Przesunięty przez: Dixi 22 Listopad 2009, 17:37 |
[E28 M535i] Moje rekiniaste E28 |
Autor |
Wiadomość |
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 19 Listopad 2007, 15:55
Imię: Milosz |
|
|
Oj oj oj chyba bedzie DAMA |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
wera
Dołączyła: 08 Lis 2007 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Listopad 2007, 17:31
|
|
|
widze, ze masz spore plany na upiekszenie i doprowadzenie do stanu idealnego swojej czerwonej piateczki... zazdroszcze Ci zdrowej blachy... i garazu... to podstawa... teraz tylko kasa czas i checi sie licza... a napewno juz niedlugo wyjedziesz nia na miasto pokazac jaka piekna masz lasencje :mrgreen: tzn bunie :-P pozdrowionka |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Listopad 2007, 00:19
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bart
Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 682 Skąd: 3city
|
Wysłany: 21 Listopad 2007, 07:43
Imię: Bart |
|
|
Auto fabrycznie jest modelem DC71? |
_________________ Pzdr
Bart |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Listopad 2007, 17:48
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bart
Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 682 Skąd: 3city
|
Wysłany: 21 Listopad 2007, 19:45
Imię: Bart |
|
|
Przez chwile miałem wątpliwości :-P |
_________________ Pzdr
Bart |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 09:22
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 11:39
Imię: Jakub |
|
|
bartolommeo napisał/a: | Cały czas szukam blacharza i lakiernika tj. pytam, rozmawiam i pokazuję orientacyjne zdjęcia mojego samochodu |
Też będę potrzebował dobrego blacharza, który ma serce do BMW.
Z lakiernikiem nie będę miał już takiego problemu.
Bartek jak będziesz potrzebował jakieś małe pierdółki to wal śmiało ;-)
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 12:17
Imię: Tomek |
|
|
No niestety blacharka i lakier to najgorsza sprawa :-/ Też się tego boję bo będe musiał wreszcie oddac samochód na poprawki... Znalazłem jeszcze jedno miejsce które koroduje w E28, przynamniej w moim Tylne kielichy od środka na wysokości poduszki amortyzatora... |
|
|
|
|
Mikulak [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 15:54
|
|
|
Jeśli chodzi silnik to radzę kupić cały samochód, wyjąć co trzeba a resztę sprzedać:
Alpina B10 za rozsądne pieniądze:
http://cgi.ebay.de/Alpina...1QQcmdZViewItem
Może dogadać się z właścicielem tego auta:
http://moto.allegro.pl/it...jsze_coupe.html
Widziałem na Ebay e34 Ac Schnitzer za 1200 Euro jeżdżące tylko po prostu zaniedbane ale w automacie.
To takie moje przemyślenia po przeczytaniu tematu... |
|
|
|
|
Bart
Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 682 Skąd: 3city
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 16:16
Imię: Bart |
|
|
Ciesze sie że się ruszyło ;-)
Mikulak napisał/a: |
To takie moje przemyślenia po przeczytaniu tematu... |
Można trochę jaśniej :?: :roll: |
_________________ Pzdr
Bart |
|
|
|
|
Mikulak [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2008, 16:33
|
|
|
Skoro to e28 jest dobrą bazą i nie ma silnika zawsze można pójść o jeden krok dalej i wsadzić coś na prawdę kultowego ale oczywiście tylko na bazie M30. Lepiej kupić cały samochód z Niemiec i go rozebrać niż eksperymentować z kupowaniem samego silnika. |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2008, 07:15
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bart
Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 682 Skąd: 3city
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2008, 15:35
Imię: Bart |
|
|
Wróciłbym do pełnego oryginału bo to nie będzie trudne a w przyszłości frajda będzie podwójna ;-) Ale to już rzecz gustu a jak wiadomo...... 8-) |
_________________ Pzdr
Bart |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2008, 10:10
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2008, 09:11
Imię: Milosz |
|
|
wywolujesz straszny apetyt na remont hamulcow..... chyba, tez sie zabiore pewnego pieknego dnia, tyle, ze za seryjne |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 00:16
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 17:57
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 21:58
Imię: Milosz |
|
|
bartolommeo napisał/a: | Śrubeczki, uszczeleczki, pierdółeczki zamówione - to było łatwe. Jutro zawożę wał korbowy oraz blok do sprawdzenia i pomierzenia, jak wszystko będzie ok to będę wiedział już jakie panewki i pierścienie kupować. Kwestią dla mnie najtrudniejszą jest decyzja odnośnie wałka rozrządu, koła zamachowego i głowicy. Ale może po kolei:
1. wałek rozrządu - element, który chyba najczęściej poddaje się obróbce celem zwiększenia mocy samochodu - czy zamiana wałka ze standardowego 264 stopnie na wałek 272 stopnie pochodzący z M30B28 wniesie odczuwalne różnice?
2. koło zamachowe - odchudzać czy nie, czy odchudzenie wałka o około 20% także wpłynie ewidentnie na szybkość wchodzenia samochodu na obroty?
3. głowica - kompletna i zrobiona, splanowana tylko tyle ile trzeba było, ale czy może pokusić się o dodatkowe zdjęcie o 2 - 3 setki celem zwiększenia kompresji?
