[E28 525i] -->Czerw - Pierwszy spot! |
Autor |
Wiadomość |
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 20 Lipiec 2010, 22:37
Imię: Marcin |
|
|
Ale w 525i nie było podsufitek z alcantary. Mamy po prostu inną wizję na te samochody ;-) Ale to dobrze, że jest takie zróżnicowanie, to byłoby nudne gdyby każdy dążył do tego samego. |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
|
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Lipiec 2010, 23:10
Imię: Tomek |
|
|
Beatles napisał/a: | Ale w 525i nie było podsufitek z alcantary. Mamy po prostu inną wizję na te samochody ;-) Ale to dobrze, że jest takie zróżnicowanie, to byłoby nudne gdyby każdy dążył do tego samego. |
Indyvidual Panie... 8-) Indyvidual... |
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 20 Lipiec 2010, 23:14
Imię: Kuba |
|
|
kamil napisał/a: |
jaki pomysł na resztę wnętrza?
gdzie zakupiłeś materiał? to orginal ALCANTARA?
podaj namiary i przybliżone koszty :-)
trzymam kciuki za dalsze prace 8-) |
Zapomniałem wrzucic jednej fotki :mrgreen: Teraz już mam wszystko co chciałem (doszło OBC i elektryczne szyby na przód)
Całkowity koszt podsufitki to 75-80zł. Materiał zakupisz na allegro, to jest sztuczna alcantara, lecz jej jakosc mnie wpełni zadowala. Łącznie taka zabawa(demontaż,szycie, montaż) wyszła mi minimum 20h, ale nie żałuję :-)
Majsu napisał/a: | Indyvidual Panie... Indyvidual... |
Ty masz CSL, a ja mam indyvidual |
|
|
|
|
|
BMW.SauberF1
Black
Nadwozie: E28
Model: M535i DC71
Silnik: M30B34M
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 51 Skąd: Vilnius, Lithuania
|
Wysłany: 21 Lipiec 2010, 00:37
Imię: Pawel |
|
|
Fajnie wyglada, gratulacje! Tez szyje taka podsufitke, tyle ze bede ja mial tylko v nastepnym miesiacu i mam nadzieje ze bedzie podobnie vygladala jak u ciebie - bardzo szykarnie.
Nie masz planow na dalsze prace z wnetrzem? |
_________________ Dream - Alpina B7 |
|
|
|
|
BMW.SauberF1
Black
Nadwozie: E28
Model: M535i DC71
Silnik: M30B34M
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 51 Skąd: Vilnius, Lithuania
|
Wysłany: 21 Lipiec 2010, 00:39
Imię: Pawel |
|
|
Beatles napisał/a: | Ale w 525i nie było podsufitek z alcantary. Mamy po prostu inną wizję na te samochody ;-) Ale to dobrze, że jest takie zróżnicowanie, to byłoby nudne gdyby każdy dążył do tego samego. |
To jest KING STYLE |
_________________ Dream - Alpina B7 |
|
|
|
|
Pablo
Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21B24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 243 Skąd: Puszczykowo
|
Wysłany: 24 Lipiec 2010, 13:59
Imię: Paweł |
|
|
Swietnie wyszła ta podsufitka. Sam się zastanawiam nad podobną operacją przy okazji wymiany szyberdachu... |
_________________ Poznańskie Klasyki Nocą
facebook.com/poznanskie.klasyki
www.poznanskie-klasyki.pl
|
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 24 Lipiec 2010, 16:09
Imię: Kuba |
|
|
Jak się podoba to dorzucam jeszcze 2 fotki lepszej jakości ;-)
|
|
|
|
|
|
Baron
Nadwozie: Exx
Model: 730
Silnik: M30B30
Rok produkcji: 1990
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 301 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 24 Lipiec 2010, 22:44
Imię: Mariusz |
|
|
bardzo fajnie to wyszło, gratuluję pomysłu i zdolności manualnych |
_________________ było E36 318i 95r. Schwarz (668)
było E34 530i V8 95r. ORIENTBLAU METALLIC (317)
było E36 320i Touring 97r. Schwarz (668)
było E28 525i 82r. Balticblau Metallic (178)
było E12 518i 78r Pastellblau (044)
jest E36 318i Touring 97r. Montrealblau Metallic (297)
jest E32 730i 90r. Calypsorot Metallic (252)
|
|
|
|
|
Kuba-Kalina
Nadwozie: Exx
Model: 126p
Silnik: v8
Rok produkcji: 1979
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 263 Skąd: zakopane
|
Wysłany: 25 Lipiec 2010, 14:13
Imię: kuba |
|
|
Bardzo ladnie to wyszło .Powiedz Czerw ile roboczogodzin Ci to zajeło |
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 25 Lipiec 2010, 22:11
Imię: Kuba |
|
|
Czerw napisał/a: | Łącznie taka zabawa(demontaż,szycie, montaż) wyszła mi minimum 20h, ale nie żałuję
|
Co do podsufitki to prosta sprawa, wyjmujesz stara, na której wycinasz sobie nową tylko, że z 3cm luzu po każdej stornie, oczywiście wszystkie szwy czy wycięcia na szybredach muszą zostac dokładnie w tych samych miejscach. Jedynie otworów na lampeczki i rączki do trzymania wykonujemy na zamontowanej juz ostatecznie podsufitce.
