E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 525i] -->Czerw - Pierwszy spot!
Autor Wiadomość
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 21:39   
   Imię: Kuba


Powiem tak, silnik jest odczuwalnie mocniejszy od 3,5tys/obr, zresztą nawet wykres to potwierdza. Kusi mnie pojechać na hamownię, może ktoś chętny??

Niedługo powinien być jakiś film :-P
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Łukasz_P 


Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 21:54   
   Imię: Łukasz


Hehe ja przy 3,5 to zmieniam bieg na wyższy bo mi się obroty kończą ;-)
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 09:39   
   Imię: Dominik


Łukasz_P napisał/a:
Hehe ja przy 3,5 to zmieniam bieg na wyższy bo mi się obroty kończą ;-)


:D :D a jak spalanie 20/100 :mrgreen: ;-)
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
Łukasz_P 


Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 09:49   
   Imię: Łukasz


9,5/100
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 09:57   
   Imię: Dominik


Łukasz_P napisał/a:
9,5/100


to było skierowane pytanie do Kuby ;-) bo eta mało pali przy M30 :mrgreen:
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 21:30   
   Imię: Kuba


W trasie 9,5l/100km to nie jest jakaś rewelacja, myślę że M30 bez problemu do osiągnięcia.

Spalanie na obc przy silniku 2.8 pokazuje aktualnie 15 l/100km, ale spokojnie da rade zejść w mieście do 12-13litrów ;-)
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 21:37   
   Imię: Dominik


Czerw napisał/a:
W trasie 9,5l/100km to nie jest jakaś rewelacja, myślę że M30 bez problemu do osiągnięcia.

Spalanie na obc przy silniku 2.8 pokazuje aktualnie 15 l/100km, ale spokojnie da rade zejść w mieście do 12-13litrów ;-)


A u mnie gadają podobno spece od bmw ze we M30 bez 20 we mieście nie podchodź :-/ ja na to chyba gazu :D
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
Łukasz_P 


Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 21:44   
   Imię: Łukasz


Czerw, u mnie 9,5 cyklu mieszanym. Sama trasa realnie około 8 l/100 km
 
 
     
peter22 
Oldschool


Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 389
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 15:48   
   Imię: Piotrek


to mi jakos duzo pali... 13 w miescie i 9 w trasie... nie chce mi sie wierzyxc, ze 2.8 spali w miescie 12 :P chyba ze tylko na cieplym silniku i w nocy gdzie nie ma korkow:D
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 20:39   
   Imię: Patryk


Nie ma szans z M30 na 12 w mieście, chyba, że nocą... Ale w nocy z kolei nie wyjeżdża się po to żeby się toczyć :twisted:
Ja z 1500 km po Warszawie wg komputera miałem 12,6 i podobnie wychodziło mi przy dystrybutorze. Na trasie podobnie jak peter koło 9.
_________________
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 21:56   
   Imię: Kamil


Cytat:
Nie ma szans z M30 na 12 w mieście, chyba, że nocą... Ale w nocy z kolei nie wyjeżdża się po to żeby się toczyć
Ja z 1500 km po Warszawie wg komputera miałem 12,6 i podobnie wychodziło mi przy dystrybutorze. Na trasie podobnie jak peter koło 9.
_________________

a ja uważam że się da! M30 nie ciśnie się aż tam jak M20B20!
miałem audi A8 4.2l i w mieście łoił 12l a raz w trasie spalił 8l ale wtedy jechałem nie więcej niż 120km/h
jaki cisnąłem po mieście nie przekroczył 16,5l!!!!! ...ale pedał w podłogę :D
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Barracuda 
7ka


Nadwozie: Exx
Model: 523i
Silnik: m52
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 291
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 21:58   
   Imię: Kristof


Może zróbmy temat "spalanie e28" :-P

Jakby coś to moja Etka pali 9,8 (mieszana jazda)
_________________
www.vip-service.pl
 
 
     
peter22 
Oldschool


Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 389
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 22:22   
   Imię: Piotrek


