E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 17:37
[E12 520] 520 A + BBS RS = OLDSCHOOL
Autor Wiadomość
David 
E12 BBS CLASSIC

Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1980.02
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 206
Skąd: Tarnow
Wysłany: 7 Lipiec 2007, 19:55   [E12 520] 520 A + BBS RS = OLDSCHOOL
   Imię: Dawid


Czesc! Jestem nowy na tym forum ( pojawiam sie na zaproszenie Grega ) , szczerze powiem, ze o istnieniu waszego forum nawet nie wiedzialem :oops: Przedstawiam swoje "nowe" autko :
E12 520 automat, 1980r ,119 000 km od nowosci.1 wlasciciel w Niemczech, 1 w Polsce. W wiekszosci oryginalny lakier-hennarot, bez rdzy. Wnetrze idealne. Chromy idealne.Bbs rc 8x17 ale czekaja juz Rs 8x16z polerowanymi rantami. Planowalem zakup kolejnego e30 ale juz sobie jednak odpuszcze :wink:
Ciesze sie tym autkiem jak male dziecko :mrgreen:












A te felgi zawitaja juz niebawem Bbs rs 8x16 et11
Ostatnio zmieniony przez David 15 Sierpień 2013, 16:14, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
     
grege28 
Moderator


Nadwozie: E28
Model: 525 iA
Silnik: M30B25,M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 267
Skąd: Tuchów
Wysłany: 7 Lipiec 2007, 19:59   
   Imię: Grzegorz


Witamy i chylimy czoła :mrgreen: Nawet nie wiesz jak się cieszę :D
_________________
Pozdrawiam

Greg
-----------------------------------------------------------
„Ich habe einen ganz einfachen Geschmack, ich nehme immer nur das Beste“
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
     
chmielpiw 
Ja i moja Weronika


Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 357
Skąd: Augustów
Wysłany: 7 Lipiec 2007, 20:07   
   Imię: Przemek


zaniemowilem... Piekne auto... Felgi 17?
_________________
Obecny adres zamieszkania- Kraków
 
 
     
David 
E12 BBS CLASSIC

Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1980.02
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 206
Skąd: Tarnow
Wysłany: 7 Lipiec 2007, 20:09   
   Imię: Dawid


To jest przeznaczenie, albo jak zwal tak zwal, ale auto jest z tego samego roku co ja i z tego samego miesiaca (sprawdzilem przed chwila wetk) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
chmielpiw 
Ja i moja Weronika


Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 357
Skąd: Augustów
Wysłany: 7 Lipiec 2007, 20:16   
   Imię: Przemek


te 17 bedziesz mial do sprednia
_________________
Obecny adres zamieszkania- Kraków
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2148
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lipiec 2007, 20:30   
   Imię: Tomek


Piękne auto ! :shock: Prawdziwy Cukiereczek ;-) na tych polerowanych Rs`ach będzie wyglądać poprostu obłędnie !
 
 
     
130rapid 
Dawny Mistrz Zakonu


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20 B27
Rok produkcji: 04/10/1983
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 271
Skąd: Biezdrowo k. Wronek
Wysłany: 7 Lipiec 2007, 22:20   
   Imię: Radek


Ooooo, czerwona allegrowa E12 znalazła nowego pana. :-D

Dobrze, że zmieniasz felgi na mniejsze, bo z 17-calowymi wygląda kuriozalnie. :mrgreen:
_________________
Prowadzenie samochodu jest jak język chiński - jednego i drugiego uczysz się całe życie.
 
 
     
WIENIA 
Klubowicz
ALPINA


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 466
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 8 Lipiec 2007, 09:25   
   Imię: Marcin


Piekne auto ;-) i w swietnym stanie :-D
p.s. Mój wujek miał taką w tym samym kolorku -jak byłem dzieciakiem, tyle że 2.5. Wpomnienia... :mrgreen:
_________________
Cel: ALPINA B7 Turbo
_________________
 
 
     
Dixi 
Zarząd Klubu
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 8 Lipiec 2007, 09:53   
   Imię: Damian


piekne auto :D E12 to pierwsze Bmw ktorym sie "przjechalem" jako pasazer rzecz jasna ;-)
Witamy kolejnego uzytkownika modelu e12 i zapraszam tym samym do czynnego udzialu a forum ;-)
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 374
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Lipiec 2007, 22:35   
   Imię: Grzegorz


