[E28 525i] -->Czerw - Pierwszy spot! |
Autor |
Wiadomość |
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 30 Październik 2010, 13:29
Imię: Kuba |
|
|
chico napisał/a: | Długo te seryjne amorki nie dadzą rady na tych Jamexach. |
Panie, to samochód od święta nie na codzień, więc on astronomicznych przebiegów nie robi, raczej można zwierdzic, że symboliczne :-) Pozatym myślałem o zakupie B6-ek, postanowiłem, że odłoże no na przyszlosc, bo narazie nie ma takiej potrzeby ;-) |
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 7 Listopad 2010, 13:54
Imię: Kuba |
|
|
Jako, że pogoda się powoli psuje, rekinem już nie zamierzam jeździc, postanowiłem zrobic małe porównanie, jak rekin zmienił się przez ten rok, kiedy był w moim posiadaniu.
Przebiegu mu sporo nie przybyło bo aż całe 1750km
Na pewno poświęciłem mu więcej czasu niż on mi podczas jazdy.
Mniej więcej to co zrobiłem przez rok:
-wymiana tarcz i klocków
-renowacja zacisków
-malowana pokrywa zaworów
-nowe końcówki wydechu
-małe odświeżenie lakieru
-spojler od Mtechnik
-zabezpieczenie nadkoli, progów i profili zamkniętych
-gleba -40mm
-obicie bagażnika alcantarą
-podsufitka z alcantary
-OBC II
-elektryczne szyby na przód
-Felgi BBS RC 090
-Wymiana różnych dupereli jak jakies tulejki temorstat, plastiki, lampeczki itp.
Może lista nie jest długa, ale robiłem wszysko sam.
Proszę nie poruszac tematu zderzaka, bo cały czas trwają poszukiwania |
|
|
|
|
Kuba-Kalina
Nadwozie: Exx
Model: 126p
Silnik: v8
Rok produkcji: 1979
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 263 Skąd: zakopane
|
Wysłany: 7 Listopad 2010, 14:09
Imię: kuba |
|
|
Kawal dobrej solidnej roboty . Moze i ja zrobie podsumowanie |
|
|
|
|
peter22
Oldschool
Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 389 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 7 Listopad 2010, 23:12
Imię: Piotrek |
|
|
Kawał DOBREJ roboty, to prawda. W twoich rękach zaczeła błyszczeć strasznie mi sie podoba na tej feldze :p |
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Listopad 2010, 09:27
Imię: Patryk |
|
|
No chyba i ja się wezmę za podsumowanie Czerw, tylko tak się zastanawiam, czy ujawniać wszystkie zbiory ;]
Oczywiście naprawdę duży szacunek za (r)ewolucję REKINA :-)
PS
Czerw: październik 2009 - teraz 1750 km
ŻbiQ: maj 2010 - teraz 9500 km
Ale od wiosny obieram Twój kierunek ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 10 Listopad 2010, 23:37
Imię: Kuba |
|
|
Ostatnio przy okazji większej ilości czasu zabrałem się za mate wygłuszającą maski, bo zaglądają po nią można było się przestraszyc. Teraz jest już dużo lepiej Mate kupiłem na metryk kwadratowe, zrobiłem szablony i wyciąłem. Miała już na sobie po jednej stronie klej więc, montaż nie był żadnym problemem.
|
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Listopad 2010, 17:36
Imię: Kamil |
|
|
Czerw napisał/a: | Mniej więcej to co zrobiłem przez rok:
-wymiana tarcz i klocków
-renowacja zacisków
-malowana pokrywa zaworów
-nowe końcówki wydechu
-małe odświeżenie lakieru
-spojler od Mtechnik
-zabezpieczenie nadkoli, progów i profili zamkniętych
-gleba -40mm
-obicie bagażnika alcantarą
-podsufitka z alcantary
-OBC II
-elektryczne szyby na przód
-Felgi BBS RC 090
-Wymiana różnych dupereli jak jakies tulejki temorstat, plastiki, lampeczki itp.
