E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ŻbiQ
30 Październik 2012, 23:21
[E28] 520i Edition 1987/07
Autor Wiadomość
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Maj 2010, 13:46   
   Imię: Patryk


MAJSU napisał/a:
Najbardziej mnie zastanowił komputer pokładowy zdalnie sterowany :roll: Webasto chyba nie masz więc co to za opcja ?



Nie zdalnie, tylko z pilotem. Sprawdziłem - rzeczywiście chodzi o sterowanie z pozycji tej dźwigienki :-)

_________________
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Maj 2010, 14:00   
   Imię: Patryk


Dexter528i napisał/a:


Swoją droga dziwi mnie to że niektóre opcje wyposażenia podane są po angielsku, a inne po niemiecku.


Przeglądałem rozkodowania z różnych forum i tak niestety jest. Wydaje mi się, że nie mogli znaleźć odpowiednich tłumaczeń w jęz. ang. (idiomy :?:) i zostawili po niemiecku... Ale to jest tylko moje zdanie.
_________________
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Maj 2010, 16:43   
   Imię: Tomek


Tak czy inaczej ładnie dali dupy z tymi tłumaczeniami :-)
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Maj 2010, 20:46   
   Imię: Patryk


MAJSU napisał/a:
Tak czy inaczej ładnie dali dupy z tymi tłumaczeniami :-)


Co prawda, to prawda ;-)

Jeśli chodzi o
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.

to jest to kod oznaczający zarówno podgrzewane lusterka zewnętrzne, podgrzewany zamek kierowcy jak i podgrzewane dysze spryskiwaczy ;-)

Przy tłumaczeniach powinni zatrudnić kogoś z forum, a nie tłumacza ze słownikiem :-)

Jedyne co pozostało dla mnie zagadką to centralny zamek z autoalarmem ;-) W E34 miałem tak, że jak zostawiłem ją zakodowaną i np. podniosłem maskę albo spróbowałem 3 - krotnie ją odpalić to wyła z klaksonu ;-) Nie sądzę żeby tutaj było podobnie, ale zaraz z ciekawości pójdę sprawdzić 8-) Najwyżej dam znać o sobie na osiedlu ;-)
_________________
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 5 Maj 2010, 21:17   
   Imię: Jakub


Gdyby był alarm to pod zamkiem drzwi byłby drugi "zamek" + "zamek" koło tylnej tabliczki rejestracyjnej, którymi uaktywniało by się alarm.
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Maj 2010, 01:28   
   Imię: Patryk


Dexter528i napisał/a:
Gdyby był alarm to pod zamkiem drzwi byłby drugi "zamek" + "zamek" koło tylnej tabliczki rejestracyjnej, którymi uaktywniało by się alarm.


Jak napisałem wcześniej, udałem się do piątki w celu weryfikacji posiadania/nieposiadania seryjnego alarmu w samochodzie... Raz przekręcam kluczyk w stacyjce, drugi, trzeci i... I chyba byłem bardziej zdziwiony niż sąsiad w oknie słuchający przez 30 sekund mojego wariującego klaksonu :mrgreen: Kolejne miłe zaskoczenie ze strony mojej strzały ;-) Jutro jeszcze sprawdzę, czy tak samo reaguje przy otwarciu maski (trzymam kciuki), ale ten test już na jakimś odludziu, bez świadków ;-)

A i nie da się chyba tego cholerstwa wyciszyć jak już zacznie "wyć". Nie można wtedy wprowadzić kodu, wyjęcie kluczyka ze stacyjki i ponowne włożenie też nie pomogło. To też muszę jeszcze zweryfikować.

:-)
_________________
 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 6 Maj 2010, 16:50   
   Imię: qqqq


Tutaj E30 ale widać o czym pisze dexter.

 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Maj 2010, 21:41   
   Imię: Patryk


Wiem jak to wygląda i też szukałem wczoraj takiego zdjęcia żeby wkleić ;-)
_________________
 
 
     
Maro 


Nadwozie: E28
Model: M545i
Silnik: m106
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 311
Skąd: Gdańsk/Ciechanów
Wysłany: 6 Maj 2010, 23:09   
   Imię: Maro


wyjący klakson to jest element OBC2, i jest on powiązany z funkcją CODE, czy ma ktoś w ogóle instrukcje jak sie korzysta z tego CODE? bo tez to mam ale nie wiem jak uruchomic;]

aa i to nie korzysta z syren klaksonu tylko ma jeszcze jedną dodatkowa syrenę pod maską która w zasadzie nie różni się wiele od tych klaksonowych
_________________
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Maj 2010, 23:25   
   Imię: Patryk