Gratuluję zakupu, to e12 długo szukało właściciela, fajnie że kogoś znowu cieszy :mrgreen:
Dbaj o tego cukiereczka :-D
 
 
     
David 
E12 BBS CLASSIC

Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1980.02
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 206
Skąd: Tarnow
Wysłany: 8 Lipiec 2007, 23:12   
   Imię: Dawid


130rapid napisał/a:
Ooooo, czerwona allegrowa E12 znalazła nowego pana. :-D

Dobrze, że zmieniasz felgi na mniejsze, bo z 17-calowymi wygląda kuriozalnie. :mrgreen:

Zmeniam na 16" bbs rs , poniewaz bardziej pasuja do stylu auta- ponadto uwazam ze sa to najbardziej klasyczne i najladniejsze felgi do auta z tej epoki. Co do tych 17" to sie z toba nie zgodze, wcale nie uwazam ze sa za duze do e12, gdyby to byly RS to bym je zostawil 8-)
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 9 Lipiec 2007, 08:19   
   Imię: Krzysztof


Piękne E12 :roll: :roll: No i jak dla Mnie na tych 17 wygląda poprostu cudnie :!: :!:
 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 374
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Lipiec 2007, 22:48   
   Imię: Grzegorz


A jak dlamnie to 16 i 17 to sporo za dużo, nie dlatego że auto źle wygląda, ale traci w naszym pięknym kraju walory użytkowe.
Wpadnięcie w dziurę na 17 jest najczęsciej o wiele gorsze w skutkach niż na fabrycznych 14'. Mnie szkoda byłoby nie tylko zawieszenia, ale też samej budy, bo niestety karoseria też cierpi :-|
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Lipiec 2007, 21:00   
   Imię: Bartek


łaaaaał, bardzo ładna, bardzo mi sie podoba, co do felg które masz na samochodzie to mam identyczne u siebie ale fakt, coraz częściej chodzą mi po głowie RS'y i żadne inne, mimo iż sa niesamowicie to są właśnie "epokowe"
Wielkość, cóż, kwestia gustu, nie można mieć wszystkiego, mniejsza falga i większy profil to zdecydowanie większy komfort na wielu naszych nierównych drogach, ja osobiście wolę samochód o charakterze lekko sportowym stąd zawieszenie i felgi 17'' - świetne prowadzenie na równych drogach, nieporównywalne trzymanie w zakrętach do czasu gdy dojedziemy do dziurawej drogi - tutaj kończą się przyjemności... :-(
 
 
     
chico 


Nadwozie: Exx
Model: 635 CSi
Silnik: M30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 269
Skąd: Koszalin
Wysłany: 11 Lipiec 2007, 09:42   
   Imię: Paweł


no właśnie , to chyba już drugi właściciel w Polsce?
_________________

 
 
     
ZŁOTY 
Mintgrün


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 53
Skąd: TYCHY / LONDON
Wysłany: 11 Lipiec 2007, 10:20   
   Imię: Kamil


Bardzo ładne e-12 .
Może uda się spotkać na jakmiś zlocie i zobaczyć na żywo.
Teraz już coraz mniej śmiga e-12 i jak jechałem dwa lata temu do władysławowa to tylko jedną spotkalem na trasie :-)
Pozdrawiam.
 
 
     
130rapid 
Dawny Mistrz Zakonu


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20 B27
Rok produkcji: 04/10/1983
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 271
Skąd: Biezdrowo k. Wronek
Wysłany: 11 Lipiec 2007, 13:22   
   Imię: Radek


Grigorij napisał/a:
Wpadnięcie w dziurę na 17 jest najczęsciej o wiele gorsze w skutkach niż na fabrycznych 14'. Mnie szkoda byłoby nie tylko zawieszenia, ale też samej budy, bo niestety karoseria też cierpi :-|


Mnie też, ale takie argumenty są traktowane jako drugoplanowe. :/

Zaprawdę powiadam wam... ;-) Piątka z zawieszeniem w znakomitym stanie jeździ w zakrętach jak po szynach, nawet na 14-calowych kołach. Prędzej kierowca narobi w gacie, niż wyczerpią się możliwości podwozia.

Testuję te same typy współczesnych samcohodów w różnych wersjach wyposażeniowych. Optymalnym kompromisem między prowadzeniem a komfortem na polskich drogach są opony o profilu 60, 55. Profil 50 ujdzie w tłoku. Na profil 45 lub mniejszy szkoda zdrowia. Własnego i samochodu. Już na drobnych nierównościach zaczyna się nerwowe poszukiwanie toru jazdy, a plomby ostrzegawczo dzwonią w zębach. Kilkugodzinne podróże stają się wtedy przykrą koniecznością, podczas gdy z oponami 55 były jeszcze przyjemne.

