E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 17:37
[E28 M535i] Moje rekiniaste E28
Autor Wiadomość
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 19 Listopad 2007, 15:55   
   Imię: Milosz


Oj oj oj chyba bedzie DAMA
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
wera 


Dołączyła: 08 Lis 2007
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Listopad 2007, 17:31   

widze, ze masz spore plany na upiekszenie i doprowadzenie do stanu idealnego swojej czerwonej piateczki... zazdroszcze Ci zdrowej blachy... i garazu... to podstawa... teraz tylko kasa czas i checi sie licza... a napewno juz niedlugo wyjedziesz nia na miasto pokazac jaka piekna masz lasencje :mrgreen: tzn bunie :-P pozdrowionka
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Listopad 2007, 00:19   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 21 Listopad 2007, 07:43   
   Imię: Bart


Auto fabrycznie jest modelem DC71?
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Listopad 2007, 17:48   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 21 Listopad 2007, 19:45   
   Imię: Bart


Przez chwile miałem wątpliwości :-P
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 09:22   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 11:39   
   Imię: Jakub


bartolommeo napisał/a:
Cały czas szukam blacharza i lakiernika tj. pytam, rozmawiam i pokazuję orientacyjne zdjęcia mojego samochodu

Też będę potrzebował dobrego blacharza, który ma serce do BMW.
Z lakiernikiem nie będę miał już takiego problemu.

Bartek jak będziesz potrzebował jakieś małe pierdółki to wal śmiało ;-)

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 12:17   
   Imię: Tomek


No niestety blacharka i lakier to najgorsza sprawa :-/ Też się tego boję bo będe musiał wreszcie oddac samochód na poprawki... Znalazłem jeszcze jedno miejsce które koroduje w E28, przynamniej w moim :) Tylne kielichy od środka na wysokości poduszki amortyzatora...
 
 
     
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 15:54   

Jeśli chodzi silnik to radzę kupić cały samochód, wyjąć co trzeba a resztę sprzedać:

Alpina B10 za rozsądne pieniądze:

http://cgi.ebay.de/Alpina...1QQcmdZViewItem

Może dogadać się z właścicielem tego auta:

http://moto.allegro.pl/it...jsze_coupe.html

Widziałem na Ebay e34 Ac Schnitzer za 1200 Euro jeżdżące tylko po prostu zaniedbane ale w automacie.

To takie moje przemyślenia po przeczytaniu tematu...
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 16:16   
   Imię: Bart


Ciesze sie że się ruszyło ;-)

Mikulak napisał/a:

To takie moje przemyślenia po przeczytaniu tematu...


Można trochę jaśniej :?: :roll:
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 16:33   

Skoro to e28 jest dobrą bazą i nie ma silnika zawsze można pójść o jeden krok dalej i wsadzić coś na prawdę kultowego ale oczywiście tylko na bazie M30. Lepiej kupić cały samochód z Niemiec i go rozebrać niż eksperymentować z kupowaniem samego silnika.
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Kwiecień 2008, 07:15   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 14 Kwiecień 2008, 15:35   
   Imię: Bart


Wróciłbym do pełnego oryginału bo to nie będzie trudne a w przyszłości frajda będzie podwójna ;-) Ale to już rzecz gustu a jak wiadomo...... 8-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Kwiecień 2008, 10:10   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 27 Kwiecień 2008, 09:11   
   Imię: Milosz


wywolujesz straszny apetyt na remont hamulcow..... chyba, tez sie zabiore pewnego pieknego dnia, tyle, ze za seryjne :)
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Październik 2008, 00:16   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Październik 2008, 17:57   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 6 Październik 2008, 21:58   
   Imię: Milosz


bartolommeo napisał/a:
Śrubeczki, uszczeleczki, pierdółeczki zamówione - to było łatwe. Jutro zawożę wał korbowy oraz blok do sprawdzenia i pomierzenia, jak wszystko będzie ok to będę wiedział już jakie panewki i pierścienie kupować. Kwestią dla mnie najtrudniejszą jest decyzja odnośnie wałka rozrządu, koła zamachowego i głowicy. Ale może po kolei:
1. wałek rozrządu - element, który chyba najczęściej poddaje się obróbce celem zwiększenia mocy samochodu - czy zamiana wałka ze standardowego 264 stopnie na wałek 272 stopnie pochodzący z M30B28 wniesie odczuwalne różnice?
2. koło zamachowe - odchudzać czy nie, czy odchudzenie wałka o około 20% także wpłynie ewidentnie na szybkość wchodzenia samochodu na obroty?
3. głowica - kompletna i zrobiona, splanowana tylko tyle ile trzeba było, ale czy może pokusić się o dodatkowe zdjęcie o 2 - 3 setki celem zwiększenia kompresji?
4. do tego wszystkiego założone byłyby barany

Nadrzędnym celem jest bardzo rzetelne wyremontowanie silnika, jednak korzystając z okazji, że i tak jest całkowicie rozebrany chciałbym wykorzystać ten czas i zrobić może coś ponad standardy mając na uwadze zwiększenie osiągów silnika. Ale czy drobne przeróbki o których piszę mają jakiś sens, czy jest to tylko strata pieniędzy?
Jeżeli macie jakieś sugestie bądź doświadczenia z podobnymi "usprawnieniami" proszę i sugestie...