Maro napisał/a:
wyjący klakson to jest element OBC2, i jest on powiązany z funkcją CODE, czy ma ktoś w ogóle instrukcje jak sie korzysta z tego CODE? bo tez to mam ale nie wiem jak uruchomic;]

aa i to nie korzysta z syren klaksonu tylko ma jeszcze jedną dodatkowa syrenę pod maską która w zasadzie nie różni się wiele od tych klaksonowych


Też na początku miałem z tym problem ;-) Jeśli chcesz zakodować samochód to:
1. Wyłączasz silnik
2. Wciskasz "CODE"
3. Wpisujesz 4 - cyfrowy kod, gdzie 1000 odpowiada pierwszej cyfrze w kolejności, 100 - drugiej itd. Klikając podnosisz wartość danej cyfry.
4. Po wpisaniu kodu wyjmujesz kluczyk i gotowe - BMW "uzbrojone" ;-)

Odkodowanie:
1. Przekręcasz kluczyk, powinno być takie "bong" (u mnie było do niedawna, a teraz chyba głośniczek dokonał żywota).
2. Wpisujesz kod.
3. Wciskasz "SET/RES"
4. Wracasz kluczykiem do pierwszej pozycji i potem odpalasz.
_________________
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Maj 2010, 12:47   
   Imię: Patryk


Tak się ciekawie złożyło, że mam jeszcze całą E28 535i... z tym, że w częściach :twisted: Jakieś 15 lat temu mój ojciec kupił taki samochód w Niemczech, z tym że była lekko uderzona lewym błotnikiem. Oczywiście miała służyć jako dostawca części do M535i ;-) Rozebrali ją z wujkiem w pół dnia i przywieźli do Polski. Wyposażenie miała naprawę bogate - m.in, Sport Sitze z podgrzewaniem, OBC II, wycieraczki reflektorów, a co do reszty to muszę pogrzebać ;-) Leżało to wszystko na strychu do tej pory i teraz zabieram się za "odkurzanie" tych skarbów. Przebieg oryginalny 179671 KM co widać na zdjęciach. Jestem ciekawy jak się ma to 218 konne serce wraz ze skrzynią manualną :?: - jak rozmawiałem z ojcem to mówił, że wszystko zakonserwował i leży wszystko u wujka w suchym garażu...

Powiem szczerze, że pokusa "małej" zamiany jest bardzo duża... ;-) A co do foteli to pojawią się obowiązkowo i prawdopodobnie będą obszyte skórą 8-)

Kilka zdjęć tego co już przywiozłem










_________________
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Maj 2010, 13:24   
   Imię: Tomek


Niema na co czekać, trzeba swapować :mrgreen:
 
 
     
Kuba-Kalina 

Nadwozie: Exx
Model: 126p
Silnik: v8
Rok produkcji: 1979
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 263
Skąd: zakopane
Wysłany: 7 Maj 2010, 14:40   
   Imię: kuba


Gdybys chciał cos z tych fantów posprzedawac to daj znac, byłbym chetny na pare rzeczy ...
 
 
     
Czornye28 


Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 195
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Maj 2010, 19:06   
   Imię: Grzesiek


ehhh nie którzy maja "Skarby" na strychach ... :shock:
_________________
Czornye28
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 8 Maj 2010, 20:00   
   Imię: Marcin


Czornye28 napisał/a:
ehhh nie którzy maja "Skarby" na strychach ... :shock:


aż normalnie zaczynam żałować, że budując dom strychu nie zrobiłem ;)

pogratulować strychu koledze należy
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Maj 2010, 00:30   
   Imię: Patryk


Kilka zdjęć z sesji po ostatnim odświeżaniu lakieru :mrgreen:






No i w końcu odpowiednia kierownica ;-)
_________________
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Czerwiec 2010, 00:09   
   Imię: Patryk


idą zmiany ;-)

_________________
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 16 Czerwiec 2010, 01:35   
   Imię: Filip


ŻbiQ napisał/a:
idą zmiany ;-)


Ku lepszemu :-D
_________________

 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Czerwiec 2010, 09:42   
   Imię: Tomek


Wczoraj miałem zaszczyt przejechać się 520i no i nie powiem klawy Rekin :-) Stan naprawdę wzorowy zarówno mechanicznie jak i wizualnie no i na nowym felunku nabrał tego klasycznego wyglądu :!:

Widziałem też i nowy nabytek ale to niech już właściciel się sam pochwali ;-) Bo po poprzedniej fotce chyba nie wszyscy zrozumieli że nie o felgi chodzi :mrgreen: hehe

Jeszcze raz dzięki za pomoc i miłą pogawędkę :!: ;-)
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 25 Czerwiec 2010, 10:00   
   Imię: Kuba


Eeee nowa fura, a nie nowe felgi, coś jakaś za czarna mi sie wydawała :-D
Prosimy o więcej zdjęc i szczegułów ;-)
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 25 Czerwiec 2010, 10:13   
   Imię: Wojtek