Jak się już ma to wszystko zrobione to zabieramy się za montaż. Szyby out, zakladamy podsufitkę najpierw na próbę, patrzymy czy wszędzie starczy nam materiału, jeżeli wszystko się zgadza to możemy odciąc te zbędne centymetry, które mielismy na zapas. W e28 pewnie i w e24 jest otyle latwo, że w drzwiach jest uszczelka, która trzyma podsufitkę, więc montaż jest bardzo prosty. Przy szybach podsufitkę proponuje podkleic klejem ( ja używałem universalny UHU a'la butapren) aby przy wkładaniu uszczelki od szyby się nam nic nie pozsuwało. Potrzebne będą do tego spinacze od prania, którę zastąpią kilka par rąk przy trzymaniu matariału podczas wysychania kleju.
Tak mniej wiecej opisałem wam jak ja to robiłem. Ważne jest aby nie zapomniec jak się demontowało szybredach bo potem jak ja 5h będziecie go zakładac Najlepiej jest miec pomoc w postaci drugiej osoby, która jest prawie że obowiązkowa, aby czegoś nie porysowac czy np. zbic szyby przy jej wyjmowaniu |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
|
Szalik1
Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 25 Lipiec 2010, 23:52
Imię: Wojtek |
|
|
oj naprawde wielki szacunek i uznanie bo ja dzisiaj z samym szyberdachem , zeby przelozyc z dawcy do mojej to walczyłem 7 h i w sumie jeszcze mi cos zostalo, efekt naprawde super ;-) ;-) ;-) to moze podstawie ci moja , bo teraz to mozesz to juz profesjonalnie wykonywac na wieksza skale :-> wprawa jest i najgorszy pierwszy raz za soba :mrgreen: |
|
|
|
|
WIENIA
ALPINA
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 466 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 20:56
Imię: Marcin |
|
|
Czerw napisał/a: |
Wiem że może niektórym się to nie podobac, bo w tamtych czasach chyba nie było takich rzeczy, ale umnie wykładziny i podsufitka nie są w takim stanie który mnie zadowala i muszę z tym coś robic. |
Wykładzina bagażnika jak i podsufitka w M5 występowała w materiale ALCANTRA. Osobiście wole oryginał, ale bardzo ładnie Ci to wyszło! To są rzeczy zużywające się. Fotele -kanapę też przecież trzeba będzie kiedyś obszyć na nowo, dlatego nie ma co przesadzać z oryginałem ;-)
Widzę że masz zapał i dużo czasu, pochwalić i pogratulować, autko coraz to ładniejsze :-D |
_________________ Cel: ALPINA B7 Turbo
_________________
|
|
|
|
|
kamil4115
Nadwozie: E28
Model: 528i 87'
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 87'
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 121 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 29 Lipiec 2010, 10:09
Imię: Kamil |
|
|
Naprawdę świetnie Ci to wyszło! |
_________________ E28 528i Diamantschwarz Metallic
E30 316i Mugellorot
E36 318i Hellrot
E39 520i Dunkelblau
E36 318i Techno-Violett Metallic
E39 523iA Schwarz II
E38 728iA Dunkelblau
E36 318iA Cabrio Arktissilber Metallic
|
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 18:20
Imię: Tomek |
|
|
Czyżby się szykowały nowe zmiany we wnętrzu :?: :twisted: |
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 22:56
Imię: Kuba |
|
|
MAJSU napisał/a: | Czyżby się szykowały nowe zmiany we wnętrzu |
Przynajmniej ja o tym nic nie wiem ;-) |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 20 Sierpień 2010, 21:43
Imię: Kuba |
|
|
Ostatnio przetestowałem patent Bobbiego, wyjałem lampe i przedłużyłem dolot powietrza prosto do puszki. Po tym eksperymencie nie zauwazyłem żadnego pozytywnego aspektu, a wzrosło minimalnie spalanie. No i pojechałem na hamownię do ECU-Performance.
