na ostateczny efekt trzeba będzie poczekać.

EDIT: Czy używacie dodatków do paliwa bezołowiowego czy nie jest to konieczne?

Także parę zdjęć.

































































_________________
Detailing - www.funkyking.eu
  
 
 
     
Barracuda 
7ka


Nadwozie: Exx
Model: 523i
Silnik: m52
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 291
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 20:42   
   Imię: Kristof


Niesamowita!!
_________________
www.vip-service.pl
 
 
     
Prezes 
BMW AutoKlub Polska


Nadwozie: Exx
Model: kilka
Silnik: Pb/ON
Rok produkcji: 87-09
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: WPR
Wysłany: 1 Lipiec 2011, 07:44   
   Imię: Łukasz


Wow! Zacierałem ręce, aukcję oglądałem ze 100 razy i odpuściłem, bo nie chciałem kolejnego b20. Ale jest piękna! 8-)
_________________
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka
>> Fabryka Błysku <<
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Lipiec 2011, 18:45   
   Imię: Michał


Dzięki :) Dziś odebrałem części i dalej czyściłem różne miejsca, najważniejsze że bagażnik już skończony. Z komorą silnika to się zejdzie trochę. Ale zaczyna to wyglądać. Niemalże 30-letni brud tak łatwo nie schodzi.















Pozdro.
_________________
Detailing - www.funkyking.eu
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 20:23   
   Imię: Michał


Kolejne foty. Detailing komory silnika dobiega już końca. Został jeszcze silnik sam w sobie. Po wyczyszczeniu użyłem UC Meguairs na gąbce tri colore. A później zawoskowałem komorę Collinite 476. Pod akumulatorem było trochę rdzy więc szlifowanie i zabezpieczenie Fertanem. Także po tej stronie są ubytki w lakierze niewiadomego pochodzenia, tak jakby ktoś rozpuszczalnik jakiś wylał. Jutro zmyje Fertan i dam zaprawki, także zabezpieczenie pomiędzy błotnikiem i komorą zostanie pomalowane, bo brzydko to wygląda.

















Jutro przychodzą kliny do szyb, przód i tył(raczej 2x przód), wymienialiście je samemu czy jechaliście do szklarza?

Pozdro.
_________________
Detailing - www.funkyking.eu
  
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 22:22   
   Imię: Bartek


Bardzo, bardzo ładna. Gratuluję bardzo udanego zakupu.
Stan na medal :->
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 22:58   
   Imię: Kuba


KinceK napisał/a:
Jutro przychodzą kliny do szyb, przód i tył(raczej 2x przód), wymienialiście je samemu czy jechaliście do szklarza?
Troche ludwika dla lepszego poślizgu i spokojnie sam dasz radę to wsadzić ;-)
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 23:07   
   Imię: Marcin


bez problemu sam to ogarniesz z pomocą płynu do naczyń
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 8 Lipiec 2011, 10:31   
   Imię: Dominik


Piękny samochód, a do tego tak dokładnie dopracowany! Po czyszczeniu na twoim miejscu zrobiłbym dokładną konserwację wszystkich profili zamkniętych itp, bo szkoda, żeby za jakiś czas jakieś niechciane kwiatki powyskakiwały.
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lipiec 2011, 10:59   
   Imię: Michał


Jeszcze raz dzięki za docenienie pracy i podpowiedzi :)

Wcześniej taka konserwacja miała miejsce - widać zabezpieczenie wypływające z profili zamkniętych(drzwi były też tak konserwowane) także nadkola zostały zakonserwowane i przez to się pewnie uchował. Nadkola będę poprawiał, bo już trochę nieestetycznie to zabezpieczenie wygląda. Profili nie dotykam - ew miękki wosk na takie rzeczy dobrze robi. Z komory też usunąłem dużo zabezpieczenia - wolałem wygląd, a i tak nawoskowane powinno dobrze się trzymać.