ładnie tak sobie jaja robic z forumowiczów :-P ??
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Czerwiec 2010, 21:47   
   Imię: Patryk


MAJSU napisał/a:
Wczoraj miałem zaszczyt przejechać się 520i no i nie powiem klawy Rekin :-) Stan naprawdę wzorowy zarówno mechanicznie jak i wizualnie no i na nowym felunku nabrał tego klasycznego wyglądu :!:

Widziałem też i nowy nabytek ale to niech już właściciel się sam pochwali ;-) Bo po poprzedniej fotce chyba nie wszyscy zrozumieli że nie o felgi chodzi :mrgreen: hehe

Jeszcze raz dzięki za pomoc i miłą pogawędkę :!: ;-)


A dzięki, dzięki za miłe słowa :-D No zbroję się powoli ;-) A, że jedynakom z reguły jest smutno to pojawiła się i siostra :mrgreen: Jak mi komputer przestanie odmawiać posłuszeństwa to pochwalę się nowym nabytkiem i nowym felunkiem ;-)
_________________
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lipiec 2010, 11:23   
   Imię: Patryk


Mała aktualizacja i kilka zdjęć po 2-dniowym dopieszczaniu ;-)

Zmiana kół na BMW Styling 4 rozmiar 7x15 + opony Bridgestone 195/65 15'










I na koniec moje ulubione :mrgreen:

_________________
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lipiec 2010, 11:26   
   Imię: Tomek


Ale Etę to by się przydało też umyć :mrgreen: Ostatnio jak ją widziałem to powli mech zaczynał na niej rosnąć :->
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lipiec 2010, 11:36   
   Imię: Patryk


MAJSU napisał/a:
Ale Etę to by się przydało też umyć :mrgreen: Ostatnio jak ją widziałem to powli mech zaczynał na niej rosnąć :->


Eta też miała swój dzień, cierpliwości... ;-)
_________________
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 21:45   
   Imię: Patryk


Jako że mamy obecnie poruszony wątek wymiany podzespołów zawieszenia, którą na dniach będę u siebie przeprowadzał, wrzucam listę części wraz z ceną brutto bez zniżek w IC. W nawiasie nr części danego producenta. Jak komuś się nie chce liczyć ;-)

ZAWIESZENIE PRZÓD

Silentblock/tuleja wahacza, przednia oś (wahacz dolny)
LEMFÖRDER (10517 02) 2 x 44 zł

Silentblock/tuleja wahacza (wahacz górny)
LEMFÖRDER (10556 01) 2 x 81 zł

Drążek/wspornik, stabilizator (patyk)
LEMFÖRDER (10576 02) 2 x 100 zł

Tuleja stabilizatora
OCAP (1215424) 2 x 27 zł

ZAWIESZENIE TYŁ


Silentblock belki zawieszenia (poduchy)
LEMFÖRDER (10641 01) 2 x 88 zł

Łącznik stabilizatora tylnego (lorneta)
LEMFÖRDER (10643 02) 2 x 220 zł

Silentblock/tuleja wahacza, tylna oś
LEMFÖRDER (10644 01) 2 x 47 zł

WAŁ/MOST


Przegub elastyczny wału
LEMFÖRDER (10483 01) 1 x 137 zł

Poduszka tylnego mostu
LEMFÖRDER (10637 01) 1 x 252 zł

Podpora wału napędowego
LEMFÖRDER (10505 01) 1 x 230 zł

RAZEM BEZ ZNIŻEK WYCHODZI 1833 ZŁ
_________________
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 22:35   
   Imię: Bart


Napisz do Maćka:
http://www.czescidobmw.pl/

na pewno dostaniesz lepsze ceny ;-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 22:42   
   Imię: Tomek


Albo odezwij się na PW bo mam jakieś 30% zniżki w IC.
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 22:53   
   Imię: Patryk


MAJSU napisał/a:
Albo odezwij się na PW bo mam jakieś 30% zniżki w IC.


Specjalnie napisałem ceny brutto, bo każdy ma różne zniżki ;-) Ja mam 35%, więc też nie narzekam :-P
_________________
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Sierpień 2010, 00:29   
   Imię: Tomek


ŻbiQ napisał/a:
MAJSU napisał/a:
Albo odezwij się na PW bo mam jakieś 30% zniżki w IC.


Specjalnie napisałem ceny brutto, bo każdy ma różne zniżki ;-) Ja mam 35%, więc też nie narzekam :-P


To jeden kit dla wszystkich jest ;-) Bez zniżek się tam po prostu nie opłaca kupować bo ceny są znacznie wyższe niż w innych sklepach.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,055 sekundy. Zapytań do SQL: 13