Może lista nie jest długa, ale robiłem wszysko sam. |
I JESZCZE NIE DODAŁEŚ ZE OGRODZENIE ZDĄŻYŁEŚ POMALOWAĆ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Listopad 2010, 17:48
Imię: Tomek |
|
|
kamil napisał/a: |
I JESZCZE NIE DODAŁEŚ ZE OGRODZENIE ZDĄŻYŁEŚ POMALOWAĆ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
haha Nasz forumowy Sokole Oko :mrgreen: |
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 11 Listopad 2010, 18:44
Imię: Kuba |
|
|
Panie, nie pasowało kolorystycznie z rekinem więc musiałem przemalowac :-D
Tak naprawdę ogrodzenie było piaskowane i cynkowane bo farba odłaziła. |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 15 Listopad 2010, 22:24
Imię: Kuba |
|
|
Byłem dzisiaj na teście amortyzatorów, a przy okazji wyregulowac przeplywke na analizatorze spalin.
Jak się komuś nie chce otwierc zdjęcia to podaje wyniki:
przód - L 73% P 67%
tył - L 69% P 66%
Jak widac nie ma tragedii jak na fabryczne amortyzatory :-D
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 17 Listopad 2010, 23:25
Imię: Jakub |
|
|
ŻbiQ napisał/a: |
PS
Czerw: październik 2009 - teraz 1750 km
ŻbiQ: maj 2010 - teraz 9500 km
|
Niezle przebiegi.
Moje to:
528i - maj 2003 - marzec 2008 - ok 90000km
524td - marzec 2008 - wrzesien 2009 - ok 45000km
bialy dupowoz - wrzesien 2009 - czerwiec 2010 - 44000km
czarny dupowoz - czerwiec 2010 - teraz - 12000km
;-) |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Filip0
Burgund Lover
Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 17 Listopad 2010, 23:43
Imię: Filip |
|
|
Dexter528i napisał/a: | 528i - maj 2003 - marzec 2008 - ok 90000km |
528i to nie jedna E28 puscilo z dymem przeliczajac te kilometry pewnie :-P
U mnie Styczeń 2010 - Teraz - 5 km :roll: |
_________________
|
|
|
|
|
|
ŻbiQ
Kapitan
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Listopad 2010, 09:25
Imię: Patryk |
|
|
Filip0 napisał/a: | Dexter528i napisał/a: | 528i - maj 2003 - marzec 2008 - ok 90000km |
528i to nie jedna E28 puscilo z dymem przeliczajac te kilometry pewnie :-P
U mnie Styczeń 2009 - Teraz - 5 km :roll: |
No ja liczyłem ostatnio jak to wygląda ;-) Średnie spalanie z ostatnich 1500 km wg komputera to 12,6 l/100 km (praktycznie tylko miasto i duża część w korku).
Część przebiegu jest z trasy (spalanie między 8,1-8,6 l/100 km).
Uśredniając, założę 12 l/100 km na całe 9500 km.
12 l x 4,50 zł (również uśredniając cenę litra benzyny 95) = 54 zł (cena przejechania 100 km)
54 zł x 95 setek = 5130 zł ;-) :-)
PS Trochę mnie to przeraziło ;-) , ale Dexter ze swoich przebiegów w E28 mógłby się powoli szykować do zakupu M5 E28 ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 18 Listopad 2010, 10:59
Imię: Milosz |
|
|
Na zdjeciach na gorze widac, ze wraz z pracami przy E28 nawet pogoda zmienila sie na lepsza. A jaki pomysl na tylny zderzak?? Ja szukam czegos na zapas jakies kilka lat, bez efektow ale moze slabo sie staram. |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
Szalik1
Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 18 Listopad 2010, 11:40
Imię: Wojtek |
|
|
jakies halogeny by sie jeszcze chyba przydały :-P bo jakos tak pusto z przodu ;-) |
|
|
|
|
Kuba-Kalina
Nadwozie: Exx
Model: 126p
Silnik: v8
Rok produkcji: 1979
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 263 Skąd: zakopane
|
Wysłany: 18 Listopad 2010, 20:23
Imię: kuba |
|
|
Czerw mam pytanie odnosnie obcII . Z jakiego modelu auta montowales go i czy kazda funkcja po zalozeniu dziala . Sam przymierzam sie ale nie jestem pewny czy z e30 podejdzie |
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 18 Listopad 2010, 21:12
Imię: Kuba |
|
|
Miłosz napisał/a: | Na zdjeciach na gorze widac, ze wraz z pracami przy E28 nawet pogoda zmienila sie na lepsza. A jaki pomysl na tylny zderzak?? Ja szukam czegos na zapas jakies kilka lat, bez efektow ale moze slabo sie staram. | W inną pogodę zdjęc nie robię, więc musiała byc dobra
Co do zderzaka to ja tez się słabo staram, poprostu czekam na jakąs oferte. Swego czasu myślałem czy nie da się tego delikatnie odklepac, wiem że nigdy nie byłoby to to samo wiec odpuściłem.