Co do wyniku to 148,7KM nie jest źle, ale 18 niutków uciekło i muszę ich teraz poszukac, a mam gdzie. Wymienie wtryski i skoczę jeszcze raz, ale poczekam na Bobbiego. |
|
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Sierpień 2010, 17:27
Imię: Tomek |
|
|
No wynik piękny :!: Tylko pogratulować ;-) W baku było 98 |
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 21 Sierpień 2010, 18:25
Imię: Kuba |
|
|
W baku mialem Shall Vpower Racing czyli 100 oktanów, ale zapłon w m30 ustawia się pod 98 więc niewiem czy ta benzyna coś daje |
|
|
|
|
|
Daniel M5
Daniel
Nadwozie: E28
Model: M5
Silnik: s38
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 233 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 21 Sierpień 2010, 22:32
Imię: Daniel |
|
|
piękny wynik ciekaw jestem jak było przeliczane , w Szczecinie w hamowni auta mają strasznie ciękie wyniki 8-) |
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 21 Sierpień 2010, 23:13
Imię: Jakub |
|
|
daniel m5 napisał/a: | piękny wynik ciekaw jestem jak było przeliczane , w szczecinie w chamowni auta mają strasznie ciękie wyniki |
Patrząc na temperaturę powietrza i ciśnienie atmosferyczne przy jakim był przeprowadzony pomiar przelicznik dla normy DIN można przyjąć bardzo bliski 1 |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Sierpień 2010, 10:05
Imię: Tomek |
|
|
Czerw napisał/a: | W baku mialem Shall Vpower Racing czyli 100 oktanów, ale zapłon w m30 ustawia się pod 98 więc niewiem czy ta benzyna coś daje |
Daje, daje :!: Większe obciążenie kieszeni :mrgreen:
daniel m5 napisał/a: | piękny wynik ciekaw jestem jak było przeliczane , w szczecinie w chamowni auta mają strasznie ciękie wyniki 8-) |
Daniel radzę zainstalować plug-in ze słownikiem do Explorera czy jakiej tam przeglądarki używasz. |
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 18:29
Imię: Kuba |
|
|
Dzisiaj przy okazji, że mialem zdjętą jedną lampę spróbowałem patentu na jej czyszczenie bez rozklejania zapożyczonego od Bobbiego. Wsypujemy do lampy garstkę proszku do prania przez otwór na żarówkę i energicznie wstrząsamy, co spowoduje, że wnętrze lampy bedzie jak nowe. Potem resztki proszku wydmuchujemy kompresorem.
Tak wygląda lampa przed zabiegiem.Ona nie jest zaparowana tylko ma zabrudzone szkło od środka.
|
|
|
|
|
|
Bodżangmił
Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 20:19
Imię: Bodży |
|
|
Zdajesię że to dobry sposób. Bardzo świeżo wygląda Twoje e28. |
_________________ BMW M535i 1980
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 20:49
Imię: Rafał |
|
|
Majsu przygotuj z tego mini manuala bo to Twój pomysł :-) |
|
|
|
|
_KaMiK_
The Empire need`s u!
Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 786 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 20:59
Imię: Marek |
|
|
Ale patent
Juz wiem co zrobie w najblizszej wolnej chwili |
_________________ E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta
|
|
|
|
|
biemdablju
fanatyk
Nadwozie: E28
Model: 524 Td
Silnik: m21d24
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 202 Skąd: Lubelszczyzna, UK,
|
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 21:16
Imię: Sebek |
|
|
o cholercia, z tym czyszczeniem lamp to czary niemalże, świetna sprawa też keidys sie tym zajme:)
a co do Twojej E28 no to poprostu cacko, chylę czoła za wykonaną pracę i za to jak wygląda teraz rekin, wspaniała robota i piekna Beemka |
_________________
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Amos
ETA Driver
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 184 Skąd: WR-Radom
|
Wysłany: 29 Sierpień 2010, 11:43
Imię: Adam |
|
|
Ale jak, ale co....
Jakiś dokładniejszy manual by się przydał :mrgreen: |
_________________ ...piątki wizerunek- piękna |
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Sierpień 2010, 11:57
Imię: Tomek |
|
|
O kurde no różnica niezła :shock: U mnie aż tak brudne nie były a u Ciebie teraz jak nówki sztuki wyglądają :!:
Manuala niema co pisać bo to za prosta robota :-P Wlewamy do lampy trochę płynu do mycia szyb a potem sypiemy proszek do prania w takiej proporcji żeby się nie rozpuścił i nie zrobiła wielka biała kupa hehe Machamy lampą aż proszek zetrze kurz i wylewamy z niej brudną zawartość. Następnie płuczemy wodą zdemineralizowaną to bardzo ważne żeby była taka bo inaczej porobią się od środka zacieki jak kranówka wyschnie. Po tym jak już wypłuczemy lampę trzeba wytrząsnąć z niej tyle wody ile się da a następnie wygrzać całą dobrze suszarką żeby odparować całą wilgoć.
Nie radzę próbować wycierania lampy od środka czymkolwiek ani szorowania szczotkami bo odbłyśnik jest bardzo delikatny i będzie widać na nim od razu rysy.
Szkła z zewnątrz warto przepolerować pastą Tempo bo zawsze trochę usuniemy ta małą mgiełkę z rys. |
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 29 Sierpień 2010, 13:11
Imię: Kuba |
|
|
W moim przypaku był sam proszek bez grama wody, co znacznie skróciło proces czyszczenia, a efekt w pełni zadowalający ;-) |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
|
|