ŻbiQ napisał/a:
Nie ma szans z M30 na 12 w mieście, chyba, że nocą... Ale w nocy z kolei nie wyjeżdża się po to żeby się toczyć :twisted:
Ja z 1500 km po Warszawie wg komputera miałem 12,6 i podobnie wychodziło mi przy dystrybutorze. Na trasie podobnie jak peter koło 9.


to prawda, noca sie fajnie "ciśnie" :D ja mam troche zaplon minimalnie wyprzedzony, moze dlatego troche wiecej pali, bo raczej 16" na 205 nie robia duzej roznicy. sprobuje przeregulowac zaplon i zobaczymy jak bedzie, a w trasie ostatnio jak jechalem na mazury , auto zaladowane na maxa, 4 osoby to spalil mi jakies 8,7 l, ale drogi slabe, wolna jazda i korki. takze w miare, bo nie wiem czy to jest mozliwe, a juz nie raz sie spotkalem z tym, ze 520 pali przy normalnej jezdzie w miescie 10l.

a temat o spalaniu przeciez jest :D a kolega napisal, ze m30 sie nie cisnie jak m20. nie wiem jak ty, ale ja swojego nie cisne, tylko lekko gaz dotykam i auto bez problemu przyspiesza, a nie da sie oszukac, m30 wieksza pojemnosc i po prostu swoje musi łyknąć :p
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 22:25   
   Imię: Patryk


A ja proponuję koniec offtopa albo tak jak 7ka napisał nowy temat ;-)
_________________
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 4 Wrzesień 2011, 16:26   
   Imię: Kuba


Dzisiaj zabrałem powoli za B25.

Konkretnie to mniej więcej wyczysciłem cały silnik. Odkręciłem pompe wody, obudowe termostatu, kola z przodu, łapy.







Na dniach, zdejmuje miskę i pokrywe rozrządu aby powymieniać uszczelki. Blok oczywiście będzie pomalowany na czarno, ale najpierw go oczyszę i dam chyba podkład reaktywny.
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Wrzesień 2011, 16:36   
   Imię: Kamil


czy robisz też coś z głowicą: nowa uszczelka, jakaś polerka?
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 4 Wrzesień 2011, 17:41   
   Imię: Kuba


kamil napisał/a:
czy robisz też coś z głowicą: nowa uszczelka, jakaś polerka?
Nic nie będe robił. Nie ma co kombinować chyba jak jest zdrowy motor ;-)
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 5 Wrzesień 2011, 18:53   
   Imię: Kuba


Całą przyjemność odnowy B25 rozkładam sobie na małe porcje :-)
Dzisiaj wziąłem się za graty, które wczoraj odkręciłem od silnika. Zostały najpierw oczyszczone następnie lekko wypiaskowane, odtłuszczone i na koniec pomalowane, aby wygladały jak z przed 26lat ;-)





CDN.
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Łukasz_P 


Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Wrzesień 2011, 19:26   
   Imię: Łukasz


Zboczeńcy ;-)
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Wrzesień 2011, 19:37   
   Imię: Kamil


elegancko :-)
...Łukasz... zboczeńcy chromują i polerują :D
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Baron 


Nadwozie: Exx
Model: 730
Silnik: M30B30
Rok produkcji: 1990
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 301
Skąd: Wyszków
Wysłany: 5 Wrzesień 2011, 23:15   
   Imię: Mariusz


Już wiem jaki Czerw ma plan z tym silnikiem. Będzie stał u niego w regale za szybą i za drobną opłatą będzie można looknąć na cud techniki :mrgreen:

Widać że masz dużo radochy i satysfakcji z zabawy przy rekinie i oby tak dalej.