4. do tego wszystkiego założone byłyby barany
Nadrzędnym celem jest bardzo rzetelne wyremontowanie silnika, jednak korzystając z okazji, że i tak jest całkowicie rozebrany chciałbym wykorzystać ten czas i zrobić może coś ponad standardy mając na uwadze zwiększenie osiągów silnika. Ale czy drobne przeróbki o których piszę mają jakiś sens, czy jest to tylko strata pieniędzy?
Jeżeli macie jakieś sugestie bądź doświadczenia z podobnymi "usprawnieniami" proszę i sugestie... |
Co do zdjec, faktycznie blok na tyle na ile widac to na zdjeciach wyglada obiecujaco. M30 maja to do siebie, ze jak nie byly zakatowane, przegrzane lub zagazowane to blok wyglada nieraz w ten sposob nawet po 500.000km. Moj stary 2,8 z tego typu przebiegiem wygladal bardzo podobnie.
Tloki masz bardzej porysowane niz w motorach ktore rozbieralem, chyba ze przeklamuje zdjecie.
O wale na podstawie takiego zdjecia niewiele mozna powiedziec.
Co do pytan:
1. Walek 272 stopnie wystepowal jedynie w starych (do okolo 1978) silnikach 2,8 3,0 i 3,3 litra. Walki te sa bardzo trudne do dostania , zwlaszcza w przyzwoitym stanie, latwo tez pasc ofiara oszustwa bo bardzo ciezko je rozroznic od 264 stopni. Wraz z wprowadzeniem pierwszej normy spalin w Niemczech wszystkie M30 dostaly walek 264 stopnie, a pozniej 3,5KAT nawet 260. Dosc istotnym jest fakt, ze walek 272 nie istnieje w wersji pasujacej do Motronika wiec trzeba sporo przerabiac. Nowy 272 dostepny jest u W&N.
Jesli chcesz miec mocniejsza gore mozesz zdecydowac sie na uliczny walek 280/282 stopnie oraz stosowny chip. Jesli chcesz aby M30 przyspieszalo rownomiernie i plynnie juz od niskich obrotow to odpusc sobie ostrzejszy walek. Jest to spory koszt i tak naprawde sporo wyrzeczen.
2. Mam splanowane kolo o 20% i silnik zdecydowanie zwiniej reaguje na pedal gazu, niestety lista modyfikacji jest dluzsza i nie wiem na ile jest to zasluga wlasnie tej modyfikacji.
3. Glowice mialem zamiar splanowac o 0,7mm a finalnie mam o 1,2mm, nie zauwazam zadnych negatywnych skutkow tak gigantycznej kompresji (przynajmniej narazie) pozatym, ze silnik potrzebuje znacznie mniej paliwa i ciezko go wyregulowac tak aby nie chodzil za bogato. Warto wspomniec , ze przy takim planowaniu konieczne sa fasolki na kole zebatym walka rozrzadu, inaczej walek bedzie zle ustawiony wzgledem walu. Planowanie o 0,2 czy 0,3mm miesci sie w standartowej obrobce, jesli glowica nie byla wczesniej planowana to taki zabieg mozna wykonac raczej bez wielkich przemyslen.
4. Barany w polaczeniu ze zwyklym walkiem wyrownaja jedynie prace silnika, zwieksza nieco elastycznosc i lekko zmieni sie dzwiek silnika.
To tyle odemnie. |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
Bart
Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 682 Skąd: 3city
|
Wysłany: 30 Lipiec 2009, 22:41
Imię: Bart |
|
|
Co tu taka cisza?? Auto juz ma zakończony pewien etap i ani widu ani słychu?? :-P |
_________________ Pzdr
Bart |
|
|
|
|
marcin_e12
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 134 Skąd: Opacie k/Jasła
|
Wysłany: 30 Lipiec 2009, 22:58
Imię: Marcin |
|
|
Czy silniczek skończony? Jestem ciekaw jak wypadły pomiary Twojego m30b35 w warsztacie i czy musiałeś robić jakieś zabiegi z gładziami cylindrów, tłokami lub pierścieniami? |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Sierpień 2009, 23:48
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dominique
Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 3 Sierpień 2011, 14:55
Imię: Dominik |
|
|
Bartolommeo, jak tam postępy w pracach nad M535? Taki fajny remont, a tutaj żadnych nowych opisów, żadnych zdjęć...pochwal się trochę, bo słyszałem, że coś tam jednak się dzieje ;-) |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Sierpień 2011, 00:27
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2011, 22:59
Imię: Patryk |
|
|
Bartek, masz już nowy komputer? :-P
Czekamy na jakieś "smaczki" na zakończenie sezonu ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2011, 18:35
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2011, 16:38
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
deric
(Oo==[][]==oO)
Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 208 Skąd: PK
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2011, 20:36
Imię: Dominik |
|
|
wszystko robione profi podziwiam |
|
|
|
|
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2011, 22:42
Imię: Dominik |
|
|
ciekawe która prędzej wyjedzie twoja czy Bartka :mrgreen: :-) |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
|
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2011, 07:52
Imię: Bartek |
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Bartolommeo 7 Luty 2015, 19:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|