Chcąc koniecznie poprawić właściwości jezdne w 30-letnim BMW, poszedłbym w górny dopuszczalny przez ETK rozmiar kół i opon, czyli np. w E28 byłyby to metryczne opony 200/60-390. Zawieszenie E12 NIE JEST przystosowane do współpracy z kołami o niebotycznych rozmiarach. W latach 70. nie brano ich pod uwagę, bo nie produkowano takich rozmiarów! Nawet dla Ferrari, czy Lamborghini.

David, dbaj o "Strażaczkę", bo to jest jeden z ciekawszych egzemplarzy E12 w PL. 8-) 8-) 8-)
_________________
Prowadzenie samochodu jest jak język chiński - jednego i drugiego uczysz się całe życie.
 
 
     
chico 


Nadwozie: Exx
Model: 635 CSi
Silnik: M30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 269
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13 Lipiec 2007, 08:11   
   Imię: Paweł


130rapid napisał/a:
Chcąc koniecznie poprawić właściwości jezdne w 30-letnim BMW, poszedłbym w górny dopuszczalny przez ETK rozmiar kół i opon, czyli np. w E28 byłyby to metryczne opony 200/60-390. Zawieszenie E12 NIE JEST przystosowane do współpracy z kołami o niebotycznych rozmiarach.
David, dbaj o "Strażaczkę", bo to jest jeden z ciekawszych egzemplarzy E12 w PL. 8-) 8-) 8-)


ja się zadzam w 100% z tym , że takich wielkich kół nie można nawet do e34 max rozmiar zalecany to 16 bo pozniej sie gubi ,natomiast co do TRX to sie niestety nie moge zgodzic, opony trx to byl niewypal , a na mokrym...... :roll: sam przetestowałem
plus okrutne ceny tychże opon
pozdr
_________________

Ostatnio zmieniony przez 130rapid 14 Lipiec 2007, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Bodżangmił 
Zarząd Klubu


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2738
Skąd: Wyszków
Wysłany: 4 Sierpień 2007, 23:44   
   Imię: Bodży


No super. Już gratulowałem zakupu,ale nie zaszkodzi jeszcze raz!

Ładna jest-szczyt marzeń dla mnie, to e12 w takim stanie.

Od lat interesuję się tym modelem,więc cieszę się że ten egzemplarz trafił do pasjonata marki

Jest jedna rzecz nie tak-kierownica jest z wersji sprzed liftingu. Jesli chcesz odstąpie Ci odpowiednią kierownicę do tego rocznika.
 
 
     
David 
E12 BBS CLASSIC

Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1980.02
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 206
Skąd: Tarnow
Wysłany: 5 Sierpień 2007, 12:59   
   Imię: Dawid


Wiem i wlasciwie nie mam pojecia dlaczego tak jest z ta kierownica. Chetnie przyjme ta kierownice od Ciebie :mrgreen: choc przyznam ze plan na kierownice mialem troszke inny...mianowicie chcialem zalozyc oryginalna (3 ramienna) sportowa kierownice bmw (taka jaka wystepowala w e21).
 
 
     
Bodżangmił 
Zarząd Klubu


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2738
Skąd: Wyszków
Wysłany: 5 Sierpień 2007, 16:47   
   Imię: Bodży


Słuchaj no nie chce ingerować w Twoje plany :-D . Odezwij sie na gg to pogadamy 8469244
 
 
     
David 
E12 BBS CLASSIC

Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1980.02
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 206
Skąd: Tarnow
Wysłany: 30 Sierpień 2007, 20:38   
   Imię: Dawid


Dzis mialem okazje pojezdzic e30...z silnikiem m102 z e23 745i...i skrzynia manualna z alpiny b7...powiem tylko tyle WOOOOOOOOW :!:
I tu pojawia sie moj pomysl; co sadzicie o tym zeby z mojej e12 zrobic wierna replike alpiny b7 turbo a jesli nie to chociaz b8:?: :?: :?:
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Sierpień 2007, 21:07   
   Imię: Bartek


nawet na replikę myślę, że przyda się kredyt :mrgreen: w banku
 
 
     
chmielpiw 
Ja i moja Weronika


Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 357
Skąd: Augustów
Wysłany: 30 Sierpień 2007, 22:28   
   Imię: Przemek


