[E28 525e] BRONZITBEIGE--konrad |
Autor |
Wiadomość |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 26 Maj 2014, 00:51 [E28 525e] BRONZITBEIGE--konrad
Imię: Konrad |
|
|
Witam!
Wreszcie spełniło się marzenie i od dwóch dni jestem w posiadaniu własnej e28. Jest to 525e w pięknym moim zdaniem kolorze bronzitbeige metallic. 1983 rok i bardzo prawdopodobny, patrząc na historię samochodu przebieg 135000km. Jest oczywiście sporo do zrobienia i chętnie się podzielę postępami
Data for vehicle identification number: WBADB510801110678
Model description: 525 E
Market: Europa
Type: 4251
E-Code: E28
Chassis: Limousine
Steering: links
Doors: 4
Engine: M20 - 2,70l (0kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: manuell
Body Color: Bronzitbeige Metallic (139)
Upholstery: (0169)
Production date: 03.10.1983
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S270A
Breitere Bereifung Wider tyres
S311
elektrischer Beifahrerspiegel
S320A
Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S350A
Wärmeschutzglas grün Therm. insulat. glass green
S545A
Drehzahlm.,km/h-Tacho,Analoguhr+EC Tachometer,km/h speedo.,as with clock+EC
Dołączam parę zdjęć zaraz po przywiezieniu..samochód po podróży, zakurzony ze sporą ilością owadów które rekin złapał po drodze
Jest też troche do zrobienia..
W pierwszej kolejności samochód trafia do mechanika.. lekko kopci.. prawdopodobnie uszczelniacze do wymiany, auto długo stało. A poźniej blacharz lakiernik
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 26 Maj 2014, 07:15
Imię: Maciej |
|
|
Bardzo ładna baza - w chromeline, przedlift, z niskim przebiegiem.
Roboty fakt, troszkę jest a i podczas samego posiadania znajdziesz 100 różnych rzeczy do naprawy/poprawki.
W każdym razie - powodzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kaktus
Nadwozie: E28
Model: M535i 325e
Silnik: M30 M20
Rok produkcji: 1986 1987
Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: BAU-BI-LD
|
|
|
|
 |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 27 Maj 2014, 13:07
Imię: Konrad |
|
|
Dzięki
Wiadomo jakby nic nie było do zrobienia to by było nudno
Miło będzie patrzeć jak e28 pięknieje. A tak w ramach tego upiększania po pracach blacharsko-lakierniczych pewnie przyjdzie czas na troche inne koła. Będę poszukiwał 17 calowych BBS RC (jakby ktoś miał do sprzedania, w rozsądnej cenie to dajcie znać) myślałem też o Dare RS..tylko nie wiem czy są warte zakładania |
|
|
|
 |
Mulder

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Maj 2014, 13:10
Imię: Maciek |
|
|
glebuj auto, zakładaj DARE RS i zadawaj szyku w tych nudnych jak pizda miastach...
 |
_________________ Черный Bymep
  |
|
|
|
 |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 27 Maj 2014, 13:30
Imię: Konrad |
|
|
Przemyśle temat
Nie da się ukryć, że przydało by się tutaj troche polotu i finezji |
|
|
|
 |
Kucharz
Pogrzebowy

Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
 |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 28 Maj 2014, 08:48
Imię: Konrad |
|
|
Będę myslał nie wiem jeszcze jak będzie u mnie z wyjazdami w tym roku.. i finansami po szykowaniu E28.. Ale bardzo chętnie bym się pojawił |
|
|
|
 |
Draż

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Maj 2014, 11:05
Imię: Krzysztof |
|
|
Ciekawe e28, widać ze troche pracy musisz włożyć, ale bez przesady wygląda bardzo przyzwoicie:) a dłubanie przy rekinie to sama przyjemność chyba ze na drodze w deszczu stanie to już inna historia |
_________________ Moja ex babcia
 |
|
|
|
 |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 29 Maj 2014, 21:23
Imię: Konrad |
|
|
Mam nadzieję, że jednak takich deszczowych przygód nie będzie a auto jutro wyjezdza od mechanika.. po wymianie oleju, rozrządu, uszczelniaczy i pierścieni silniczek powinien się sprawować jak marzenie |
|
|
|
 |
Kargul1005

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 00:28
Imię: Rafał |
|
|
Konrad dobra rada na przyszłość, zacznij sam grzebać przy aucie, czytaj, szukaj ogarniętych znajomych, bo mechanik z polecenia zrobi gorzej niż kumpel czy ty sam. Warto się samodoskonalić, bo z czasem zacznie to być dla Ciebie wielką frajdą
Osobiście nie lubię się pierdolić w smarach, ale przy rekinie to już inna sprawa |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
 |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 07:17
Imię: Konrad |
|
|
Na pewno masz rację i nie oddałbym go w ręce jakiegoś podejrzanego typa.. Dlatego rekinem zajął się bardzo dobry przyjaciel. Wiem, że auto zostawiłem w dobrych rękach i wszystko jest robione "jak dla siebie" co do grzebania przy aucie to doczekać się nie mogę..i na pewno będę miał dużo okazji bo myślę, że zostanie u mnie na bardzo długo |
|
|
|
 |
walery

Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 11:11
Imię: Franciszek |
|
|
ja chciałbys się wtrącić i napisac - bardzo fajna Beta, szerokości |
|
|
|
 |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2014, 21:57
Imię: Konrad |
|
|
Po długim oczekiwaniu wreszcie mam okazję trochę pojeździć moją e28.. niestety nie wszystko jest zrobione tak jakbym chciał.. blacharsko jest dobrze ale z dobraniem lakieru był problem.. dwa przednie błotniki będą szły do poprawki przez inny odcień lakieru. Do jakiegoś lepszego fachowca ale póki co trzeba się nacieszyć jazdą
wrzucam parę zdjęć:
jutro dół przedniego pasa wróci do koloru czarnego
 |
|
|
|
 |
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2014, 15:14
Imię: Łukasz |
|
|
I już chyba za dobrze lakieru nie dobierzesz. Mam ten sam problem, różnica na przednim błotniku (lakier dobierany w miejscu na którym nigdy się na zawiodłem). Nasz kolor sprawia dużo kłopotu jeżeli chodzi o malowanie. |
|
|
|
 |
Kargul1005

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2014, 19:34
Imię: Rafał |
|
|
Wystarczy zrobić cieniowanie na drzwi i będzie gitara. Zrób to u tego samego gościa, bo jak będą dorabiać kolejny raz bazę to po raz kolejny będzie lipa. Chyba, że dostałeś resztę bazy |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 1 Lipiec 2014, 07:42
Imię: Maciej |
|
|
No właśnie, ja mam ten sam problem i żałuję, że nie zleciłem cieniowania, choć pro lakiernik
robi to sam bez wcześniejszego dogadywania. No i daje podkład antykorozyjny.
U mnie każda malowana część rdzewieje. Nawet nadkole z nową reperaturką.
Moje auto jest więc do rozbiórki i kompleksowego remontu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Szalik1

Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 1 Lipiec 2014, 07:59
Imię: Wojtek |
|
|
Ja osstatnio próbowałem dobrać lakier do Delfina i skonczyło sie na lakierowaniu całosci... Nawet te kolory co są na fiszkach wychodzą inne w rzeczywistosci .. |
|
|
|
 |
Kargul1005

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 1 Lipiec 2014, 16:30
Imię: Rafał |
|
|
Jak się dorabia lakier to trzeba zrobić natrysk próbny, później modyfikować kolor, a jak już jesteś pewny, że jest idealnie to i tak musisz zrobić cieniowanie na wszelki wypadek
Najgorszy kolor jaki dorabiałem (sam go mieszałem) to miętowa zieleń koreańskiego chevy. Kolor najwięcej razy poprawiany przez kogoś to zielony metallic z bmw e30 nie pamiętam już kodu chyba 6 razy i po każdym natrysku były różnice jak diabli. |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
 |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 1 Lipiec 2014, 19:16
Imię: Konrad |
|
|
Niestety z dobraniem tego koloru jest spory problem, a ten który jest dobrany teraz jest nie do przyjęcia nawet gdyby było zrobione cieniowanie.. Na zdjęciach tak bardzo nie widać.. Także musi być dobrany jeszcze raz i jak bedzie bardziej zbliżony kolor to wtedy cieniowanie na pewno przyniesie dobry efekt a w przyszłości będę myslał o lakierowaniu całości.. Póki co naprawy wypłukały troche kasy i rozważam pozbycie się motocykla (też dość rzadkiego starocia) zeby dokonczyć wszystko jak nalezy.. |
|
|
|
 |
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 1 Lipiec 2014, 19:30
Imię: Łukasz |
|
|
konrad1802 napisał/a: | Niestety z dobraniem tego koloru jest spory problem, a ten który jest dobrany teraz jest nie do przyjęcia nawet gdyby było zrobione cieniowanie.. Na zdjęciach tak bardzo nie widać.. Także musi być dobrany jeszcze raz i jak bedzie bardziej zbliżony kolor to wtedy cieniowanie na pewno przyniesie dobry efekt a w przyszłości będę myslał o lakierowaniu całości.. Póki co naprawy wypłukały troche kasy i rozważam pozbycie się motocykla (też dość rzadkiego starocia) zeby dokonczyć wszystko jak nalezy.. |
Rożnicę widać. Ja jak powiedziałem znajomemu że będę malował w przyszłości całe auto to kazał mi się leczyć daj na pw co masz za motor bo rozglądam się za czymś starym. |
|
|
|
 |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 16 Sierpień 2014, 23:09
Imię: Konrad |
|
|
Kilka nowych zdjęć rekina w deszczowej pogodzie a z ciekawości.. Może ktoś z was ma nadmiar dokładek do e28 lotka na tylną klapę też by się przydała
na lubelskich klasykach nocą :
 |
|
|
|
 |
Mulder