Kuba-Kalina napisał/a: | Czerw mam pytanie odnosnie obcII . Z jakiego modelu auta montowales go i czy kazda funkcja po zalozeniu dziala . Sam przymierzam sie ale nie jestem pewny czy z e30 podejdzie | OBC II pochodzi z angielki 635CSI Kudła. Odrazu mówię że założenie obc z 6er jest nie lada wyczynem bo tak naprawdę trzeba zrobic od nowa samemu wiązke na podstawie schematów. Co innego kupic od e28 gdzie się tylko wpina wtyczki. Wszystkie funkcje działaja ok, zgadzają się nawet z moimi obliczeniami. Jedyne co jeszcze musze zrobic to wykalibrowac poziom paliwa w baku, bo na pustym pokazuje mi 21litrów, tylko nie zabardzo wiem jak to zrobic i czy wogole się da. ;-)
Kupiłem nowy alternator, bo stary nie dawał juz rady no i wyglądał jak jakis szrot.
Tak wyglada stary
Tak naprawdę nic nie kupowałem, stary alternator tylko nieco odświeżyłem, bo swoją funkcję spełniał bardzo dobrze.
Jako że wyczyścic się nie dało, to rozebrałem go na części pierwsze i zrobiłem z nim mały porządek czytaj wypiaskowałem to co trzeba :rotfl:
|
|
|
|
|
peter22
Oldschool
Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 389 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 19 Listopad 2010, 01:02
Imię: Piotrek |
|
|
Same renowacje godne podziwu widze u ciebie czerw a co do kalibrowania poziomu pustego baku jaki pokazuje wskazowka, to wczoraj rozebralem plywak, bo nie dzialala mi rezerwam, a wskaznik tez czasem skakal i okazalo sie ze jeden przewod byl zerwany, zlutowalem i dziala. u mnie na pustym pokazuje ok 10 l. plywak chodzi po takiej dlugiej, cienkiej srubie, wydaje mi sie ze mozna ja wykrecic troche, aby plywak opuscil sie nieco nizej tym samym "opuszczając" troche wskazowke, strzalka jest bardzo wrazliwa na ruch plywaka, wiec mysle ze wystarczy niewielki obrot, ale zachodze w glowie jak to zrobic :roll: |
|
|
|
|
Baron
Nadwozie: Exx
Model: 730
Silnik: M30B30
Rok produkcji: 1990
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 301 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 19 Listopad 2010, 07:43
Imię: Mariusz |
|
|
Czerw napisał/a: |
Jako że wyczyścic się nie dało, to rozebrałem go na części pierwsze i zrobiłem z nim mały porządek czytaj wypiaskowałem to co trzeba :rotfl:
|
no to pozostało Ci tylko go wypolerować ;-) |
_________________ było E36 318i 95r. Schwarz (668)
było E34 530i V8 95r. ORIENTBLAU METALLIC (317)
było E36 320i Touring 97r. Schwarz (668)
było E28 525i 82r. Balticblau Metallic (178)
było E12 518i 78r Pastellblau (044)
jest E36 318i Touring 97r. Montrealblau Metallic (297)
jest E32 730i 90r. Calypsorot Metallic (252)
|
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 19 Listopad 2010, 23:07
Imię: Kuba |
|
|
Dzisiaj wypolerowałem wiatraczek od alternatora, o to efekty
|
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
|
Baron
Nadwozie: Exx
Model: 730
Silnik: M30B30
Rok produkcji: 1990
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 301 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 21 Listopad 2010, 18:44
Imię: Mariusz |
|
|
Co dalej w planach? Do wiosny sporo czasu, ciekawe czym po zimie nas zaskoczysz :?: |
_________________ było E36 318i 95r. Schwarz (668)
było E34 530i V8 95r. ORIENTBLAU METALLIC (317)
było E36 320i Touring 97r. Schwarz (668)
było E28 525i 82r. Balticblau Metallic (178)
było E12 518i 78r Pastellblau (044)
jest E36 318i Touring 97r. Montrealblau Metallic (297)
jest E32 730i 90r. Calypsorot Metallic (252)
|
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 21 Listopad 2010, 19:29
Imię: Kuba |
|
|
