E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 19:57
[E28] 518i 1986r

Czy jest sens wożenia koła zapasowego. Kiedy ostatni raz złapałeś kapcia?("chodzi o "przebieg" nas jako kierowców-nie przebieg samochodu)
Nigdy - ale jestem niedoświadczonym kierowcą - przejechałem mniej niż 1tys km
0%
 0%  [ 0 ]
Nigdy i przejechałem w życiu ponad 1tys km
31%
 31%  [ 15 ]
Ponad 200tys km "temu"
12%
 12%  [ 6 ]
50tys - 200tys km "temu"
10%
 10%  [ 5 ]
10tys - 50tys km "temu"
18%
 18%  [ 9 ]
1tys - 10tys km "temu"
20%
 20%  [ 10 ]
100 - 1000 km "temu"
4%
 4%  [ 2 ]
mniej niż 100km "temu"
2%
 2%  [ 1 ]
Głosowań: 48
Wszystkich Głosów: 48

Autor Wiadomość
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 7 Grudzień 2007, 13:14   
   Imię: Bartek


Mam mały problem ...mianowicie gdy dziś myłem swoje cudo po sciągnięciu lewego przedniego kołpaka ujrzałem że koło trzyma sie na 4 śrubach a jedna gdzieś wyparowała :?:
czy zdarzyło sie juz komuś zeby sruba sama sie wykreciła??
bo innej możliwosci chyba nie ma , nie sądzę zebym podczas zmiany na zimowe jakies miesiąc temu jednej sruby nie wkręcił
Chyba ze komuś była potrzeba taka i sobie wykręcił :evil:
_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
chmielpiw 
Ja i moja Weronika


Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 357
Skąd: Augustów
Wysłany: 7 Grudzień 2007, 14:35   
   Imię: Przemek


gicek_b, na pierwsza mysl sa 3 proste powody: za slabo dokreciles srube, slaby gwint na srubie lub na zwrotnicy/polosi..
_________________
Obecny adres zamieszkania- Kraków
 
 
     
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 8 Grudzień 2007, 10:07   
   Imię: Bartek


ale logicznie mysląć nie wypadła by bo kołpak blokuje ....zostaje to że ktoś sobie odkręcił
_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Grudzień 2007, 23:41   
   Imię: Grzegorz


Nigdy nie słuszałem o tym aby dobrze zakręcona sruba od kół się odkręciła.
Moim zdaniem jakiś ^%&^% ci ukradł!!!
_________________
Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
 
 
     
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 9 Grudzień 2007, 00:31   
   Imię: Bartek


Pal licho z śrubą łagoda powiedział że mi da ;]
teraz mam nowy problem
Dziś wziołem się za układ wtryskowy :
-wymontowałem przepływomierz oczywiście klapka była zacięta w pozycji max trochę szlifnąć tu troche szlifu tam i chodzi jak nowa zamontowałem i zapala na dotyk ...lecz gasnie po 2 sekundach ...
a jak gasnie to czegoś jest za mało albo za dużo
więc odjołem mu trochę paliwa przez odłączenie czujnika temperatury ( nie mylę z czasowym wyłacznikiem ani z czujnikiem podającym na deskę )
zapala na pyk i chodzi bardzo dobrze ....nie sprawdziłem co sie stanie po rozgrzaniu bo po kilku eksperymentach z odłączaniem czujnika ....pompka paliwa przestała dawać znaki życia ( brak dźwięku ) i zastartowanie silnika było nie możliwe
Nie wiem o co chodzi z tym czujnikiem bo skoro jest odłączony to z tego co jest napisane w SNe28 to domyślnie jest ustawiony na 80C a silnik był zimny więc powinien gasnąc a nie pracować lepiej niż jak jest podłączony :-|
_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Grudzień 2007, 02:13   
   Imię: Grzegorz


Osobiście zacząłbym od pożyczenia nowego przepływomierza "dziewicy gazowej :D " od kogoś.
Bo szlifowanie jest fajne, ale to już nie jest to :-/
Potem wtryski, może któryś leje, a filtr paliwa jaki masz, ja miałem z serwisu BMW jeszcze :mrgreen:
_________________
Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
 
 
     
anjinsan 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Grudzień 2007, 13:10   
   Imię: Adam


gicek_b napisał/a:
wymontowałem przepływomierz oczywiście klapka była zacięta w pozycji max trochę szlifnąć tu troche szlifu tam i chodzi jak nowa zamontowałem i zapala na dotyk ...lecz gasnie po 2 sekundach ...
a jak gasnie to czegoś jest za mało albo za dużo

Nie szlifuje się, bo zachodzą zaburzenia powietrza i pojawiają się błędy. Należy wyprostować ośkę klapy :idea:
_________________
Auto Classic Service - 603975574
BMW Partner
Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW
Swapy i indywidualne modyfikacje
AUTOPOMOC

BMW 728iS - 1:47.185 Tor Poznań
 
 
     
