E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 17:34
[E28 535i] --> Dixi
Autor Wiadomość
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 12 Luty 2007, 17:28   [E28 535i] --> Dixi
   Imię: Damian


Ze wzgledu na mala ilosc E28 na forum :( postanowilem zaprezentowac E28 mojego taty (dzieki mnie ja kupil :mrgreen: )
A o to ona:











teraz cos wiecej o aucie:
pochodzi z 1987 od 1991 roku w polsce ma napewno orginalny przebieg 178 tys km w sumie to caly czas stal bo wlasciciele pracowali na morzu.
Auto jest w miare bogato (np. 4 el. szyby i szyberdach) wyposazone mial jeden wypadek w polsce i niefortunnie zostal naprawiony dlatego tez maska i dwa blotniki sa do wymiany.
z zewnatrz narazie nic nie robilismy zalozylismy tylko kolka TRX R415 narazie tylko sprawy mechaniczne jak np. kompletne zawieszenie z M535i z lekka twarde ale nie niskie.
Poniewaz E28 mielismy baardzo duzo mamy jeszce wiecej czesci do nich i planujemy je wpakowac w ten samochod mianowicie (tak z grubsza):
-orginalny szklany szyberdach
-orginalny kompletny M pakiet z M535i
-cale wnetrze rowniez z M535i czyli fajne sportowe fotele
-wymienic tylny hak na orginalny sciagany
-wsadzic uklad hamulcowy z 750 V12 po 1991 czyli z przody 4 tloczkowe zaciski i wszystkie tarcze wentylowane
-wycieraczki lamp przednich (jak nie zdobede ramion uzywanych bedzie trzeba kupic w ASO)
-regulacje swiatel przednich
-pol komputer (narazie nie mamy pelnego niestety)
-wymienic antene na orginalna elektryczna
I maseee inncyh rzeczy nie sposob ich tu wymienic.
Prosze o komentarze :D

Docelowo bedzie wygladac tak: (nadal bedzie shadown line, chodzi o m pakiet)





Jak widac jest duzo roboty zeby auto wygladalo tak wiec bedzie to trwalo tym bardziej ze jest sporo klientow a jak juz sie znajdzie czas to sie robi inne nasze beemki a poniewaz ta E28 bedzie juz u nas na zawsze to bedzie na nia czas tymbardziej ze jest to auto jako ktores z kolei i tylko na niedzielne wypady :mrgreen:
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
  
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 12 Luty 2007, 18:00   
   Imię: Milosz


No wiec.... ale sam o komentarz prosiles.

Orginalne 535i to fajna sprawa, ciezko w tej chwili o takie autko. Ze zdjec nie widac zbyt wiele ale z tego co opisujesz wyglada, ze to bardzo ciekawy egzemplarz do dalszej pielegnacji.

Niestety co do pomyslu zmian nie odniose sie juz tak pozytywnie, pakiet M-Technika choc orginalny nie podoba mi sie w E28 ani troche, generalnie na zadnym z rekinow nie uznal bym tako jako szczesliwy patent. W szczegolnosci moje poczucie gustu nie akceptuje w rekinach plastikowych progow i tylnego spoilera pod zderzak :-/
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Luty 2007, 18:08   
   Imię: Damian


Cytat:

Niestety co do pomyslu zmian nie odniose sie juz tak pozytywnie, pakiet M-Technika choc orginalny nie podoba mi sie w E28 ani troche, generalnie na zadnym z rekinow nie uznal bym tako jako szczesliwy patent. W szczegolnosci moje poczucie gustu nie akceptuje w rekinach plastikowych progow i tylnego spoilera pod zderzak


niestety w mojej rodzinie byly dwie M535i sentyment zostal i tak bedzie...
spojlery te nie sa pod zderzakiem w zadnym razie... M535i bardzo malo sztuk powstalo i ciezko dostac jakiekolwiek elementy z tego Mpakietu ;-)
ps. czekamy na jeszcze dwie e28 2,4td ale narazie 1 wlasciciele nie chca ich sprzedac, i te napewnoe beda w 100% zgodnie z fabryka ;-)
a M535i mnie osobiscie bardzo sie podoba ale oczywiscie jest to kwestia gustu, i moze wlasnie dlatego wyszlo tak malo sztuk :)
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 12 Luty 2007, 18:28   Re: BMW 535i E28 87'
   Imię: Bart


Dixi napisał/a:

-wymienic tylny hak na orginalny sciagany
-wsadzic uklad hamulcowy z 750 V12 po 1991 czyli z przody 4 tloczkowe zaciski i wszystkie tarcze wentylowane

