E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 524td] by klasyczny.com
Autor Wiadomość
klasyczny 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21b24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 08:14   [E28 524td] by klasyczny.com
   Imię: Piotr


Chciałbym przestawić wam nasz "redakcyjny" wóz, portalu klasyczny.com

Marka: BMW
Model: 524tdA
Rocznik: 1986
Moc: seryjne 115km
Skrzynia: Automatyczna
Wersja: Przyjemna ;) , piękna skórzana tapicerka w środku

Samochód jest w fajnym stanie. Znacie go na pewno, bo z tego co wiem, poprzedni właściciel jest forumowiczem. Wnętrze jest jak nowe (możecie zobaczyć na zdjęciach), wszystkie podzespoły pracują wyśmienicie, a autem jeździ się bardzo przyjemnie! Fotele przypominają raczej kanapy (są na sprężynach) w związku z czym autem po prostu płynie się po drodze.

Pierwsze zdjęcia, jeszcze z zakupu:



więcej na: http://www.klasyczny.com/...pic.php?f=4&t=5



I wnętrze:



Co dalej z autem się działo ?
Sesja w stanie seryjnym pod stadionem poznańskiego Lecha




a na naszej stronie pojawił się artykuł o samochodzie, gdzie jest więcej zdjęć i historia:
http://www.klasyczny.com/bmw-time-machine/

Zima trwała w pełni, a my już zastawialiśmy się co zrobić na wiosne ....? I... ?






wynikiem tego mezaliansu jest:




już na seryjnym kole jak dla mnie wygląda mega, a w garażu czaił się już exip razem z naciągniętą oponą...



na tym zestawie e28 jest tak niskie, że podłużnice i downpipe jest jakieś 2-3 centymentry nad ziemią, ale dzięki temu, że mam możliwość regulacji zawieszenia, można je ładnie podnieść prawie do seryjnej wysokości

w pokoju już czeka ori kierownica MT1 i... to chyba tyle ! Acha - zapomniałem, było sporo rdzy na kielichach i narożnikach podłogi - rudy wycięty, buda wzmocniona i można jeździć :)

Dużo nowych zdjeć i kilka fotek z prac:
http://www.klasyczny.com/...ny-com-pletnie/

Kocham ten wóz !


a felgi docelowo będą takie:
_________________
www.klasyczny.com - we love classic & youngtimer cars
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 10:25   
   Imię: Marek


Czyż to nie poprzednie auto kolegi Cubici? :)

Fantastycznie wyglada na glebie :)
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
klasyczny 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21b24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 12:40   
   Imię: Piotr


WYdaje mi się, że taki nick ma ten kolega, kiedyś szukałem, ale teraz nie pamiętam już.
A jak kółko ? Podoba się ?
_________________
www.klasyczny.com - we love classic & youngtimer cars
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 16:13   
   Imię: Filip


Autko świetne, felgi spoko, ale jakoś nie pasuje mi ta gleba.

Pozdrawiam i czekam na dalszą relacje :mrgreen:

PS Może na zlocie się pojawi? :-D
_________________

 
 
     
klasyczny 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21b24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 16:21   
   Imię: Piotr


gleba nie pasuje ? eeee dla mnie cały szmaczek, ale myśląc i o takich gustach, auto w każdej chwili, bez problemu wraca do wersji z przed modów = gwint w górę seria felga i mamy 100% classic.
_________________
www.klasyczny.com - we love classic & youngtimer cars
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 17:30   
   Imię: Filip


Każdy ma swoją wizję ;-) I dobrze, że się czymś wyróżnia.

Ja akurat nie lubię takich niskich E28, ale wielu z forum się będzie podobało.

Trafiła w dobre ręce :-D
_________________

 
 
     
Kuba-Kalina 

Nadwozie: Exx
Model: 126p
Silnik: v8
Rok produkcji: 1979
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 263
Skąd: zakopane
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 18:10   
   Imię: kuba


Gleba jest elegancka ;-) Dalej czekam na foty konstrukcyjne gwinta....
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 19:39   
   Imię: Wojtek


a moze jakas oponke wieksza ?? ? jakies 225/60/15 ??
 