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 9 Grudzień 2007, 13:46   
   Imię: Bartek


a przepływomierz z innego silnika by pasował np. od 520i? Raczej nie-a gdzie ja znajde kogos kto mi pożyczy od 518i
Filtr paliwa to Filtron więc nie z serwisu ;]
Wyprostować ośkę -- gdyby to było takie łatwe to bym zrobił
Zaraz jade po olej do wspomagania bo malutko mam - ATF dexron I lub II ? tak?
_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
Bavool 
RWD


Nadwozie: E28
Model: Misiuciwisi Outlander V6 w planach 535i
Silnik: 3.0
Rok produkcji: 2007
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Toronto/Gdańsk
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 14:45   
   Imię: Adam


Pablo napisał/a:
Hak jest brzydki, ale ratuje dupę gdy Ci ktoś ją postanawia staranować. W ciągu roku miałem dwa takie przypadki i teraz raczej go nie zdejmę. Szkoda reszty samochodu...


hak nie zawsze ratuje dupę. Kiedyś w Citroenie, gdybym nie miał haka, zwyczajnie koleś odbiłby się od mojego zderzaka i heja, a tak to rypnął w hak, i mocowanie, które znajduje się pod samochodem przesunęło podłogę. Zwykła stłuczka, a musieli mi wyciągać auto...
_________________
ŚP E28 524td (prawie) Calypso Rot '84
Syrena 105L Żółć PRLu '79
Żak MR2 Bordo PRLu '60
Mitsu Outlander XLS
Chevrolet Express

Ability to speak doesn't make U intelligent yet
 
 
     
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 20:24   
   Imię: Bartek


u mnie hak już zdjęty:
sylwetka od razu optycznie zelżała i jakoś przyjemniej mi się jeździ z myślą że nie wożę 40kg bezsensownego balastu
_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
marchewa 


Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Grudzień 2007, 09:06   

Dużo roboty ze zdjęciem takiego haka? Ile zapłaciłeś?
Zamierzam się też z takim manewrem,więc mnie to interesuje :-)
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 12 Grudzień 2007, 16:45   
   Imię: Rafał


Człowieku takie rzeczy robi się samemu dla przyjemności :] Przecież wtedy możesz być bliżej swojej ukochanej Buni :)
 
 
     
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 12 Grudzień 2007, 21:08   
   Imię: Bartek


roboty bardzo dużo ..przynajmniej u mnie gdyż 2 śruby zasłaniała butla z ...nitro :-) gdy już mi sie je udało odkręcić cały hak tak łatwo w dół nie zejdzie, najlepiej by było odkręcić tłumik, ja tego nie zrobiłem i trochę porysowałem sobie spód i tylny pas
Generalnie cały dzień roboty plus wcześniejsze oględziny sprawy
Ale warto
_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 27 Grudzień 2007, 17:41   
   Imię: Bartek


nowe DUŻE zdjęcia mojego silnika m10

_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Grudzień 2007, 19:30   
   Imię: Tomek


Przydałoby się go trochę umyć...
 
 
     
szymon503 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30
Rok produkcji: 04/1986r.
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 171
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27 Grudzień 2007, 20:05   
   Imię: Szymon


ojojoj nie lubię radosnej twórczości oczywiście nie posądzam gicek_b ciebie oto. Jak się domyślam to poprzedni właściciel lae koniecznie musisz coś z tym zrobić dla przykładu mogę przesłać ci zdjęcia mojego M10 :mrgreen:
 
 
     
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 27 Grudzień 2007, 20:33   
   Imię: Bartek


chętnie zobaczę inne m10 bo to dość rzadki silnik
_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17 Styczeń 2008, 11:18   
   Imię: Bartek


z duma informuje że moja beta się nawróciła i od dziś będzie piła tylko szlachetne trunki. Zdjęcie mówi wszystko za siebie 8-)
_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
Łagoda 

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17 Styczeń 2008, 13:04   
   Imię: Tomasz


A ładnie to tak "odgapiać" ale w końcu benzin rules 8-) A jeśli chodzi o demontaż haka to zajmuje ona ok 30minut a przynajmniej mi tyle zajeła, bardzo ułatwia prace ściągnięcie tłumika.
 
 
     
szymon503 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30
Rok produkcji: 04/1986r.
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 171
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17 Styczeń 2008, 22:30   
   Imię: Szymon


Tak trzymać gicek, tak trzymać. I jak uruchomiles juz swoją beemke?? Chodzi juz tak jak trzeba???
 
 
     
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 25 Styczeń 2008, 17:20   
   Imię: Bartek


hula prawie jak ta lala . jest tylko problem ze szarpaniem na niskich obrotach przy małym obciążeniu np jadąc na 2 biegu bez gazu z górki. Podejrzenia kieruje do gumy od przepływomierza bo jest taka sobie. Może ktoś miał podobny problem? Czy ta guma musi być idealna?Wiadomo że szczelna musi być ale czy kształt też ma wpływ ??
_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Styczeń 2008, 21:37   
   Imię: Grzegorz


Może kup nową, w ASO, chyba 30zł kosztuje :-D
Musi być szczelna, jak jest mocno pogięta to też lipa, ale szukaj gdzie indziej, bo mocne szarpanie to sporo lewego powietrza, moze jakis inny przewód gumowy jest zmęczony :?:
_________________
Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 26 Styczeń 2008, 02:44   
   Imię: Jakub


gicek_b napisał/a:
Mam mały problem ...mianowicie gdy dziś myłem swoje cudo po sciągnięciu lewego przedniego kołpaka ujrzałem że koło trzyma sie na 4 śrubach a jedna gdzieś wyparowała :?:
czy zdarzyło sie juz komuś zeby sruba sama sie wykreciła??