To i ja pomarudze 8-)
Powyższe mi nie leży :roll: Takim autem nie ciąga sie przyczep :-P co do pakietu ospojlerowania z boku i z tyłu to w moich oczach e28 z nim staje sie takie grube i ociążałe :mrgreen:
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Luty 2007, 18:33   
   Imię: Damian


nono niezle z kim ja sie zadaje same marudy :-P
hak bedzie orginalny i tyle... narazie raz ciagnela przyczepke 8-)
a nad ukladme hamulcowym to czekam az Greg zalozy i powie jaki efekt ;-)
a nadal sie bede upieral ze M535i to bardzo ladny samochod 8-)
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Luty 2007, 22:33   
   Imię: Damian



a to nasza poprzednia M535i 8-)
niestety skonczyla tak :cry:

_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
kalmi
[Usunięty]

Wysłany: 28 Luty 2007, 15:30   

nie zgodze sie z opinią ze ospojlerowane e28 wygląda grubo i ociążale

jezeli jest zrobione z gustem...

http://e28.pl/photogallery.php?album_id=21
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Luty 2007, 16:48   
   Imię: Tomek


Mi się jakoś M-Ospojlerowanie nie podoba opórcz spoilera ! Moim zdaniem nawet jak na tamte czasy wyglądało ono przestarzale... A tak w ogóle Dixi to ja bym ją zglebował 10/8 wrzucił jakieś Borbeciki albo Azevy z polerowanym rantem jak parapet z przodu black hella oczywiście własnej roboty, czarna nereczka, naciągnięte kapcie no i szybki przyciemnił :lol:
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28 Luty 2007, 20:23   
   Imię: Damian


Mpakiet ma swoj urok ;-) ale to kwestia gustu zreszta pogadamy za kilka lat kiedy wy bedziecie szukac zderzakow w M535i poprostu one nie rdzewieja :-P
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
kalmi
[Usunięty]

Wysłany: 28 Luty 2007, 20:30   

dobra dobra, za to całkiem fajnie powodują rdze tego do czego przylegają :P
ale dla mnie to jakaś kwintesencja, znak szczególny i charakterystyczny epoki e28
 
     
dsmialkowski 
furia31

Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 4
Skąd: szczytno
Wysłany: 22 Marzec 2007, 13:16   

Miłosz napisał/a:
No wiec.... ale sam o komentarz prosiles.

Orginalne 535i to fajna sprawa, ciezko w tej chwili o takie autko. Ze zdjec nie widac zbyt wiele ale z tego co opisujesz wyglada, ze to bardzo ciekawy egzemplarz do dalszej pielegnacji.

Niestety co do pomyslu zmian nie odniose sie juz tak pozytywnie, pakiet M-Technika choc orginalny nie podoba mi sie w E28 ani troche, generalnie na zadnym z rekinow nie uznal bym tako jako szczesliwy patent. W szczegolnosci moje poczucie gustu nie akceptuje w rekinach plastikowych progow i tylnego spoilera pod zderzak :-/
niewiem skąd ty wzioles ten spojler pod zdezakiem ja mam m pakiet i tam jest tylko orginalny zdezak z m pakietu a wogule 535i to jest rewelka i zarazem unikat w mojej jest 262 kucyki i szpera
_________________
bokowiec
 
 
     
kalmi
[Usunięty]

Wysłany: 22 Marzec 2007, 13:43   

to 262 kucyki dają 218 koni...?
nie znałem tej nomenklatury :)

spoko czyli 1 kucyk to 1.20 konia

mam prawie 155 kucyków!!! :-P
 
     
chmielpiw 
Ja i moja Weronika


Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 357
Skąd: Augustów
Wysłany: 22 Marzec 2007, 16:12   
   Imię: Przemek


kalmi napisał/a:
to 262 kucyki dają 218 koni...?
nie znałem tej nomenklatury :)

spoko czyli 1 kucyk to 1.20 konia

mam prawie 155 kucyków!!! :-P

eeee to ja mam wiecej :) 220,8 :D
 
 
     
kalmi
[Usunięty]

Wysłany: 22 Marzec 2007, 16:31   

wydaje sie logiczne, kucyki sa mniejsze, wiec wiecej ich wchodzi do silnika i podobno zyja dłużej...
 
     
chmielpiw 
Ja i moja Weronika


Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 357
Skąd: Augustów
Wysłany: 22 Marzec 2007, 17:19   
   Imię: Przemek


Jakie podłoże fizyczne maja ma kon mechaniczny wiem a jak jest z kuycykami? Fajniej jest napewno powiedziec ze ma sie 220kucykow a nie 184 konie :)
_________________
Obecny adres zamieszkania- Kraków
 
 
     
kalmi
[Usunięty]

Wysłany: 22 Marzec 2007, 18:00   

tylko widzisz, kucyk z racji tego że mniejszy i mimo ze szybciej przebiera łapkami to chyba nie biega tak szybko jak koń, czyli więcej nie znaczy szybciej

z tych rozumowań wychodzi:

1kW ~= 1,36 KM ~= 1,632 QCM (qca mechanicznego)

nie wiem jak to sie przekłada na moment obrotowy, ale wiem ze na pewno ma to związek z wtryskiem paliwa, bo kiedy (u mnie) 1 cylinder żywi 21,5 konia o tyle w qcach wychodzi to 25,83 czyli prawie o 4 QCM więcej

kolega ma chyba odpowiednio zmodyfikowany system dostarczania paliwa, wiec te dane mogą być całkiem realne
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Marzec 2007, 18:48   
   Imię: Tomek


Kalmi Twoja Eta ma 129 koni ? To tak firmowo czy coś w niej zmieniałeś ?
 