Jak wrócę z urlopu wrzucam sportowe siedzenia :) Chociaż szkoda mi tego podłokietnika :(
_________________
Detailing - www.funkyking.eu
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 8 Lipiec 2011, 11:25   
   Imię: Dominik


Szkoda trochę wsadzać poliftowe fotele do rekina z 83 roku-straci to trochę na oryginalności, chyba że nie jest to najważniejsze w twojej wizji tego auta.
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 8 Lipiec 2011, 12:11   
   Imię: Dominik


Bardzo fajna 5teczka dbaj o nią ;-)
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lipiec 2011, 14:08   
   Imię: Michał


I tu wychodzi moja niewiedza, bo nie wiedziałem, że czymś się różnią :( Faktycznie trochę lipa, ale cóż.
_________________
Detailing - www.funkyking.eu
 
 
     
Łukasz_P 


Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lipiec 2011, 18:13   
   Imię: Łukasz


No, no faktycznie ładny egzemplarz, pogratulować ;-)

Jakie masz odczucia z jazdy w takim połączeniu: B20 i Automat ??
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Lipiec 2011, 00:08   
   Imię: Michał


Łukasz, czy to nie Twoją miałem przyjemność widzieć na dniach otwartych w Car Spa?

Muszę powiedzieć, że zainspirowało mnie wtedy to auto, choć byłem daleki jeszcze od kupna E28 - bardzo daleki.

A co do połączenia, pewnie każdy myśli, że to nie jedzie, ale moje odczucia są jak najbardziej na +, jeździ się super, bardzo komfortowe auto, jak klasyka do spokojnej jazdy to i tak za dużo mocy ma, jest całkiem zrywny i wg danych zamieszczonych na http://www.automobile-catalog.com/ 100 robi w 12s. Polecam stronę - dane wszystkich BMW i nie tylko przeliczone na symulatorze, który ma ujawnić prawdziwe osiągi auta. Można nawet wersje z konkretnych lat porównać. Czego mi brakuje to 4-tego biegu, o ile po mieście to spoko - czyli tak jak w moim wypadku, to na dalszej trasie hałas może być dokuczliwy - w sensie wysokich obrotów. O dziwo skrzynia przerzuca biegi świetnie, może nie jest niesamowicie szybka zmiana, ale bardzo delikatna. Przy tym silniku, myślę że automat świetnie się w to wpisuje, bo osiągów nawet z manualem bym się nie spodziewał. Nawet mojej dziewczynie, która zdała prawko pół roku temu jeździło się nim lepiej niż czymkolwiek innym, a mojej E46 to już nie cierpi strasznie. Czyli zestaw oceniam na +, byłby duży + gdyby skrzynia była 4hp22, a nie 3hp22. Jak zrobię trasę to się wypowiem.

Wymieniłem też kliny od szyb i zdecydowanie lepiej to wygląda. Teraz sobie odpocznę tydzień na urlopie od niej :)

Pozdro.
_________________
Detailing - www.funkyking.eu
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 11 Lipiec 2011, 10:55   
   Imię: Kuba


KinceK napisał/a:
Łukasz, czy to nie Twoją miałem przyjemność widzieć na dniach otwartych w Car Spa?
Niestety to nie Łukasza. To ja byłem na spotkaniu w Car-Spa swoim rekinem. Nie zapamiętałeś nawet koloru?? :cry:
KinceK napisał/a:
Muszę powiedzieć, że zainspirowało mnie wtedy to auto, choć byłem daleki jeszcze od kupna E28 - bardzo daleki.
To ja Ci powiem że jesteś drugą osobą ktora po obejżeniu mojego auta kupiła sobie rekina. :mrgreen:
 
 
     
KinceK 
8er


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 83
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Lipiec 2011, 09:53   
   Imię: Michał


A dałbym sobie rękę uciąć, że to była czarna na WPR-ach.
U mnie po wymianie klinów.









Na wtorek szykuje się z wymianą pompy paliwa, bo buczy. Zostaną wymienione wszystkie paski, w tym rozrząd i wyregulowane zostaną zawory i mieszanka, przy okazji zmienię uszczelkę pod deklem.
_________________
Detailing - www.funkyking.eu
 
 
     
Barracuda 
7ka


Nadwozie: Exx
Model: 523i
Silnik: m52
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 291
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lipiec 2011, 08:55   
   Imię: Kristof


Wzorowo !! ! ! :!:
_________________
www.vip-service.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,047 sekundy. Zapytań do SQL: 11