David, co z tymi felgami?
_________________
Obecny adres zamieszkania- Kraków
 
 
     
David 
E12 BBS CLASSIC

Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1980.02
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 206
Skąd: Tarnow
Wysłany: 31 Sierpień 2007, 08:35   
   Imię: Dawid


Felgi 17" sa na sprzedaz...bo w mojej glowie zrodzil sie chytry plan alternatywny do repliki b7 i znacznie bardziej realny do zrealizowania...mianowicie: bbs ida w odstawke, zarowno rs jak i rc , a pojawia sie stalowki "prawie" oryginalne 8-) zastanawiam sie nad 15" albo 16" , z drobnymi dziurkami , pomalowanymi proszkowo na srebrny kolor z oryginalnymi kolapakami z e12...ponadto felgi od oryginalu beda sie roznily rowniez szerkoscia na przod mysle 8,5" do 9" na tyl 9,5", do tego jakies ladne opony i spoiler bbs na przod...co o czyms takim sadzicie :?:
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2148
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Sierpień 2007, 15:11   
   Imię: Tomek


David napisał/a:
Felgi 17" sa na sprzedaz...bo w mojej glowie zrodzil sie chytry plan alternatywny do repliki b7 i znacznie bardziej realny do zrealizowania...mianowicie: bbs ida w odstawke, zarowno rs jak i rc , a pojawia sie stalowki "prawie" oryginalne 8-) zastanawiam sie nad 15" albo 16" , z drobnymi dziurkami , pomalowanymi proszkowo na srebrny kolor z oryginalnymi kolapakami z e12...ponadto felgi od oryginalu beda sie roznily rowniez szerkoscia na przod mysle 8,5" do 9" na tyl 9,5", do tego jakies ladne opony i spoiler bbs na przod...co o czyms takim sadzicie :?:


Niewiem czy tak łatwo będzie upchnąć 9 cali na tył do E12 bez poszerzani nadkoli, ja mam z tyłu 8,5 opony 205 i obciera o rant błotnika...
 
 
     
Miłosz 
Komisja Rewizyjna


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1336
Skąd: Berlin
Wysłany: 31 Sierpień 2007, 16:14   
   Imię: Milosz


Ja mam z tylu 9 cali....... i tez obciera :) A tak na powaznie zalezy wszystko od ET. Felgi dedykowane do E36 beda nawet przy 10calach schowane gleboko w blotnikach podczas gdy 10 calowka od E23/E24 bedzie wygladala jak w amerykanskim dragu.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
VW T3 Doka '87 - bus
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
David 
E12 BBS CLASSIC

Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1980.02
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 206
Skąd: Tarnow
Wysłany: 31 Sierpień 2007, 16:23   
   Imię: Dawid


Tak jak pisze Milosz, felgi beda najprawdopodobniej z e36 , bo nie chce nic poszerzac ani przeklepywac
 
 
     
Marek 
WujekDobraRada

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 7
Skąd: K-lin
Wysłany: 7 Wrzesień 2007, 10:19   

David napisał/a:
Felgi 17" sa na sprzedaz...bo w mojej glowie zrodzil sie chytry plan alternatywny do repliki b7 i znacznie bardziej realny do zrealizowania...mianowicie: bbs ida w odstawke, zarowno rs jak i rc , a pojawia sie stalowki "prawie" oryginalne 8-) zastanawiam sie nad 15" albo 16" , z drobnymi dziurkami , pomalowanymi proszkowo na srebrny kolor z oryginalnymi kolapakami z e12...ponadto felgi od oryginalu beda sie roznily rowniez szerkoscia na przod mysle 8,5" do 9" na tyl 9,5", do tego jakies ladne opony i spoiler bbs na przod...co o czyms takim sadzicie :?:


Zlituj się ... masz bodajże jedną z nielicznych zachowanych oryginalnych e12 w Polsce ... nie psuj jej. :-|
 
 
     
David 
E12 BBS CLASSIC

Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1980.02
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 206
Skąd: Tarnow
Wysłany: 7 Wrzesień 2007, 11:29   
   Imię: Dawid


Marek napisał/a:

Zlituj się ... masz bodajże jedną z nielicznych zachowanych oryginalnych e12 w Polsce ... nie psuj jej. :-|

Moglbys rozwinac watek :?: :?: :?:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.064 sekundy. Zapytań do SQL: 15