Co do zdjec, faktycznie blok na tyle na ile widac to na zdjeciach wyglada obiecujaco. M30 maja to do siebie, ze jak nie byly zakatowane, przegrzane lub zagazowane to blok wyglada nieraz w ten sposob nawet po 500.000km. Moj stary 2,8 z tego typu przebiegiem wygladal bardzo podobnie.

Tloki masz bardzej porysowane niz w motorach ktore rozbieralem, chyba ze przeklamuje zdjecie.

O wale na podstawie takiego zdjecia niewiele mozna powiedziec.

Co do pytan:
1. Walek 272 stopnie wystepowal jedynie w starych (do okolo 1978) silnikach 2,8 3,0 i 3,3 litra. Walki te sa bardzo trudne do dostania , zwlaszcza w przyzwoitym stanie, latwo tez pasc ofiara oszustwa bo bardzo ciezko je rozroznic od 264 stopni. Wraz z wprowadzeniem pierwszej normy spalin w Niemczech wszystkie M30 dostaly walek 264 stopnie, a pozniej 3,5KAT nawet 260. Dosc istotnym jest fakt, ze walek 272 nie istnieje w wersji pasujacej do Motronika wiec trzeba sporo przerabiac. Nowy 272 dostepny jest u W&N.

Jesli chcesz miec mocniejsza gore mozesz zdecydowac sie na uliczny walek 280/282 stopnie oraz stosowny chip. Jesli chcesz aby M30 przyspieszalo rownomiernie i plynnie juz od niskich obrotow to odpusc sobie ostrzejszy walek. Jest to spory koszt i tak naprawde sporo wyrzeczen.

2. Mam splanowane kolo o 20% i silnik zdecydowanie zwiniej reaguje na pedal gazu, niestety lista modyfikacji jest dluzsza i nie wiem na ile jest to zasluga wlasnie tej modyfikacji.

3. Glowice mialem zamiar splanowac o 0,7mm a finalnie mam o 1,2mm, nie zauwazam zadnych negatywnych skutkow tak gigantycznej kompresji (przynajmniej narazie) pozatym, ze silnik potrzebuje znacznie mniej paliwa i ciezko go wyregulowac tak aby nie chodzil za bogato. Warto wspomniec , ze przy takim planowaniu konieczne sa fasolki na kole zebatym walka rozrzadu, inaczej walek bedzie zle ustawiony wzgledem walu. Planowanie o 0,2 czy 0,3mm miesci sie w standartowej obrobce, jesli glowica nie byla wczesniej planowana to taki zabieg mozna wykonac raczej bez wielkich przemyslen.

4. Barany w polaczeniu ze zwyklym walkiem wyrownaja jedynie prace silnika, zwieksza nieco elastycznosc i lekko zmieni sie dzwiek silnika.

To tyle odemnie.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 30 Lipiec 2009, 22:41   
   Imię: Bart


Co tu taka cisza?? Auto juz ma zakończony pewien etap i ani widu ani słychu?? :-P
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
marcin_e12 

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 134
Skąd: Opacie k/Jasła
Wysłany: 30 Lipiec 2009, 22:58   
   Imię: Marcin


Czy silniczek skończony? Jestem ciekaw jak wypadły pomiary Twojego m30b35 w warsztacie i czy musiałeś robić jakieś zabiegi z gładziami cylindrów, tłokami lub pierścieniami?
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Sierpień 2009, 23:48   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 3 Sierpień 2011, 14:55   
   Imię: Dominik


Bartolommeo, jak tam postępy w pracach nad M535? Taki fajny remont, a tutaj żadnych nowych opisów, żadnych zdjęć...pochwal się trochę, bo słyszałem, że coś tam jednak się dzieje ;-)
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sierpień 2011, 00:27   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Wrzesień 2011, 22:59   
   Imię: Patryk


Bartek, masz już nowy komputer? :-P
Czekamy na jakieś "smaczki" na zakończenie sezonu ;-)
_________________
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Wrzesień 2011, 18:35   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Wrzesień 2011, 16:38   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
deric 
(Oo==[][]==oO)

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 208
Skąd: PK
Wysłany: 25 Wrzesień 2011, 20:36   
   Imię: Dominik


wszystko robione profi podziwiam
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 25 Wrzesień 2011, 22:42   
   Imię: Dominik


ciekawe która prędzej wyjedzie twoja czy Bartka :mrgreen: :-)
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Wrzesień 2011, 07:52   
   Imię: Bartek


...
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,039 sekundy. Zapytań do SQL: 24