Ze odgrzeje początek tego tematu. Mi kiedyś po godzinie postoju na parkingu "poluzowało się" 5 śrub. Dziwne co :evil:

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 26 Styczeń 2008, 17:12   
   Imię: Bartek


To dobrze że Twój postój nie trwał 5 min dłużej :mrgreen:
Co do rury za 30zł w ASO to raczej można to wrzucić między bajki, allegro takie używane po 80zł chodzą, a do tego musi pasować do mojego modelu a z taką sie jeszcze nie spotkałem.
eh może jednak zajrzę do ASO.....a nóż
_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
cactus69 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20 B20
Rok produkcji: 1982/09
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 102
Skąd: Opole
  Wysłany: 26 Styczeń 2008, 17:30   
   Imię: Adam


ładna jest , wkoncu to e28 no i jeszcze BMW to dodaje uroku, zreszta kazda jest ladna. Tak jak juz gdzies pisalem , zakochalem sie w swojej od pierwszego mimo iz sala sprzedawana na czesci w sumie zostala prawie sama buda , kola i niekompletny silnik i sobie ja kupilem. I zaczelo sie najpiekniejsze , poszukiwanie czesci ( dobrej jakosci i tylko oryginalnych) i efekt widac na zdjeciu obok , zajelo mi to ok roku ale warto. Troche pracy i kazde e28 robi sie sliczne .Pozdrawiam
_________________
Na swiecie istnieja dwie marki samochodow ...1.BMW
...2. Cala reszta
 
 
     
cactus69 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20 B20
Rok produkcji: 1982/09
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 102
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Styczeń 2008, 17:33   
   Imię: Adam


gicek_b napisał/a:
z duma informuje że moja beta się nawróciła i od dziś będzie piła tylko szlachetne trunki. Zdjęcie mówi wszystko za siebie 8-)
[/url][/URL]


No i respekt dla kolegi , silniki sa benzynowe a nie gazowe , oby wiecej takich ludzi .Pozdrawiam i twoje zdrowie ( no i twojej e28)
_________________
Na swiecie istnieja dwie marki samochodow ...1.BMW
...2. Cala reszta
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 2 Luty 2008, 22:21   
   Imię: Jakub


gicek_b napisał/a:
To dobrze że Twój postój nie trwał 5 min dłużej

Nie wiem czy to była próba kradzieży, czy zwyczajna zazdrość i złośliwość.

Na swoim aucie od miałem już 4 różne komplety felg aluminiowych.
Te 5-cioma poluzowanymi śrubami to był mój drugi komplet. Były to AEZ Bimo 7x16. później je sprzedałem koledze do 316i Compact i powróciłem do felg z którymi kupiłem auto. Było to 6-cio ramienne, oryginalne felgi BMW (niestety przeznaczone do modelu E36), które również próbowano mi skroić. Skończyło się na tym że ukradli mi tylko dekielek :evil:
później miałem również oryginalne felgi BMW (wzór pajęczyna A'la BBS) występujące dla E32/E34. służyły mi dość długo i dobrze (obecnie posiada je MarekE28 z tego forum) i nikt nie próbował ich ukraść.
No i moje obecne BBS RC na których zauważyłem próbę ściągnięcia dekli śrubokrętem. Widać że ktoś coś tam kombinował bo jak je kupowałem nie miały żadnych zadrapań wokół dekli.

Trochę przynudziłem i z góry przeprzszam za OT :oops:

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Luty 2008, 19:16   
   Imię: Grzegorz


Istotna informacja do ankiety.
Dziś złapałem "kapcia", gwoźdz wszedł mi w oponę :evil:

Także dobrze że miałem zapas, co prawda 24 letni, ale napompowany 8-)
_________________
Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 27 Luty 2008, 17:14   
   Imię: Milosz


gicek_b napisał/a:
z duma informuje że moja beta się nawróciła i od dziś będzie piła tylko szlachetne trunki. Zdjęcie mówi wszystko za siebie 8-)
[url=http://images34.foto...80m.jpg]Obrazek[/URL]


BRAWO :roll:
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
gicek_b 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 28 Marzec 2008, 13:36   
   Imię: Bartek


dziś moja betka znów mnie zaskoczyła Mianowicie przypadkiem odkryłem że mam regulacje położenia kierownicy. Wcześniej po prostu jakiś mietek schował te dźwigienkę pod obudowę :idea: .... niestety kierownica nie chce sie wysuwać nie wiem czemu może trzeba coś posmarować czy coś ...może miał ktoś taki problem ??
_________________
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,063 sekundy. Zapytań do SQL: 15