E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 525i] -->Czerw - Pierwszy spot!
Autor Wiadomość
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 20 Lipiec 2010, 22:37   
   Imię: Marcin


Ale w 525i nie było podsufitek z alcantary. Mamy po prostu inną wizję na te samochody ;-) Ale to dobrze, że jest takie zróżnicowanie, to byłoby nudne gdyby każdy dążył do tego samego.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lipiec 2010, 23:10   
   Imię: Tomek


Beatles napisał/a:
Ale w 525i nie było podsufitek z alcantary. Mamy po prostu inną wizję na te samochody ;-) Ale to dobrze, że jest takie zróżnicowanie, to byłoby nudne gdyby każdy dążył do tego samego.


Indyvidual Panie... 8-) Indyvidual...
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 20 Lipiec 2010, 23:14   
   Imię: Kuba


kamil napisał/a:

jaki pomysł na resztę wnętrza?
gdzie zakupiłeś materiał? to orginal ALCANTARA?
podaj namiary i przybliżone koszty :-)
trzymam kciuki za dalsze prace 8-)


Zapomniałem wrzucic jednej fotki :mrgreen: Teraz już mam wszystko co chciałem (doszło OBC i elektryczne szyby na przód)


Całkowity koszt podsufitki to 75-80zł. Materiał zakupisz na allegro, to jest sztuczna alcantara, lecz jej jakosc mnie wpełni zadowala. Łącznie taka zabawa(demontaż,szycie, montaż) wyszła mi minimum 20h, ale nie żałuję :-)

Majsu napisał/a:
Indyvidual Panie... Indyvidual...


Ty masz CSL, a ja mam indyvidual :D
  
 
 
     
BMW.SauberF1 
Black


Nadwozie: E28
Model: M535i DC71
Silnik: M30B34M
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Vilnius, Lithuania
Wysłany: 21 Lipiec 2010, 00:37   
   Imię: Pawel


Fajnie wyglada, gratulacje! Tez szyje taka podsufitke, tyle ze bede ja mial tylko v nastepnym miesiacu i mam nadzieje ze bedzie podobnie vygladala jak u ciebie - bardzo szykarnie.

Nie masz planow na dalsze prace z wnetrzem?
_________________
Dream - Alpina B7
 
 
     
BMW.SauberF1 
Black


Nadwozie: E28
Model: M535i DC71
Silnik: M30B34M
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Vilnius, Lithuania
Wysłany: 21 Lipiec 2010, 00:39   
   Imię: Pawel


Beatles napisał/a:
Ale w 525i nie było podsufitek z alcantary. Mamy po prostu inną wizję na te samochody ;-) Ale to dobrze, że jest takie zróżnicowanie, to byłoby nudne gdyby każdy dążył do tego samego.


To jest KING STYLE :D
_________________
Dream - Alpina B7
 
 
     
Pablo 


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21B24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 243
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 24 Lipiec 2010, 13:59   
   Imię: Paweł


Swietnie wyszła ta podsufitka. Sam się zastanawiam nad podobną operacją przy okazji wymiany szyberdachu...
_________________
Poznańskie Klasyki Nocą
facebook.com/poznanskie.klasyki
www.poznanskie-klasyki.pl
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 24 Lipiec 2010, 16:09   
   Imię: Kuba


Jak się podoba to dorzucam jeszcze 2 fotki lepszej jakości ;-)


  
 
 
     
Baron 


Nadwozie: Exx
Model: 730
Silnik: M30B30
Rok produkcji: 1990
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 301
Skąd: Wyszków
Wysłany: 24 Lipiec 2010, 22:44   
   Imię: Mariusz


bardzo fajnie to wyszło, gratuluję pomysłu i zdolności manualnych
_________________
było E36 318i 95r. Schwarz (668)
było E34 530i V8 95r. ORIENTBLAU METALLIC (317)
było E36 320i Touring 97r. Schwarz (668)
było E28 525i 82r. Balticblau Metallic (178)
było E12 518i 78r Pastellblau (044)
jest E36 318i Touring 97r. Montrealblau Metallic (297)
jest E32 730i 90r. Calypsorot Metallic (252)
 
 
     
Kuba-Kalina 

Nadwozie: Exx
Model: 126p
Silnik: v8
Rok produkcji: 1979
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 263
Skąd: zakopane
Wysłany: 25 Lipiec 2010, 14:13   
   Imię: kuba


Bardzo ladnie to wyszło .Powiedz Czerw ile roboczogodzin Ci to zajeło ??
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 25 Lipiec 2010, 22:11   
   Imię: Kuba


Czerw napisał/a:
Łącznie taka zabawa(demontaż,szycie, montaż) wyszła mi minimum 20h, ale nie żałuję