Baron napisał/a: | Co dalej w planach? Do wiosny sporo czasu, ciekawe czym po zimie nas zaskoczysz |
Jest kilka rzeczy do zrobienia, kilka grubszych i mniejszych z tym, że niektóre muszą poczekac do wiosny ;-)
W najbliższych planach jest wyczyszczenie kolektora bo jest bardzo brudny. Jego powierzchnia jest chropowata co bardzo utrudnia jego wyczyszczenie, może ma ktoś jakieś patenty na to :?: Odrazu mówie że nie zamierzam wchodzic pod maske z karcherem. |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
|
groocha
5er Maniak
Nadwozie: Exx
Model: E34 520i E30 318i
Silnik: M50 M40
Rok produkcji: 1990 1989
Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 4 Skąd: Wąbrzeźno Toruń
|
Wysłany: 1 Grudzień 2010, 11:21
Imię: Marcin |
|
|
super efekt, a reszta altka?? też będzie polerowana?? fajna dbałość o szczegóły |
|
|
|
|
VaRiot666
Damian Andrzej Jura
Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 1540 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 1 Grudzień 2010, 15:09
Imię: Damian |
|
|
Czerw napisał/a: | może ma ktoś jakieś patenty na to :?: |
Ja całe podwozie wyczyściłem do kauczuku z konserwacji (smar linowy) pędzlem i rozpuszczalnikiem, wszystko wygląda pięknie.. W komorze silnika też zachaczyłem parę aluminiowych elementów i ładnie czyści..
Ile czasu zajęła Ci polerka wiatraczka? Ręcznie to robiłeś czy maszyną? Malowałeś wiatraczek bezbarwnym? Opisz to troszku bo kręci mnie polerka elementów silnika strasznie :-) |
_________________ jura.damian@gmail.com
|
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 1 Grudzień 2010, 17:44
Imię: Kuba |
|
|
VaRiot666 napisał/a: | Ile czasu zajęła Ci polerka wiatraczka? Ręcznie to robiłeś czy maszyną? Malowałeś wiatraczek bezbarwnym? Opisz to troszku bo kręci mnie polerka elementów silnika strasznie |
Sama polerka może z 5-8minut. Robiłem to wiertarką z zalożonym okrąglym filcem, pasty użyłem autosola. Nie pryskałem tego niczym, nie widziałem takiej potrzeby, ale pewnie mozna jak by się chciało utrzymac efekt na dłużej. ;-) |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
|
VaRiot666
Damian Andrzej Jura
Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 1540 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 1 Grudzień 2010, 18:33
Imię: Damian |
|
|
Czerw napisał/a: | ale pewnie mozna jak by się chciało utrzymac efekt na dłużej. ;-) |
No właśnie ciekawi mnie jak długo będzie to takie ładne :-) Podobno malowanie bezbarwnym daje efekt "lekkiego mleka" na polerowanych elementach, robił ktoś może coś takiego? |
_________________ jura.damian@gmail.com
|
|
|
|
|
Ślivak
Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 1049 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 1 Grudzień 2010, 19:05
Imię: Łukasz |
|
|
Damian napisał/a: | Podobno malowanie bezbarwnym daje efekt "lekkiego mleka" na polerowanych elementach |
Z czasem zżółknieje od temperatury i zacznie odpadać
Chyba, że pomalujesz specjalnym lakierem odpornym na temperaturę, ale czy bezbarwny dostaniesz :roll: |
|
|
|
|
M-EJ
Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 888 Skąd: kwkwkw
|
Wysłany: 2 Grudzień 2010, 21:34
Imię: qqqq |
|
|
Czerw napisał/a: | Dzisiaj wypolerowałem wiatraczek od alternatora, o to efekty
Obrazek
Obrazek |
Mi to wygląda na pryśnięte farbą :-P |
|
|
|
|
Czerw
Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2 Grudzień 2010, 23:28
Imię: Kuba |
|
|
M-EJ napisał/a: | Mi to wygląda na pryśnięte farbą |
Ale, że chromem czy bezbarwnym :-P |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
|
|