Napisz czym pomalowałeś te elementy
_________________
było E36 318i 95r. Schwarz (668)
było E34 530i V8 95r. ORIENTBLAU METALLIC (317)
było E36 320i Touring 97r. Schwarz (668)
było E28 525i 82r. Balticblau Metallic (178)
było E12 518i 78r Pastellblau (044)
jest E36 318i Touring 97r. Montrealblau Metallic (297)
jest E32 730i 90r. Calypsorot Metallic (252)
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 08:33   
   Imię: Kuba


Baron napisał/a:
Napisz czym pomalowałeś te elementy
Dokładnie tym http://xarchiwum.pl/cynk-...1789895907.html
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 15:56   
   Imię: Kuba


Dzisiaj zabrałem się za blok.
Wyczyściłem go wiertarką z wszelkiego rodzaju krążkami drucianymi, odtłuściłem i pomalowałem na czarno farbą w sprayu do 600*C.





Zastanawiam się co zrobić z kolektorami, bo odkręcenia się nie podejmuje ze względu na to, że boje się o szpilki. Najwyżej przelecę je tak samo jak blok i pomaluję na srebrno, bo się dość ładnie czyści, ale nigdy nie będzie tak dokładne jak zdjęcie i wypiaskowanie.
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 17:54   
   Imię: Bartek


Nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego zdecydowana większość z forumowiczy piaskuje i maluje aluminium, które przecież nigdy nie było malowane?
 
 
     
Barracuda 
7ka


Nadwozie: Exx
Model: 523i
Silnik: m52
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 291
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 18:50   
   Imię: Kristof


Kup barany to będzie porno :-P
_________________
www.vip-service.pl
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 18:51   
   Imię: Kuba


bartolommeo napisał/a:
Nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego zdecydowana większość z forumowiczy piaskuje i maluje aluminium, które przecież nigdy nie było malowane?
Co w tym złego??Piaskowałem piaskiem kwarcowym więc najdelikatniejszym z możliwych, który zostawia gładką powierzchnie. Chciałem dobrze wyczyścić utlenione miejscami aluminium. Rozważałem też szkiełkowanie, ale wkońcu pomalowałem.
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 19:02   
   Imię: Bartek


bartolommeo napisał/a:
Nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego zdecydowana większość z forumowiczy piaskuje i maluje aluminium, które przecież nigdy nie było malowane?


Sądzę że dla efektu wizualnego ;-) po otwarciu maski każdy spodziewa się żę po 26 latach zobaczy silnik w końcowej fazie życia :-D a tu baaaam i szczęka opada a oczy wylatują z orbit, uwielbiam patrzeć na reakcję ludzi w takich momentach :mrgreen:
Czerw ja jak odkręcałem kolektory wydechowe też się bałem, ale zrobiłem tak że przez 3 dni raz dziennie pryskałem na śruby wd-40 i robiłem co innego, bo przy remoncie silnika jest co robić ;-) i po 3 dniach delikutaśnie próbowałem odkręcić i poszło elegancko bez problemu, także jak chcesz to spróbuj myślę że powinno puścić jak się pomoczy trochę w odrdzewiaczu :-)
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 19:19   
   Imię: Dominik


Albo jeszcze je odrdzewiaczem typu Coca Cola zalej 8-) :D :mrgreen:
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
ssjqbas 

Nadwozie: E28
Model: 524 td
Silnik: 2.4 td aka Świszczący klekot
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 92
Skąd: Międzychód/Poznań
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 20:08   
   Imię: Jakub


ja dziś przy M21 wykręcałem wydechowy i jakoś poszło bez strat w szpilkach tylko 2 razy klucz mi się ześlizgnał i kłykcie bolą....no i była pierwsza krew nawet przy tym aucie
 
 
     
Shark 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30B34
Rok produkcji: 11. 1985r
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 159
Skąd: Kopki
Wysłany: 11 Wrzesień 2011, 10:42   
   Imię: Tomek


Odkręcaj śmiało kolektory bo na pewno Ci się nic nie urwie bo jeżeli nakrętka nie puści to wykręci się bez problemu razem se szpilką z głowicy. Przerabiałem to kilkadziesiąt razy i zawsze było ok ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,047 sekundy. Zapytań do SQL: 11