 
     
kalmi
[Usunięty]

Wysłany: 22 Marzec 2007, 19:04   

nie, to jest eta +, 125KM, a czemu?
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Marzec 2007, 21:12   
   Imię: Tomek


Kalmi Primo: Jeżeli już to 1 koń = 1,2 kuca według twoich obliczeń... Primo Duo: Tak czy inaczej wyhhodzi u ciebie 125 a nie 129 kucy :) A Prawie robi dużą różnicę ! :D
 
 
     
kalmi
[Usunięty]

Wysłany: 22 Marzec 2007, 21:23   

liczyłem na calku z numerycznej wiec moze źle klepnąłem

3-5 QCM-ów jakie to ma znaczenie w porównianiu do 320.000 KM, które DZISIAJ PRZEKRĘCIŁA MOJA ETA ....JEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!

nie miała remontu silnika ani nic, ale wiem ze licznik był kręcony bo poprzedni właściciel (kumpel który kupił ją z niemiec) mówił ze prawie na 100% zdjęli jej parenaście-dziesiąt k km

:D
:-P
:mrgreen: :twisted:
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :shock: :shock: :shock: :shock: :D :D :D :D :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P
 
     
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 18:24   

Dixi, Dixi, Dixi, Dixi, Dixi,
Dixi napisał/a:
wsadzic uklad hamulcowy z 750 V12 po 1991 czyli z przody 4 tloczkowe zaciski i wszystkie tarcze wentylowane


Mam pytanie czy przeprowadziłeś juz ta modyfikację. I czy można smiało montowac do 535 e28 bez obaw o rozkład siły hamowania a jak z tyłem od e34 540i czy może coś jeszcze pasuje?

pozdrawiam
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 18:37   
   Imię: Bartek


co do hamulców z E34 to śmiało możesz przedładac zarówno przód jak i tył, a 540i miało własnie z tyłu wentylowane tarcze, co do E32 na pewno przód możesz przedładać, co do tyłu nie jestem pewien dlatego nie chce cie wprowadzać w błąd :D
 
 
     
chmielpiw 
Ja i moja Weronika


Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 357
Skąd: Augustów
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 18:53   
   Imię: Przemek


wydaję mi sie ze w e32 750 beda wymagaly przerobki tylne hamolce poniewaz belka tylna w 750 jest zupelnie inna ale w 730/735 bedzie pasowalo jak ulal.

Kiedys chcialem w swojej e32 735 przekladac i troche z tym zamieszania, ale bez wielkich trudnosci da sie to zrobic
_________________
Obecny adres zamieszkania- Kraków
 
 
     
chmielpiw 
Ja i moja Weronika


Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 357
Skąd: Augustów
Wysłany: 14 Kwiecień 2007, 21:25   
   Imię: Przemek


DIXI czy shadowline mialo chromowany grill?
_________________
Obecny adres zamieszkania- Kraków
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14 Kwiecień 2007, 23:47   
   Imię: Damian


chmielpiw napisał/a:
DIXI czy shadowline mialo chromowany grill?

zawsze jest chromowany grill :-P
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 7 Luty 2008, 14:27   
   Imię: Damian


Bart napisał/a:
co do pakietu ospojlerowania z boku i z tyłu to w moich oczach e28 z nim staje sie takie grube i ociążałe :mrgreen:

a sam właśnie kupiłeś M535i :mrgreen:

W tym roku chyba wytargam ją z garażu i zacznę działać 8-)
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 7 Luty 2008, 14:37   
   Imię: Bart


Dixi napisał/a:
Bart napisał/a:
co do pakietu ospojlerowania z boku i z tyłu to w moich oczach e28 z nim staje sie takie grube i ociążałe :mrgreen:

a sam właśnie kupiłeś M535i :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nieskalane są wyroki Boskie 8-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Luty 2008, 21:45   
   Imię: Bartek


hehehehe, ale Cię Dixi złapał ;-)
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 8 Luty 2008, 08:02   
   Imię: Bart


ABW jest wszędzie :mrgreen:
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21 Sierpień 2011, 18:02   
   Imię: Damian


Jak wszystko pójdzie po mojej myśli ta E28 będzie miała konkurenta w garażu obok :-P
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,036 sekundy. Zapytań do SQL: 13