Co do podsufitki to prosta sprawa, wyjmujesz stara, na której wycinasz sobie nową tylko, że z 3cm luzu po każdej stornie, oczywiście wszystkie szwy czy wycięcia na szybredach muszą zostac dokładnie w tych samych miejscach. Jedynie otworów na lampeczki i rączki do trzymania wykonujemy na zamontowanej juz ostatecznie podsufitce.
Jak się już ma to wszystko zrobione to zabieramy się za montaż. Szyby out, zakladamy podsufitkę najpierw na próbę, patrzymy czy wszędzie starczy nam materiału, jeżeli wszystko się zgadza to możemy odciąc te zbędne centymetry, które mielismy na zapas. W e28 pewnie i w e24 jest otyle latwo, że w drzwiach jest uszczelka, która trzyma podsufitkę, więc montaż jest bardzo prosty. Przy szybach podsufitkę proponuje podkleic klejem ( ja używałem universalny UHU a'la butapren) aby przy wkładaniu uszczelki od szyby się nam nic nie pozsuwało. Potrzebne będą do tego spinacze od prania, którę zastąpią kilka par rąk przy trzymaniu matariału podczas wysychania kleju.
Tak mniej wiecej opisałem wam jak ja to robiłem. Ważne jest aby nie zapomniec jak się demontowało szybredach bo potem jak ja 5h będziecie go zakładac Najlepiej jest miec pomoc w postaci drugiej osoby, która jest prawie że obowiązkowa, aby czegoś nie porysowac czy np. zbic szyby przy jej wyjmowaniu
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 25 Lipiec 2010, 23:52   
   Imię: Wojtek


oj naprawde wielki szacunek i uznanie bo ja dzisiaj z samym szyberdachem , zeby przelozyc z dawcy do mojej to walczyłem 7 h i w sumie jeszcze mi cos zostalo, efekt naprawde super ;-) ;-) ;-) to moze podstawie ci moja , bo teraz to mozesz to juz profesjonalnie wykonywac na wieksza skale :-> wprawa jest i najgorszy pierwszy raz za soba :mrgreen:
 
 
     
WIENIA 
ALPINA


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 466
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 20:56   
   Imię: Marcin


Czerw napisał/a:


Wiem że może niektórym się to nie podobac, bo w tamtych czasach chyba nie było takich rzeczy, ale umnie wykładziny i podsufitka nie są w takim stanie który mnie zadowala i muszę z tym coś robic.


Wykładzina bagażnika jak i podsufitka w M5 występowała w materiale ALCANTRA. Osobiście wole oryginał, ale bardzo ładnie Ci to wyszło! To są rzeczy zużywające się. Fotele -kanapę też przecież trzeba będzie kiedyś obszyć na nowo, dlatego nie ma co przesadzać z oryginałem ;-)
Widzę że masz zapał i dużo czasu, pochwalić i pogratulować, autko coraz to ładniejsze :-D
_________________
Cel: ALPINA B7 Turbo
_________________
 
 
     
kamil4115 


Nadwozie: E28
Model: 528i 87'
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 87'
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 121
Skąd: Toruń
Wysłany: 29 Lipiec 2010, 10:09   
   Imię: Kamil


Naprawdę świetnie Ci to wyszło!
_________________
E28 528i Diamantschwarz Metallic
E30 316i Mugellorot
E36 318i Hellrot
E39 520i Dunkelblau
E36 318i Techno-Violett Metallic
E39 523iA Schwarz II
E38 728iA Dunkelblau
E36 318iA Cabrio Arktissilber Metallic


 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 18:20   
   Imię: Tomek


Czyżby się szykowały nowe zmiany we wnętrzu :?: :twisted:
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 22:56   
   Imię: Kuba


MAJSU napisał/a:
Czyżby się szykowały nowe zmiany we wnętrzu


Przynajmniej ja o tym nic nie wiem ;-)
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 20 Sierpień 2010, 21:43   
   Imię: Kuba


Ostatnio przetestowałem patent Bobbiego, wyjałem lampe i przedłużyłem dolot powietrza prosto do puszki. Po tym eksperymencie nie zauwazyłem żadnego pozytywnego aspektu, a wzrosło minimalnie spalanie. No i pojechałem na hamownię do ECU-Performance.






Co do wyniku to 148,7KM nie jest źle, ale 18 niutków uciekło i muszę ich teraz poszukac, a mam gdzie. Wymienie wtryski i skoczę jeszcze raz, ale poczekam na Bobbiego.
  