 
     
klasyczny 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21b24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 21:44   
   Imię: Piotr


taka oponka dokładnie tam była, ale ni jak mi taki balon nie pasuje, chciałem małą felge na małej gumie, myślałem jeszcze o 14, ale te exipy trafiły mi się dość okazyjnie - więc nie wymślałem. Rotor pójdzie na złoto i będzie malinka ! :)

a powoli zacznę wybierać sobie jakies ładne 17 cali :)
_________________
www.klasyczny.com - we love classic & youngtimer cars
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 07:11   
   Imię: jakub


no prosze jaka ladna!
szczerze mowiac troche sie balem, ze autko gdzies zaginie ale jestem mile zaskoczony!
a tablice nadal sa stare hehhe!
pozdrawiam!
ps.: mam nadzieje, ze nic sie nie urwalo albo wybuchlo przez te pare miesiecy?
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
klasyczny 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21b24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 10:53   
   Imię: Piotr


nic nie wybuchło i się nie urwało :)
ale kielichy okazały się być mocno zmasakrowane po ściągnięciu błotników, na szczęście temat został ogarnięty i auto jeździ.

Jak Ci się podoba Twoje auto po zmianach ?

Tablice dalej te same 77XL dobry grubas :)
_________________
www.klasyczny.com - we love classic & youngtimer cars
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 472
Skąd: Anglia
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 21:45   
   Imię: Adam


Piekna jest! Jak dla mnie kolo o jeden cal wieksze musi byc.
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 13 Kwiecień 2011, 05:48   
   Imię: jakub


zajebista jest ta babcia, tym autem naprawde przyjemnie sie bujalo
a teraz w dodatku jeszcze lepiej wyglada. no i te czarodziejskie tablice hheheh!
a z szyba byl problem czy poszlo latwo?
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
klasyczny 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21b24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Kwiecień 2011, 18:50   
   Imię: Piotr


Kilka nowych fotek mojej biczys.








_________________
www.klasyczny.com - we love classic & youngtimer cars
 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 24 Kwiecień 2011, 20:19   
   Imię: qqqq


Bardzo ładne zdjęcia. Dużo nalepek będzie ? Nie przesadź z tym cultem :-)
_________________
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Kwiecień 2011, 21:14   
   Imię: Marek


kurna ta gleba :!: :twisted:
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
Kuba-Kalina 

Nadwozie: Exx
Model: 126p
Silnik: v8
Rok produkcji: 1979
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 263
Skąd: zakopane
Wysłany: 24 Kwiecień 2011, 21:38   
   Imię: kuba


Ale dojeb....s glebe ja tez taka chce .dawaj foty konstrukcyjne gwinta ..
 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 24 Kwiecień 2011, 22:26   
   Imię: qqqq


Kuba-Kalina napisał/a:
Ale dojeb....s glebe ja tez taka chce .dawaj foty konstrukcyjne gwinta ..


Nie podnoś tak szybko poprzeczki :mrgreen:
 
 
     
klasyczny 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21b24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Kwiecień 2011, 22:42   
   Imię: Piotr


naklejek więcej nie będzie - to już wszystkie
a są bo muszą promować nasz portal i jakoś po prostu je lubię :)

Jeśli chodzi jeszcze o dalszy plan to być może felgi na złoto pomaluje (sam środek) ale jeszcze nie podjąłem decyzji i... To chyba tyle, piękna jest ! :)

aaa mam jeszcze kierownicę MT1 do środka i myślę czy wymienić
_________________
www.klasyczny.com - we love classic & youngtimer cars
 
 
     
klasyczny 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21b24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Kwiecień 2011, 22:43   
   Imię: Piotr


foto gwinta obiecuje dać w nastepnym tyg.
_________________
www.klasyczny.com - we love classic & youngtimer cars
 
 
     
shakaz 


Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 155
Skąd: POZnan*
Wysłany: 12 Maj 2011, 12:42   
   Imię: michał


hehe!!!

Ostatnio po Grunwaldzkiej Cię ścigałem motorkiem, bo myślałem, że to moja kobitka z dzieciakami :)

Na YP mieliśmy się jakoś razem we trójkę ustawić, ale coś się nie udało... :/

Może jeszcze się kiedyś uda, pzdr!!!
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Maj 2011, 20:57   
   Imię: Tomek


Napisz coś o tym gwincie ;-)
 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2748
Skąd: Wyszków
Wysłany: 12 Maj 2011, 22:10   
   Imię: Bodży


Obiecałeś na YP też fotki tego gwintu... ;-)
_________________
BMW M535i 1980
 
 
     
klasyczny 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21b24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Maj 2011, 21:25   
   Imię: Piotr


kurde, nie mam dalej tych fot, bo nie podnosiłem auta, znaczy podnosiłem, ale nie mialem aparatu... A specjalnie do tego zebrac się mi ciężko, bo muszę pożyczać specjalny lewarek ;) Niski.