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 08:06
Imię: Maciek |
|
|
Taka bez dokładek moim zdaniem jest super. |
_________________ Черный Bymep
  |
|
|
|
 |
Kucharz
Pogrzebowy

Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 10:16
Imię: Marcin |
|
|
Mulder napisał/a: | Taka bez dokładek moim zdaniem jest super. |
zwłaszcza z przedliftowym pasem
dokładki i lotki montuj tylko i wyłącznie wtedy jeśli zamierzasz pójść szerzej, czyli gleba i jakies szerokie koło, inaczej zostaw jak jest |
_________________ www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 |
|
|
|
 |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 10:45
Imię: Konrad |
|
|
Cytat: | zwłaszcza z przedliftowym pasem
dokładki i lotki montuj tylko i wyłącznie wtedy jeśli zamierzasz pójść szerzej, czyli gleba i jakies szerokie koło, inaczej zostaw jak jest |
Taki jest własnie plan na przyszły sezon. Na pewno jakies szersze 17stki wejdą. Co do obnizenia to nie chce bardzo szaleć.. teraz ma 4 sprężyny -30mm. Wiem, że to jeszcze nie wymaga wymiany amortyzatorów. A jeśli chodzi o dokładki, lotki itp to zastanawiam się czy ktoś z forum ma.. bo przeglądając allegro itp nic nie znalazłem.. |
|
|
|
 |
Mulder

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 12:24
Imię: Maciek |
|
|
Na allegro możesz kupić laminat za 90
Przod to bbs
Tyl mtechnic
|
_________________ Черный Bymep
  |
|
|
|
 |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 12:32
Imię: Konrad |
|
|
Wolałbym jednak oryginalne części zeby mi się później nie rozpadł samochód |
|
|
|
 |
Mulder

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 15:30
Imię: Maciek |
|
|
też gdzieś w głębi serca jestem za oryginałami, ale miałem już styczność z laminatami od tego gościa i jakość naprawdę spoko, pomalować i przykręcić :-)
ale jak znajdziesz coś z tamtych czasów to wiadomo smaczek |
_________________ Черный Bymep
  |
|
|
|
 |
Nelchael89
Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2.4 td
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 16:31
Imię: Borys |
|
|
Hej, gratuluję auta Miałem okazję się nią przejechać w zeszłym roku i generalnie wszystko wyglądało jak nóweczka, tylko odstraszała rdza no i przede wszystkim silnik, który wtedy chodził dosyć biednie, auto gasło, dławiło się i dymiło dość mocno na biało . Udało Ci się już rozwiązać sprawę motoru? Dodam, że cena, którą wtedy podali rodzice właściciela też była dosyć wysoka. Ale środka w takim stanie to ze świecą szukać - zegary, radyjko, konsola, deska - wszystko cycuś po prostu .
Bardzo jestem ciekaw rezultatów! |
_________________ Live fast, die young and leave a good looking corpse.
'87 E28 524td Lachssilber metallic
 |
|
|
|
 |
konrad1802
konrad1802

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 21 Skąd: Radom/Lublin
|
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 19:52
Imię: Konrad |
|
|
Cytat: | też gdzieś w głębi serca jestem za oryginałami, ale miałem już styczność z laminatami od tego gościa i jakość naprawdę spoko, pomalować i przykręcić :-)
ale jak znajdziesz coś z tamtych czasów to wiadomo smaczek |
To ciekawa informacja, a cena jest na tyle niska, że moze warto sprobować, przymierzyć
Nelchael89 napisał/a: | Hej, gratuluję auta Miałem okazję się nią przejechać w zeszłym roku i generalnie wszystko wyglądało jak nóweczka, tylko odstraszała rdza no i przede wszystkim silnik, który wtedy chodził dosyć biednie, auto gasło, dławiło się i dymiło dość mocno na biało . Udało Ci się już rozwiązać sprawę motoru? Dodam, że cena, którą wtedy podali rodzice właściciela też była dosyć wysoka. Ale środka w takim stanie to ze świecą szukać - zegary, radyjko, konsola, deska - wszystko cycuś po prostu .
Bardzo jestem ciekaw rezultatów! |
Dzięki dzięki rzeczywiście było w niej parę rzeczy do zrobienia. Jak ja ją kupowałem to silnik pracował równo ale dymiła.. Teraz jest po remoncie silnika, wymianie pierścieni, uszczelniaczy.. Pracuje jak marzenie, cicho równo, kompresja po 16-17 bar w każdym cylindrze.. blacha jest zrobiona, tylko lakierowanie musi iść do poprawki.. niestety problemy z doborem lakieru, średnio pomalowane i nieudolnie wypolerowane. Środek rzeczywiście idealny, z resztą teraz ciężko się do czegoś przyczepić. Cena była dosyć okazyjna a w samochód warto inwestować |
|
|
|
 |
|