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Sierpień 2010, 17:27   
   Imię: Tomek


No wynik piękny :!: Tylko pogratulować ;-) W baku było 98 ?
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 21 Sierpień 2010, 18:25   
   Imię: Kuba


W baku mialem Shall Vpower Racing czyli 100 oktanów, ale zapłon w m30 ustawia się pod 98 więc niewiem czy ta benzyna coś daje :)
  
 
 
     
Daniel M5 
Daniel

Nadwozie: E28
Model: M5
Silnik: s38
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: szczecin
Wysłany: 21 Sierpień 2010, 22:32   
   Imię: Daniel


piękny wynik ciekaw jestem jak było przeliczane , w Szczecinie w hamowni auta mają strasznie ciękie wyniki 8-)
  
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 21 Sierpień 2010, 23:13   
   Imię: Jakub


daniel m5 napisał/a:
piękny wynik ciekaw jestem jak było przeliczane , w szczecinie w chamowni auta mają strasznie ciękie wyniki


Patrząc na temperaturę powietrza i ciśnienie atmosferyczne przy jakim był przeprowadzony pomiar przelicznik dla normy DIN można przyjąć bardzo bliski 1
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Sierpień 2010, 10:05   
   Imię: Tomek


Czerw napisał/a:
W baku mialem Shall Vpower Racing czyli 100 oktanów, ale zapłon w m30 ustawia się pod 98 więc niewiem czy ta benzyna coś daje :)


Daje, daje :!: Większe obciążenie kieszeni :mrgreen:

daniel m5 napisał/a:
piękny wynik ciekaw jestem jak było przeliczane , w szczecinie w chamowni auta mają strasznie ciękie wyniki 8-)


Daniel radzę zainstalować plug-in ze słownikiem do Explorera czy jakiej tam przeglądarki używasz.
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 18:29   
   Imię: Kuba


Dzisiaj przy okazji, że mialem zdjętą jedną lampę spróbowałem patentu na jej czyszczenie bez rozklejania zapożyczonego od Bobbiego. Wsypujemy do lampy garstkę proszku do prania przez otwór na żarówkę i energicznie wstrząsamy, co spowoduje, że wnętrze lampy bedzie jak nowe. Potem resztki proszku wydmuchujemy kompresorem.
Tak wygląda lampa przed zabiegiem.Ona nie jest zaparowana tylko ma zabrudzone szkło od środka.



  
 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2748
Skąd: Wyszków
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 20:19   
   Imię: Bodży


Zdajesię że to dobry sposób. Bardzo świeżo wygląda Twoje e28.
_________________
BMW M535i 1980
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 20:49   
   Imię: Rafał


Majsu przygotuj z tego mini manuala bo to Twój pomysł :-)
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 20:59   
   Imię: Marek


Ale patent !
Juz wiem co zrobie w najblizszej wolnej chwili :]
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
biemdablju 
fanatyk


Nadwozie: E28
Model: 524 Td
Silnik: m21d24
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 202
Skąd: Lubelszczyzna, UK,
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 21:16   
   Imię: Sebek


o cholercia, z tym czyszczeniem lamp to czary niemalże, świetna sprawa też keidys sie tym zajme:)
a co do Twojej E28 no to poprostu cacko, chylę czoła za wykonaną pracę i za to jak wygląda teraz rekin, wspaniała robota i piekna Beemka
_________________

 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 29 Sierpień 2010, 08:45   
   Imię: Marcin


też mam teraz lampy pozdejmowane, to się zrobi tak samo

good job !! !
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 29 Sierpień 2010, 11:43   
   Imię: Adam


Ale jak, ale co....

Jakiś dokładniejszy manual by się przydał :mrgreen:
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Sierpień 2010, 11:57   
   Imię: Tomek


O kurde no różnica niezła :shock: U mnie aż tak brudne nie były a u Ciebie teraz jak nówki sztuki wyglądają :!:

Manuala niema co pisać bo to za prosta robota :-P Wlewamy do lampy trochę płynu do mycia szyb a potem sypiemy proszek do prania w takiej proporcji żeby się nie rozpuścił i nie zrobiła wielka biała kupa :) hehe Machamy lampą aż proszek zetrze kurz i wylewamy z niej brudną zawartość. Następnie płuczemy wodą zdemineralizowaną to bardzo ważne żeby była taka bo inaczej porobią się od środka zacieki jak kranówka wyschnie. Po tym jak już wypłuczemy lampę trzeba wytrząsnąć z niej tyle wody ile się da a następnie wygrzać całą dobrze suszarką żeby odparować całą wilgoć.

Nie radzę próbować wycierania lampy od środka czymkolwiek ani szorowania szczotkami bo odbłyśnik jest bardzo delikatny i będzie widać na nim od razu rysy.

Szkła z zewnątrz warto przepolerować pastą Tempo bo zawsze trochę usuniemy ta małą mgiełkę z rys.
 
 
     
Czerw 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 401
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29 Sierpień 2010, 13:11   
   Imię: Kuba


W moim przypaku był sam proszek bez grama wody, co znacznie skróciło proces czyszczenia, a efekt w pełni zadowalający ;-)
_________________
E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,047 sekundy. Zapytań do SQL: 11