- Przód, tu zmian jest więcej, wyciągamy kolumnę, rozbieramy, wyciagamy amora a następnie obcinamy (szlifierką) łoże sprężyny - czyli tą wanienkę przyspawaną do lagi, na której trzyma się sprężyna. Do tak przygotowanej kolumny, możemy przymierzyć tuleje gwintowaną z zestawu. Tuleja oprze się na tulejce metalowej, (o średnicy wewnętrznej równej średnicy zewnętrznej lagi), którą przyspawamy na odpowiedniej wysokości. Im niżej tuleja, tym auto pójdzie niżej, optymalnie jest tak, że koniec tulei wypada na koniec lagi. Całość składamy, zakładamy sprężynę i w zasadzie jest skończone. Wysokość sprężyny też będzie wpływać na umiejscowienie tulei, ale to już zależne od danego zestawu.

- Tył - sprawa jest mega prosta. Zakładamy tuleje gwintowaną z zestawu, zamiast sprężyny z zestawu, ja jeszcze wymieniłem sprężynę na niższą, z innego gwintu co pozwoliło jeszcze zwiększyć zakres regulacji


- Do całości sportowe amory są raczej konieczne, ja śmigam na razie na serii, ale to już wkrótce zostanie zmienione, co ciekawe, auto prowadzi się całkiem dobrze (teraz jest podniesione o 3cm z przodu i 1cm z tyłu od zdjęciowego ustawienia)

- Dużo zależy od sprężyn, to już drugi zestaw jaki mam z chin. Ten jest fajny do jazdy e28, miękki, auto nie jest betonowe, a raczej lekko usztywnione. Miałem też inny zestaw, gdzie auto na seryjnym amortyzatorze było po prostu betonem, warto sobie sprawdzić organoleptycznie te sprężyny.

Mam nadzieje, że wam wyjaśniłem co i jak - fotki, wiem wiem... wkrótce
_________________
www.klasyczny.com - we love classic & youngtimer cars
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Maj 2011, 20:47   
   Imię: Tomek


Ale jaki ten gwint kupiłeś ? To jak go założyć to wiadomo.
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Maj 2011, 22:22   
   Imię: Patryk


MAJSU napisał/a:
Ale jaki ten gwint kupiłeś ? To jak go założyć to wiadomo.

Majsu, to jest chyba to KLIK
Niech Kolega skoryguje jeżeli się mylę.
_________________
 
 
     
ziela 
Ziela

Nadwozie: E12
Model: czerwony
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 76
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 145
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21 Maj 2011, 16:19   
   Imię: Majkel


Ciekawi mnie osobiście jak ty używasz tego autka;?
Czy to jest normalna jazda, czy przemieszczanie się na zasadzie LOW And SLOW??

Co do tych uniwersalnych gwincików to producent mowi że to max do Hondy Cywik także ciekawy jestem odczuć w trakcie jazdy.:?
bo na jakieś odciążone to twoje autko to nie wygląda:)
 
 
     
klasyczny 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21b24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Maj 2011, 14:33   
   Imię: Piotr


Sprezyny to uniwersalny zestaw do hondy. Tak jak mowilem jedne sa bardzo twarde inne miekksze. Mialem oba typy i kepiej mi sie jezdzi na miekszych. Auto bylo tylko do powolnej jazdy ale po podkreceniu o kilka cm duzo nim jezdze. Istatnie dwa tygodnie uzywam go jako daily drivera po miescie i w trasach i jestem bardzo zadiwolony. Zapraszam na jazde probna :)
_________________
www.klasyczny.com - we love classic & youngtimer cars
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Maj 2011, 14:50   
   Imię: Marek


To ja chce jazde próbną ;D
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
peter22 
Oldschool


Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 389
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 22 Maj 2011, 16:52   
   Imię: Piotrek


nakrec jakis filmik jak sie TOCZY :D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,038 sekundy. Zapytań do SQL: 12